Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Serbia reconstruieste o alta sectiune din linia Belgrad – Bar



RZD International, subsidiara Cailor Ferate Ruse (RZD) care efectueaza, pe teritoriul sarb, lucrarile de modernizare a liniei Belgrad – Bar, a anuntat ca a demarat o noua etapa a proiectului. Aceasta cuprinde sectiunea Resnik-Valjevo iar RZD International va executa lucrarile de modernizare ce nu au putut fi executate complet pana in prezent din cauza traficului intens din timpul sezonului turistic. Linia face legatura intre capitala sarba, Belgrad si portul Bar, din Muntenegru.

Lucarile vor include reabilitarea a peste 14,8 kilometri de cale ferata, instalarea a sase treceri la nivel precum si lucrari de reparatii a sapte pasaje rutiere si 11 poduri de cale ferata. In plus, catenara va fi inlocuita pe intreaga sectiune in lungime de 42 kilometri. Se estimeaza ca proiectul Resnik-Valjevo, cu o valoare totala de 80 milioane de dolari (66,4 milioane euro), va fi finalizat pana la sfarsitul lui 2017. Prima etapa a modernizarii liniei a cuprins reconstructia a 35 de kilometri de cale ferata, pe sectiunea Resnik-Vreoci dar si a tunelului Bela Reka.

,,Lucrarile de reconstructie a sectiunii Resnik-Valjevo se desfasoara in conformitate cu contractul semnat, iar termenele planificate sunt pe deplin respectate", a declarat directorul general al RZD International, Sergey Pavlov. Serbia intentioneaza sa lanseze, in urmatorii doi ani, reconstructia completa a liniei de cale ferata catre Portul Bar, proiect evaluat la aproximativ 220 de milioane de euro (260 milioane dolari).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ucraina pregateste o licitatie pentru electrificare feroviara



Caile Ferate Ucrainene vor lansa o licitatie pentru electrificarea sectiunii feroviare Dolynska-Mykolaiv-Kolosivka. Lungimea totala a liniei care va fi electrificata depaseste 200 de km. Proiectul propus, care are un cost total estimat de 360 de milioane de euro, va fi finantat de BEI, BERD si de catre companie.

Proiectul cuprinde doua faze. Prima faza include electrificarea sectiunii Dolynska-Mykolaiv, inclusiv constructia unei noi linii feroviare de aprox. 99,2 km si modernizarea liniilor in 12 statii. Proiectul necesita dezvoltarea retelei de inalta tensiune pentru sectiunile care vor fi electrificate, inclusiv furnizarea viitorului sistem de catenara si a substatiilor de inalta tensiune auxiliare. A doua faza prevede electrificarea sectiunii Kolosivka-Mykolaiv cu o lungime de 105 km de linie simpla. Serviciile vor include si asistenta tehnica in implementarea proiectului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia: modernizarea liniei Niš -Dimitrovgrad estimata la 260 mil. euro

Proiectul pentru reabilitarea si electrificarea liniei de cale ferata Niš -Dimitrovgrad cu o lungime de 100 km se ridica la 260 de milioane de euro, a declarat Dubravka Negre, directorul Reprezentantei Regionale pentru Balcanii de Vest a Bancii Europene de Investitii (BEI). Anul trecut, guvernul sarb estima investitiile totale necesare pentru reconstructia liniei de cale ferata Niš -Dimitrovgrad la 195 milioane de euro.

Uniunea Europeana (UE) a aprobat deja o finantare de 75 milioane de euro pentru proiect. Restul sumei va fi alocata de guvernul sarb si BEI, a declarat Dubravka Negre.

In mai, Negre a declarat ca BEI planuieste sa investeasca 36 de milioane de euro anul acesta pentru reabilitarea liniei de cale ferata care leaga orasul Niš, in estul Serbiei, de Dimitrovgrad, la granita cu Bulgaria. BEI a investit in total 1,5 miliarde de euro in dezvoltarea infrastructurii feroviare sarbe in ultimii 15 ani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria va lansa o licitatie pentru achizitia si instalarea sistemelor de semnalizare

,,Prin implementarea noilor sisteme de semnalizare si telecomunicatii pe toate liniile reabilitate din tara, vom atinge nivelul european de siguranta in transportul feroviar", a declarat Zanchev.

In august, Bulgaria a finalizat modernizarea liniei de cale ferata Septemvri – Plovdiv, inclusiv instalarea noilor sisteme de semnalizare si telecomunicatii. Sistemele au fost testate la sfarsitul lui septembrie. In aceasta vara, compania a anuntat ca va lansa trei licitatii feroviare pentru reabilitarea sectiunilor feroviare Plovdiv-Burgas, Kostenets-Elin Pelin si Kostenets-Septemvri. Cea de-a doua etapa a proiectului de reabilitare Plovdiv-Burgas a fost estimata la 350 milioane de euro, iar modernizarea liniei Elin Pelin-Kostenets a fost evaluata la 460 milioane de euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia Plovdiv-Burgas primeste finantare de peste 400 milioane euro

Guvernul bulgar a aprobat semnarea unui contract intre Autoritatea de Management pentru Programul Operational ,,Infrastructura de Transport" 2014-2020 si Compania Nationala de Infrastructura Feroviara (NRIC) in vederea reabilitarii liniei de cale ferata Plovdiv-Burgas, etapa a doua. Executivul de la Sofia a facut acest pas inainte de decizia Comisiei Europene de a co-finanta proiectul de cale ferata. Astfel, finantarea primita prin Programul Operational ,,Infrastructura de Transport" 2014-2020 este de 800 milioane leva (409 milioane euro). Din aceasta suma, co-finantarea din partea Comisiei Europene se situeaza la 500 milioane leva (255 milioane euro).

Scopul proiectului urmareste sporirea sigurantei transportului feroviar si a vitezei de deplasare a trenurilor pana la 160 km/h, ceea ce ar reduce cu 40 de minute durata unei calatorii intre Plovdiv si Burgas. Linia Plovdiv-Burgas, in lungime de 292 kilometri este parte a Coridorului pan-european VIII.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ungaria a publicat licitatia, de 1,7 miliarde euro, pentru modernizarea liniei Belgrad-Budapesta

In cadrul acestei licitatii ce se va desfasura in doua etape, Ungaria solicita modernizarea sectiunii maghiare parte a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Termenul limita pana la care pot fi trimise ofertele sau cererile de participare este 19 ianuarie 2018.

Potrivit anuntului de participare, publicat pe pe site-ul Cailor Ferate Maghiare (MÁV), autoritatea contractanta este Chinese-Hungarian Railway Nonprofit Ltd. Acest joint-venture (Chinese-Hungarian Railway) a fost infiintata in 2016 in baza unui acord interguvernamental, semnat intre Ungaria si China, privind dezvoltarea si finantarea proiectului. In noul joint-venture, companiile chineze China Railway International Corporation si China Railway International Group detin o cota de 85%, in timp ce MÁV detine 15%.

Contractul presupune  proiectarea şi execuţia în cadrul unei singure proceduri de atribuire, constructorul fiind responsabil pentru toate activitățile de la proiectare, achiziție și  executie până la punerea în funcțiune și livrarea proiectului către utilizatorul final sau proprietar.

Scopul proiectului consta in modernizarea liniei de cale ferată de 166 kilometri situata între Soroksár, la periferia sud-estică a Budapestei și Kelebia, la granița cu Serbia, pentru a permite viteze de 160 km/h în viitor, cu trafic mixt, conform specificațiile referitoare la rețeaua TEN-T existentă pe teritoriul Uniunii Europene.

Trei ofertanți vor fi aleși pentru a doua fază finală, iar oferta câștigătoare va fi selectată în proporție de 50% în funcție de calitatea ofertei tehnice și de 50% din punct de vedere financiar. Durata contractului va fi de 86 de luni.

Contractul prevede construirea a aproximativ 374 kilometri de cale ferata, 18 treceri separate și 89 de treceri la nivel, 590,4 metri de poduri și reconstrucția a 444 de kilometri de catenara și cabluri de alimentare, printre alte specificații.

Costul modernizării  sectiunii de cale ferata din Ungaria este evaluat la 550 de miliarde forinți (1,75 miliarde euro), iar lucrările ar putea începe până la sfârșitul anului 2020, a declarat ministrul de externe și comerț, Péter Szijjártó. Modernizarea este finanțată de 85% printr-un împrumut pe 20 de ani contractat de la Exim Bank din China, Ungaria plătind o rată anuală de 2,5% pentru acest împrumut, a adăugat Szijjártó.

ClubFeroviar.ro

Granata06


Ionut

Pai nu. Scrie cum se face finantarea. :) Imprumut de la chinezi.

QuoteModernizarea este finanțată de 85% printr-un împrumut pe 20 de ani contractat de la Exim Bank din China, Ungaria plătind o rată anuală de 2,5% pentru acest împrumut, a adăugat Szijjártó.

Granata06

Sa alegi calea imprumuturilor cand ai la dispozitie bani gratis (fonduri europene) in proportie de 65-85 %..cred ca este un alt semn de indepartare a guvernului Viktor Orban de Europa.

Ionut

Bulgaria a lansat o licitatie de 100 milioane de euro

Compania Nationala de Infrastructura Feroviara din Bulgaria (NRIC) a lansat licitatia de modernizare a sistemelor de semnalizare si telecomunicatii de pe linia de cale ferata dintre Plovdiv si Burgas. Contractul este estimat la o valoare de 194,5 milioane de leva (99,9 milioane de euro). Ofertele pot fi depuse pana la 1 martie 2018. Licitatia include lucrari de proiectare si instalare a echipamentului de semnalizare si telecomunicatii, precum si instalarea de sisteme integrate de informare a pasagerilor si puncte de control in toate statiile de cale ferata de pe intreaga lungime de 293 kilometri a liniei Plovidv-Burgas.

Potrivit cerintelor, lucrarile vor trebui sa fie finalizate in termen de 48 de luni de la semnarea contractului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ukrzaliznytsia a anuntat investitii de 651 milioane euro pentru 2018

Compania de Cai Ferate din Ucraina (Ukrzaliznytsia) va aloca suma de 22 miliarde hrivna (651 milioane euro) pentru investitii capitale in 2018. ,,Din aceasta suma, 7 miliarde hrivna (207,2 milioane euro) vor fi destinati infrastructurii feroviare, pentru proiecte de modernizare si reconstructie", a precizat Yevhen Kravtsov, presedintele Ukrzaliznytsia. Kravtsov a subliniat faptul ca in 2018 principalul obiectiv al companiei pe care o conduce va fi acela de a aduce infrastructura de cale ferata la parametrii normali de functionare, asigurand totodata ridicarea restrictiilor  de viteza pentru circulatia trenurilor. O serie de proiecte in acest sens au fost lansate in 2017 si urmeaza sa fie finalizate in 2019.

Tot in 2018, dar pe segmentul de material rulant, Compania de Cai Ferate din Ucraina intentioneaza sa achizitioneze 30 de locomotive General Electric dar si sa construiasca 10.000 de vagoane de marfa.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Reabilitarea liniei Nis-Dimitrovgrad va incepe anul acesta

Guvernul sarb doreste sa inceapa un proiect de reabilitare si electrificare a 100 km pe linia de cale ferata Dimitrovgrad-Nis, in partea de est a tarii, conform Ministrului de Infrastructura, Zorana Mihajlovic. Proiectul va include constructia unei rute ocolitoare in jurul orasului Nis. Reabilitarea si electrificarea liniei de cale ferata dintre Nis si Dimitrovgrad, la granita cu Bulgaria, va costa 260 de milioane de euro, conform estimarilor anterioare. Uniunea Europeana (UE) a aprobat deja o subventie de 75 de milioane de euro pentru proiect. Restul sumei va fi acoperit de guvernul sarb si BEI.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Italia se implica in proiecte de mare viteza din Ucraina

Ucraina, cu sprijinul Italiei, va incepe elaborarea studiului de fezabilitate pentru introducerea serviciilor de transport feroviar de mare viteza, conform declaratiilor Ministerului de Infrastructura din Ucraina in urma intalnirii dintre Ministrul Volodymyr Omelyan si Presedintele Italferr, Riccardo Maria Monti. ,,Acesta este un mega proiect a carei implementare nu va schimba doar sectorul feroviar, ci va influenta si situatia economica a unor regiuni, va extinde semnificativ capacitatile actualelor sfere de productie si va lansa noi astfel de sfere. Astazi, impreuna cu partenerii italieni, facem un prim pas in aceasta directie", a declarat Volodymyr Omelyan.

,,Atragem compania Italferr pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru ruta europeana Odesa-Kiev-Liov. Realizarile companiei includ proiecte majore de infrastructura atat pentru sectorul de transport feroviar conventional, cat si pentru cel de mare viteza in Italia si in alte tari. Este important sa incepem schimbarile in Ucraina beneficiind de sprijinul unei companii europene cu experienta", a adaugat ministrul.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria si Serbia anunta noi licitatii feroviare pentru 2019

Ministrul bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski, a anuntat ca guvernul bulgar a inceput sa semneze acorduri cu Serbia pentru transportul feroviar si maritim. Anuntul a fost facut dupa o intalnire cu viceprim-ministrul si Ministrul Constructiilor, Transportului si Infrastructurii din Serbia, Zorana Mihajlovic. Ministrul Dezvoltarii Regionale si a Proiectelor Publice, Nikolay Nankov, a participat si el la intalnire. ,,Bulgaria se implica activ in constructia de drumuri si legaturi feroviare intre Sofia si Kalotina. Licitatia pentru sectiunea de cale ferata Sofia-Voluyak, finantata prin Mecanismul de Interconectare a Europei (CEF) este in desfasurare", a declarat Ivaylo Moskovski.

Exista deja un proiect tehnic pentru linia de cale ferata Voluyak-Dragoman, iar licitatiile sunt asteptate sa fie lansate la inceputul lui 2019, cel mai tarziu. ,,Daca nu sunt intarzieri semnificative in procedurile de licitatie, in urmatorii 3 ani, vom avea o legatura feroviara si vom beneficia de interoperabilitatea legaturilor dintre Bulgaria si Serbia", a adaugat Ivaylo Moskovski.

ClubFeroviar.ro

Balto

Fonduri europene pentru electrificare feroviara in Ungaria

125,5 milioane de euro vor fi alocate din fondurile Politicii de Coeziune pentru lucrari de reabilitare si electrificare la linia de cale ferata care leaga Esztergom (un oras in nordul Ungariei) de Budapesta. Proiectul acopera si costurile de modernizare a sistemelor de semnalizare pentru imbunatatirea sigurantei traficului. De asemenea, in proiect sunt prevazute lucrari de modernizare la multe dintre statiile liniei pentru imbunatatirea confortului si pentru simplificarea legaturilor cu sistemele regionale de transport cu autobuzul, cu ajutorul unui sistem performant de informare a calatorilor.

clubferoviar.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)