News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Revenind la transformarea 1,5+1,5, pe POIM axa 2.5 la actiuni este trecut:

"Trecerea la un profil de 2+1 benzi alternativ pe sensurile de mers pe toate drumurile naţionale cu profil periculos (tip ,,2 x 1.5" benzi)".
http://www.fonduri-ue.ro/poim-2014#

Deci cineva de prin ministere/ CNANDR s-a gandit la asa ceva.

Allex

Astazi, pe DN11 intre Bacau si Onesti doua persoane si-au pierdut viata in urma unui accident rutier.

"Cele doua persoane, un barbat si o femeie, se deplasau regulamentar, pe partea stânga a drumului."

Desteptarea de Bacau

Mor de ciuda cand vad atatia primari incompetenti, care nu sunt in stare sa construiasca un trotuar pentru un drum national foarte circulat. Stiu ca principala cauza a accidentului ar fi fost oboseala la volan, dar cred ca sansele unei nenorociri erau mai mici daca exista trotuar.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Foarte trist, si din pacate foarte des se intampla astfel de accidente...

DN-ul este al CNADNR, dar trotuarele sunt ale primariei...
Si de unda sa aiba o primarie din "bogatul" judet Bacau bani pentru trotuare ?

Nici pe primari nu ii doare nicaieri...
Ca de 100.000 de euro (pe care ii poti lua de la UE fara probleme) faci trotuare cu iluminat public dintr-un capat in altul al comunei...
Pozele sunt clare: de la sosea la gardul oamneilor sunt vreo 4 metri... Dar oamenii nu merg pe langa gard, ca e pamant denivelat, merg pe langa "acostament" ca este mai putin accidentat....

Ne luptam pentru autostrazi, dar minimul de civilizatie al trotuarului este inca departe de majoritatea comunelor din Romania...

DN71 este una dintre putinele exceptii de admirat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

Merge si fara iluminat,ca daca il fac si pe asta nu o sa aiba bani sa plateasca energia electrica si o sa stea stinse becurile. Trotuare sa faca, astea-s importante.

TibiV

Eu spuneam doar ce pot face din banii aia.
Iti dai seama ca daca uita secretarul primariei lumina aprinsa in birou de vineri pana luni, amaratii intra in insolventa... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

^
Pe stalpi se pot pune si panouri solare. Sunt vreo doua comune in judet care au apelat la aceasta metoda. Buna si pentru soferi si pentru pietoni.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

Azi-noapte, pe la ora 22:00 (era bezna) pe DN2 intre Rm Sarat si Buzau mergea o caruta pe acostament.....in afara localitatilor
Aveau si 2 lanterne din acelea mici dar le tineau in fata.
Noroc ca s-au intors la un moment dat si noroc ca mergeam pe banda.


Carute pe un E pe care se circula cu 130+...... Macar o lanterna puternica daca aveau, nu jucariile acelea (posibil sa fi fost chiar brichete cu lumina)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Pai, pe banda ar trebui sa mergi tot timpul. :P

Ce face, de exemplu, un sofer daca are o problema pe E85? Scoate masina pe pamant/iarba, afara si de pe acostament? Daca mai are si probleme electrice si nu mai are lumini?

dr4qul4

#1238
Se da jos si pune triunghiul.

Nu ai cum sa mergi pe banda pe dn2  pentru ca vei fi depasit pe dreapta de cinva enervat ca nu-l lasi sa te depaseaca.

Stiu parerea ta, dar as putea sa-ti pun zeci de poze cu masini si chiar camioane care vin jumate pe banda ta pe contrasens si nu ai decat sa te retragi pe acostament.

Ps. In lege scrie sa mergi cat mai aproape de limita din dreapta a benzii. Daca marcajul e sters, pe unde mergi?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Quote from: dr4qul4 on October 11, 2015, 05:17:55 PM
...
Ps. In lege scrie sa mergi cat mai aproape de limita din dreapta a benzii. Daca marcajul e sters, pe unde mergi?

Pe partea dreapta a axului drumului, bineinteles.. :D

Stii ca sunt masini care te "tin" intre marcaje... si e de-a dreptul enervant cum tot misca/vibreaza volanul cand mergi intentionat peste marcaje.

dr4qul4

Marcajul de pe DN2 nu e vibrant. De fapt a fost vopsea simpla, nici macar din cea groasa. Mai mult....e ceva intre cel pt acostament si cel pt delimitarea benzilor.
Iar mai nou, este sters pe distante bune. Noaptea nici nu prea se vede. Iar intre RM Sarat si Buzau e o portiune cu 2 benzi pe sens.

Pe acolo pe unde o lua caruta?



PS. Atat timp cat politia te lasa sa mergi "ca pe 2 benzi" , atunci la fel o sa merg si eu. Astept marcaj de 2+1
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

#1241
Politia "m-ar lasa" sa fac multe, dar nu Politia raspunde sau sufera consecintele in locul meu.

PS: ma refeream la masini care "controleaza" directia intre marcaje si produc vibratiile in volan. Functiile se cheama "Lane Assistant" si "Lane Departure Warning".

dr4qul4

 :lol: :lol: :lol:   Lane assistant in Romania?   :rofl:

Mai am putin si tb sa-mi vina masina noua (tot de la munca). Cand mi-am configurat-o am fost la dealer. Stii ce mi-a zis? Functioneaza doar daca sunt marcajele proaspete si trasate corect.

Stii cum arata "lane assistant" la noi? avem 2 santuri pe asfalt de la rotile camioanelor, si e destul de greu sa schimbi directia.

Iti recomand sa dai o tura Bucuresti-Iasi si retur si sa ne spui si noua dupa daca ai mers doar pe banda, iar cand ai depasit ai trecut cu totul pe banda opusa.

Eu unul o sa continui sa ma dau cu o roata pe acostament cand vine cineva din spate, si o sa-i depasesc pe cei care merg pe acostament, doar incalecand linia dintre benzi.


PS. am auzit mai multi soferi din Bacau si Buzau ca "DN2 are 2 benzi....dar au furat prea mult la reabilitare si de asta a iesit una mai ingusta"!!!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

Lucrez la proiecte unde chiar testez asistentii de conducere. Daca iti vine sa crezi, sistemul e capabil sa "lucreze" cu resturi de marcaj. Camera identifica banda si daca nu are toate detaliile si estimeaza latimea bazandu-se pe tot felul de algoritmi (inclusiv diferenta de culoare intre asfalt si restul peisajului). Aici, rezultatul difera de la marca la marca: unele masini doar vibreaza cand iesi de pe banda fara sa semnalizezi intentia, altele ti se opun usor cu un "feedback" in volan.

Dar nu cred ca asta e scopul discutiei. Cred ca ai inteles ce am vrut sa spun initial referitor la "mersul pe banda vs mersul pe acostament". Nu politia da cu subsemnatul daca ma lovesc de ceva circuland cu viteza pe acostament. Asa cum nu Politia raspunde daca am accident ca urmare a unei triplari.