News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

gruiarew

Bun și dacă nu văd că-mi bate soarele-n ochi sau că este orice alt obstacol în cale ce fac? Mă bag ca boul orbește înainte? Că e infrastructura și semnalizarea praf, nu comentez dar fiecare ar trebui să aibă grijă de viața lui.

E cam aceeași chestie și la Mintia. Lampa albă nu se vede tot timpul, mai ales când vii dinspre Ilia pe DN și faci stânga peste pod. Unii efectiv zboară și depășesc chiar pe linii că nu au răbdare până se holbează cel din fața lor. Dacă lampa albă nu se vede sau nu merge, ești obligat să oprești.

Nu știu ce e așa de greu de priceput că dacă te prinde trenul nu mai scapi, oricât de șmecher ai fi. Eu unul n-am auzit de accident cu trenul în care cei din mașină să supraviețuiască.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

TibiV

Quote from: gruiarew on October 11, 2018, 01:35:14 AM
Nu știu ce e așa de greu de priceput că dacă te prinde trenul nu mai scapi, oricât de șmecher ai fi. Eu unul n-am auzit de accident cu trenul în care cei din mașină să supraviețuiască.
Au fost si unii care au scapat.
Dar asta pentru au facut pishu-caca in scaldatoare...

In rest, ceea ce spui tu este corect.
Fiecare trebuie sa aiba grija de viata lui, ca alta nu mai are....

Dar de talambii pe care nu ii duce mintea (si care dupa cum se vede nu sunt putini...) ar trebui sa se ocupe "cei de sus".
Nu vorbesc de cele sfinte.
De sus, adica sefii de la "drumuri si cai ferate".

Bareierele pentru trecerile la nivel sunt cam ca parapetele NJ pe axul soselei.
Se poate si fara, dar ne ocupam mai des de inmormantari...
:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Acum începi și dumneata la fel ca și cristi5. N-am zis că n-ar trebui. Dar până să vină X să tundă tufele sau să pună barieră, stănoagă sau mai știu eu ce alte drăcii cu bile și cu role, caști ochii.

Bariera de la Margina a fost ruptă de zeci de ori. Semnele se mai fură că mai trebuie un stop pe căruță sau o tablă că s-a spart o țiglă pe casă. Nu vezi, nu știi, nu ești sigur, nu te bagi. Nu merge "riști și câștigi". Nu cu sutele sau miile de tone cât are o garnitură care nu are cum să te ocolească.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rizzuh

Intr-adevar, fiind niste becuri chioare si un clopot surd, se poate sa ne le observi. In stirea initiala spunea ca sunt semibariere, in acel caz soferul neavand nicio scuza. Acum... da, poate nu si-a dat seama, mai ales ca intervine si rutina daca trecea des pe acolo. Totusi, la orice trecere la nivel trebuie sa casti ochii, mai ales cand sunt buruieni pe margine si/sau semnalele sunt vai mama lor.

cristi5

Quote from: gruiarew on October 11, 2018, 02:04:51 AM
Acum începi și dumneata la fel ca și cristi5.

Multumesc ca ma mentionezi dar la ce te referi?
Poate e productiv pentru acest topic sa fii mai explicit.

gruiarew

Quote from: TibiV on October 11, 2018, 01:52:37 AM

Dar de talambii pe care nu ii duce mintea (si care dupa cum se vede nu sunt putini...) ar trebui sa se ocupe "cei de sus".
Nu vorbesc de cele sfinte.
De sus, adica sefii de la "drumuri si cai ferate".

Bareierele pentru trecerile la nivel sunt cam ca parapetele NJ pe axul soselei.
Se poate si fara, dar ne ocupam mai des de inmormantari...

Quote from: cristi5 on September 18, 2018, 07:04:46 PM

Da, pe toti ne-au suparat bizonii si taximetristii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa lasi oamenii sa se puna in pericol (chiar daca din vina lor) si sa moara pentru ca ne-a fost lene sa tragem o linie, sa punem un stalpisor sau un parapete.

Remarcabila in Romania intoleranta asta pentru oamenii care gresesc si lipsa de intelegere a faptului ca exista tehnologie care previne eroarea umana (care eroare? Da-i dreacu, sa stea acasa!  Drumurile sunt pentru roboti care nu gresesc niciodata)



Faptul că infrastructura trebuie făcută anti-prost. Ultima dată ne-am contrat la stâlpișorii de pe bretelele de urcare, unde m-ați acuzat că "dă-i dreacu". Încă un caz în care până-și face "autoritatea competentă" treaba mor oameni nevinovați.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Cum conduc şoferii români: Jumătate din şoferi transmit mesaje la volan, 60% vorbesc la telefon, 40% nu sunt atenţi

Conform unui sondaj la care au participat peste 15.000 de persoane, 4 din 10 şoferi declară că li s-a întâmplat să nu vadă un pieton la timp din cauză că nu erau atenţi la trafic, 1 şofer din 2 trimite mesaje atunci când e la volan, iar 6 din 10 vorbesc la telefon fără handsfree. 4 din 10 şoferi beau, fie şi ocazional, cafea la volan, iar 5 din 10 mănâncă la volan, unii chiar în fiecare zi, mai arată studiul. Aproape 2 din 10 şoferi români declară că accesează conturi de social media în timp ce sunt la volan. Procentul celor care au recunoscut că au făcut live pe Facebook în timp ce erau la volan nu pare mare (3%), însă în ultima perioadă au fost mai multe accidente grave generate de această practică. 5 din 10 şoferi declară că se enervează la volan, 2 din 10 aproape în fiecare zi.

ZF

TibiV

Quote from: Ionut on October 11, 2018, 09:25:31 PM
... 4 din 10 şoferi beau, fie şi ocazional, cafea la volan...
Cafea?!?!....
Deci 4 din 10 sunt aproape sinceri !.... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Păi no... o fi și ceva cafea pe acolo.... irish (sau romanian) coffee ;)

dr4qul4

@TibiV, nu neaparat. 4/10 este o cifra minicnoasa, dar nu ajungem nici la 100%.
Sunt si soferi care nu beau cafea la volan. Eu de exemplu nu beau cafea aproape deloc, asa ca nu am baut niciodata la volan.
mai cunosc si persone care beau cafea de cateva ori pe zi, dar la volan niciodata. Un drum cu ei inseamna obligatoriu opriri la OMV...Oamenii trebuie sa-si savureze cafeaua, neaparat din ceasca, nu din plastic sau carton.
Si mai sunt si femei care nu beau cafea la volan pentru ca are gust de ruj proaspat aplicat la semaforul anterior  :D
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

thinker

Trebuie obligatoriu la toate trecerile la nivel cu cale ferata bariere sau pasaje. In multe situatii nu te poti efectiv asigura.Tu vezi la 50 m si trenul vine cu 100, ce sanse ai?

In cate situatii trenul nu se vede din cauza vegetatiei. Sau din cauza profilului caii ferate (trecerea e intr-o curba). Sau din cauza ca trenul are becuri slabe/arse in fata, fiind usor de confundat cu luminile de la casele din zone?
De cate ori e ceata si trenul nu se vede.
Deci trebuie obligatoriu bariere. Mai bune ar fi pasaje peste calea ferata.

Daca nu o sa tot numaram.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

pasadia

#3701
Povestea unui indicator

DRDP Brasov are obiceiul sa se tot joace cu  marcajele si indicatoarele. Pe principiu ca daca a fost un accident grav intr-o zona il rezolvam din marcaje, iar situatia asta duce la situatii aberante in care indicatoarele sau marcajele se schimba de la an la an. Si va pot da cateva exemple:

- intre Harman si Lunca Calnicului, pe DN11, a fost interzisa depasirea pe un sector de cateva sute de metri intre 2012 si 2015 (estimativ).
- pe DN13, padurea Bogatii, partea dinspre Rupea, au decis limitarea vitezei la 60km/h pe un sector foarte lung de drum
- pe DN1, in Timisu de Sus, au decis sa interzica depasirea inaintea celebrei curbe Huidu (cea cu accidentul acestuia).
- tot pe DN1, intre Ghibav si Codlea, s-au jucat anul asta cu niste separatori mediani. Montati si apoi ridicati inapoi dupa cateva saptamani.

Fiecare dintre aceste povesti luaste separat ar merita discutate intr-un manual despre cum nu asiguri siguranta rutiera, dar acum va prezint alt caz.



SURSA

In iulie, dupa ce au facut niste lucrari de asfaltare in zona, au decis sa limiteze viteza intr-un sector de drum pe care inainte nu era limita speciala. Mai exact pe tronsonul acesta - o succesiune de curbe, in plin camp, in care pot aparea derapaje pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile de trafic - adica la umezeala.
EVIDENT, se putea adopta si alte solutii:
- benzi rezonatoare pentru a marca pericolul,
- amprentari facute in asfalt pentru a usura franarea (in Romania nu am vazut asa ceva decat pe DN12 pe langa Malnas, dar in Slovenia sau Croatia sunt la ordinea zilei peste tot)
- separator median (eventual cu largiri ale acostamentului si benzilor.

Dar nu, ei considera suficient ca au impus o limita de 60km/h. Drept urmare cineva a avut grija sa vopseasca dupa cum ati vazut mai sus acele indicatoare (unul, cel care anunta capatul limitarii pe sensul spre Brasov a si disparut intre timp).

Si acum tot ei, DRDP Brasov, se arata a fi afectati. Le e lene sa gandeasca si sa munceasca pentru a gasi solutiile normale de a creste siguranta in trafic, dar se plang dupa cateva zeci de lei cat or costa indicatoarele vandalizate... Grozav!   

JohannDB

.....@pasadia, legat de ceea ce spuneai mai sus.....
   Miercuri, 10.10 (vorba cuiva "10  10"  :)... Treceam prin zona arătată de tine și circulam legal de dădeam radarul peste cap......
  Trecând pe lângă semnul din poză, mă amuzam copios la secvențe revenite în minte, demne de "Stan și Bran"; și asta după ce la ieșirea din Vlădeni auzisem pe stație de existența "doctorilor radiologi", aka (adică) "radarul"....  Normal, ca omul "corect" frănez și eu (din timp, deoarece și detectorul făcea scandal) și văd când ajung în perimetrul acelei secții SDN de la Vlădeni, că MCV-ul (unii zic prin stație MWC-ul), trona regește pe sensul spre Brașov și-i "prindea" pe cei ce veneau dinspre Perșani-Făgăraș.... Nenorocoșii ce veneau dinspre Făgăraș, aveau dezavantajul că erau pe coborâre pe panta de la popasul din vârf și de n-aveau stație sau era vreun "zgârcit" în flashuri, o luau în freză, recte finanțe, "radiologii" având treabă, nu glumă, cu patru turisme oprite.....
    Eiiii, ia uite cum se face prevenție..... și planul la bugetul general consolidat. Sincer, și mie, deși lucrez mult cu ei, e o metodă, cel puțin jenantă.... La fel ca-n Pădurea Bogății, unde "radiologii" stau de zici că-s zidiți precum Ana lui Manole, tot la restricția de 60 km/h (ceva mai "înainte" stăteau la restricția de  40 km/h)...
   Semnul din poză este cel puțin ilar când îi vezi și pe "radiologi" acolo la "datorie".... Situația, legal este ambiguă și eu la volan NU TREBUIE SĂ MĂ GÂNDESC CE VREA SĂ ÎNSEMNE ACEL SEMN.... Se pare că ei nu-l văd.........................

gruiarew

Păi și cât e că eu nu-mi dau seama? 60, 80? Că precis din cabină nu vezi că-i mânjit.

Altă aberație mi se pare asta:

https://goo.gl/maps/VVJCvXhNjVm

E curbă doar pe ploaie? Oricum nu merge nimeni cu 30 pe acolo.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

danutzu_1069

Nu, trebuie sa circuli cu atentie pe ploaie deoarece urmeaza o curba (periculoasa) la dreapta... Si sa nu depasesti viteza de 30km/h