News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

__dir

#1200
Cineva trebuie sa plateasca pentru asta (CNAIR, MT)!!!! Au stat cam 1.5 ani (2015-2016 toamna) fara hartogaraie.

Pe viitor ori aleg firme serioase cu capacitate de a termina un astfel de proiect ori impun prin contract garantii mari si penalizari usturatoare. Sa nu uitam de acte pregatite din timp, nu dupa semnarea contractului

Dupa episodul asta nu mai pupam vreun km de autostrada/DX prin Moldova pana in 2020.

PS: Sunt niste incapabili si idioti, buni numai la dat termene si desenat harti in carioca. Nu asa se dezvola o tara!

Loko

Macar sa il reliciteze ca full profile data viitoare...

Allex

Ceva nu se leaga. La ce si-ar mai ridica statia de betoane langa pod daca tot vor sa rezilieze? Mi se pare ca s-au implicat prea mult ca sa se retraga. Si-au luat masini (BC XX EKO), au oameni pe aproape tot obiectul 1, se decoperteaza la greu (inclusiv la ora 18:00 am vazut miscare din DN2), se foreaza, se aduce fier-beton si prefabricat.  Undeva treburile nu se pupa.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

infraAdi_ro

Din pacate si Catalin a confirmat pe pagina de facebook aceasta posibilitate de reziliere si ma gandesc ca el nu stie doar din presa ci si din surse sigure....

"O altă veste proastă vine dinspre Bacău unde contractul de construcție al primului sector de autostradă din Moldova, Varianta de Ocolire Bacău, se îndreaptă spre reziliere. Contractul a fost semnat în primăvara lui 2015 (dar a demarat abia în primăvara 2016) și perioada de execuție trebuia să fie de 2 ani. Stadiul actual este de 2%. Acest contract a fost lansat pe un proiect tehnic cu probleme, cu diferențe de cote față de teren de până la 1 metru, cu exproprieri nerealizate și cu mari probleme de identificare a proprietăților (case pe traseu, etc). Toate acestea au dus la întârzieri, la trenarea lucrărilor și în final la reziliere. "

Statia de betoane e usor de ridicat si foarte usor de demontat:) Poate turcii s-au implicat si au vrut sa faca treaba dar nu sunt dispusi sa astepte(implicit sa piarda bani) ani de zile pana problemele birocratice se vor rezolva(vezi cazul LD 4 UMB)....

PS:Am un prieten  inginer care lucreaza la turci pe aceasta lucrare si il voi intreba ce se intampla.(azi e sambata,poate e liber)
Romania are un viitor doar daca are prezent!

__dir


Dominik

Ce deziluzie...sper totusi sa nu se ajunga la reziliere...rusine MT si CNAIR !!!
You're in Steelers Country

cristi5

#1206
Rusine statul roman in general! Nu stie (in secolul XXI) ce cote are terenul, unde si cine are proprietati... Aici nu putem da vina numai pe MT, nu ei tin cadastrul (sigur sunt principalii vinovati, in calitate de coordonatori). Apropo, ce institutie a statului ar trebui sa stie elevatia terenului?

(si lista poate continua: nu stie unde locuiesc cetatenii, a cui e padurea, cine a taiat-o etc)

cutter

Quote from: euromau on April 01, 2017, 01:59:23 PM
Din pacate si Catalin a confirmat pe pagina de facebook aceasta posibilitate de reziliere si ma gandesc ca el nu stie doar din presa ci si din surse sigure....

Din presă.


Horațiu 87

#1209
Si DIGI ne da aceeasi informatie, insotita si de o declaratie a lui Alin Serbanescu , purtator de cuvant  CNAIR  :( :(

Contract de infrastructură de 400 de milioane de lei, la un pas de reziliere

Firma din Turcia care construieşte cei aproape 31 de kilometri din centura Bacăului vrea să renunţe la contract. Motivul, spun reprezentanţii Companiei de Infrastructură, este că societatea este la un pas de faliment.

Contractul a fost semnat anul trecut în mai, însă lucrările sunt abia la început. Valoarea lor ajunge la aproape 400 de milioane de lei. Reprezentanţii Companiei de Drumuri spun că turcilor li se va reţine garanţia depusă la semnarea contractului şi speră să reia licitaţia pentru continuarea lucrărilor în două luni.

,,Reprezentantul firmei a anunţat că nu mai poate susţine financiar construcţia variantei ocolitoare a municipiului Bacău. Administratorul turc a recunoscut că firma pe care o reprezintă se află în risc major de faliment în Turcia şi este nevoită să renunţe la contract. Aşteptăm şi o notificare oficială din partea acestei firme. Sperăm ca în două luni să poată fi reluată licitaţia pentru varianta ocolitoare Bacău. Constructorul turc a executat aproximativ 2% din întregul contract, constând în anumite lucrări la unele pasaje", spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

În consecinţă, se amână şi termenul de finalizare a lucrărilor. Cei 31 de kilometri de centură ar fi trebuit să fie gata în mai anul viitor.

http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/contract-de-infrastructura-de-400-de-milioane-de-lei-la-un-pas-de-reziliere-698908

dumbravaandrei

Unde a gresit statul ? Atunci cand nu s-a asigurat ca porneste la un drum cu un partener de incredere, predictibil si bancabil. Dupa povestea Corviam si aceasta, poate nu ar fi rau sa devenim ceva mai catolici decat papa si sa impunem mecanisme suplimentare astfel incat sa ne putem porni la drum, pe orice proiect cu parteneri care nu sunt la limita falimentului si care sunt predictibili. Asta este singura greseala a statului, valabila si pe alte tipuri de proiecte nu doar pe cele de infrastructura.

Cat despre restul... sa nu aruncam vina pe statul Roman ca o firma de prin nu stiu ce tara intra in faliment. Nici asa importanti nu suntem, nu cred ca au stat doar in contractul cu centura Bacaului.
Acum, dintre cat stiu eu, firma care face lucrarile la Bacau este EKO INSAAT VE TICARET AS  (Sucursala) cu CUI 34566897 si Nr. Inreg J04/559/2015.
Din cate cunosc, intrucat firma mama este in spatiul extra-comunitar, societatea din Romania va trebui sa treaca prin tribunalul sindic din Romania, iar daca ei constata ca sucursala din Romania nu se supune conditiilor lichidarii/insolventei pot bloca procesul de faliment al societatii inregistrate in Romania.
Din cate cunosc, CNAIR le-au facut pana acum toate platile solicitate.

Scenariul suna complicat si nu cred ca o noua relicitare este posibila in 2017, poate nici in prima jumatate din 2018 pentru ca:
1) Va trebui sa se repete mascarada cu Corsan-Corvian de pe Suplacu-Bors. Acesta este un proces de durata (stiti cat au lalait-o si aia pana au zis ok, reziliem desi se stia de situatie de aproape un an)
2) In orice caz societatea curenta are nevoie sa justifice cat mai multe cheltuieli pentru ca aceastea sa fie compensate cu avansul acordat
3) Chiar daca dispare debitorul principal (societatea mama din Turcia), nu inseamna automat si dizolvarea societatii din Romania.

Daca la Corsan situatia a fost relativ simpla pentru ca a fost vorba pana la urma urmei de un proces intra-comunitar, aici povestea va fi ceva mai complicata si va manca mai multi nervi si zile decat e cazul. Asta chiar daca Eko va vrea sa rezilieze de maine. Va dura mult.

Allex

http://zdbc.ro/exclusiv-culisele-scandalului-soselei-de-centura-de-ce-renunta-turcii-la-contract-si-ce-spun-autoritatile-bacauane/

QuoteFirma turcească Eko insaat Ve Tic As reziliază contractul cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru Centura Bacău. Decizia vine după ce turcii ar fi cheltuit în alte scopuri banii primiți de la statul român ca să facă șoseaua ocolitoare a Bacăului.

Ziarul de Bacău a dat ieri știrea, iar mulți și-au dorit să fie o păcăleală de 1 Aprilie, dar surse din CNAIR confirmă vestea proastă pentru băcăuani.



Contractul pentru construirea variantei de ocolire a oraşului Bacău, în valoare de circa 394 milioane de lei (89,54 milioane de euro), fără TVA, a fost atribuit firmei Eko Insaat Ve Tic din Turcia, după lungi contestații, în dauna unor firme ca Pa&Co și UMB, ale ,,regilor asfaltului" Costel Cășuneanu și Dorinel Umbrărescu. Ca o ironie a soartei, contractul a fost semnat, în Bacău, pe 1 Aprilie 2015.

După o inaugurare oficială a lucrărilor, în mai 2016, abia în august, același an, CNADNR (actuala CNAIR) a plătit avansul de aproape 80 de milioane de lei, adică 15% din costul șoselei. Turcii de la Eko Insaat Ve Tic As au început organizarea de șantier și au și făcut unele mici lucrări, până a venit iarna. Deși în întârziere, angajații constructorului aveau grijă să pună din când în când, pe Facebook, poze din timpul lucrărilor. Inclusiv, joi, 30 martie 2017, au apărut poze cu o stație de betoane proaspăt instalată.



O ședință cu surprize

Vineri, 30 martie 2017, a avut loc o întâlnire, convocată de reprezentanții Eko Insaat Ve Tic As, la sediul finanțatorului CNAIR. Surse din CNAIR au dezvăluit pentru Ziarul de Bacău faptul că la ședință au participat circa 8 persoane și nimeni din partea CNAIR nu se aștepta la neobișnuita cerere a turcilor.

Practic, reprezentanții Eko insaat Ve Tic As au comunicat că o companie soră, din Turcia, are mari probleme cu banii, iar toate firmele grupului sunt executate silit de băncile locale. Prin urmare, firma nu-și mai poate duce la îndeplinire contractul. Propunerea concretă a turcilor a fost rezilierea amiabilă a contractului, urmând ca statul român să ,,aresteze" (să confiște) garanțiile de bună execuție și de avans depuse de Eko Insaat Ve Tic As. Cererea oficială ar urma să fie depusă luni.

Ipoteză șocantă: turcii ar fi cheltuit banii de avans pe altceva

Aceleași surse din CNAIR susțin că firma turcească ar putea face fără probleme lucrările la centura Bacăului din avansul încasat deja de la statul român, dar, având în vedere solicitarea de reziliere a contractului, au emis ipoteza că de fapt banii au fost folosiți în alte scopuri, nu pentru șosea, ci pentru salvarea – eșuată – a companiei soră, din Turcia. Asupra acestei ipoteze, neconfirmate de Eko Insaat Ve Tic As, vom reveni, după ce vom obține precizări din Turcia. Deocamdată, reprezentantul societății în Bacău ne-a transmis că este în spital, în Turcia.

Oricum, statul român nu pierde banii dați ca avans, ci îi recuperează de la Garanti Bank și Unicredit Bank, ce au emis scrisoarea de bună execuție și, respectiv, scrisoarea de avans. Ulterior, băncile vor executa, la rândul lor, firma turcească, pentru a-și recupera banii.

S-ar putea pierde finanțarea europeană

Principalul efect al rezilierii contractului este că finanțarea prin POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare) s-ar putea pierde, dacă nu se obține o prelungire de la Comisia Europeană. Cum, după reziliere, urmează evaluarea lucrărilor deja făcute, după care o nouă licitație, reluarea activității pe șantier ar putea să mai aștepte chiar și doi ani.

Totuși, centura Bacăului se va construi, în cele din urmă, deoarece face parte din Coridorul 9 European, fiind o componentă a Autostrăzii 7, Ploiești-Iași.

Autoritățile, nemulțumite de ritmul lucrării

Conducerea Consiliului Județean Bacău susține că a acordat tot sprijinul turcilor, dar lucrările înaintau foarte greu. Vestea rezilierii l-a luat însă prin surprindere pe șeful CJ, Sorin Brașoveanu. "Noi am făcut tot ce se putea pentru a-i sprijini. Tot ce ne-au cerut, ca să nu poată spune nimic. Dar lucrările avansau foarte greu și atunci am apelat la minister, să pună puțină presiune pe ei. Dar mai multe nu știu. Am crezut că e glumă faptul că vor să rezilieze. Din păcate e o veste foarte proastă", a declarat președintele CJ Bacău, Sorin Brașoveanu.

"Este cea mai importantă investiție din Moldova pe infrastructură și sunt probleme. Nu e o veste bună, dar la cum au înțeles turcii să lucreze, cred mai degrabă că este o veste bună decât rea. Deși Guvernul a bugetat și anul trecut si anul acesta lucrarea, turcii s-au dovedit incapabili de a absori fondurile. Din păcate, asta înseamnă reluarea procedurilor, care tura trecută au durat mai bine de 2 ani", a declarat senatorul Dragoș Benea, fostul șef al CJ Bacău.

Ministrul transporturilor vine în Bacău

Benea a declarat că problema va fi discutată cu ministrul Transporturilor, care avea programată pe 13 aprilie vizită de lucru în Bacău. "Pe 13 aprilie așteptăm vizita ministrului Transporturilor în Bacău, în principal pentru a discuta această problemă, dar și altele legate de infrastructură", a completat senatorul PSD.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Quote from: AlexAllex on April 02, 2017, 01:35:10 PM
http://zdbc.ro/exclusiv-culisele-scandalului-soselei-de-centura-de-ce-renunta-turcii-la-contract-si-ce-spun-autoritatile-bacauane/

Quote
Principalul efect al rezilierii contractului este că finanțarea prin POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare) s-ar putea pierde, dacă nu se obține o prelungire de la Comisia Europeană. Cum, după reziliere, urmează evaluarea lucrărilor deja făcute, după care o nouă licitație, reluarea activității pe șantier ar putea să mai aștepte chiar și doi ani.
Hai sa nu o dam in paranoia...
De fapt de aia au amanat inceperea lucrarilor, pentru ca au mutat toata centura pe POIM, nu au "fazat-o" partial POS-T...
Si suntem abia in 2017.
Chiar daca relicitarea va dura un an, nu cred ca se vor "intinde" dincolo de 2023...
Mai ales daca la relicitare va castiga UMB... (ce bine ar fi...)

Si poate relicitarea o facem pentru 2X2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

stangabriel

Nu parca tot pe 1 aprilie au inceput oficial lucrarile?   ...

cristian.ghinghes

Quote from: stangabriel on April 02, 2017, 08:19:14 PM
Nu parca tot pe 1 aprilie au inceput oficial lucrarile?   ...

Nu. Fix pe 1 aprilie 2015 a fost semnat contractul de executie, la Bacau, cu tot alaiul guvernamental de la acea vreme... Putem spune ca a fost o pacaleala care a durat 2 ani?
consilier local independent al municipiului Bacău | coordonator proiecte @ Societatea Academică din România (membru CM POIM)