News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

14 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Neufunk

Deci in loc sa incercam sa impacam si capra si varza, noi mancam varza si pe capra o lasam sa moara de foame.

Ok, se genereaza mult trafic. In cazul asta nu putem avea 3 benzi in zona orasului? Si traficul de naveta este foarte important, in opinia mea, chiar daca nu are aceeasi valoare economica ca cel de tranzit. Este vorba de calitatea vietii, timp si combustibil economisit. Plus ca Buzaul chiar nu are o centura adevarata, care sa ocoleasca complet orasul, sa nu ai intersectii si sa te ia din nord catre sud.

Uita-te la ringul Moscovei si vezi cate noduri ai acolo. SI ce, nu are si functie de tranzit? Ba are.

olea10

#1501
Mai exista o varianta:
se poate diferentia foarte usor si din experianta proprie foarte eficient traficul de tranzit de traficul local.
Iar cel mai bun exemplu este aici: https://goo.gl/maps/TpDAzPbtM1U2, o localitate asemanatoare ca marime cu Buzau si conditii asemanatoare de mediu (tren, rau, intersectii de DN)
La noi s-ar impusca mai multi iepuri cu o astfel de solutie: timpi pentru expropriere, AM, AC si nu in ultimul rand costuri de constructie.

Neufunk

Si in primul rand, se realizeaza ACUM, odata cu autostrada, nu candva in viitor. Plus ca parca vin si fonduri europene (Desi daca nu ma insel veneau si la centuri. Trebuie sa recunosc ca nu stiu.)

vancouver

#1503
^^ Buzaul are deja prin nord si vest o centura foarte buna. Nu exista acum si nu vor exista prea curand probleme in traficul local acolo. Iar cu traficul de tranzit scos de pe centura actuala si din oras pe relatia cu DN2B Braila, orasul va beneficia de o insemnata gura de aer. Nu vad cum, dupa finalizarea autostrazii in zona, sa fie probleme in traficul local pe drumurile actuale. (singura investitie importanta ar putea fi daramarea si reconstructia podului de la Maracineni, sau alternativ prelungirea centurii actuale prin nordul localitatii Maracineni, cu un pod nou peste raul Buzau).

Deci SIGUR NU EXISTA NICI O NECESITATE DE A FACE CEVA SPECIAL PENTRU TRAFICUL LOCAL IN ZONA BUZAU. Singurul lucru care este acum deficitar in zona, este traficul de tranzit. Iar acesta nu are de ce sa se amestece cu cel local.

Deci repet: traficul local nu are nevoie de nici o investitie, dupa finalizarea autostrazii acesta va fi si mai lejer decat acum.

Iar vehicule circuland local nu au de ce sa fie atrase in a urca pe autostrada pentru 3-4 km, pentru a cobora apoi din nou pe un alt drum local. Castigul este minim, iar intrarea si iesirea de vehicule in noduri apropiate este exact perturbarea de trafic clasica, care duce la accidente, nervozitate, ambuteiaje. Deja avem situatia asta in faza incipienta la Sibiu. Si o vedem in sute de locuri in toata Europa. Chiar e nevoie sa facem si noi aceeasi greseala?

PS. Nu mai vorbim de degradarea accentuata a drumului in zonele de supraaglomerare, prin intrarea inclusiv a camioanelor grele locale.

PPS. Cum este desenata A7 in proiectul de trecere pe langa BACAU este perfect. 2 noduri la sud si nord (la capete) si unul pe la mijloc. Nodurile de sud si nord ambele cu drumuri de legatura, care la randul lor au rol de distribuire a traficului si rol de centura locala. ASA DA. Si asa trebuie peste tot, inclusiv la Buzau. (la Deva de ex. este extrema cealalta, doar 2 noduri inainte si resp. dupa localitate, de aceea localnicii mai cer un nod pe la mijloc).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer

Buzaul are o centura buna pe Nord dar care are un punct critic: podurile de la Maracineni. (sunt 2 unul langa celalalt).

Autostrada ar trebui sa treaca drepata pe la sud de oras cu 3 noduri principale:
- La Spataru cu DN2
- La Sud cu DJ 203C. Buzau Slobozia nu este acum in master plan, dar pe viitor va fi cea mai scurta cale din Moldova catre Port.
- La nord dar nu tot cu DN2: Nu e nevoie ca autostrada sa se intoarca toata pana la DN2 in nord. Un drum de legatura ar fi suficient. Dar un nod la nord de oras si de rau (subliniez, la nord de raul Buzau), in care sa se intepe pe viitor drumul spre Braila Galati este esential.

Ar trebui ca autostrada sa serveasca o alternativa la podurile de la Maracineni. Din toate punctele de vedere, mai ales strategic. Mai ales ca stim ce s-a intamplat in trecut si cat ne-a costat.
Starea podurilor de la Maracineni e in continuare grava. Nu e subiect de A dar imi permit un mic offtopic. Priviti . Solutia cu podul comunist pe pilele podului nemtesc poate fi subiect f bun de dezbatere.
Ca sa intelegeti gravitatea situatiei priviti in ce stadiu se afla podul alternativa de la Vadu Pasii.

Si eu sunt de parere ca A-urile trebuie sa treaca la minim 20 km de orase exact din motivele expuse de vancouver. Buzaul este insa un nod important de transport. Se vede cu ochiul liber la CF.


ingWTG

Va salut.
Tin sa trag si eu un semnal de alarma in legatura cu cele doua variante din zona Adjudului.
1. cea de la est trebuie sa treaca de confluenta Trotusului cu Siretul , campul de sonde Burcioaia, sit natura 2000 si un nod  CF
2. cea de la vest ,urmeaza albia majora a Trotusului(viaduct costisitor) , care nu are baraje si nici diguri de protectie(stim prea bine ce au facut ultimele 2 iesiri din matca)
  Solutia optima ar fi sa ocoleasca cat mai spre vest,aproape de Ruginesti si sa traverseze  perpendicular albia raului , cu un nod la intersectia drumului catre Onesti-Brasov , eventual inca unul  inainte de trecerea peste  Trotus cu drum de legatura.

slartibartfast

În ce privește legăturile de la Buzău, cred că suntem cu toții de acord (chiar și ultras_bz care a deschis discuția) că la nord de Buzău autostrada nu trebuie să se apropie de DN2, ci cel mult să se conecteze printr-un drum de legătură. La sud, nodul de la Spătaru cred eu că va acoperi și necesarul conexiunii spre sud cu Slobozia (în acest moment, DJ203D este legătură cu Slobozia doar pentru buzoieni, pentru toți ceilalți DN2C pleacă la Costești din DN2, ceea ce este oricum în spiritul păstrării rutelor de tranzit departe de orașe). Este realist și că la Buzău nici dacă vrem neapărat nu o să putem avea autostrada foarte departe de oraș, tocmai din cauza așezării lui fix la curbura Carpaților, unde și drumul va curba puțin cu linia dealurilor. De altfel, de aia a crescut un oraș acolo, pentru că era răscruce de drumuri, și de aia a și rămas nod feroviar și rutier important.

Un nod cu DN2B, pe lângă faptul că va deservi ușor legătura cu Brăila până la construirea DX Buzău-Tulcea, va ajuta și conexiunea dinspre nord spre Slobozia prin DJ204D prin Țintești. Plus că, împreună cu drumul de legătură dinspre DN2 și nodul din nord, poate conecta și fluxul dinspre DN10 către Brăila; ăsta nu e foarte semnificativ, și e mai degrabă turistic, dar tot e o rută care altfel trebuie să traverseze Buzăul exact pe direcția pe care e el mai mare.

În rest, cred că tuturor ni se pare că drumul sugerat de ulras_bz este destul de logic. O zonă problematică poate fi traversarea CF și DJ la Dumbrava (PH), la mică distanță de viitorul nod cu A3 (sună a supratraversare peste ambele căi), și zona din vecinătatea sud-vestică a Buzăului, care e destul de mlăștinoasă - acolo sunt izvoarele Călmățuiului: se și vede că e un spațiu mare fără drumuri și fără localități în mijlocul câmpului (dar pentru asta sigur vor exista soluții).

ultrasbz

In urma feedback-ului tuturor, am mai rafinat traseul in zona orasului.

Varianta 2:

- Dispare traversarea peste CF in zona Vadu Pasii (si probabil si o ulterioara traversare a CF inapoi la Rm. Sarat)
- Dispare drumul de legatura cu DN2
- Nodul Buzau Nord devine un nod simplu cu DJ203K la iesirea din localitatea Vadu Pasii
- DJ203K pana la DN2 preia functia drumului de legatura din varianta 1 (trece prin 3 localitati)
- Nodul Buzau Nord acum asigura si legatura orasului in partea de nord-est prin Podul Vadu Pasii
- Autostrada acum trece prin estul bazei militare (Aveti idee daca este o distanta minima necesara? Probabil va fi nevoie de ceva avize de la MApN?)
- Acum "serpuieste" mai putin in jurul orasului / e mai directa

Probleme:
- S-ar putea ca acum nodurile Buzau Est si Buzau Nord sa fie prea apropiate
- Nu se ia deloc in calcul un viitor nod cu o Autostrada spre Braila

Alte comentarii:
- Nu cred ca e nevoie de un nod la DJ203D pentru ca deja nodurile Buzau Sud si Buzau Est asigura 2 variante decente pentru ruta spre Slobozia (cea prin Tintesti este destul de des folosita, desi trece pe drum comunal, e bun)
- Si eu consider ca actuala centura prin vestul orasului este destul de buna, iar dupa finalizarea autostrazii traficul va deveni si mai lejer

Puteti analiza harta interactiva a traseului la acest link: http://share.mapbbcode.org/nejwk



slartibartfast

Cred că reflectă destul de bine discuția. Eu încă mă gândeam la drum de legătură cu DN2, pentru că DJ203K nu-mi inspiră prea multă încredere că poate ține asemenea trafic. E destul de asemănător cu drumul prin Letea de lângă Bacău.

Dacă A7 ar trece mai spre Cochirleanca (ceea ce e chiar optim în vederea direcției lui și a viitorului drum spre Tulcea), nu văd să fie nevoie de cine știe ce input din partea MApN. Și chiar dacă e, nu-mi imaginez mari probleme. De altfel, acolo nu e cine știe ce bază militară importantă, ci doar o școală de aviație militară.

pasadia

#1509
Quote- La Sud cu DJ 203C. Buzau Slobozia nu este acum in master plan, dar pe viitor va fi cea mai scurta cale din Moldova catre Port.

Cred ca legatura Moldova - Constanta va fi pe podul de la Braila. In totalitate, fara nici un fel de ocol pe la Slobozia.

Iar in ceea ce priveste legatura A7  - Braila, lucrurile nu imi par atat de simple. In general pe multe harti apareau concomitent 2 trasee (Focsani-Galati + Buzau-Braila). Si totodata multi au visat un traseu si pe ruta Galati-Braila-Slobozia-A2-Calarasi- Silistra. Iar mie personal imi e greu sa cred ca Baraganul chiar are nevoie de toate 3.

La cum stiu eu zona, marea problema e intretinerea DN-urilor actuale si nu capacitatea. Daca acestea ar beneficia de o reabilitare similara cu cele facute prin Ardeal (acostament mai larg, asfalt neted, etc...) si de cateva centuri, as spune ca nu vor avea probleme cu traficul prea curand (mai degraba au probleme de siguranta rutiera, datorita depasirilor facute in foarte mare viteza, permise de geometria liniara a drumurilor si probleme de inzapezire la fiecare viscol). Daca actualele DN-uri ar fi corectate, cred ca zona ar putea scapa cu un singur traseu care sa conecteze A7 de undeva de pe langa Ramnicu Sarat, de pe undeva de prin preajma intersectiei cu DN22, cu podul de la Braila in linie dreapta (intersectand legatura Braila - Galati). In felul acesta obtinem lungimea (si investitia) minima la un ocol nesemnificativ pe mai toate rutele posibile.


ultrasbz

^

Referitor la intretinere, ar fi foarte bine daca de la inceput s-ar expropria un culoar suficient de lat pentru perdele forestiere, iar aceastea sa si fie plantate inca de la constructie.
Dupa cum se stie, drumurile din Baragan sunt predispuse la inchideri iarna.

panzer

In prezent conexiunea DN2 Slobozia se face pe la Urziceni mai degraba pe DN2C, care cel putin dupa Pogoanele spre Slobozia arata a drum pe camp.

Si eu visez un Buzau Slobozia macar refacut gen Drajna - Calarasi. Nu trebuie sa le rezolvam pe toate cu A-uri.

Oricum ar fi, se apuca acum de podurile de la Maracineni, mult inainte de A7. Sa vezi blocaje. Si nu exista alternativa la DN2.

Ionut

NGC, detalii despre apariția A7 Bacău pe SEAP? Nu mai am răbdare.

NGC

Cum ziceam si zilele trecute, sunt putin ocupat saptamana asta si habar n-am situatia la zi. O sa incerc sa aflu.
Ce pot sa va zic este ca, daca tin bine minte, documentatia initiala a fost respinsa in 11.10.2017, +/- 1 o zi.
Inclin sa cred ca a mai fost cel putin o respingere intre timp.

Ionut

Daca poti sa faci un efort sa afli ar fi minunat. Astept si eu sa beau berea aia, o tot pastrez. :lol:
Sunt super curios cum arata documentatia pe full profile. Oare vor pune in documentatie si ce a proiectat Eko?!