Author Topic: Siguranta circulatiei rutiere in Romania  (Read 351541 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 11.570
  • Karma: +2230/-736
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2460 on: April 14, 2017, 09:38:01 AM »
Poate ar fi util sa ținem evidenta acestor accidente sa punem presiune pe CNAIR sa facă măcar o semnalizare decenta în zona.
Autostrazi: stadiu la zi | in exploatare 747,95 km | contractati 206,33 km | in licitatie 16,30 km!
Evenimente: nimic la orizont

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.189
  • Karma: +441/-49
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2461 on: April 14, 2017, 12:13:10 PM »
Daca in loc sa ia masuri de crestereaa sigurantei, macar pe portiunea de deal, (de ex restrictii de depasire, separatori temporari, panouri de informare gen "Margina (A1) 10 min"), CNAIR considera ca nu are rost, ca doar in 1-2 ani rezolva oricum problema cu niste debleuri in loc de tunele, atunci avem o reteta sigura pt accidente in zona.

Cred ca problema se va agrava la deschiderea LD3 si LD4 pt ca multi din cei (tot mai multi) aflati in tranzit nu cunosc zona si nu isi pot face o idee despre raportul risc/beneficiu al unei depasiri sau al condusului agresiv...

Acel segment de DN nu mai trebuie tratat ca un DN oarecare ci ca legatura pe o artera majora de tranzit.

AlexAllex

  • Hero
  • *
  • Posts: 511
  • Karma: +210/-15
    • MobileON Romania
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2462 on: April 14, 2017, 02:42:12 PM »
DN15 intre Lespezi si Garleni. E asa de o luna.



"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.795
  • Karma: +2351/-1060
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2463 on: April 19, 2017, 10:09:11 AM »
A1, Duminica, imediat dupa nod Ciorogarla. Putin mai in spate era o tanti cu multe sacose, cea ce ma fac sa cred ca nimeni nu a patit nimic.




My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

ioio_viola

  • Youngster
  • *
  • Posts: 30
  • Karma: +18/-6
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2464 on: April 19, 2017, 04:32:07 PM »
Luat în plin de o mașină pe autostrada Arad-Nădlac! A murit pe masa de operație
Victima nu s-a asigurat după ce a oprit mașina pe banda de urgență și a coborât. În acel moment a fost lovită de o autoutilitară care circula regulamentar.

Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Arad accidentul a avut loc marți seara, în jurul orei 23:20, pe autostrada A1, km 566. Conform IPJ Arad, un bărbat de 33 de ani, din județul Dâmbovița, care se afla la volanul unui autoturism marca Renault a oprit pe banda de urgență a autostrăzii și nu s-a asigurat la coborârea din mașină, fiind surprins și accidentat grav de un tânăr de 23 de ani care conducea o autoutilitară – regulamentar pe banda 1 de circulație. Bărbatul accidentat a suferit răni foarte grave. După ce a fost transportat la Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, cadrele medicale au intrat direct în operație cu pacientul. Din cauza leziunilor foarte grave, viața bărbatului nu a mai putut fi salvată.

tion


dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.795
  • Karma: +2351/-1060
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2465 on: April 19, 2017, 11:19:06 PM »
Ieri pe DN66



Mi se pare mie sau avem din ce in ce mai multe accidente? Parcul auto creste (mai als cu rable) dar infrastructura cam sta pe loc.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

lau

  • Youngster
  • *
  • Posts: 11
  • Karma: +8/-2
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2466 on: April 20, 2017, 12:08:30 PM »
https://www.facebook.com/ITP.Cluj.by.Alb.Alin/videos/453919094940658/
Dpdv meu, asta ar trebui incadrat la tentativa de omor...

JohannDB

  • Executive
  • *****
  • Posts: 353
  • Karma: +291/-43
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2467 on: April 20, 2017, 12:37:17 PM »
Oare chiar așa de rău stau unii cu ”vederea” să nu vadă pe autostradă că nu ai în dreapta ta banda de urgență și imediat tot pe dreapta, câmpul ??
       Sunt imperios necesare semnalizări aditionale la intrarea pe bretelele de acces la autostradă, cu  o grafică (precum cea din Germania-de exemplu) care să sară în ochi și să te facă, cel puțin să te gândești...pe unde-i bine, pe unde nu-i....
       Acum ca fapt divers, și pe dincolo mai auzi la radio ”info trafic” (care intră peste celelalte programe radio) că pe sectorul/sensul, este un sofer pe contra sens (în ciuda semnalizărilor existente pe acolo).....
« Last Edit: April 20, 2017, 07:27:54 PM by JohannDB »

ovicor

  • Executive
  • *****
  • Posts: 338
  • Karma: +107/-26
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2468 on: April 20, 2017, 08:16:24 PM »
  Cel care circula pe contrasens, cand aude atentionarea la radio, exclama :
    - Ce unul, o multime..., o multime...!

lau

  • Youngster
  • *
  • Posts: 11
  • Karma: +8/-2
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2469 on: April 21, 2017, 05:50:23 PM »
Am mai scris pe aici, insa ma repet caci consider f. important si nu se face nimic in acest sens.
Am inteles de la un prieten instructor auto ca la scoala de soferi nu se fac ore de conducere pe autostrada deoarece masinile de scoala de soferi ... nu au voie pe autostrada!!! Ce aberatie mai este si asta?!?!? Cum sa stie apoi oamenii sa conduca in regim de autostrada? Ne miram apoi de toate accidentele idioate...
Acum vreo 15 ani a trebuit sa dau examenul pt permis auto in Germania (puteam circula cu carnetul romanesc doar primele 6 luni pe vremea aia) si era sa pic examenul deoarece aveam doar 90 km/h cand am intrat de pe banda de acceleratie in fluxul principal... si la noi n-au voie nici macar sa invete sa conduca pe autostrada.
Condusul pe autostrada este cu totul altceva si chiar trebuie insistat si invatat ca lumea (vezi accidentul mortal de acum cateva zile de la Arad, unde unul s-a gandit el sa se dea jos din masina direct pe autostrada si l-a spulberat un camion)

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.413
  • Karma: +2294/-309
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2470 on: April 21, 2017, 06:57:50 PM »
Mda...Din păcate avem în funcții cheie aceasi dinozauri cu idei învechite. ..care nu prea știau ce e aia o autostrada...

E nevoie de o reforma profunda,dar agreata de toți ,ca sa nu mai schimbam totul la scurt timp.
De ex,de curând ,în M.Britanie,la proba practica trebuie sa demonstrezi ca știi sa folosești Gps-ul.Nu e un capăt de tara,dar arata o mentalitate proactiva și nu doar miserupism,incompetenta si. ...nu e treaba mea
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 666
  • Karma: +221/-86
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2471 on: April 22, 2017, 12:48:10 AM »
@lau
Sunt foarte curios unde poti sa faci ore de conducere cu cel care face scoala de soferi la Darabani, Viseu, Oas si lista poate continua. Nu e aplicabil nici macar pentru majoritatea celor din Bucuresti.
In materie de siguranta, cursantii cat si intructorii se expun unui PERICOL MAJOR prin neefctuarea stagiului de pregatire in poligon (au deveni cartiere rezidentiale sau pasuni). Iar la scolile de soferi problemele sunt multe, de aici sj calitatea extrem de slaba a conducatorilor auto de la noi.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.700
  • Karma: +1881/-962
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2472 on: April 22, 2017, 01:21:50 AM »
In Germania la scoala de soferi sunt obligatorii (prin lege) minim 4 ore de condus pe autostrada si 3 pe timp de noapte (pe orice drum sau prin oras). Din pacate la noi partea cu autostrada este imposibil de pus in practica. La Bucuresti uneori dureaza 2 ore iesitul din oras spre o autostrada, iar unele zone sunt la 500km de prima autostrada. Ar avea insa sens treaba cu condusul noaptea. Mai ales pentru femei intre 20 si 30 de ani  - am inteles ca este important, daca nu au mai mers niciodata pe intuneric unele se pierd cand ajung prima data in aceasta situatie, datorita luminilor celorlalte vehicule si a lipsei de experienta in a cauta alte repere atunci cand in fata nu pot vedea bine. Cu autostrada s-ar putea face o recomandare, de ex. in localitati ca Deva, Arad, Sibiu, Pitesti, Constanta si altele, o iesire pana pe autostrada cu masina de scoala e posibila fara probleme.

Atentie: masina scoala nu are voie sa mearga pe autostrada ca un melc, ci trebuie sa circule cu 120-130 km/h. Nu e vorba de mers pe autostrada pentru a face primii pasi. In acest sens evident ca nu trebuie sa fie voie de iesit pe autostrada. Doar dupa ce elevul / eleva conduc bine prin oras si pe DN, pentru a-i familiariza si cu specificul autostrazilor. Acolo el / ea trebuie sa conduca cu viteza recomandata. Viteza recomandata este intotdeauna si viteza maxima (astfel se creeaza un flux de trafic cursiv si alert - evident nu in conditii meteo dificile). Deci pe autostrada viteza recomandata este 130km/h sau cea impusa prin panouri de limitare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.413
  • Karma: +2294/-309
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2473 on: April 22, 2017, 10:26:42 AM »
Cred ca ar fii f.util ceea ce spuneai...chiar și cu aceea viteza....Am văzut pe propria piele la soție. ...Am avut ceva de lucru ( după ce si-a luat carnetul ),pana sa o conving ca nu poți merge pe un DN cu 50 la ora....și pana a conștientizat Cum sa reducă viteza și cât de imensa e diferența de oprire de la 40 la zero  versus de la 100 la zero....chiar dacă mașină nu a fost prea încântată am făcut și exerciții de frânare dura de la 60-70 la zero........
În școală de șoferi mai mult de 50 la ora și a treia nu văzuse, așa ca ,după părerea mea se învață doar pt a se lua carnetul....Nu pt condus efectiv în condițiile reale
Hoții au revenit...Amenzile pt.defrisari au nimicit...
Investițiile s-au oprit...Distrugerea codrilor a repornit...
Totul vor sacrifica...Inundatiile o vor confirma...
Atenția o vor deturna...vor totul sa jefuiască si hoția s-o albească.

JohannDB

  • Executive
  • *****
  • Posts: 353
  • Karma: +291/-43
Re: Siguranta circulatiei rutiere in Romania
« Reply #2474 on: April 22, 2017, 12:13:19 PM »
Conform legii, la noi, planul de învățământ în școlile de șoferi arată cam așa............
  Cat.B   Durata școlii 4 săpt., ... durată teorie 24 ore, ... practică traseu 30 ore = 300 km parcurși.
  Cat.C   Durata școlii 7 săpt., ... durată teorie 60 ore, ... practică traseu 36 ore = 250 km parcurși.=>când se face concomitent cu Cat.B.
  Cat.C   Durata școlii 6 săpt., ... durată teorie 50 ore, ... practică traseu 36 ore = 250 km parcurși.=>cu ”B” obținut sub un an.
  Cat.C   Durata școlii 5 săpt., ... durată teorie 50 ore, ... practică traseu 30 ore = 200 km parcurși.=>cu ”B” obținut de peste un an.
  Cat.CE Durata școlii 2 săpt., ... durată teorie 10 ore, ... practică traseu 10 ore = 100 km parcurși.
  Cat.D1 Durata școlii 7 săpt., ... durată teorie 72 ore, ... practică traseu 40 ore = 250 km parcurși.=>cu ”B” obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 8 săpt., ... durată teorie 72 ore, ... prectică traseu 50 ore = 350 km parcurși.=>cu ”B” obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 5 săpt., ... durată teorie 46 ore, ... practică traseu 25 ore = 200 km parcurși.=>cu C sau D1 obținut sub un an.
  Cat.D   Durata școlii 4 săpt., ... durată teorie 46 ore, ... practică traseu 20 ore = 150 km parcurși.=>cu C sau D1 obținut de peste un an. 

    Ce să mai spunem ?? Conducerea de noapte a fost scoasă în primii din noii ani democratici !! Pe ulțimii ani ai vechiului regim se introdusese și în examen conducerea de noapte !!
    Ce să mai spunem de ”poligon” !?!?! Și ăsta (o ”pierdere” de timp, pentru unii și atunci) a fost scos.... Ce ”slalom” printre jaloane ?? De asta sunt mulți conducători auto ”de linie dreaptă”..... Ce parcări de toate felurile și ”garări” pe stâng/dreapta, cu fața sau cu spatele ?? De aceea la supermarcket te trezești cu îndoituri și urme de vospea pe uși/aripi, dacă nu cu lovituri mai ”grele” (nu mai are omul repere la mașină, nu-și știe propriile dimensiuni și intră ca cu căruța.....
    Autostrăzi nu avem la distanțe ”convenabile”, decât la câteva orașe din țară, dar avem interdicția prin lege de-a ieși cu ”școala” pe autostradă.
   Ce să mai zic de practica de traseu prin orașe ?? Sunt orașe care prin HCL-uri (Hotărâri ale Consiliului Local) au introdus interdicții în anumite zone, centrale sau mai puțin centrale; te duci în ”bălării” cu cursantul - vede el când va fi singur, cum se va descurca în zone mai aglomerate....
   Ce să mai zic de circulația prin multele giratorii, care incumbă o anumită ”tehnică” (cursantul învață una, iar polițistul interpretează alta, când e o tamponare în aceste locuri), dar  care este o mare necunoscută pentru mulți; a intra (cu grija selectării benzii pe direcția de mers, încă înainte de girație) și a ieși  pe ieșirile succesive, etc.....chin mare, mare ....
   Mielușei la școlă și la examen... Apoi zmei !!