Author Topic: Caile ferate ale vecinilor Romaniei  (Read 7671 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #30 on: February 06, 2018, 01:32:18 PM »
"Ucraina evalueaza daca are rost sa lanseze linii de tren de mare viteza. Tara vecina are deja cateva trenuri foarte rapide"

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22269776-ucraina-evalueaza-daca-are-rost-lanseze-linii-tren-mare-viteza-tara-vecina-are-deja-cateva-trenuri-foarte-rapide.htm?nomobile=

Interesant ce efect a avut campionatul european. La noi nici macar o legatura feroviara aeroport-capitala...

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #31 on: February 07, 2018, 09:12:58 AM »
Bulgaria primeste finantare UE de peste 400 milioane euro

Uniunea Europeana a anuntat ca va aloca Bulgariei, din Fondul de Coeziune, o finantare de 471,5 milioane euro, pentru dezvoltarea sectiunii de cale ferata intre orasele Elin Pelin si Kostenets, in vestul tarii. Aceasta sectiune este parte a liniei de cale ferata ce leaga doua orase mari din Bulgaria, capitala Sofia si Plovdiv, situate pe Coridorul TEN-T Orient/East Med. Odata ce lucrarile vor fi finalizate pe linia Sofia – Plovdiv, pasagerii vor putea circula intre cele doua orase in mai putin de 80 de minute, la o viteza de 160 km/h.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #32 on: February 09, 2018, 07:05:26 AM »
Bulgaria a demarat un nou proiect cu finantare europeana

Ministrul bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski,  a anuntat ca tara sa a inceput, in aceasta luna, lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata Sofia – Elin Pelin, sectiune in lungime de 23 de kilometri. Contractul pentru reabilitarea liniei de cale ferata a fost atribuit, in noiembrie 2016, unui consortiu condus de catre compania Kelet-UT, din Ungaria. Potrivit contractului, etapa de proiectare a lucrarilor a durat un an. Perioada de desfasurare a lucrarilor de reabilitare a caii ferate va fi de trei ani, astfel proiectul va fi finalizat in 2021. Contractul se ridica la o valoare de 120 milioane leva (61,3 milioane euro), fiind finantat prin intermediul Mecanismului Conectarea Europei (Connecting Europe Facility).

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #33 on: February 14, 2018, 07:48:46 AM »
Peste 30 de companii interesate de licitatia pentru linia Budapesta – Belgrad

„Ungaria se asteapta sa primeasca, in luna martie, mai multe oferte in licitatia pentru modernizarea celor 152 de kilometri ai sectiunii de pe teritoriul sau din linia de cale ferata Budapesta – Belgrad”, a precizat ministrul Dezvoltarii Nationale, Miklos Sesztak. Potrivit acestuia, peste 30 de companii si-au exprimat interesul de a participa la licitatia ce prevede modernizarea sectiunii ungare a liniei de cale ferata. Operatorul din Ungaria, MAV, a publicat licitatia in noiembrie 2017, iar proiectul vizeaza lucrari pentru modernizarea sectiunii Soroksar (situat la marginea Budapestei) – Kelebia (situata la granita cu Serbia). Linia va trebui sa fie proiectata si construita pentru o viteza de 200 km/h, conform specificatiilor TEN-T.

La randul sau, Serbia a lansat, in noiembrie anul trecut, proiectul pentru modernizarea sectiunii Belgrad – Stara Pazova, parte a liniei ce leaga capitala Ungariei de cea a Serbiei. Sectiunea in cauza este in lungime de 34,5 kilometri, iar lucrarile vor fi executate de catre companiile China Communications Construction Company (CCCC) si China Railways International (CRI). Modernizarea sectiunii Belgrad-Stara Pazova va fi finantata cu un imprumut de 297,6 milioane dolari (252 milioane euro) de la Banca de Export-Import din China. Imprumutul va fi rambursat in 20 de ani, inclusiv cu o perioada de gratie de cinci ani.

Mai mult chiar, reamintim ca RZD International si Caile Ferate Sarbe au semnat, tot in noiembrie 2017, acordul suplimentar la contractul privind constructia si reabilitarea sectiunii Stara Pazova – Novy Sad, o sectiune de 40 de km pe linia de cale ferata Belgrad – Budapesta. Acordul are o valoare de 247 de milioane de dolari, iar lucrarile de constructie ar trebui sa inceapa in primul trimestru din 2018.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 265
  • Karma: +46/-6
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #34 on: February 19, 2018, 02:00:52 PM »
Unda verde pentru linia feroviara catre Aeroportul din Kiev

Guvernul Ucrainei si-a anuntat sprijinul pentru construirea unei linii de cale ferata catre Aeroportul International Boryspil din Kiev. La randul sau, Prim-Ministrul Volodymyr Groisman, a subliniat faptul ca cererea pentru transport aerian este in crestere in Ucraina, insa aeroportul, cel mai mare din tara, nu este destul de accesibil prin mijloacele de transport public.

„Aeroportul Boryspil deserveste 7 – 8 milioane de pasageri anual, dar nu exista niciun mijloc de transport convenabil pe ruta dintre Kiev si aeroport. De aceea, a fost gasita o solutie tehnica pentru a rezolva, in scurt timp, aceasta problema”, a precizat Prim-Ministrul Groisman.

Potrivit acestuia, construirea unei linii de cale ferata in lungime de 3,5 kilometri, direct catre aeroport, ar trebui sa inceapa in luna iunie 2018 si sa fie gata pentru a intra in serviciu comercial pentru pasageri pana la sfarsitul lui 2018.

Pentru coordonarea acestui proiect a fost desemnat Vice-premierul ucrainean, Volodymyr Kustion.

Noul serviciu feroviar va circula intre Gara Kiev, va traversa doua statii intermediare si va ajunge apoi la Terminalul D al Aeroportului Boryspil. Durata unei calatorii pe acest traseu va fi de 35 de minute. Producatorul polonez de material rulant PESA va livra materialul rulant, acesta urmand sa asigure transportul a 2,67 milioane de pasageri anual.

Costul intregului proiect a fost estimat intre 22 si 30 milioane de dolari.

clubferoviar.ro

alex8

  • Officer
  • ***
  • Posts: 175
  • Karma: +11/-4
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #35 on: February 19, 2018, 06:15:59 PM »
O să meargă precum CFR, încet și fără călători.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #36 on: February 19, 2018, 06:36:57 PM »
Intr-adevar. Doar 7 km/h viteza?! 35 de minute pentru 3,5 km? Ceva nu se leaga.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.171
  • Karma: +917/-54
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #37 on: February 19, 2018, 07:32:17 PM »
Sigur ca nu se leaga.  :D
Distanta pe rutier e de 35/38 km (depinde de sensul ales pe Gmaps)

Dar, la fel ca la noi, exista o cale ferata care trece prin apropiere. Trebuie dusa pana la aeroport.  :D
« Last Edit: February 19, 2018, 07:35:58 PM by yetiman »
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #38 on: February 21, 2018, 08:21:41 AM »
Kosovo modernizeaza singura sa legatura feroviara cu Europa

La 15 februarie, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a semnat un acord pentru o cofinantare de 38,5 milioane de euro prin Cadrul de Investitii pentru Balcanii de Vest (WBIF) pentru proiectele de infrastructura feroviara din Kosovo. Anterior, banca a acordat un imprumut in valoare de 39,9 milioane de euro pentru finantarea modernizarii retelei de cale ferata a tarii care va fi impartita in trei etape.

Imprumutul va fi folosit pentru a imbunatati legatura dintre reteaua feroviara din Kosovo si reteaua europeana extinsa prin Coridorul VIII si Coridorul X pan-european, care se intinde la sud de FRI Macedonia si la nord de granita cu Serbia. Subventia acopera sectiunea sudica a rutei feroviare 10 care leaga Fushë Kosovë in apropierea capitalei Pristina de granita cu FIR Macedonia. Proiectul include si doua alte sectiuni, Fushë Kosovë – Mitrovicë si o sectiune nordica din Mitrovicë pana la granita cu Serbia, care beneficiaza de finantare din partea UE si WBIF.

148 de km de cale ferata vor fi modernizati in cadrul proiectului in trei etape. Prima implica modernizarea unei sectiuni de 64 de km care leaga Fushë Kosovë de granita cu FIR Macedonia, sectiunea Mitrovicë- Fushë Kosovë (64 km) va fi modernizata in a doua etapa a proiectului, in timp ce modernizarea a 42 de km de linie intre granita cu Serbia si Mitrovicë va completa intregul proiect de modernizare a Coridorului X in Kosovo.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX