News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: TibiV on March 17, 2017, 07:20:26 PM
Discutia despre opririle abuzive pe banda de urgenta este alta, si merita o dezbatere separata.
Iar cei care practica "sportul" merita minimum 6 luni fara carnet.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Sa imi fie cu iertare intrebarea: ce prevede legea in Romania vis-a-vis de opririle pe banda de urgenta? Triunghi reflectorizant la 30 metri, vesta reflectorizanta purtata de cei care se dau jos din masina, exista astfel de obligatii?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dr4qul4

a fost ceata azi pe acolo? ca altfel nu-mi explic cum poti sa nu vezi un TIR!
tirul era complet pe banda de urgenta? sau era oprit si pe banda 1?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

din pacate pe langa ignoranta multi soferi nici nu cunosc Codul Rutier.....din 5 soferi la care le-am spus de banda de urgenta,4 dintre ei mi-au spus ca e pt opriri in caz de urgenta si DOAR UNUL mi-a spus MOTIVUL PRINCIPAL pentru care s-a construit banda de urgenta si anume circulatia vehiculelor de urgenta care altfel NU POT AJUNGE LA UN EVENTUAL ACCIDENT,daca banda de urgenta nu e libera.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Unul (1) din cinci (5).
Cred ca ai avut un mega-noroc si ai dat peste soferul ala (unul din 100) care intelege de ce avem banda de urgenta.
Ceilalti....
Se trezesc blocati in mijlocul unui carambol si trrimit mesaje disperati (in special la TV de stiri...) ca "e nenoricire si nu vine nimeni sa ne ajute.  Nu le pasa nenorocitilor de noi!"...
(Au fost cateva cazuri pe A2 doar anul trecut).

In cazuri de genul asta, ar trebui aplicat sistemul "esti pe banda de urgenta, nu ai nici o "buba la masina" - pa, nu iti salt carnetul - iti salt masina.. Dar nu ca o duc la parcarea de masini "ridicate".
O confisc pur si simplu si o dau la fier vechi. Pa pa masina.
(Daca nu mi-ar fi mila de parapete, eu as pune in fata pompierilor si ambulantelor o masina cu plug, din aia folosita iarna la deszapesire, care sa arunce in camp tot ce gaseste pe banda de urgenta...  >:(  )

Daca ai introduce o astfel de regula (fara discutii, contestatii si alte cele...) fii sigur ca am avea banda de urgenta libera.

Dar pentru asta ar trebui o lege...
Dar noi acum suntem ocupati sa facem legi prin care dam oricui (ca iarna bate vantul si nu iti poti lua job, ca primavara este carciuma prea aproape iar vara ai ajunge transpirat la munca si deh, nu se face...) nu sa luam.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

din poza aia inteleg ca tirul era lipit de parapet si mortul e de vina.
probabil a adormit la volan. altfel nu-mi explic cum nu a vazut camionul.

Daca era o masina mica si era pe a2...as fi zis ca a vrut sa depaseasca pe banda de urgenta. Dar acolo nu ar fi avut motiv.
vizibilitate perfectă....sau vreo problema tehnica la platforma....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Incerc o analiza a factorului uman... Daca avea o problema tehnica la platforma si trebuia sa ajunga in Bulgaria, omul poate s-a gandit ca ii e mai usor pe autostrada decat pe DN si pe A incurca mai putin... Mai ales... pe banda de urgenta... Stiu ca e ilegal dar pare "logic".

TIRul poate a oprit (sau tras dreapta) chiar in fata lui... Altfel nu-mi explic.

vancouver

#2423
Quote from: adiarc on March 17, 2017, 10:12:27 PM
din pacate pe langa ignoranta multi soferi nici nu cunosc Codul Rutier.....din 5 soferi la care le-am spus de banda de urgenta,4 dintre ei mi-au spus ca e pt opriri in caz de urgenta si DOAR UNUL mi-a spus MOTIVUL PRINCIPAL pentru care s-a construit banda de urgenta si anume circulatia vehiculelor de urgenta care altfel NU POT AJUNGE LA UN EVENTUAL ACCIDENT,daca banda de urgenta nu e libera.....

TOTAL FALS! Mare greseala. Nimeni, nici un vehicul, nici de urgenta NU ARE VOIE DE NICI O CULOARE sa circule pe banda de urgenta. E o mare confuzie care se face in Romania, inclusiv de catre politie. Nicaieri in restul Europei nu veti mai vedea asa ceva.

Banda de urgenta este numai si numai pentru stationarea provizorie a vehiculelor aflate in pana, adica pentru o OPRIRE DE URGENTA.

In Austria, tocmai pentru vin multi destepti din tarile estice, sunt panouri mari care explica modul cum trebuie sa se dea vehiculele la o parte atunci cand in fata este un accident si acolo trebuie sa ajunga o ambulanta, politia si eventual tractarea. Si anume prin crearea intre benzile de circulatie a unui spatiu de trecere. Asa:



Spatiul de circulatie care salveaza vieti:



Folosirea benzii de urgenta pentru misiuni are 2 maaari probleme:
1. Fiind o banda necirculata curent, acolo pot exista pietre, cioburi sau alte obiecte, care sa duca la spargerea pneului vehiculului de interventie, mai ales noaptea. Acest lucru face inutila interventia. Este de mii de ori mai important ca masina de interventia sa ajunga in siguranta, si nu sa ajunga mai repede, dar in conditii periculoase sau deloc.
2. Pe banda de urgenta se afla deseori vehicule oprite, cum ar fi camioane care au facut o pana sau chiar soferi neglijenti, cu copilul care nu se mai poate abtine de la pipi, etc... Situatii nedorite, unele in afara legii, dar in momentul interventiei NU CONTEAZA DE CE greseste cineva. Ca acela nu "ar trebui" sa se afle acolo este un factor secundar in ecuatia de salvare a unor vieti dupa un accident. Deci, oricum am lua-o, pe banda de urgenta sunt sanse mari sa avem vehicule stationate. Ca atare masina de interventie trebuie sa le ocoleasca. Cum? F. greu, pentru ca trebuie sa se intercaleze intre vehiculele de pe banda 1, care nu stiu exact ce sa faca, sa se duca spre banda 2 sau spre margine, etc... Confuzia va duce cu siguranta la intarzieri si nervi.

Ca atare numai si numai asa e corect:



PS. O alta mare problema apare la iesiri si intrari, acolo unde banda de urgenta dispare si unde f. multi soferi se inghesuie sa iasa de pe autostrada, aglomerand benzile de iesire / intrare, care tin locul benzii de urgenta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Allex

Ai mare dreptate aici vancouver. Ar trebui promovat foarte des acest mod de operare si la noi. Chiar bagata in programa scolilor de soferi. Si cel mai important, trebuie lasata DISTANTA fata de cel din fata pentru spatiu de manevra (ca in video), nu sa te lipesti de fundul lui. Iar cei prinsi ca mai fac cate o "romaneasca" sa se strecoare in fata ar trebui lasati fara permis minim un an.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

infraAdi_ro

DOAR 12 AUDITORI ATESTATI PENTRU RAPOARTE NECESARE IN PROIECTELE DE INFRASTRUCTURA RUTIERA

"Numai 12 auditori au fost atestați până în prezent de către Autoritatea Română Rutieră pentru a elabora rapoarte privind auditul de siguranță rutieră și evaluările de impact asupra siguranței rutiere, necesare în elaborarea proiectelor de infrastructură rutieră. Toate proiectele de infrastructură rutieră vor trebui să aibă un raport de audit de siguranță rutieră executat atât în stadiul de studiu de fezabilitate/documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii, cât și în stadiul de proiect tehnic şi detalii de execuţie, potrivit unui proiect de ordin de ministru. De asemenea, un raport de audit va fi necesar și anterior recepţiei la terminarea lucrărilor la drumul public, precum și imediat după darea în exploatare a drumului public, în trafic. Totodată, evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere va fi și ea parte integrantă a studiului de prefezabilitate sau, după caz, a studiului de fezabilitate al unui proiect de infrastructură rutieră care se construieşte sau se modifică substanţial. Această evaluare se va concretiza într-un raport de evaluare de impact asupra siguranţei rutiere, raport ce va fi realizat de un auditor de siguranță rutieră. Auditorii atestați până în prezent de ARR sunt: Laurențiu Hermeniuc, Suceava; Sorin Paicu, Timișoara; Iulian Cătălin Dimache, Iași; Diana-Carmen Toromboli, Brașov; Eusebio-Horațiu Sămăreanu, Cluj Napoca; Daniela Mihaela Zanea, Buzău; Radu Ioan Melereu, București; Gabriela Costescu, București; Iulia Sârghi, Constanța; Robert Cristian Moraru, București; Cristian Andrei, București; Cristian Călin, București. Pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră a unui drum public în afara localităților, tariful pentru investitor este de 10.000 lei/km, în timp ce tariful pentru onorariul auditorului este de 5.000 lei/km. Pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranței rutiere, tariful pentru investitor este de 2.000 lei/km, iar onorariul auditoruli este de 1.000 lei/km. Mai departe, pentru efectuarea auditului de siguranță a unor intersecții pe drumuri publice în afara localităților, investitorul va plăti 10.000 lei/buc, iar onorariul auditorului va fi de 5.000 lei/buc. În cazul evaluării de impact asupra siguranței rutiere, tariful investitorului va fi de 3.000 lei/buc, iar onorariul va fi de 1.500 lei/buc. În cazul drumurilor publice din interiorul localităților, tariful pentru investitorul pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră este de 15.000 lei/km, în timp ce onorariul auditorului se ridică la 7.500 lei/km. Pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranței rutiere, investitorul va scoate din buzunar 3.000 de lei, iar onorariul auditorului va fi de 1.500 lei/km. Pentru proiectele care vizează intersecții pe drumuri publice din interiorul localităților, tariful investitorului pentru auditul de siguranță rutieră este de 15.000 lei/buc, în timp ce onorariul auditorului va fi de 7.500 lei/buc. Pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranței rutiere, tariful investitorului este de 3.000 lei/buc și onorariul auditorului este 1.500 lei/buc. Nu în ultimul rând, în cazul pasajelor și nodurilor rutiere, tariful investitorului pentru efectuarea auditului de siguranță rutieră este de 30.000 lei/buc, în timp ce onorariul auditorului este de 15.000 lei/buc. Pentru efectuarea evaluării de impact asupra siguranței rutiere, investitorul trebuie să plătească 6.000 lei/buc, urmând ca auditorul să primească 3.000 lei/buc."

https://www.arenaconstruct.ro/doar-12-auditori-atestati-pentru-rapoarte-necesare-proiectele-de-infrastructura-rutiera/?utm_source=Newsletter__Newsletter&utm_medium=yahoo.com&utm_campaign=newsletter_362828 
Romania are un viitor doar daca are prezent!

pasadia

Quote from: dr4qul4 on March 17, 2017, 08:21:20 PM
a fost ceata azi pe acolo? ca altfel nu-mi explic cum poti sa nu vezi un TIR!
tirul era complet pe banda de urgenta? sau era oprit si pe banda 1?

Ca sa lamuresc experienta de ieri: eram undeva intre Soimus si Simeria cand mi-a aparut alerta pe waze (probabil in jur de 14:20, accidentul inteleg ca ar fi avut loc in jur de 13:55). V-am scris si aici pe forum si am verificat rapid care e situatia pe waze si Gmaps. Pe ambele aparea coada ce pornea de undeva dintre nodurile Sebes Vest si Sebes Nord dar trecea de nodul Sebes Vest.

Mi-am facut un calcul rapid care spunea ca, in mod logic, masinile ies din coada prin Sebes Vest, intra in Sebes si revin inapoi in autostrada in Sebes Nord sau in Sebes Est. Insa deja aparea cu rosusi celebra veche intersectie in T din Sebes. De altfel si traseul propus de Waze era: nod Orastie - DN7 - Vintu de Jos - DJ107C - DN1  - nodul Sebes Nord.

M-am decis ca voi urma acest drum pentru ca zona cu rosu se mult peste nodul Sebes Vest si imi era frica ca nu voi putea ajunge in spatiul de servicii de la Pianu (acolo unde stiam de iesirea prin interiorul spatiul spre DJ705B). Nu am regratat alegerea, DN7 in zona respectiva e perfect si foarte gol (exceptand vreo cativa soferi ce tineau sa mearga cu 10-15km/h mai lent decat viteza maxima legala). Nu exista Politie la nodul Orastie care sa indice soferilor sa iasa de pe A, nu stiu cat de lunga a fost coada si cat timp s-a pierdut acolo.

Vremea era perfecta, complet senin, soare, 15 grade Celsius. Asa ca, pentru a-ti raspunde la intrebare: cred ca autostrada determina soferii sa fie mai putin atentie (folosesc telefonul multi dintre ei si nu sunt atat de atenti pe cat ar trebui la ce se intampla in fata lor).

Europiu

Quote from: vancouver on March 18, 2017, 02:13:52 AM
Quote from: adiarc on March 17, 2017, 10:12:27 PM
din pacate pe langa ignoranta multi soferi nici nu cunosc Codul Rutier.....din 5 soferi la care le-am spus de banda de urgenta,4 dintre ei mi-au spus ca e pt opriri in caz de urgenta si DOAR UNUL mi-a spus MOTIVUL PRINCIPAL pentru care s-a construit banda de urgenta si anume circulatia vehiculelor de urgenta care altfel NU POT AJUNGE LA UN EVENTUAL ACCIDENT,daca banda de urgenta nu e libera.....

TOTAL FALS! Mare greseala. E o mare confuzie care se face in Romania, inclusiv de catre politie. Nicaieri in restul Europei nu veti mai vedea asa ceva.

Cred, vancouver, ca ar trebui înmuiat tonul mesajului tău ca să fie evident că ce spui tu se referă la cum ar trebui să fie. Dar adiarc are dreptate când spune că așa scrie în Codul Rutier.

Personal, sunt de acord că Rettungsgasse este o soluție mai bună, dar nici asta nu e lipsită de probleme. Există suficient material in presa germană, inclusiv de săptămâna asta, care documentează problemele pe care le au echipele de intervenție din cauza șoferilor refractari.
Amenda pentru blocare este de doar 20 de euro...

Am căutat, by the way, dar nu am găsit nicun fel de reglementare a obligațiilor ce revin celor ce, din motive de urgență întemeiată, staționează pe banda de urgență.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

ovicor

Ionut, cred ca filmul postat de vancouver referitor la procedura de patrundere a masinilor de interventie / zona ce trebuie eliberata ar trebui postat pe FB PUM si API, impreuna cu un comentariu elocvent. L-am putea distribui, spre cunostinta, prietenilor. Pe langa factorul informativ, ar contribui la castigarea de noi membri.

dr4qul4

din pacate la noi nu exista aceasta regula. In codul rutier apare cu totul altceva.
Degeaba vb noi aicj si postam si pe fb. Sunt multi care nu au fb si care nu vor elibera culoarul.
E nevoie de o campanie pe televizor + cursuri in scoli.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024