Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Dupa modelul thread-ului rutier (drumurile vecinilor Romaniei), deschid acest thread dedicat infrastructurii feroviare a vecinilor Romaniei (vorbim asadar doar de Ungaria, Serbia, Bulgaria, Ucraina si Rep. Moldova). Pentru alte tari europene, avem thread-ul celalalt.




O harta cu toate caile ferate din sud-estul Europei:






Ungaria va aloca aprox. 4 miliarde de euro cailor ferate

Guvernul ungar a aprobat un program de dezvoltare a infrastructurii feroviare a tarii in valoare de 1,2 trilioane de forinti (3,8 miliarde de euro), a declarat Seful Cabinetului János Lázár. 80% din costuri vor fi suportate de UE. Odata cu modernizarea aparatelor de cale si alocarea a 100 de miliarde de forinti (323,7 milioane de euro) pentru achizitionarea vagoanelor, guvernul intentioneaza sa modernizeze linia Budapesta-Százhalombatta, linia Budapesta-Hatvan si liniile feroviare din jurul lacului Balaton, alaturi de alte proiecte planificate.



ClubFeroviar.ro

Ionut

Propunere pentru o noua linie feroviara Burgas-Aeroport

Un proiect este in curs de pregatire pentru constructia unei linii feroviare intre zona centrala a orasului Burgas si Aeroportul Sarafovo, a declarat Ministrul de Transport Bulgar, Ivaylo Moskovski. Ministerul de Transport si specialistii din domeniu discuta si o idee privind constructia unei linii intercity care sa lege Burgas de statiunea aflata la Marea Neagra Slanchev Bryag (Sunny Beach), a adaugat acesta.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia Budapesta-Belgrad ar putea costa peste 2 miliarde de euro

Costul total al proiectului liniei de cale ferata Budapesta-Belgrad ar putea creste la aproximativ 700 de miliarde de forinti (2,2 miliarde de euro), conform cotidianului "Magyar Nemzet", care citeaza surse guvernamentale. Aceasta reprezinta o crestere comparativ cu ultimele estimari conform carora costul proiectului ar fi de aprox. 472 de miliarde de forinti (1,54 miliarde de euro).

Creditul pe care guvernul ar putea sa il primeasca din partea Export-Import Bank of China pentru acest proiect ar avea o valoare de 467,5 miliarde de forinti (1,53 miliarde de euro). Dobanda pentru acest credit poate creste la 97,5-144,5 miliarde de forinti (318-472 milioane de euro). Deoarece creditul ar acoperi numai 85% din costurile totale, guvernul maghiar ar putea aloca o suma suplimentara de 82,5 miliarde de forinti (270 de milioane de euro).

ClubFeroviar.ro

mr.L

#3
Quote from: Ionut on November 05, 2016, 09:25:32 AM
Propunere pentru o noua linie feroviara Burgas-Aeroport

Pentru trei-patru luni maximum pe an? Unde este fezabilitatea unui astfel de proiect ?

Ionut

CFM semneaza contractul de garantie pentru creditele BERD si BEI

Compania de Cale Ferata din Moldova (CFM) si Ministerul Finantelor au semnat contractul de garantie, acesta reprezentand o conditie pentru furnizarea primei transe acordata de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare. Intregul credit este alocat companiei CFM pentru implementarea proiectului de restructurare si reorganizare. Prima transa este destinata achizitionarii de locomotive, realizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii, implementarea sistemului de management energetic si reformarea sistemului feroviar.

Dupa semnarea acordului de imprumut cu BERD pe proiectul ,,Restructurarea Cailor Ferate din Moldova", in luna iunie au fost finalizate negocierile cu BERD si BEI pentru semnarea contractului de cofinantare, bugetul total fiind de 105 mil euro. De asemenea, UE ofera suport financiar pentru dezvoltarea companiei acordand un grant nerambusabil de 5,25 mil euro prin Facilitatea de Investitii pentru Vecinatate. Aceasta finantare va fi utilizata pentru achizitia noilor locomotive si asigurarea asistentei tehnice. Din luna aprilie, CFM a anuntat intentia de a lansa licitatia pentru achizitia a 10 locomotive noi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Noi nu servim B-Budapesta sau B-Belgrad ca nu ne intereseaza.




MÁV infiinteaza JV pentru linia Budapesta-Belgrad alaturi de parteneri chinezi

Compania feroviara maghiara MÁV, China Railway International Corporation si China Railway International Group au infiintat un joint venture pentru coordonarea modernizarii sectiunii maghiare a liniei feroviare Budapesta-Belgrad. JV-ul este detinut in proportie de 85% de parteneri chinezi si 15% de MÁV si este numit Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit. Licitatiile sunt programate pentru planificarea modernizarii si lucrarile de constructie care vor incepe anul viitor. Costul lucrarilor de modernizare va fi finantat de partenerii chinezi in proportie de 85%.

ClubFeroviar.ro

mr.L

,,Finantare'' in acceptiunea termenilor de specialitate, atunci cand vorbim de infrastructura are sensul de imprumut.

Asta ca a nu intelegem ca vin chinezii si baga bani intr-o linie care nu-i a lor, ci prin bancile lor asigura mecanismul de finantare a statelor implicate in proiectul respectiv.

Ionut

INEA finanteaza un proiect feroviar in Bulgaria

Innovation and Networks Executive Agency (INEA) a acordat Bulgariei o finantare de 151 de milioane de euro pentru modernizarea sectiunii Kostenets–Septemvri a liniei feroviare Sofia-Plovdiv de-a lungul coridorului retelei centrale TEN-T Orient Est-Med. Proiectul implica modernizarea unei sectiuni de 24,4 km de cale ferata in Bulgaria intre Kostenets si Septemvri. Odata finalizate, lucrarile de modernizare vor reduce congestia pe aceasta sectiune de linie care nu indeplineste standardele tehnice pentru transportu de calatori si de marfa.

,,Proiectul face parte din cele sustinute de UE in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF) pentru instrumentul de transport si a fost selectat in urma cererii de propunerii pentru transport CEF 2015, care a pus la dispozitie 7,6 miliarde de euro pentru finantarea proiectelor de imbunatatire a infrastructurii europene de transport, promovarea sigurantei in transport, dezvoltarea sistemelor de transport inteligente si inlaturarea impactului sectorului asupra mediului", a declarat Ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Quote from: Ionut on November 17, 2016, 07:17:46 AM
JV-ul este detinut in proportie de 85% de parteneri chinezi si 15% de MÁV si este numit Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit.

Aha...
Un JV non-profit...
Non-profit... pentru cine ?!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

#9
^

Din motive strategice, China isi promoveaza pur si simplu tehnologia de lucru sau experienta in consultanta pentru infrastructura. Cu ocazia asta practic isi fac intrarea in Europa, nu este exclus ca in maximum 10 ani de zile sa-i vedem participand la orice licitatie de material rulant sau chiar de constructie a diverselor linii de cale ferata .

Pe de-alta parte , statul chinez, cel care inlesneste joint-ul, nu pleaca nici el cu mana goala, pentru ca detine 100% din capitalul efectiv al ,,finantatorului'' (Bank of China) catre care beneficiarii lucrarii vor plati o dobanda.

Ionut

Rusia si Serbia prelungesc termenul de plata al imprumutului pentru proiecte feroviare



Rusia a prelungit termenul limita de plata a imprumutului acordat pentru modernizarea cailor ferate sarbe pana in 2021. Rusia si Serbia au semnat un acord pentru un imprumut in valoare de 800 de milioane de dolari pentru modernizarea retelei feroviare sarbe in 2013 in Moscova. La momentul respectiv, s-a mentionat ca termenul de plata este de cinci ani cu o rata de dobanda anuala de 4,1%. Conform celei mai recente decizii a Moscovei, Serbia ar trebui sa plateasca pana la 15 martie 2018 o taxa de 1% pentru suma neretrasa la data de 31 decembrie 2017. In plus, Serbia ar trebui sa plateasca aceeasi taxa pentru suma neretrasa la data de 31 decembrie 2021 pana la 15 martie 2022. In septembrie, Ministerul sarb al Transporturilor a anuntat ca autoritatile se asteapta sa ajunga la un acord cu Rusia cu privire la prelungirea termenului de plata.

Imprumutul a fost acordat pentru modernizarea sectiunilor feroviare ale Coridorului de transport pan-european din Serbia, dar si modernizarea liniei Belgrad-Bar, linia Beograd-Pancevo si constructia sectiunii Valjevo-Loznica. Conform acordului, RZD International implementeaza lucrarile de modernizare si reabilitare pe reteaua feroviara sarba.

In octombrie, RZD International a lansat lucrarile pe sectiunea sarba Vinarci – Djordjevo, ultima din cele trei sectiuni sudice ale Coridorului X. Conform programului, lucrarile vor fi finalizate in al doilea trimestru din 2017. Costul proiectului depaseste 38 de milioane de dolari si este finantat din imprumutul de stat rus. Un alt proiect este modernizarea sectiunii feroviare Vranjska Banja-Ristovac, care va fi finalizata in viitorul apropiat. In Decembrie, compania rusa a finalizat reconstructia sectiunii feroviare Bujanovac-Bukarevac, cu o luna inaintea programului conform contractului. Aceasta este prima din cele trei sectiuni ale Coridorului X de transport transeuropean de pe teritoriul sarb.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia prelungeste creditul pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Serbia

Rusia si Serbia au semnat un Protocol care modifica acordul de credit, protocol care implica prelungirea liniei de credit de 800 de milioane de dolari pentru proiecte feroviare. Creditul acordat de catre Rusia a fost prelungit cu inca 4 ani pana la 31 decembrie 2021.

Prelungirea liniei de credit permite lansarea celei mai ambitioase faze a proiectului – reconstructia sectiunii Stara Pazova – Novy Sad a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Proiectul de 941 de milioane de dolari este implementat de RZD International inca din 2014 si include constructia infrastructurii feroviare moderne la cele mai ridicate standarde de siguranta, cresterea vitezei trenurilor de la 30 la 120 de km/h, si chiar la 200 km/h pe unele sectiuni. Acordul include si livrarea a 27 de automotoare diesel fabricate in Rusia. Ultimele trei astfel de vehicule au fost livrate deja Serbiei.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Serbia si China au semnat acordul de imprumut pentru linia Belgrad-Budapesta



Ministerul Transporturilor din Serbia a anuntat ca acordul de imprumut cu China Exim Bank pentru modernizarea si constructia liniei de cale ferata care leaga Belgrad de Budapesta a fost semnat. Acordul a fost semnat in prezenta prim-ministrului sarb, Aleksandar Vučić, si a omologului sau chinez, Li Keqiang. Acordul va include modernizarea si constructia liniei duble pe sectiunea de cale ferata Belgrad-Stara Pazova cu o valoare de 297,6 milioane de dolari. Imprumutul a fost aprobat pe o perioada de 20 de ani cu o perioada de gratie de 5 ani. Aceasta va fi prima linie din Serbia care va permite trenurilor sa circule cu viteze de pana la 200 km/h. Lucrarile pe aceasta sectiune, parte a liniei principale Belgrad-Budapesta, vor fi lansate anul acesta.

,,Pentru Serbia, linia de mare viteza din Belgrad catre Budapesta este cel mai important proiect al initiativei chineze ,,One Belt, One Road". Sectiunea are o importanta deosebita pentru noi deoarece va fi principala legatura feroviara care permite servicii de transport rapid de calatori si marfa catre tarile europene. Linia va conecta Belgrad de Viena si de alte orase europene importante", a declarat ministrul sarb al transporturilor, Zorana Mihajlović, in timpul ceremoniei de semnare. De asemenea, in cadrul forumului ,,One Belt, One Road", prim-ministrul ungar Viktor Orbán a discutat cu seful de stat chinez, precum si cu premierul si investitori din China, si au ajuns la acorduri importante in special de natura economica si financiara.

Proiectul liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta este estimat la 2,89 miliarde de dolari si implica dezvoltarea unei linii de 370 km, care include lucrari de constructie, extensie si modernizare (a sectiunilor existente). 335 de km de liniei de cale ferata vor necesita lucrari de conversie si electrificare, in timp ce 166 km de cale ferata vor fi modernizati pe teritoriul Ungariei.

In februarie 2017, Ministrul sarb al Transporturilor a anuntat ca in mai anul acesta, RZD International ar trebui sa lanseze constructia unei a doua linii pe sectiunea Stara Pazova-Novi Sad a liniei de cale ferata Belgrad-Budapesta. Guvernul sarb a semnat un acord in valoare de 338 de milioane de dolari pentru pregatirea documentatiei proiectului si reconstructia sectiunii Stara Pazova-Novi Sad in iulie 2016. Proiectul feroviar Belgrad-Budapesta este implementat in trei etape. Documentatia tehnica pentru sectiunea Stara Pazova-Novi Sad (sectiunea mediana) este finantata printr-un imprumut acordat de Rusia. Proiectul preliminar pentru segmentul Belgrad-Stara Pazova este finalizat, in timp ce proiectul principal si cel detaliat sunt in pregatire.

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Grecia şi Bulgaria anunţă o cale ferată care va lega Marea Egee de Marea Neagră. România, posibil partener

QuotePremierul bulgar Boiko Borisov şi omologul său grec Alexis Tsipras au anunţat miercuri că au stabilit planuri pentru construirea unei noi căi ferate care să lege Marea Egee de Marea Neagră, ocolind Strâmtoarea Bosfor congestionată de un trafic intens, la proiect putând să se alăture ulterior Serbia şi România, relatează AFP.

'Avem voinţa de a face ca Balcanii să avanseze', a declarat Alexis Tsipras în portul Kavala, situat în nordul Greciei, unde a semnat cu Borisov un memorandum privind acest proiect.

'Suntem pe cale să deschidem noi rute comerciale care să lege Marea Egee de Dunăre şi de Marea Neagră', a adăugat premierul elen în faţa presei.

Acest proiect, aprobat de Uniunea Europeană, dar ale cărui date de început şi de finalizare nu sunt cunoscute, are ca scop legarea marilor porturi elene Salonic şi Kavala de cele bulgare Burgas, Varna şi Ruse.

Numai tronsonul grec ar costa circa patru miliarde de euro.

Sunt în derulare discuţii pentru a atrage Serbia în acest proiect, precum şi România într-o etapă ulterioară, a precizat Borisov.

O întâlnire între cele patru state vizate va avea loc la Varna pe 3 octombrie, a mai spus premierul bulgar.


Ionut

Bulgaria și Grecia au bătut palma: vor realiza o linie ferată de mare viteză.
S-ar putea alătura și România


În cadrul unei întâlniri desfășurate la Kavala, în Grecia, premierul bulgar Boiko Borisov și omologul său de la Atena, Alexis Tsipras, au semnat un memorandum pentru realizarea unui coridor feroviar de mare viteză care va lega porturile elene Salonic, Kavala și Alexandropolis de cele bulgare - Burgas, Varna și Ruse, relatează Europa Liberă.

,,Valoarea liniei duble de cale ferată de mare viteză, care va putea fi construită în următorii 10 ani, este de 4 miliarde euro. Banii vor putea veni din fondurile Uniunii europene", a declarat șeful Executivului de la Sofia. Noul coridor de transport va face legătura între Dunăre, Marea Neagră și Marea Egee. Coridorul feroviar va contribui, de asemenea, la dezvoltarea porturilor elene și bulgare, impulsionând comerțul în zonă.

Digi24