Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#2805
Quote from: Europiu on November 16, 2017, 10:41:15 PM
Mie ce îmi dă fiori în poza asta e distanța extrem de mică între marcajul exterior B2 și parapetul median. Da, știu, a explicat vancouver o dată că așa e normativul românesc, dar asta nu e o scuză să nu îl modifici. Să fim serioși, 2 x 20 cm luați din zona mediană nu reduce din siguranța traficului, ba dimpotrivă, aș zice.

Depasirea cu crispare a unui camion, mai ales daca acesta sta mai spre stanga pe banda 1, nu ajuta pe nimeni. Nici siguranta, nici viteza. Este pur si simplu ilogica amplasarea parapetului median asa de aproape de marcajul din stanga benzii 2 in Romania. In Germania standardul prevede inca o jumatate de metru (50cm) zona de siguranta intre marcaj si parapet. Asta ajuta - si cunosc situatii concrete - la evitarea unor accidente, prin folosirea acelor 50cm. Daca un vehicul de pe banda 1 intra numai usor spre banda 2, cel de pe 2 are unde sa se mai replieze si sa claxoneze si in cele mai multe cazuri este suficient pentru evitarea unui accident. Si ajuta si in situatia in care pe banda 2 se afla un obstacol, un obiect cazut din greseala, o parte a unui cauciuc spart, etc... Exista mai mult loc pentru a-l ocoli... Ajuta si iarna, ca zona tampon in care poate sa stea zapada in exces, impinsa de utilaje. Insa esentiala ramane problema crisparii la depasire, mai ales pe timp de noapte sau carosabil umed.

Discutam asadar de 50cm in loc de cei ca. 10cm de la noi, adica 80cm in plus latime de autostrada. Ca. 3%-4% in plus la costurile care sunt proportionale cu latimea (cum ar fi asfaltul, dar de ex. nici un cost in plus la marcaje sau parapete). Parerea mea este ca merita. Sau, pur si simplu se pot apropia parapetii mediani intre ei, fara nici un cost in plus, cum zice Europiu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

wifi

Cararea aia lata pe mijloc este pentru ca sa se plimbe ursu'. In Germania nu mai sunt ursi din 1835, a incercat unul pe numele Bruno sa treaca granita in 2006, l-au impuscat imediat.

dumbravaandrei

#2807
Quote from: dumbravaandrei on August 08, 2017, 10:16:30 AM
Din pacate, avem o problema serioasa la intersectia DN VO 1K cu Strada Timisul Sec (centura Brasov) in special cu sensul Sibiu->Bucuresti, asa cum avertiza pasadia de ceva vreme.
In ultimele 4 saptamani am vazut 3 masini "oprite" in parapet.

Mult nu a rezistat nici parapetele nou... Si cand ma gandesc ca vine iarna...
Dimineata, cand am trecut pe acolo, surpriza.....







CNAIR, Politia Rutiera - ceva masuri practice, altele decat inlocuirea parapetilor, nu va duce capul sa implementati? E loc si de stat cu radarul, loc si de camere, loc si de modificare a configuratiei acelei intersectii. Efectul solutiilor de sec XIX il vedem... Vrem solutii macar de sec XX...

bogdymol

CNAIR a montat astazi, in premiera in Romania, primul parapet median din cablu metalic, pe o portiune experimentala de 2 km pe DN2 in zona localitatii Afumati. Mai multe informatii si un clip scurt in postarea lor de pe facebook.

Acest tip de parapet e des intalnit in Suedia, dar l-am vazut si in Cehia de exemplu.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

dr4qul4

Momentul acela cand vezi ca orele pierdute in fata tastaturii nu au fost de prisos.
:gj: @cristi5

Sper sa fie doar primul pas si sa urmeze si transformarea in 2+1, macar pe o portiune de test.

Si inca ceva, acest "parapete" mi se pare mult mai bun pentru DN-uri in zona localitatilor decat New Jersey. Ofera o vizibilitate mai buna asupra pietonilor. Si ocupa si mai putin loc. In afara localitatilor este bine sa ramanem cu New Jersey unde latimea o permite.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Horațiu 87

Parapet pe cablu montat în premieră în România pe axul unui drum național  :o :o

Astăzi, 18.11.2017, a fost montat în premieră în România, parapet pe cablu pe axul unui drum național.
Parapetul a fost montat pe DN2, în zona localității Afumați pe o lungime de 2 km și este experimental, fiind monitorizat, soluția urmând a fi extinsă și pe alte drumuri naționale.

Acastă soluție este implementată în vederea reducerii substanțiale a numărului de accidente frontale pe sectoarele de drumuri naționale agglomerate cu două benzi pe sens.
Acest tip de parapet, montat până acum lateral, și-a demonstrate utilitatea în cazul părăsirii sensului de mers a autovehiculelor și în ceea ce privește siguranța preluării șocului în cazul unei coliziuni.

http://newsby.marianandrei.com/parapet-pe-cablu-romania/

voicul

Si ar fi mai eficient decat NJ? E mai ieftin? Se monteaza mai repede?
De ce s-a facut experiemntul asta in detrimentul NJ?

TibiV

Tot pe "Drumuri principale" există topicul "2+1 alternativ în România".
Cred că te va lămuri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

@voicul - cred ca principala diferenta fata de NJ e ca sunt mult mai subtiri. Daca pui parapeti de beton, precum au facut pe DN1 intre B si Campina, atunci cam trebuie sa largesti platforma drumului. Cu astia metalici nu e neaparat sa mai lucrezi si la drum, deci per total sunt considerabili mai ieftini.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


cristi5

#2814
Betonul nu te arunca inapoi pe banda ta, ci te infigi in el...

Betonul e mai scump de instalat, si mult mai greu de dat la o parte in caz de urgenta.

Betonul necesita mai mult spatiu

Solutiile cu cablu au 80% din rezistenta betonului. Mult mai bine decat deloc.

Etc.

Bravo CNAIR! Aceasta solutie are un potential enorm pentru Romania, pt ca permite instalarea rapida si ieftina a sute de km de separarori de sens de inalta siguranta.

vancouver

#2815
Fals. Betonul te arunca inapoi in banda, exact la fel ca parapetele de metal (sau poate chiar mai tare). Vanzatorii de parapete metalice isi fac reclama agresiva si mint in legatura cu cei de beton.

Betonul este mai ieftin, pentru ca il poate produce oricine local, nu trebuie apelat la firme speciale, cu preturi speciale.

Betonul este infinit mai ieftin la intretinere: dupa orice impact cele de metal trebuie reparate $$$ bani la producator. La p. de beton autoturismele lasa cel mult o zgarietura. Traficul poate imediat continua normal, nu exista nici un pericol suplimentar prin parapete indoit si nici nu trebuie inchisa o banda pentru mai multe ore pentru reparatii. Cum in Romania intretinerea este LA PAMANT, e de preferat de o mie de ori parapetele de beton in zonele de viteza.

Reparatiile care trebuie facute la cei metalici, mai ales pe banda de viteza, pot reprezenta un pericol de moarte sau accident grav atat pentru cei care repara, cat si pentru alti participanti la trafic, prin aparitia unui ambuteiaj. De nervi nu mai discutam. (din acelasi motiv, al pericolelor oricarei interventii pe banda de viteza, in Germania, in putinele locuri unde inca exista iluminat pe A sau pe DX, toti stalpii de iluminat de pe mijloc se scot si se amplaseaza numai pe margine (unde se poate interveni de pe banda de urgenta)).  La beton numai un vehicul greu (camion, autocar) el poate avaria si atunci totusi trebuie interventie pentru reparatie.

Cei metalici, mai ales in varianta de fata, sunt CRIMA pentru motociclisti.

In cazul vehiculelor grele, parapetele metalice (mai ales cele prezentate aici pe cablu) nu ofera nici o protectie.

-----------------

Exista insa si avantaje ale variantei alese aici, la Afumati:

- ocupa f. putin spatiu
- vizibilitate pentru pietonii care traverseaza (Avantaj valabil numai in localitate)
- parapetele din beton dau impresia de drum de viteza si îmbie la viteza, ceea ce nu este bine in localitati.


Concluzie:

Exista avantaje si dezavantaje, nu trebuie exagerat cu avantajele p. metalice, mai ales pe cabluri.

In localitate avantajul vizibilitatii este extrem de important si dupa parerea mea inclina balanta spre varianta aleasa, pe cabluri.  :gj:

In zonele de viteza avantajul nedeformabilitatii si astfel lipsa necesitatii de a interveni cu reparatii, dupa parerea mea inclina spre beton.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cristi N

Se pare ca primaria Afumati nu e prea incantata de montajul parapetelor din cablu.
QuoteANUNŢ

Primăria Comunei Afumaţi a amendat cu suma de 100.000 lei C.N.A.I.R pentru executarea fără autorizaţie de construire a lucrărilor de: "montaj parapet metalic elastic cu cabluri pe D.N.2 / km 12+500-km 14+500."
Această lucrare efectuată de C.N.A.I.R din cadrul Ministerului Transporturilor încalcă solicitările anterioare ale Primăriei Afumaţi cu privire la înfiinţarea celor 3 treceri de pietoni pentru 3 staţii noi ale R.A.T.B-ului, respectiv:

1. STAŢIA MERT ( DALAN) DN.2 - KM 13+200
2. STAŢIA DRAGON MAXIM ( TEHNOELECTRIC) DN.2 - KM. 13+450
3. STAŢIA NOTARIAT DEAL DN.2 - KM 14+300

Atragem atenţia asupra modului de lucru al acestei instituţii, care nu colaborează cu autorităţile locale pe raza cărora efectuează lucrari fără a ţine cont de particularităţile locale, blocând accesul cetăţenilor din Comuna Afumaţi la un mijloc de transport în comun, aceştia fiind nevoiţi să parcurgă între 1-3 km pentru a avea acces la serviciile RATB.

Vă atragem atenţia că în ultima perioadă au existat 2(doua) decese având ca şi cauză directă lipsa trecerilor pentru pietoni, giratoriilor şi a semafoarelor, respectiv lipsa accesului cetăţenilor la transportul în comun, şcoli, etc.

Având în vedere toate aceste considerente, Comuna Afumaţi se clasează ca punctul negru nr. 1 pe DN2 aflându-ne în imposibilitatea de a proteja cetaţenii pe tronsonul de drum aflat în administrarea CNAIR.

Vă rugăm, să luaţi, de urgenţă, măsuri în acest sens!!!

link

voicul

Eu vroiam sa zic ca pun gardul asta pana unde se termina Afumati-ul maxim.
1. Altfel cum o sa mai faci depasirea de tir daca ai gard pe mijloc.

2. Nasol cu intoarcerile in Afumati cu noul gard. Lipsesc niste giratorii (iti vine sa crezi ca lipseste asa ceva pe un DN?! In RO). Nu ca inainte aveai voie sa intorci pe linia continua dubla, da acum poti face si 7 km sa ajungi in punctul din care ai plecat.

carutasul

Eu ţin cu Primăria. CNAIR să facă bine să îşi scoată drumul din sat :)
Nu prea ştiu, bănuiesc că primăria nu ar putea, dar poate judeţul Ilfov ar putea să găsească nişte soluţii pentru ocolirea localităţilor, cât nu se ocupă tot terenul ăsta. Eu văd ce nebunie e la noi la Bragadiru, în curând vor ajunge două localităţi, Bragadiru-dreapta şi Bragadiru-stânga :)

Sorinus

Constructia A7 macar pana la Buzau si pasarele ca pe DN1, plus 2-3 giratorii ar rezolva situatia. Nu cred ca o sa faca cineva centura la Afumati prea curand din pacate.