Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HVMihnea

Felicitari pentru initiativa.
In legatura cu agresivitatea. In Germania, nu am avut nicio problema cu comportamente agresive. Oamenii tineau distanta serioasa (asta pe drumuri secundare). Am inteles ca le e frica sa conduca agresiv, si daca te apuci sa faci figuri si sa dai flash-uri, oamenii suna la politie, vin doi politisti sub acoperire si daca vad ca nu esti cuminte, te opresc si iti iei o amenda serioasa.
Eu am adormit de cateva ori pe autostrada in Germania (la 4 benzi, unde nu era limitare) pe banda de "viteza", iar colegii din spate semnalizau calm stanga. Fara flash-uri, fara claxoane, fara gesturi urate. Si nu erau soferi de E60.
Ne-ar prinde bine niste politisti sub acoperire. Daca cineva te streseaza rau, suni frumos la 112 si politia trimite o masina in zona.
Recunosc ca si eu ma enervez grav cand 2 camioane se depasesc pe autostrada (unul are 89 km/h iar celalalt depaseste cu 90km/h) si ma apuc sa dau 100 de flash-uri pe secunda. Dar sunt sigur ca printr-o reforma a politiei rutiere, se poate combate agresivitatea.
Inconstienta e alta poveste...

dr4qul4

sper sa nu te superi pe mine, dar mi se pare o prostie sa fi agresiv cu un sofer de tir  :D  .
mai usor cu flashurile ca mai nou toti au oglinzi ontiorbire.
Noi vrem politie sub acoperire pentru asemenea fapte (extrem de greu de probat la proces ca sigur lipseste vreun ordin de serviciu sau CVT pt camera), dar uitam ca nu sunt in stare nici sa-i amendeze pe cei care depasesc coloanele pe banda de urgenta!

@ionut, o fi insistat regizorul prea mult, dar ar tb sa puneti pe imagine si mesajul: Nu dormiti pe banda 2. Repliati-va imediat dupa depasire chair daca mergeti cu viteza maxima legala!!

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Eurocopter

Quote from: HVMihnea on December 15, 2017, 11:53:02 AM
Felicitari pentru initiativa.
In legatura cu agresivitatea. In Germania, nu am avut nicio problema cu comportamente agresive. Oamenii tineau distanta serioasa (asta pe drumuri secundare). Am inteles ca le e frica sa conduca agresiv, si daca te apuci sa faci figuri si sa dai flash-uri, oamenii suna la politie, vin doi politisti sub acoperire si daca vad ca nu esti cuminte, te opresc si iti iei o amenda serioasa.
Eu am adormit de cateva ori pe autostrada in Germania (la 4 benzi, unde nu era limitare) pe banda de "viteza", iar colegii din spate semnalizau calm stanga. Fara flash-uri, fara claxoane, fara gesturi urate. Si nu erau soferi de E60.
Ne-ar prinde bine niste politisti sub acoperire. Daca cineva te streseaza rau, suni frumos la 112 si politia trimite o masina in zona.
Recunosc ca si eu ma enervez grav cand 2 camioane se depasesc pe autostrada (unul are 89 km/h iar celalalt depaseste cu 90km/h) si ma apuc sa dau 100 de flash-uri pe secunda. Dar sunt sigur ca printr-o reforma a politiei rutiere, se poate combate agresivitatea.
Inconstienta e alta poveste...

Brigada de autostrazi si misiuni speciale din cadrul IGPR a operationalizat de anul asta masini neinscriptionate cu radar pe fiecare segment de autostrada. Cel mai adesea sunt in miscare, exista si nenumarate filmulete pe pagina lor de Facebook cu vanatori de vitezomani.

Legat de videoclipul nostru, vreau doar sa subliniez ca ideea din spatele acestuia este ca soferul VW-ului este stresat inca din timpul depasirii. Chiar daca ramane inca 20 de secunde pe banda 2, pe langa mesajul de baza anti-agresivitate, trebuie sa intelegem si necesitatea de toleranta in trafic. Videoclipul nostru ar fi fost futil daca nu exista o situatie de genul.

Anonymous Rider


HVMihnea

Din pacate, la noi politia rutiera nu are rolul de a asigura un nivel de siguranta. Scopul lor e sa te arda (ex drum perfect uscat si drept 2 km, radar ascuns/limitare 70km/h pe drum drept in afara localitatii, radar). Niciodata nu am prins un radar pe ploaie/ninsoare/polei. Adaptarea vitezei la conditiile de drum este in continuare o problema foarte mare la noi.
Daca acele radare nu ar fi amplasate pe portiuni drepte in conditii de carosabil uscat, cred va ar fi totusi alta treaba. Mai scapam de acei colegi pe care ii apuca alergatul cand ninge pe autostrada.

HVMihnea

Quote from: ghrt on December 14, 2017, 09:53:59 PM
Felicitări pt iniţiativă. Conduc un Smart ForTwo inclusiv extraurban, fac un număr respectabil de km, sunt (aproape) imun la genul acesta de comportament şi sunt uimit de numărul mare de imbecili şi frustraţi. Chiar vreau să îmi fac un cadou Crăciunul acesta, o cameră de bord. Cu intenţia de a publica clipuri cu genul ăsta atitudini de intimidare.
Am un amic care la un moment dat şi-a luat pistol gândindu-se la chestia asta.

Foarte buna ideea cu camera. Si eu m-am gandit sa imi iau o camera, in caz ca se intampla vreun accident, sa se poata dovedi clar ce si cum s-a intamplat. Insa, daca prindem legea justitiei conform careia filmarile fara "mandat" nu mai pot fi folosite drept probe in cazul unui proces, nu mai poti face nimic in cazul unui sofer agresiv...

adiarc

#2916
Va recomand tuturor camere  de bord...eu planuiesc una pentru luna ianuarie dupa ce am fost implicat luna trecuta intr-un accident in Franta ( eram intr-un tir condus de un amic).In fata un BMW  seria 3 suparat ca am iesit de pe  Banda de accelerare la vreo 70  la ora cu Banda 2 si 3 libera.
Franeaza odata...de 2 ori  in fata  noastra  iar amicul imi spune ( cand  nu mai era nici o masina  in fata  lui)....."daca franeaza si a treia oara eu nu mai franez"....zis si facut si spatele  BMw-ului facut zob

Am sunat la nr.de urgenta a venit Politia  si dupa ce a vazut filmarea  de pe camera si a observat  ca BMW-ul a franat fara  sa aiba  pe nimeni  in fata,prima  masura  a fost sa il aresteze pe respectivul pt 24  de ore,pt.comportament agresiv  si tirul-ul se face pe asigurarea lui....si cu asta  basta...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Adi,
este geniala povestea !....
:lol: :lol: :lol:

Ce bine ar fi sa sa poata introduce si la noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

CristiM

#2918
^^
firmele de asigurarai de ani buni accepta filmarile de pe camerele de la bord!!!

ce e asa de mare mirarea?!?!?!

probelma mai grava e ca prin legile justitiei, acum modificate in comisiile parlamentului,  asemenea inregistrari sa nu mai reprezinte dovezi in instanta?!?!?
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

elcraft

Quote from: Eurocopter on December 15, 2017, 12:47:15 PM
Quote from: HVMihnea on December 15, 2017, 11:53:02 AM
Ne-ar prinde bine niste politisti sub acoperire. Daca cineva te streseaza rau, suni frumos la 112 si politia trimite o masina in zona.
Brigada de autostrazi si misiuni speciale din cadrul IGPR a operationalizat de anul asta masini neinscriptionate cu radar pe fiecare segment de autostrada. Cel mai adesea sunt in miscare, exista si nenumarate filmulete pe pagina lor de Facebook cu vanatori de vitezomani.
Cum spuneam si anterior, pentru politisti mai totul se reduce la pedepsirea depasirii vitezei. >:( Pentru asta nici nu e nevoie de ei, sunt suficiente radare fixe. Alte incalcari oare de ce nu sunt bagate in seama?

ghrt

Quote from: HVMihnea on December 15, 2017, 04:45:11 PM[...]daca prindem legea justitiei conform careia filmarile fara "mandat" nu mai pot fi folosite drept probe in cazul unui proces, nu mai poti face nimic in cazul unui sofer agresiv...

Ba da, poţi să emigrezi si sa traiesti intr-o societate civilizata.

Revenind, intentia mea nu este de a ma razboi cu cineva pe baza dovezii video. Este exclusiv de popularizare. Am vazut o gramada de comportamente periculoase pe autostrada, determinate exclusiv de incultura soferilor respectivi.

Ultima data a iesit unul in depasire taind practic fata celor de pe banda a doua; omul se saturase sa stea in spatele unei masini care mergeam cam cu 90kmph si a intrat in scurt in coloana de 140kmph.
Am intrat sa depasesc un TIR, aveam 140kmph (cu o masina sport, nu cu Smartul) si m-a devansat unul pe banda 1, apoi mi-a taiat fata si a depasit el TIRul.
Ies in depasirea TIRului, nici o masina in spate, aveam vreo 100kmph, aproape de finalul depasirii ma trezesc ca apare brusc unul in spate disperat ca exist si eu pe banda a doua. Da, e nasol sa franezi de la 160-180kmph la 100kmph, mai ales cand o faci ca şumahărul in ultimii metri. Apoi, S-uri in fata si frana fara motiv.
Cu Smartul mi s-a intamplat de destule ori ca atunci cand merg pe autostrada in extrema dreapta (langa banda rezonatoare) sa fiu depasit pe banda mea la 10cm. Practic, daca iau putin de volan sa evit o denivelare sau o groapa (sunt destule) si nu verific risc sa am parte de un accident. Comportamentul dispare daca merg pe cealaltă parte a benzii I :)) Masina are 1.5m latime.
La fel, merg in marginea din dreapta si ma trezesc ca vine un suv si ruleaza cu viteza mea (a franat ca sa faca asta) la cativa cm de oglinda mea. La 100kmph. E drept ca asta a fost exceptie.
Nu mai zic de nerespectarea distantei dintre autovehicole (40m la 80kmph, 80m la 120kmph), indiferent ca este vorba de rulajul la mers inainte sau de reintrat in fata unui autovehicol depasit.
Cu ceata... am condus pe autostrada pe ceata de m-am plictisit. Este incredibil ce se intampla pe banda 2. Inclusiv dupa accidentul acela soldat cu un carambol imens.
Pe strada cu 1 banda disponibila pe sens, dar un pic mai lata  m-am trezit depasit la modul inghesuit de una cu copilul in masina. In Bucuresti. M-am uitat la ea ce naiba vroia?! Ca oricum era ambuteiaj. I-am facut semn sa se duca inainte daca ea credea ca o ajuta cei 2.5m ai masinii mele.

Poate cel mai mult ma dispera nesimtitii parcati pe banda unui bulevard sau sosea circulata. S-a ajuns la dublare, in conditiile in care oricum stationarea / oprirea sunt interzise. Ditamai bulevardul devine un drum de o banda. M-a distrat ca ploua de 2-3 ore si pe un bulevard circulat era o masina, una singura care bloca o banda, oprita "pe avarii". Sub ea era uscat.

As insista pe ideea de toleranta in trafic, deoarece autostrada (si nici celelalte drumuri cu asfalt mai bun) nu sunt exclusiv pentru rulat la viteza maxima. Dimpotriva, limita de viteza este cu totul alta si mi se pare firesc sa respect limitele masinii (da, are ITP-ul facut pe bune...) si ritmul meu (prefer sa plec devreme si sa conduc linistit si prudent decat sa ii dau goarna non stop).
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

Va rog nu imi dati de munca sa va editez mesajele.
Daca puteti, va rog, sa NU deviati pe subiecte gen emigrare.

Siguranta rutiera. Multumesc!

pasadia

De pe "ambulance chaser" site de Brasov, o stire privind accidentul zilei - 4 morti + 2 raniti.  Nu imi e clar ce s-a intamplat, vorbim de o portiune de drum drept, 2 benzi /sens (e adevarat, fara separator median). Dar daca e sa fac un pronostic, as sugera ca:

- fie este vorba despre o manevra ilegala, respectiv intrat sau iesit peste linie dubla continua de pe o straduta laterala creata pentru accesul in noile cartiere de case din Harman - vezi aceasta zona.

- fie este vorba despre un sofer ce a incercat sa ocoleasca in ultimul moment gropile semnificative ce apar in fiecare sezon rece (drumul a fost construit din placi de beton si in urma cu cativa ani s-a turnat asfalt peste - insa acesta nu a prins foarte bine).

cristi5

^ Trecere B1-B2 fara asigurare, acrosat alta masina care e impinsa pe contrasens. Daca e asa, un separator median ar fi evitat tragedia.

dumbravaandrei

pe oricesector de 2+2 trebuie NJ / separator.
Nu e primul accident in zona aia, nici ultimul...