Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elphax

eu chiar am patit weekendul trecut ceva de genul
am un opel si astea mai au probleme la electrica senzori etc

la 135kmph cu cativa km inainte de iesirea de la Soimus, mi-a dat o eroare in bord si masina a trecut in "limp mode" adica a limitat turatiile la 1200
automat masina a inceput sa decelereze incet. nu aveam nici o varianta de a remedia situatia din mers si nu se vedea nici o parcare la orizont
aveam 3 variante:
- o las sa incetineasca si continui sa merg cu 20kmph pe banda 1 pana dau de o parcare - pericol mare de accident
- la fel dar continui sa merg cu 20kmph pe banda de urgenta pana la parcare, pericol mai mic - dar in acest caz stiam sigur ca nu mai am parcare si ca in 4 km urmeaza iesirea de pe autostrada si implicit ii voi intarzia pe toti soferii care ajung dupa mine pe bretea
- opresc pe banda de urgenta sa vad daca pot sa fac ceva - din "experienta" de sofer de opel se rezolva cu stop/start

evident ca am ales varianta 3, am oprit cat mai aproape de parapet ca sa nu dea in mine vreun fraier care sta foarte pe margine. am repornit masina, a disparut alarma si cu mare grija m-am reincadrat pe banda 1 si am plecat mai departe.
asa cum am spus in alt mesaj - in Romania conditiile nu sunt ca si afara, nu poti sa faci tot timpul ce este corect  sau de bun simt . nu e asa important ce problema ai, important e sa alegi solutia de bun simt si cu riscul cel mai mic pentru TOTI conducatorii din trafic

ovicor

#2551
@ vancouver, ai inteles gresit, eu ma refeream la inceputul A10 Turda->Sebes, cand traficul e luat doar din bretele. Luand in considerare argumentatia ta referitoare la noduri, in general, cred ca intarzierea trecerii la 130km/h ar fi de preferat, combinat cu mentinerea unei a treia benzi in loc de banda de urgenta. In concluzie, eu asta intrebam, daca latimea podetului si overpasului dupa colectarea traficului din bretelele dinspre Gilau permit banda de circulatie in loc de banda de urgenta. Impresia mea e ca distanta de absortie a traficului de pe breteaua din DN si cele dinspre Gilau e cam mica, chiar daca traficul din DN va scadea odata cu mutarea traficului de pe DN pe A3.

JohannDB

    Mersul pliat parțial/total pe banda de urgență.....    Prin sistemul de gestiune al alimentării motoarelor, TIR-urile sunt "limitate".....
    La un cap tractor la care nu s-a intervenit "cu ceva", viteza maximă de "croazieră" pe autostradă (și nu numai, dacă permite drumul și condițiile concrete de trafic/meteo) este de 90, maxim 93-95 Km/h..... Zilele trecute pe A1, pe la km 500, m-a depășit un tir sârbesc, cu peste 100km/h, eu fiind pe tempomat cu 90 km/h și depășirea foarte "scurtă" ca durată și distanță...
    Nu toate tir-urile "trag" la fel, în funcție de încărcătură (încărcat cu tonaj mic, mediu, maxim ori marfă la podea sau înaltă stivuită până la "tavan"), caii putere ai motorului, eventualele probleme de admisie/alimentare a motorului și nu la urmă stilul de conducere al "celui dintre scaun și volan"....
    Pe autostrăzile noaste, din păcate am văzut de mult timp și cvasi-total, adică pe 90 % din distanță, acel semn de depășire interzisă pentru camioane, lucru care pe dincolo, numai în locuri bine determinate este impus (de exempu pe A7-le german, când vii spre Kassel-Goetingen, este acea zonă de dealuri "interminabile"; aici este și o pantă superlungă, ce se termină cu o bandă de "deraiere", înaintea unui pod, drept pentru care aici este unul din locurile cu depășirea interzisă pe mai mulți kilometrii.... La noi deși avem mult teren plat, depășirea este limitată la greu, cu poliția la pândă (cum e în zona Piteștiului, Ionești, Fundulea, Drajna, etc....).
    Vii liniștit cu 90 km/h și cu un kilometru înaintea ta îți  intră în banda unu (sau ajungi din urmă) un tir (sau o "Zecică", un "șeptar" sau chiar "un 3,5") care este mai sărăcuț la dotare.... Acesta va face un dop pentru toți cei din spatele lui, cînd va merge constant cu 80-85 km/h, față de ceilalți ce vor să meargă (și pot s-o facă) cu 90-95 km/h.... Acesta este momentul în care începe circul... Dacă "melcul" nu are conștiința faptului că reține pe mulți, nu va trage la prima parcare, pentru degajare (că și el are totuși tahograf, dacă este peste 3,5 tone, deci un program de respectat), nu se va replia cât mai mult spre/pe banda de urgență continuând rulare și atunci îi va ține pe toți în "dosul" lui, începând sarabanda depășirilor pe muchie (pentru că sigur vor fi mulți ce se vor hazarda/risca să țâșnescă și să taie fața)....
    Mulți aflați în situația asta, decât să se oprească (programul e de vină și n-au unde), preferă să se plieze parțial sau aproape total pe banda de urgență, înlesnind astfel depășirea celor ce pot utiliza o viteză mai mare, fapt ce poate ține mai mulți kilometrii, dar așa coloana din spate își reia înaintarea "voinicoasă" și-și restabilește tempoul inițial de deplasare.....
    Procedeul este un compromis la, de multe ori, aberanta interdicție de depășire, pânda poliției, necesitatea de-a te încadra în timpul de conducere și programul de încărcare/descărcare.... La noi este o mare problemă la depășirea timpului de condus cu 5-10 minute, te arde ISCTR-ul de numa-muma...; pe dincolo mergi peste o jumate de oră, până poți găsi o parcare liberă.
    Puteți fi siguri, că acest mers "pliat" pe urgență, nu este o chestie gratuită, iar cel ce face asta, este cu ochii și pe oglindă, la cei din spate; cum am mai spus, e un compromis (a cărui legalitate  :hm: :hm:), însă fiecare-l înțelege cum poate/cum crede.
 

nirolf

#2553
Și cum e mai legal mersul pe banda de urgență decât depășitul în zona interzisă? Poliția nu dă amenzi pentru așa ceva? Nu mai vorbesc de cât de periculos e să mergi pe banda de urgență cu ochii în oglinzi, doar au fost și accidente cu mașini oprite pe banda de urgență lovite/agățate de camioane.

Și un nou accident cauzat de "profesioniștii" care vor RCA mai mic:

Două victime decedate în accidentul de la Salonta: O fetiţă de 1 an şi bunica ei au fost zdrobite sub TIR

QuoteDin cercetările efectuate la faţa locului de poliţiştii rutieri, vina pentru producerea accidentului aparţine şoferului autobasculantei, un bărbat în vârstă de 36 de ani din Cîlnic, judeţul Alba, care a intrat cu viteză într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga.

JohannDB

#2554
Așa este, nu știi cum s-o iei, dar faptic asta se face și la 50 de kilometrii parcurși o întâlnești cam de 3-4 ori....... ca să nu mai spun, că asta am văzut-o și pe la "alții"; nu este o invenție "neaoșă".

   Apropo de RCA, hai să-l ducem la "stele", că oricum se reflectă în venituri (salarii la urmă) că accidente tot vor fi, indiferent de plafonul asigurării...... Cu cât ești mai mult pe drum, cu atât crește riscul unui eveniment.

Dan027

#2555
Quote from: TibiV on May 10, 2017, 11:44:54 PM
Daca siguranta cu pricina este cea de la ABS si afara ploua din greu ? Si pana ajungi la parcare mai sunt 10 km ?
Ah, da...
Mergi incet pe banda de urgenta...
:lol:
Daca ti se aprinde martorul de la ABS nu este cea mai buna decizie sa mergi pe banda de urgente. O defectiune la sistemul ABS nu inseamna ca nu mai ai frane...

QuoteTi s-a aprins un martor in bordul masinii si nu stii ce inseamna si ce trebuie sa faci? In primul rand, tine cont de culoare. Daca martorul este verde, atunci totul e OK. Galben inseamna ca trebuie sa fii precaut si sa verifici cat mai repede problema, iar rosu iti spune ca e neaparat sa opresti, sa verifici si apoi sa ceri ajutorul cuiva specializat daca nu reusesti tu sa-i dai de cap.


Quote from: JohannDB on May 11, 2017, 02:31:21 PM
Așa este, nu știi cum s-o iei, dar faptic asta se face și la 50 de kilometrii parcurși o întâlnești cam de 3-4 ori....... ca să nu mai spun, că asta am văzut-o și pe la "alții"; nu este o invenție "neaoșă".
Nu e o practica aparuta la noi, dar totusi prin strainatate am mai vazut ca pe unele autostrazi au transformat banda de urgente in banda pentru vehicule lente (in zonele cu trafic intens).

Europiu

#2556
Quote from: Dan027 on May 11, 2017, 02:53:41 PM
Nu e o practica aparuta la noi, dar totusi prin strainatate am mai vazut ca pe unele autostrazi au transformat banda de urgente in banda pentru vehicule lente (in zonele cu trafic intens).
Corect, e un fel de downgradare A->DX, pe care eu unul am întâlnit-o în Olanda.
Dar este cu caracter temporar (în timp) și semnalizată ca atare. Mai mult, este numai pe anumite sectoare de drum. Nu înseamnă, însă, renunțarea la banda de urgență, ci doar o soluție ieftină pe moment. Fii convins că, la un moment dat, în acele zone se va introduce o bandă în plus "adevărată". Germania, de pildă, e plină de șantiere unde trec de la 2 la 3 sau de la 3 la 4 pe sens. Ce crezi, de distracție sau de nevoie?
În Austria, Asfinag și-a dat acordul pentru folosirea temporară a benzii de urgență, dar încă nu e nimic bătut în cuie.

Eu zic, Dane, să lași banda de urgență acolo unde e. Doamne ferește să ajungi să ai nevoie de ea, dar urgențe vor exista întotdeauna.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dragos76

Nu chiar, și la noi există chestiile astea. De ex pe A3, la urcarea de la Turda pe lângă Săndulești. În fine, e vorba de zone mici, nu are sens să generalizăm, și principiile de la care a pornit discuția rămân în picioare: nu se circulă pe banda de urgență.

adiarc

Vorbesc in calitate de șofer care face cam 5000 de km lunar...deci vreo 60.000 /an de aproape 20 de ani.

pot spune cu mana pe inima ca si in Romania exista un progres ...cel putin in Transilvania ( fara supărare pt celelalte zone,dar clar ardeleni sint mai toleranți ),oamenii/șoferii sunt mult mai toleranți unii cu altii acum fata de acum 10 ani ,sa spunem si f.rar mai vad flash-URI sau claxoane aiurea.

Pt a grăbi procesul peste tot ,este nevoie ca macar pe autostrazi sa avem NON-stop echipaje in patrulare care aplica avertisment la prima abatere sau macar sa folosim camerele care le avem oricum acolo.

Pana una alta e nevoie ca însăși Politia Rutiera sa scape de comunisti de la vârf care nu aloca resursele necesare si obliga polițiști sa stea la ciupeala pe banda de urgentă si practic sa sara in fata mașinii la +130...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Quote from: ovicor on May 11, 2017, 01:36:34 PM
@ vancouver, ai inteles gresit, eu ma refeream la inceputul A10 Turda->Sebes, cand traficul e luat doar din bretele. Luand in considerare argumentatia ta referitoare la noduri, in general, cred ca intarzierea trecerii la 130km/h ar fi de preferat, combinat cu mentinerea unei a treia benzi in loc de banda de urgenta. In concluzie, eu asta intrebam, daca latimea podetului si overpasului dupa colectarea traficului din bretelele dinspre Gilau permit banda de circulatie in loc de banda de urgenta. Impresia mea e ca distanta de absortie a traficului de pe breteaua din DN si cele dinspre Gilau e cam mica, chiar daca traficul din DN va scadea odata cu mutarea traficului de pe DN pe A3.

Am citit de 2 ori ca sa inteleg ce vrei sa spui. Adica stai putin: tu vrei sa spui ca 2 bretele adunate pot reprezenta o problema, dar nu consideri ca o autostrada potential plina pe ambele benzi la care se adauga o banda suplimentara de pe alta autostrada ar fi o problema.... Sorry, dar m-ai cam pierdut.

Hai sa o luam logic: discutam de ceea ce spui tu, adica traficul spre Sebes. Aici se unesc 3 benzi, doua venind de pe A3 (una de la Gilau si una de la C. Turzii) si inca o banda venind de pe DN1. Ori hai sa ne gandim matematic. Pe o banda de legatura, care se desprinde din A3 nu pot intra mai multe masini decat suport o banda (chiar daca dupa desprindere bretelele pot avea si 2 benzi, dar initial pleaca una din A3). Simplificat se poate considera ca o astfel de banda de legatura aduce maxim 50% din capacitatea unei benzi de autostrada propriu zisa (curbe mai stranse, intercalari inainte de iesire cu altii care merg inainte, restrictii - una peste alta e aproape imposibil de crezut ca pe vreuna din cele 2 benzi A3 spre A10 vor veni masini bara la bara. Un 50% ca maxim e absolut plauzibil. Se mai adauga banda dinspre DN1. Cand A10 va fi gata, de acolo vor veni doar f. putine masini - cei din Turda si cei care vin pe DN1 din Cluj si continua pe A10. Dar si acestia se vor subtia dupa construirea legaturii A3-DN1 din zona Tureni. Dar dat fiind ca vin prin curbe extrem de stranse si restrictii de 40-50 km/h, pur si simplu nu au cum sa vina bara la bara. Mai degraba vor veni razlet. Aproape de neglijat. Total trafic care intra pe A10: 50% + 50% + ceva sub 10% = max. 110%, unde 100% este capacitatea unei benzi. Iar autostrada are capacitate 200%, pentru ca are 2 benzi. Oricum ai lua-o la inceputul A10 nu o sa apara NICIODATA AMBUTEIAJ din aglomeratie si mereu traficul va fi lejer.

Cat despre siguranta traficului, acolo soferii vin toti de pe bretele, deci nu merg cu atentie scazuta si viteza mare, ca in mijlocul unei autostrazi. Cu exceptia catorva bizoni, se va merge relativ alert pe acolo, dar nu foarte repede. Dat fiind ca traficul va fi redus, fara probleme se va putea trece pe banda 2 pentru a face loc.

Exemplul cel mai bun ca nu exista probleme este la nodul A4 cu A2. In toate directiile vin bretele de autostrada care se unesc cu alte bretele de autostrada, si asta in conditii de viteza. Nicaieri si niciodata nu au fost probleme acolo.


Eu zic sa scoatem din discutie problema nodului A3 cu A10, care este un nod de viteza medie sau chiar mare pe unele directii, excelent proiectat acum. Singura singurica problema va fi la intrarea de pe DN spre cele 3 directii de autostrada. Acolo, asa cum am mai aratat si alta data, in 150m soferii trebuie sa se decida din 3 variante, pe care o aleg. Orice alegere gresita inseamna minim 20 km de drum in plus...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: adiarc on May 11, 2017, 07:46:29 PM
Pt a grăbi procesul peste tot ,este nevoie ca macar pe autostrazi sa avem NON-stop echipaje in patrulare care aplica avertisment la prima abatere sau macar sa folosim camerele care le avem oricum acolo.

In Romania sub 1% din mortii si ranitii gravi de pe sosele sunt pe autostrazi. In Germania, unde se circula fara limita de viteza pe 60% din reteaua de autostrazi si aceasta insumeaza 11.000 km si cu MZA > 100.000 in multe locuri, doar 10-12% din morti sunt de pe autostrazi, alti 15-20% din localitati si grosul de pe reteau de drumuri 1+1.

Nu spus ca nu trebuie sa fie deloc prezenta politia pe autostrazi, dar in nici un caz in mod prioritar. Cu atat mai mult cu cat o prezenta masiva ar descuraja pe unii sa mai mearga pe autostrada si i-ar impinge inapoi pe DN-ul paralel (de ex. intre Arad si Timisoara alegerea este si acum cam 50%-50%).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexIP

Quote from: adiarc on May 11, 2017, 07:46:29 PM
Pt a grăbi procesul peste tot ,este nevoie ca macar pe autostrazi sa avem NON-stop echipaje in patrulare care aplica avertisment la prima abatere sau macar sa folosim camerele care le avem oricum acolo.

Pana una alta e nevoie ca însăși Politia Rutiera sa scape de comunisti de la vârf care nu aloca resursele necesare si obliga polițiști sa stea la ciupeala pe banda de urgentă si practic sa sara in fata mașinii la +130...

Quote from: vancouver on May 12, 2017, 01:31:45 AM
Nu spus ca nu trebuie sa fie deloc prezenta politia pe autostrazi, dar in nici un caz in mod prioritar. Cu atat mai mult cu cat o prezenta masiva ar descuraja pe unii sa mai mearga pe autostrada si i-ar impinge inapoi pe DN-ul paralel (de ex. intre Arad si Timisoara alegerea este si acum cam 50%-50%).

Poliția în patrulare = încă un rând de vehicule care se plimbă cu 30 la oră pe banda de urgență, asta dacă nu apar la primii stropi de ploaie să stea cu radarul. Stau echipajele căcălău pe A1 Deva - Sibiu la spațiile de servicii, în special în văile cu denivelări și restricție la 60. Mai bine să nu apară deloc pe autostradă în afară de situațiile speciale și/sau ca asistență la lucrări, că-i mai vizibil un girofar decât 5 muncitori în veste și 3 jaloane, dacă tot se încăpățânează cei care se ocupă de mentenanță să nu folosească panouri mobile de presemnalizare. Unde le au, le folosesc aiurea și pe alea, în județul Arad am prins desfășurați pe maxim 200 m seria de panouri 100 - 80 - 60 - MCV  care oprea șoferi - muncitori.

Ionut


dr4qul4

Nu e din Romania, si pare extrem de periculos ce face polistiul, dar as vrea sa vad si pe la noi asa ceva:
bariera din cuie
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024