Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

gabi

Asa e , uneori sunt furioasa ca nu se face nimic pentru siguranta rutiera. Nimic , nu e un cuvant potrivit , pentru ca ceva , ceva se mai face dar in ritmul melcului. Prin 2004-2005 a inceput  sa se vorbeasca mai mult de acest subiect. Suntem in 2012  si legislatia care ar trebui sa reglementeze activitatea in acest domeniu inca nu este gata.  Cand va fi gata . va anunt.

o zi buna

davyl

Quote from: gabi on March 12, 2012, 12:36:01 PM
Asa e , uneori sunt furioasa ca nu se face nimic pentru siguranta rutiera. Nimic , nu e un cuvant potrivit , pentru ca ceva , ceva se mai face dar in ritmul melcului. Prin 2004-2005 a inceput  sa se vorbeasca mai mult de acest subiect. Suntem in 2012  si legislatia care ar trebui sa reglementeze activitatea in acest domeniu inca nu este gata.  Cand va fi gata . va anunt.

o zi buna
Asa este, gabi are dreptate. Nu se face nimic concret pentru siguranta rutiera! Aici in Belgia exista ore speciale pt copii la scoala in domeniul sigurantei rutiere. Fiul meu are 11 ani si pana acum a avut in fiecare an pregatire rutiera la scoala. Am observat ca, desi si eu i-am spus aceleasi informatii, acasa in familie, a retinut mult mai bine ce i s-a spus la scoala. Are si familia un rol, dar retinerea informatiilor se pare ca este mai buna la scoala, impreuna cu colegii...

Ionut

Interesant si morbid, insa e bine de stiut.

QuoteHARTA PUNCTELOR NEGRE din România

Peste 30 de panouri cu caracter preventiv care semnalizează zone cu risc ridicat de accidente vor fi amplasate pe Drumul Naţional 7 între Bucureşti şi Nădlac, iar alte opt pe DN 1 în judeţul Sibiu, a declarat marţi directorul adjunct al Poliţiei Rutiere, Marin Motoc.

Potrivit lui Marin Motoc, cele 40 de panouri vor semnaliza aşa numitele puncte negre unde într-o perioadă de cinci ani consecutiv s-au înregistrat minimum zece accidente grave de circulaţie, soldate cu cel puţin zece persoane decedate sau rănite grav.


sursa: Mediafax

site dedicat: harta punctelor negre

iuli


QuotePunctul negru reprezinta un sector de drum cu lungimea de maximum 1 kilometru, pe care, într-o perioada de 5 ani consecutivi, s-au înregistrat minimum 10 accidente grave de circulatie, soldate cu cel putin 10 persoane decedate sau ranite grav.

Primele indicatoare vor fi montate în teren, începând cu data de 04 aprilie 2012, pe Culoarul 4 Pan European, care asigura legatura punctelor vestice de frontiera cu portul Marii Negre. Astfel, vor fi instalate un numar de 40 de panouri care vor semnaliza 20 de puncte negre, dupa cum urmeaza: 16 pe DN 7, București-Nadlac si 4 pe DN1, pe raza judetului Sibiu.

Programul demareaza prin instalarea panourilor în zonele mentionate, având în vedere valorile ridicate ale transportului rutier de marfuri (Culoarul 4 Pan European) si traficul intens de week-end si sarbatori legale (pe DN1, raza judetului Sibiu).

Pe DN1, de la iesirea din Bucuresti si pana la Snagov sunt nu mai putin de opt puncte negre.

Indicatorul respectiv a fost adoptat de ceva vreme in mai multe tari vecine, Bulgaria fiind una dintre ele. Soferii romani care au circulat in Bulgaria pentru turism au fost de multe ori nedumeriti zarind semnul respectiv. In tara vecina semnul apare ca un indicator obisnuit de circulatie, fara un text insotitor si fara acel fond galben, asa cum va fi in Romania. 
[...]

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

valexandru

^^ Ciudat e ca pe DN7 (aka E) Ramnicu Valcea-Sibiu erau de mult timp puse astfel de indicatoare  :dunno:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Quote from: valexandru on March 27, 2012, 03:11:40 PM
^^ Ciudat e ca pe DN7 (aka E) Ramnicu Valcea-Sibiu erau de mult timp puse astfel de indicatoare  :dunno:

Nu doar pe DN7, in multe locuri am vazut tipul asta de indicator cu "Stop accidentelor, viata are prioritate". Cred ca sunt destul de eficiente. Modelul asta nou mi se pare mai eficient pentru ca nu e atat de poetic facut... pare mai serios. Sunt unele zone unde sunt panouri si cu numarul de morti... eu inteleg ce vor sa faca, insa parca sunt prea agresive, iti genereaza o stare de frica/anxietate si nu cred ca asta e scopul. Scopul ar fi sa te atentioneze si sa te faca alert, nu sa bage frica-n tine si sa iti blochezi mintea. De-asta zic ca noul model mi se pare mai bun.

valexandru

Quote from: Ionut on March 27, 2012, 03:15:13 PM
Quote from: valexandru on March 27, 2012, 03:11:40 PM
^^ Ciudat e ca pe DN7 (aka E) Ramnicu Valcea-Sibiu erau de mult timp puse astfel de indicatoare  :dunno:

Nu doar pe DN7, in multe locuri am vazut tipul asta de indicator cu "Stop accidentelor, viata are prioritate". Cred ca sunt destul de eficiente. Modelul asta nou mi se pare mai eficient pentru ca nu e atat de poetic facut... pare mai serios. Sunt unele zone unde sunt panouri si cu numarul de morti... eu inteleg ce vor sa faca, insa parca sunt prea agresive, iti genereaza o stare de frica/anxietate si nu cred ca asta e scopul. Scopul ar fi sa te atentioneze si sa te faca alert, nu sa bage frica-n tine si sa iti blochezi mintea. De-asta zic ca noul model mi se pare mai bun.

   Eu zic ca scria pe ele chiar "Punct Negru" si de desubt incepea: intre anii xyzt-xytu au avut loc npse accidente , dintre care tspe grav raniti si fspe morti.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

davyl

Multumesc pentru info referitor la noile semne de circulatie. Eu inca nu le vazusem, insa nici nu prea am circulat prin Romania in ultima perioada. Abia de Pasti o sa am fericita ocazie si in august.

Mie mi-au placut mult panourile care le-am vazut pe autostrada in Germania, in care, spre exemplu, aratau o doamna cu fiica, triste si asteptandu-si sotul sa vina acasa si mesajul era ceva de genul: "Nu il mai asteptam acasa ca a facut accident si a murit". Credeti-ma ca atunci cand vezi un astfel de panou, te gandesti de 2 ori daca mai apesi pe pedala de acceleratie!!!

bogdymol

Dar nu mai bine ar face ceva pentru a imbunatati siguranta circulatiei in acele puncte?

Si cand zic imbunatatire nu ma refer la instalarea unei limite de 30 km/h si pus un radar acolo, ci la:
- amenajarea a inca unei benzi de circulatie pe fiecare sens pentru a facilita depasirea (multe accidente se petrec pentru ca soferii nu mai au rabdare si trebuie sa depaseasca atunci, nu peste 1 minut
- separarea fizica a sensurilor de circulatie
- "ameliorarea" curbelor - adica reproiectarea curbelor cu raze mai mari
- etc.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

davyl

Quote from: bogdymol on March 27, 2012, 03:54:29 PM
Dar nu mai bine ar face ceva pentru a imbunatati siguranta circulatiei in acele puncte?

Si cand zic imbunatatire nu ma refer la instalarea unei limite de 30 km/h si pus un radar acolo, ci la:
- amenajarea a inca unei benzi de circulatie pe fiecare sens pentru a facilita depasirea (multe accidente se petrec pentru ca soferii nu mai au rabdare si trebuie sa depaseasca atunci, nu peste 1 minut
- separarea fizica a sensurilor de circulatie
- "ameliorarea" curbelor - adica reproiectarea curbelor cu raze mai mari
- etc.
Ai pus degetul pe hemoragie, bogdymol, insa cu siguranta nu vor fi bani pentru astfel de investitii. Si mie mi-ar placea sa vad in practica propunerile tale...

valexandru

Se poate face asta doar in anumite zone! (pe Valea Oltului in niciun caz) Spre exemplu pe Valea Oltului noaptea e crima! Intra ca "desteptii" in depasire si nu depasesc o dacie ,ci vreo 5-7 tiruri (btw pe Valea Oltului sunt o gramada de tiruri) si mereu se intampla ca vreun bmw-ist mai smecher sa zica "Las' ca masina mea-i puternica, n-o las' ca poate" si ajunge in sant (sau mai rau , in Olt)-> acolo trebuie facut ceva neaparat!
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

iuli

Quote from: bogdymol on March 27, 2012, 03:54:29 PM
Dar nu mai bine ar face ceva pentru a imbunatati siguranta circulatiei in acele puncte?

Si cand zic imbunatatire nu ma refer la instalarea unei limite de 30 km/h si pus un radar acolo, ci la:
- amenajarea a inca unei benzi de circulatie pe fiecare sens pentru a facilita depasirea (multe accidente se petrec pentru ca soferii nu mai au rabdare si trebuie sa depaseasca atunci, nu peste 1 minut
- separarea fizica a sensurilor de circulatie
- "ameliorarea" curbelor - adica reproiectarea curbelor cu raze mai mari
- etc.

Complet de acord!!! Dar in plus as folosi o combinare cu semne sau mesaje de atentionare pentru ca daca le faci o banda in plus pentru depasit tot vor depasi pe contrasens, daca pana atunci luau o curba cu 100 acum cred ca o pot lua 140 si ii faci sa moara mai nasol. Eu zic ca o redesenare a acestor puncte moarte, impreuna cu construirea de autostrazi si de drumuri expres paralele plus o campanie de semnalizare care sa atinga mintea soferului sau mai ales a celor din drepata sau spate care sa fie cu gura pe ala cu pedala ar scadea drastic numarul victimelor.  :(( Treaba asta e grava si costa statul mult mai mult decat investitia in infrastructura din pacate.

Si cand te gandesti cati au frica de zbor...  :zen:
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

robert

Si eu sunt de acord cu solutiile propuse, dar, din pacate, se pare ca totusi economia se bazeaza pe drumurile acestea (proaste bune cum sunt ele). Mai demult, am lucrat la un proiect in care niste straini, platiti din banii nostrii propuneau tot felul de solutii "bizare" pentru inginerii si "militienii" de prin tara. Concret se propuneau amplasarea de insule pe zonele centrale ale drumurilor, la intrarile in localitati, sicanand astfel drumul, si, implicit, fortzand soferii sa reduca viteza. Stiti ce a raspuns un "militian" la aceasta propunere: Hai domle, ca vine ala cu TIR-rul, care are prima 500 de euro de la patron daca ajunge in x ore de la acolo acolo (depasind astfel limita legala) si va face insula praf"

Asa se vede problema si daca o analizezi multi au dreptate. E normal ca in tarile puternic dezvoltate in infrastructura sa impui masuri restrictive si punitive pe drumurile nationale, judetene etc, dar ofera-le o alternativa de mare viteza. Daca ai autostrada de la Bucuresti la Arad, traficul se reduce pe DN-uri (in special TIR-urile) si poti sa te joci cu geometria, semnalizarea etc.

Sper sa avansam in domeniul sigurantei rutiere nu numai la nivel declarativ, dar si fizic prin implementarea si aplicarea unor masuri comune si complete (transporturi, MAI si Ministerul Justitiei). Desi sunt multe organizatii, asociatii ale victimelor accidentelor de circulatie, asociatii profesionale, ARR, consiliul interministerial de siguranta circulatiei, pare ca toti au alte probleme de rezolvat, si nu neaparat legate de interesul public.

Conduceti prudent si aveti grija la celalalt mai mult decat la voi

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

udar


da, tare prost este semnalizata aceasta intrare pe autostrada, am prinsi si eu aceeas faza pe viu acum cativa ani , dar tin minte ca numarul de la masina nu era de Romania si era pe inserate (semiintuneric).......... :bash: