News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

oaspetele

Postul de mai sus e in regim de gluma? Care lectii de Conducere Preventiva?
Daca concluzia astora e ca 95% din accidente 'consta' din vina conducatorilor auto, trebuie musai sa si credem?
Eu unul zic ca si omiterea de a semnaliza intentia de schimbare a directiei de mers e una dintre cauze. Depasirea neregulamentara e alta. Utilizarea telefonului mobil. Masina prost intretinuta (frane, directie, SUSPENSII). Cauciucuri imbatranite sau neconforme cu starea carosabilului. Lipsa de experienta la volan. Lipsa de indemanare. Si mai sunt.
Da, viteza exagerata amplifica gradul dezastrului, ca sa zic asa. Dar in mod cert nu are o pondere atat de insemnata cum s-ar vrea a crede.

Pe de alta parte, de 27, hai 25 de ani tot adapatam viteza la conditiile de drum si de trafic. EU unul m-am cam saturat. Si am trecut de perioada teribilista, cand scoteam cu masini mult mai putin puternice medii orare care astazi ar mai putea fi atinse doar noaptea de masini cu peste 150 cp. Imi doresc sa circul civilizat si fluent prin tara asta. Dar cred ca nu doar eu. Cred ca si economia 'doreste' asta. :)

Vice33

Poliția rutieră desfășoară de multi ani campanii de conștientizare a șoferilor in ceea ce privește excesul de viteză și consumul de alcool la volan. Dacă nu crezi e ignoranța ta, intră pe siteul lor și vei vedea ce campanii au derulat. Chiar și la TV de dau spoturi publicitare îndemnând șoferii să circule atent, să nu bea alcool înainte de a urca la volan și să nu calce pedala de accelerație peste limita legală.

Pe locul 1 dintre cauzele grave este neadaptarea vitezei...e trist din păcate că avem foarte mulți șoferi vitezomani și iresponsabili care fac degeaba școală de șoferi.

Desigur așa cum spuneai pe următoarele locuri ar fi consumul de alcool la volan, accidentele la trecerile de pietoni, apoi cele de la trecerea peste calea ferată, etc...

Repet și eu întrebarea: unde ne tot grăbim la volan? De ce te-ai săturat să adaptezi viteza la condițiile de drum și de vreme?

oaspetele

Din pacate, nu ai inteles mare lucru din ce spuneam eu.
Evident ca adapatam si ne adapatam.
Dar as vrea sa ma adaptez la ceva mai decent si fluent.
Pana la urma, ne putem adapata si la un Logan, chiloti tetra si paine alba care se indoaie.

dragos76

Vice33, tare aș vrea să văd și o statistică independentă legată de cauzele accidentelor, care să se ducă un pic mai încolo de concluziile facile pe care le trage poliția. Cum zicea și "oaspetele", viteza va agrava de multe ori un accident, dar de cele mai multe ori nu e cauza principală sau exclusivă a accidentului.

Un exemplu, (semi)ipotetic: un DN unde se fac lucrări de reasfaltare, și unde trec săptămâni (sau luni) întregi până când se retrasează marcajele; pe condiții de noapte și vizibilitate scăzută un șofer iese în decor. Cam care crezi că va fi concluzia poliției, ca și cauză EXCLUSIVĂ a acestui accident? Și exemple similare pot fi găsite cu zecile.

Da, și viteză joacă un rol important. Și trebuie luate măsuri ca să se reducă excesele (dar asta NU prin limite de viteză aberante, de care s-a mai discutat, de ex). Dar sunt multe alte probleme care nu sunt cuantificate și care se pot rezolva relativ ușor. Și care nu sunt doar cauze (să zicem secundare) de accident, dar și de stres la volan, deci prin rezolvarea lor nu doar reduci numărul de accidente, dar rezolvi o problemă care din păcate nu e prinsă în nici o statistică/studiu din ăsta semi școlăresc al poliției.

Vice33

Vitezele proiectate sunt foarte bune. Nu trebuie schimbate, e suficient 50 in localități cu activitate urbană, in schimb in localități unde avem doar câteva case pe un drum cu 2 benzi pe sens, nu se justifică limita de 50 km/h. Viteza optimă în afara localităților este de 80-85 km/h cu consumul cel mai mic in treapta a 5-a de viteză...

Pe un drum fără marcaje rutiere, noaptea, dacă circuli atent, cu viteză redusă/sigură pentru condițiile de drum și de trafic, nu ieși în decor.

Nu mai dați vina exclusiv pe starea carosabilului/ factorii politici,etc, pentru accidentele grave.

Nu sunt lucruri "școlărești", sunt lucruri serioase pe care fiecare șofer le-a învățat la școala de șoferi: reducerea vitezei, atenția la volan, educația la volan, conduita preventivă, disciplina in trafic,etc...par teorii de adormit copiii dar poliția rutieră cu asta de ocupă. Acum, noi, deștepții, contestăm statisticile, programa școlară, normele bde stabilire a vitezelor maxime, contestăm RAR-ul și urmează să contestăm polițiștii care stau vigilent și prind șoferii din trafic indisciplinați...

adiarc

Daca viteza e cauza principala de ce drumurile cele mai sigure sunt cele de mare viteza?

Nu mai puneți botu la toate vrăjelile de campanii ...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Vice33

@adiarc

Pentru că accidentele cele mai grave de întâmplă pe fondul vitezei excesive, depășirilor riscante neregulamentare și nerespectarea priorității pe drumurile cu o singură bandă pe sens. Nu vorbim de drumurile expres, rapide, autostrăzi unde exista minim 2 benzi pe sens.

Graba și forțarea șoferilor in a ajunge mai repede la destinație, lipsa răbdării într-o coloană, sau a circulației  cu viteză "prea mică" față de viteza lor normala, mult peste cea legală, îi fac să încalce regulile elementare de circulație: depășire pe linie continuă, forțarea depășirii in zone unde este interzisă manevra, flash-uri, șicanări in trafic,etc... și astfel avem cazuri cu accidente grave. Pentru tine sunt prostii???

DN68, Holdea, coloană de autovehicule, viteză redusă, nervi, timp pierdut. Ce fac? Sunt calm la volan, responsabil pentru viața mea și a pasagerilor sau forțez și fac depășiri interzise și riscante, înjurând politicienii că nu au terminat autostrada...?

Așa cum am spus, cu totul altceva sunt drumurile expres, de mare viteză, cu minim 2 benzi pe sens...

Știu că și tu ești supărat că nu există din păcate rețea dezvoltata de drumuri cu 2 benzi pe sens, însă ce putem face este să ne comportam responsabil la volan.

Andrei Tudor

Buna seara am citit parte din comentariile referitoare la acest topic si consider ca cel putin in cazul localitatilor pentru un trafic normal ar fi de ajutor instalarea unor camere video.

TibiV

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/488595664836355

Quote
Sensurile de circulație de pe DN 59, de la intersecția drumului național cu DJ 593 (ieșirea spre Parța), spre Șag, jud. Timiș, vor fi despărțite de parapete de beton. Montarea acestora a început astăzi și va continua circa 2 săptămâni, pe o distanță de aproape 3 km.

Sunt si poze, iar in postarea urmatoare un mic video cu instalarea primului parapete NJ...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

Stiti cumva, daca exista un proiect de lege, prin care sa elimine/reduca, numarul masinilor cu volan pe dreapta din Romania?
Am auzit ceva ce genul : doar cei care fac dovada ca au facut scoala de soferi intr-o tara in care se circula cu volan pe partea dreapta sau cei care fac dovada ca locuiesc intr-o asemenea tara ar mai avea voie sa circule cu astfel de masini .
"Prostia este eternă și invincibilă"

TibiV

Postez aici, pentru ca este vorba de cresterea sigurantei...

https://www.politiaromana.ro/ro/info-trafic/lucrari-pe-autostrada-a1-bucuresti-pitesti1508420699

Quote
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, începând de astăzi, 19 octombrie 2017, timp de aproximativ o săptămână, se vor monta indicatoare pentru limitare de viteză pe Autostrada A1 Bucureşti-Piteşti, pe sensul de mers către capitală, între kilometrii 14 şi 10. Având în vedere că pe acest sector de drum sunt înregistrate frecvent accidente rutiere pe fondul vitezei excesive şi al nepăstrării distanţei de siguranţă în mers, dar şi faptul că zilnic valorile de trafic sunt foarte ridicate la intrarea în municipiul Bucureşti, formându-se astfel coloane de autovehicule, în această perioadă de timp se vor afişa şi mesaje de avertizare ,,Trafic Aglomerat", începând de la kilometrul 14, până la intrarea în capitală.

Nu apare in anuntul infotrafic, dar cei de la Rutiera au dat cateva detalii suplimentare si cateva poze:

La km 14 limitare 100 km/h
La km 13 limitare 100 km/h
Intre km 13 si km 12  limitare la 80 km/h
Intre km 12 si km 11 limitare la 80 km/h.
Intre indicatoarele de limitare, sunt montate indicatoare de "trafic aglomerat".

Km 14:

Inaintea pasajului de la km 13 peste M900:

Dupa pasaj:



(Sa nu uitam ca pe A1 km 11 este fix pe pasajul peste DNCB...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bgd77


Earthchild

#2772
Nu inteleg, dupa o saptamana le scot?

LE: am deschis linkul politiei. Nici astia nu stau bine cu sintaxa limbii romane, in loc sa scrie "in interval de o saptamana" scriu "timp de o saptamana".

yetiman

 :lol:
O saptamana dureaza sa le monteze pe toate.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

perfidus

Sunt bune semnalizarile, le-am vazut si m-au surprins, dar nu prea se respecta.
Trebuie facuta aceeasi treaba si la iesirea cu directia Craiova de langa Pitesti, unde de obicei este foarte aglomerat si sunt berbeci care depasesc coloana de camioane si-ti taie fata catre dreapta.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat