Author Topic: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche  (Read 231173 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.325
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #825 on: August 22, 2017, 11:59:54 AM »
Nodul Poiana trebuie demolat, tot ce e concret e ca nu se lucreaza pe nicaieri

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.325
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #826 on: August 29, 2017, 12:41:14 PM »
Pun aici pentru ca se conecteaza la A4 si in plus apar informatii in premiera privind o eventyuala transformare a giratoriului de la poarta 9 in nod rutier.

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru:

1. Elaborarea Studiului de fezabilitate aferent obiectivului de investitii „Extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 7 si jonctiunea obiectivului “Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunare-Marea Neagra“ cu drumul care realizeaza legatura intre Poarta 9 si Poarta 8 spre zona de Nord a Portului Constanta, in conformitate cu prevederile HG nr.907/2016 si ale Temei de proiectare.
2. Elaborarea cererii de finantare si a documentelor suport necesare obtinerii fondurilor europene in cadrul POIM 2014-2020, conform Ghidului solicitantului-Program Operational Infrastructura Mare-Axa prioritara 1-Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a transportului cu metroul, Obiectivul specific 1.3- Cresterea gradului de utilizare a cailor navigabile si a porturilor situate pe reteaua TEN-T centrala precum si asigurarea suportului pe parcursul procesului de evaluare a aplicatiei de finantare, pâna la momentul aprobarii de catre Autoritatea de Management.

Valoare estimata: 1.599.488 lei + TVA.

Data limita depunere oferte: 12.09.2017.

Conform temei de proiectare, elementele principale ale investitiei propuse sunt:

-pasaj denivelat superior peste caile ferate si drumul existent in zona conexiunii cu varianta ocolitoare a orasului;
-giratii rutiere si intersectii cu drumurile existente;
-parcare auto pentru vehicule la Poarta nr. 7 pe sensul de intrare in port.

Cerinta beneficiarului este ca din sensul giratoriu de conectare a autostrazii A4 cu drumul care face legatura spre zona de nord a portului, direct, in prelungirea A4, sa se proiecteze un pasaj superior denivelat, peste liniile de cale ferata, printre constructiile existente.

Prin expertiza tehnica se doreste a se identifica o varianta de modernizare a sensului giratoriu existent, sau o alta amenajare a acestei intersectii, avand in vedere ca viitorul pasaj rutier denivelat urmeaza sa se desprinda din acest amplasament.

La coborarea de pe pasaj, ar trebui sa se realizeze un sens giratoriu care sa permita atat incadrarea spre nord pentru traficul care are destinatie portile 8, 7 cat si incadrarea spre sud a traficului care merge spre poarta 9. Deasemenea, acest sens giratoriu ar permite circulatia intre poarta 9 si poarta 7.
Din noul sens giratoriu, spre poarta 8 si poarta 7, drumul se va extinde la 4 benzi.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.325
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #827 on: August 29, 2017, 08:26:15 PM »
Si plansele:






















alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #828 on: August 30, 2017, 08:13:32 AM »
Greu o fi sa proiectezi si altceva in afara de grinzi de 24 de metri sau cat o fi lungimea acelora?

Ba mai mult...le pui si una langa alta.

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 227
  • Karma: +43/-6
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #829 on: October 17, 2017, 01:26:20 PM »
România pierde la Paris litigiul cu FCC-Astaldi, constructorul autostrăzii A4. Decizie parţială pentru plata a şase milioane de euro

România le-ar putea plăti constructorilor Centurii Constanţa încă şase milioane de euro, potrivit unei decizii parţiale a Curţii de Arbitraj de la Paris. Autostrada din jurul oraşului de la Marea Neagră a fost deschisă circulaţiei încă din iulie 2011, dar lucrările nu au fost terminate în totalitate nici până acum.

Quote
Varianta de Ocolire Constanţa (A4), în lungime de aproape 22 de kilometri, a fost inaugurată parţial în urmă cu şase ani, dar nu a fost finalizată nici până acum, din cauza litigiului cu constructorii Asocierii JV FCC Construccion – Astaldi.

Aceştia au executat 93,50% din lucrările prevăzute în contractul de 531 milioane de lei încheiat cu statul român, care le-a achitat în schimb 91,60% din sumă, potrivit datelor de pe site-ul Companiei de Drumuri.

„Mai trebuie construite parcări, nodurile Ovidiu şi Poiana şi centrul de întreţinere", a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Neînţelegerile dintre stat şi constructori au apărut în urmă cu peste trei ani, când aceştia au cerut extensie de timp şi mai mulţi bani. Pretenţiile constructorilor se ridicau la 2,93 milioane de euro plus 72,75 milioane de lei, potrivit unui document al Companiei de Drumuri.

Pe 3 iunie 2015, Comisia de Adjudecare a Disputelor (CAD) a emis decizia prin care constructorii erau îndreptăţiţi la o extensie interimară de timp de 519 zile până la 3 mai 2014 şi la plata de către CNADNR (actuala CNAIR) a sumei de 18,45 milioane de lei pentru cheltuieli suplimentare privind extensia de timp (inclusiv penalităţi la plăţi întârziate) precum şi plata sumei de 6,98 milioane de lei pentru cheltuieli privind fluctuaţiile valutare, rezultând un total de 25,44 milioane de lei.

Decizia nu i-a mulţumit nici pe constructori şi nici pe oficialii Companiei de Drumuri, care nu au aplicat-o. Pentru că nici nu au avut loc negocieri pe cale amiabilă privind decizia CAD, constructorii au înaintat Cererea de Arbitrare la Curtea Internaţională de Arbitraj (Paris).

Săptămâna trecută, Curtea de Arbitraj de la Paris a emis o decizie parţială prin care statul trebuie să le plătească constructorilor circa şase milioane de euro, spun reprezentanţii CNAIR, care vor să atace decizia.

economica.net

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 808
  • Karma: +322/-150
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #830 on: October 18, 2017, 04:37:17 PM »
Si cu restul de 6.5 % din constructia A4 cum ramane, ca nu e nimic clar ??
I am the master of my fate,
I am the captain of my soul.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #831 on: October 18, 2017, 04:42:31 PM »
Pai vor mai lucra poate de mila cei de la FCC Astaldi daca tot vin astia 6 milioane. Ca trebuie sa vina...ca altfel le executa si blocheaza conturile.

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.237
  • Karma: +2030/-34
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #832 on: December 12, 2017, 10:34:18 PM »
^^^



In 20 Noiembrie 2017 au emis primul ordin de plata din 2014 incoace.
National Geographic Channel

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.871
  • Karma: +2689/-556
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #833 on: Today at 12:13:16 AM »
"... Antreprenorul a primit o sentinta partial favorabila, dear procesul continua.".
Oare de ce or fi platit ?!...
 :lol: :lol: :lol:

LE
Ca sa nu mai spu ca pe document, la "Data", cea mai recenta este din 20.11.2017, exact cand ne spune NGC ca au emis ordinul de plata...
:lol:
« Last Edit: Today at 12:15:54 AM by TibiV »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.434
  • Karma: +2804/-584
Re: Autostrada A4 Braila-Constanta-Vama Veche
« Reply #834 on: Today at 07:28:03 AM »
Hai ca s-a deblocat. Cred. :o
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX