Author Topic: Caile ferate ale vecinilor Romaniei  (Read 6140 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #15 on: September 12, 2017, 07:37:25 AM »
Serbia reconstruieste o alta sectiune din linia Belgrad – Bar



RZD International, subsidiara Cailor Ferate Ruse (RZD) care efectueaza, pe teritoriul sarb, lucrarile de modernizare a liniei Belgrad – Bar, a anuntat ca a demarat o noua etapa a proiectului. Aceasta cuprinde sectiunea Resnik-Valjevo iar RZD International va executa lucrarile de modernizare ce nu au putut fi executate complet pana in prezent din cauza traficului intens din timpul sezonului turistic. Linia face legatura intre capitala sarba, Belgrad si portul Bar, din Muntenegru.

Lucarile vor include reabilitarea a peste 14,8 kilometri de cale ferata, instalarea a sase treceri la nivel precum si lucrari de reparatii a sapte pasaje rutiere si 11 poduri de cale ferata. In plus, catenara va fi inlocuita pe intreaga sectiune in lungime de 42 kilometri. Se estimeaza ca proiectul Resnik-Valjevo, cu o valoare totala de 80 milioane de dolari (66,4 milioane euro), va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2017. Prima etapa a modernizarii liniei a cuprins reconstructia a 35 de kilometri de cale ferata, pe sectiunea Resnik-Vreoci dar si a tunelului Bela Reka.

„Lucrarile de reconstructie a sectiunii Resnik-Valjevo se desfasoara in conformitate cu contractul semnat, iar termenele planificate sunt pe deplin respectate”, a declarat directorul general al RZD International, Sergey Pavlov. Serbia intentioneaza sa lanseze, in urmatorii doi ani, reconstructia completa a liniei de cale ferata catre Portul Bar, proiect evaluat la aproximativ 220 de milioane de euro (260 milioane dolari).

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #16 on: September 16, 2017, 07:28:23 AM »
Ucraina pregateste o licitatie pentru electrificare feroviara



Caile Ferate Ucrainene vor lansa o licitatie pentru electrificarea sectiunii feroviare Dolynska-Mykolaiv-Kolosivka. Lungimea totala a liniei care va fi electrificata depaseste 200 de km. Proiectul propus, care are un cost total estimat de 360 de milioane de euro, va fi finantat de BEI, BERD si de catre companie.

Proiectul cuprinde doua faze. Prima faza include electrificarea sectiunii Dolynska-Mykolaiv, inclusiv constructia unei noi linii feroviare de aprox. 99,2 km si modernizarea liniilor in 12 statii. Proiectul necesita dezvoltarea retelei de inalta tensiune pentru sectiunile care vor fi electrificate, inclusiv furnizarea viitorului sistem de catenara si a substatiilor de inalta tensiune auxiliare. A doua faza prevede electrificarea sectiunii Kolosivka-Mykolaiv cu o lungime de 105 km de linie simpla. Serviciile vor include si asistenta tehnica in implementarea proiectului.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #17 on: October 11, 2017, 07:05:59 AM »
Serbia: modernizarea liniei Niš -Dimitrovgrad estimata la 260 mil. euro

Proiectul pentru reabilitarea si electrificarea liniei de cale ferata Niš -Dimitrovgrad cu o lungime de 100 km se ridica la 260 de milioane de euro, a declarat Dubravka Negre, directorul Reprezentantei Regionale pentru Balcanii de Vest a Bancii Europene de Investitii (BEI). Anul trecut, guvernul sarb estima investitiile totale necesare pentru reconstructia liniei de cale ferata Niš -Dimitrovgrad la 195 milioane de euro.

Uniunea Europeana (UE) a aprobat deja o finantare de 75 milioane de euro pentru proiect. Restul sumei va fi alocata de guvernul sarb si BEI, a declarat Dubravka Negre.

In mai, Negre a declarat ca BEI planuieste sa investeasca 36 de milioane de euro anul acesta pentru reabilitarea liniei de cale ferata care leaga orasul Niš, in estul Serbiei, de Dimitrovgrad, la granita cu Bulgaria. BEI a investit in total 1,5 miliarde de euro in dezvoltarea infrastructurii feroviare sarbe in ultimii 15 ani.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #18 on: October 12, 2017, 07:52:08 AM »
Bulgaria va lansa o licitatie pentru achizitia si instalarea sistemelor de semnalizare

„Prin implementarea noilor sisteme de semnalizare si telecomunicatii pe toate liniile reabilitate din tara, vom atinge nivelul european de siguranta in transportul feroviar”, a declarat Zanchev.

In august, Bulgaria a finalizat modernizarea liniei de cale ferata Septemvri – Plovdiv, inclusiv instalarea noilor sisteme de semnalizare si telecomunicatii. Sistemele au fost testate la sfarsitul lui septembrie. In aceasta vara, compania a anuntat ca va lansa trei licitatii feroviare pentru reabilitarea sectiunilor feroviare Plovdiv-Burgas, Kostenets-Elin Pelin si Kostenets-Septemvri. Cea de-a doua etapa a proiectului de reabilitare Plovdiv-Burgas a fost estimata la 350 milioane de euro, iar modernizarea liniei Elin Pelin-Kostenets a fost evaluata la 460 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #19 on: November 09, 2017, 07:22:07 AM »
Linia Plovdiv-Burgas primeste finantare de peste 400 milioane euro

Guvernul bulgar a aprobat semnarea unui contract intre Autoritatea de Management pentru Programul Operational „Infrastructura de Transport” 2014-2020 si Compania Nationala de Infrastructura Feroviara (NRIC) in vederea reabilitarii liniei de cale ferata Plovdiv-Burgas, etapa a doua. Executivul de la Sofia a facut acest pas inainte de decizia Comisiei Europene de a co-finanta proiectul de cale ferata. Astfel, finantarea primita prin Programul Operational „Infrastructura de Transport” 2014-2020 este de 800 milioane leva (409 milioane euro). Din aceasta suma, co-finantarea din partea Comisiei Europene se situeaza la 500 milioane leva (255 milioane euro).

Scopul proiectului urmareste sporirea sigurantei transportului feroviar si a vitezei de deplasare a trenurilor pana la 160 km/h, ceea ce ar reduce cu 40 de minute durata unei calatorii intre Plovdiv si Burgas. Linia Plovdiv-Burgas, in lungime de 292 kilometri este parte a Coridorului pan-european VIII.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #20 on: December 06, 2017, 09:14:58 AM »
Ungaria a publicat licitatia, de 1,7 miliarde euro, pentru modernizarea liniei Belgrad-Budapesta

In cadrul acestei licitatii ce se va desfasura in doua etape, Ungaria solicita modernizarea sectiunii maghiare parte a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Termenul limita pana la care pot fi trimise ofertele sau cererile de participare este 19 ianuarie 2018.

Potrivit anuntului de participare, publicat pe pe site-ul Cailor Ferate Maghiare (MÁV), autoritatea contractanta este Chinese-Hungarian Railway Nonprofit Ltd. Acest joint-venture (Chinese-Hungarian Railway) a fost infiintata in 2016 in baza unui acord interguvernamental, semnat intre Ungaria si China, privind dezvoltarea si finantarea proiectului. In noul joint-venture, companiile chineze China Railway International Corporation si China Railway International Group detin o cota de 85%, in timp ce MÁV detine 15%.

Contractul presupune  proiectarea şi execuţia în cadrul unei singure proceduri de atribuire, constructorul fiind responsabil pentru toate activitățile de la proiectare, achiziție și  executie până la punerea în funcțiune și livrarea proiectului către utilizatorul final sau proprietar.

Scopul proiectului consta in modernizarea liniei de cale ferată de 166 kilometri situata între Soroksár, la periferia sud-estică a Budapestei și Kelebia, la granița cu Serbia, pentru a permite viteze de 160 km/h în viitor, cu trafic mixt, conform specificațiile referitoare la rețeaua TEN-T existentă pe teritoriul Uniunii Europene.

Trei ofertanți vor fi aleși pentru a doua fază finală, iar oferta câștigătoare va fi selectată în proporție de 50% în funcție de calitatea ofertei tehnice și de 50% din punct de vedere financiar. Durata contractului va fi de 86 de luni.

Contractul prevede construirea a aproximativ 374 kilometri de cale ferata, 18 treceri separate și 89 de treceri la nivel, 590,4 metri de poduri și reconstrucția a 444 de kilometri de catenara și cabluri de alimentare, printre alte specificații.

Costul modernizării  sectiunii de cale ferata din Ungaria este evaluat la 550 de miliarde forinți (1,75 miliarde euro), iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului 2020, a declarat ministrul de externe și comerț, Péter Szijjártó. Modernizarea este finanțată de 85% printr-un împrumut pe 20 de ani contractat de la Exim Bank din China, Ungaria plătind o rată anuală de 2,5% pentru acest împrumut, a adăugat Szijjártó.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 233
  • Karma: +228/-26
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #21 on: December 06, 2017, 10:21:00 AM »
Nu le mai trebuie fonduri europene?  :o

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.480
  • Karma: +2819/-585
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #22 on: December 06, 2017, 10:37:51 AM »
Pai nu. Scrie cum se face finantarea. :) Imprumut de la chinezi.

Quote
Modernizarea este finanțată de 85% printr-un împrumut pe 20 de ani contractat de la Exim Bank din China, Ungaria plătind o rată anuală de 2,5% pentru acest împrumut, a adăugat Szijjártó.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Granata06

  • Senior
  • ****
  • Posts: 233
  • Karma: +228/-26
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #23 on: December 06, 2017, 10:48:41 AM »
Sa alegi calea imprumuturilor cand ai la dispozitie bani gratis (fonduri europene) in proportie de 65-85 %..cred ca este un alt semn de indepartare a guvernului Viktor Orban de Europa.