News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Allex

Ce a proiectat EKO?? Era fidic rosu din cate stiu...
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Era rosu? Pe cuvant ca nu mai stiu... sunt prea multe loturi. :lol:

Allex

#1517
Da, proiectul era facut deja de Arcadis (parca asa ii zicea). Oricum reconfiguratia la full nu at trebui sa fie prea dificila, adica de executat nodurile Bacau Nord si Bacau Sud (Bacau Est era deja la full profile), asfalt pe calea 1, reconfigurat marcaje si indicatoare si cam asta e tot. Nu stiu daca lucrarile de arta pentru calea 1 au fost cuprinse si ele in contractual cu EKO (piloni, pile, grinzi, etc.). Nu stiu sa citesc de pe PT.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Stiti ce trebuie sa faceti.

Pozitie API pe Facebook

Știați că există, în România, Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani? Evident, există doar pe hârtie. Iar ritmul de implementare rivalizează cu viteza de deplasare a melcului pe timp de iarnă. Fără autostrăzi, Moldova este izolată economic și este evitată în continuare de investiții majore, fără să socotim pierderea de vieți omenești, regiunea fiind în topul accidentelor grave din țară.

Autostrada A7 se află, în acest moment, la stadiul de licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate (SF) și a proiectului tehnic (PT). Sunt 4 licitații pentru cele 4 segmente: Ploiești-Buzău (65 km), Buzău-Focșani (72 km), Focșani-Bacău (110 km) și Bacău-Pașcani (82 km). Finanțarea pentru A7 este asigurată prin POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020). Cu alte cuvinte, nu banii sunt problema, ci incapacitatea CNAIR de a derula într-un ritm satisfăcător licitațiile necesare pentru elaborarea SF și PT.

Pentru toate cele 4 tronsoane, licitațiile pentru elaborarea SF și PT au fost lansate în 24.11.2016. Pentru Ploiești-Buzău, depunerea ofertelor a fost amânată de 14 ori (!) și abia în 06.07.2017 s-au deschis 9 oferte. Pentru Buzău-Focșani, depunerea a fost amânată de 15 ori (!) și abia în 13.07.2017 s-au depus tot 9 oferte. În mod similar, pentru Focșani-Bacău depunerea s-a amânat de 14 ori (!) și din 12.07.2017 avem 7 oferte. Iar pentru Bacău-Pașcani depunerea s-a amânat de 12 ori (!) și din 09.08.2017 avem tot 7 oferte de evaluat.

Stadiul actual pentru toate cele 4 licitații este evaluarea ofertelor înaintate de proiectanți, termenele fiind, în ordine, 15, 29, 15 și 14 noiembrie 2017. Însă, cel mai probabil, aceste termene limită nu vor fi respectate!

De ce toate aceste amânări care vor aduna PESTE UN AN de zile? Pentru că pur și simplu CNAIR nu are resursele umane adecvate, nu are specialiști care să deruleze aceste licitații! În lipsă de experți, defilăm cu ce avem. Ne trebuie peste un an de zile să finalizăm procesul de licitație pentru proiectele majore de infrastructură. Și nici nu am pus la socoteală perioada contestațiilor.

Desigur, după finalizarea SF și PT, urmează execuția efectivă a autostrăzii. Alte licitații, alte tergiversări. Centura Bacău este singura bucată din A7 (aproximativ 20 de km) care este aproape de realitate. Dar despre ea vom vorbi într-un episod următor.

Traseul final, lungimea și toate detaliile Autostrăzii A7 vor fi stabilite de proiectanții care vor câștiga cele 4 licitații amintite mai sus. Până atunci, pe Harta Proiectelor de Infrastructură realizată de noi puteți vedea traseul aproximativ:
http://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html

CC: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

#AutostradaA7 #MoldovaFărăAutostradă #ÎnRitmDeMelc

ultrasbz

Am vazut ca ai raspuns pe Facebook ca "se stie sigur ca va fi autostrada nu drum expres".
Te refereai la discutia de mai de mult de pe forum cand parca in urma unor raspunsuri la niste clarificari legate de normative, viteze de proiectare, etc. am "dedus" noi pe aici ca va fi autostrada si nu drum expres sau te bazezi pe altceva (de ex. declaratie clara a CNAIR, MT, etc, poate mi-a scapat mie)?

Ionut

E vorba de raspunsul dat de CNAIR la o clarificare din licitatie, ei zicand ca se va proiecta conform normativului pentru drumurile de clasa I, adica autostrazi.

Allex

#1521
@ultrasbz (si ceilalti) aici e clarificarea (ca sa nu pierdeti timp cu rasfoitul)

Quote from: NGC on February 16, 2017, 07:44:04 AM
Sa mai trecem aici o clarificare.

C6I4



Asadar, viteza de proiectare va fi ca si pentru autostrada.

Quote from: AlexAllex on February 16, 2017, 07:56:01 AM
Adica asta?


"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

ultrasbz

Da, asta era, multumesc.

Am o ingrijorare pentru ca asta vara normativele au fost actualizate si in cel referitor la clasificarea drumurilor in functie de trafic au fost adaugate ca recomandare si "drumurile expres" pe langa "autostrazi" in clasa tehnica I. Vedeti tabelul 1 din Capitolul 2 din Anexa Pe primul rand, la trafic "foarte intens" inainte era doar "Autostrada", acum este "Autostrăzi sau drumuri expres".

Pe de alta parte, in celalalt normativ care se refera la definirea clasei tehnice, la Clasa I a ramas in continuare doar "Autostrazi", drumurile expres fiind incadrate la "Clasa II".

1) Fie aici este contradictie intre cele 2, in sensul ca acum se poate recomanda "drum expres" pe un drum de Clasa I si cu trafic foarte intens, dar fiind in clasa I, nu poate fi proiectat ca "drum expres", ci doar ca autostrada.
2) Fie de fapt "Clasa I" dintr-un normativ, nu are de fapt nicio legatura cu "Clasa I" din celalalt, adica ar fi complet si corect numite "Clasa I din punct de vedere al intensitatii traficului" si "Clasa I din punct de vedere functional si administrativ" (conform normativului).
Cert este ca in antetele tabelelor care le definesc, ambele tipuri de clase contin si cuvantul "tehnica".

Dincolo de asta, odata ce s-a ajuns in faza evaluarii ofertelor, mai exista vreo posibilitate ca CNAIR sa revina asupra cerintei din raspunul la acea clarificare?

Ionut

Teoretic nu se poate reveni... ca ofertele au fost depuse.

ultrasbz

Poate sunt eu mai sceptic, dar mi se pare foarte fishy toată situatia asta. Adică după tot tam-tam-ul cu drumul expres/de mare viteza, sa te hotărăști sa faci autostrada pe coloana vertebrală a Moldovei, s-o legi de Bucuresti, si sa nu te lauzi macar un pic, cu o declarație ceva, sa nu o exploatezi politic deloc?

Mai degrabă cred ca raspunsul la acea clarificare a fost o mișcare nevinovată a unui funcționar pus în situația sa trebuiască sa dea un raspuns fără sa-si dea seama de implicațiile ce vor decurge de aici. Si poate chiar conducerile CNAIR/MT nici nu au habar. Nu stiu daca stau ei sa urmărească clarificările de la toate licitațiile.

Sincer, cred ca Ioniță încă se așteaptă undeva pe la jumatatea contractelor sa fie vreun CTE in care sa decidă A sau DX, si se va trezi in brate cu un proiect de A gata făcut.

Le-as trimite o intrebare clarificatoare, dar cred ca o sa astept semnarea contractelor, sa nu le mai dau alte idei acum.

Culmea prostiei ar fi sa faca A si sa insiste sa-i zică DX. Sau o fi vreo schemă sa fraiereasca UE ca economisesc ei bani, deși nu-i vad rostul.

Până la urmă, ce vreau sa spun e ca nu ar trebui să ne culcăm pe o ureche nici acum si nici in timpul derulării contractelor pentru a putea preveni din timp orice tertipuri birocratice si a pune presiune pentru A.

TibiV

Quote from: ultrasbz on November 11, 2017, 01:27:01 AM
nu ar trebui să ne culcăm pe o ureche nici acum si nici in timpul derulării contractelor pentru a putea preveni din timp orice tertipuri birocratice si a pune presiune pentru A.

Nu au ei program de lucru cat avem noi pe forum.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Stati linistiti ca vom fi pe receptie pe toata durata contractelor. Voi face tot posibilul ca vocea noastra sa fie auzita prin birourile proiectantilor.

Allex

Maine la ora 18 ar trebui sa fie gata evaluarea ofertelor pe Ploiesti-Buzau si Focsani-Bacau. Asta in cazul in care nu se amana (din nou...).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

adiarc

daca nu ajungem si aici,la macar 15 amanari nu e ok...ar fii prea profi  >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Se va amana in ambele cazuri. Avem si contestatii, asa ca mai dureaza.
O sa revin cu noile termene.