Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

lupualb

@ Ionut lucruri de genul acesta se intampla si noi ca soferi nu avem ce face decat sa gandim daca se poate in avans si sa prevenim. Persoana ce era sa iti taie fata nu te-a observat din cauza semnului OMV si a autobuzului parcat. Cu siguranta s-a uitat in partea lui stanga si a vazut ca prima masina semnalizeaza ca intra in benzinarie, inainte s-a uitat in dreapta si nu te-a vazut, asa ca a accelera sa intre pe traverseze drumul astfel incat sa nu incurce masina a doua din partea lui stanga. Cu siguranta si el a tras o sperietura pentru ca nu te-a vazut,  iar apoi primind injuraturi a ripostat si el in sfantul grai romanesc, verbal si nonverbal  :D .

viorelelasin

#2011
Azi, la Valea Ialomitei!






nirolf

QuoteO mașină s-a răsturnat luni, în zona Drumul Taberei, după ce șoferul a pierdut controlul volanului, în momentul în care a virat pe bulevard de pe o stradă lăturalnică.

Potrivit martorilor, tânărul vorbea la telefon și din cauza neatenției s-a trezit în mijlocul străzii cu autoturismul răsturnat.

Din fericire șoferul nu a pățit nimic. El a reuşit să iasă din mașină fără vreo leziune.

Sursa.

AlexIP

Quote from: lupualb on October 14, 2016, 06:14:00 PM
@"...altfel dacă le dai voie la toți să-și pună restricții o să ne dăm prin sate cu 30 km/h ca să poată face copiii băștinașilor liniuțe cu bicicleta în paralel cu traficul."  Afirmatia asta indica foarte mult respectul si grija pe care o au romanii pentru copii lor. Din pacate in acest moment aici e nivelul nostru. In Germania mergeam cu un coleg prin localitate (Greffen) cu 40-50km/h, iar in fata noastra  o doamna s-a oprit sa coboare copiii la gradinita, iar noi si alte masini am stat cuminti pana ce copiii si-au sarutat mama si i-au facut cu mana apoi s-au indepartat. Am plecat doar dupa ce masina cu respectiva doamna a plecat, nu am depasit cu toate ca era liber din fata. Da veneau si copii la scoala cu bicicleta si faceau si liniute, insa cei maturi inteleg rostul mersului pe bicicleta, inteleg tineretea si copilaria si de asemenea inteleg responsabilitate in plus pe care o au. Aici trebuie sa ajungem, nu sa crestem viteza si sa producem tragedii prin orase sau sate.

Și fix aceeași chestie se întâmplă la noi în fața școlilor, părinții opresc să-și lase copiii și toată lumea îi așteaptă. Dar nu pe un DE, pentru că din fericire nu avem prea multe școli care să fie cu poarta la un drum principal de tranzit, cel puțin autoritățile nu au avut inteligența cetățenilor care și-au construit în ultimii ani casele la asfalt, să poată face cu mâna la trafic de pe geam.

Imaginează-ți același lucru pe Valea Oltului sau prin zona Vâlcea - Argeș pe la satele cu terminație în -coiu, să oprească o doamnă în drum să-și coboare frumos copiii și să blocheze DN7 în timp ce deja se pun vreo 10 mașini, 5 dube, 3 tiruri, 2 autocisterne și un camion cu butelii la coadă (ultimul cu avarii ca să nu și-o ia), și toți să ofteze "Vai, ce copii frumoși...". Nu pare un pic absurd? Nici la faimoșii nemți și nici la alții mai cu apă caldă n-am văzut să fie transformate drumurile echivalent (din 2 cifre, să zicem, în .de) în zone rezidențiale cu limită de 30 km/h ca să se joace liniștiți cei tineri pe acolo, pentru că sunt 2 chestii total diferite.

Încercați să vedeți cele două probleme separate. În mod normal limite mai mici sau egale cu 50 km/h ar trebui să vezi doar la ieșirile de pe autostradă și pe DN doar în situații excepționale unde nu există alternativă, în rest astea-s viteze de DJ. De exemplu, pe Dealul Negru la mici, că tot vorbeam de stop & go traffic. :D 

Mai bine o limită mai lejeră dar respectată decât una absurd de mică și nerespectată. Alt exemplu drag mie, până acum n-am văzut pe absolut nimeni să o și respecte, pentru că e destul de periculos: https://goo.gl/maps/xndfvpchMr32 Și apropo, justificarea amplasării semnului a fost faptul că s-a petrecut un accident ușor dar cu multe mașini implicate acolo în 2010, din cauza unuia care nu putea merge în coloană cu restul la 50 km/h și i-a depășit. Soluția? Încă o capcană.

Apropo, conducând atâta, nu ai remarcat nici o problemă cu limitele de viteză? Cum că n-ar fi puse justificat și în loc de 7-8 ore pe zi ai putea sta cu una sau poate chiar două mai puțin?

(reply uitat 2 zile între tab-uri, între timp văd că au răspuns și alții în aceeași idee cu mine)

Io

Nu poti sa amendezi proportional cu venitul.
Principiul e simplu: la aceeasi fapta ai aceeasi pedeapsa, intr-o marja - vezi amenda de la.. la...- poate plus niste agravante daca fapta le presupune. Nu are si poate avea vreo legatura cu nivelul de venit al contravenientului.
<Comparatia Bugatti - Logan nu-si are rostul nici aici si nici in alte spete.>

Dar zona de X km/h mi se pare o idee excelenta daca e aplicata corect:
- pui 30 km/h in zona unei scoli, +/- 150-200 m. Si pui si camere sau o "cashcheta" acolo;
- faci cum e in Brasov, 60 km/h local, oamenii normali la cap nu au nevoie de viteza aia prin Centru, pe stradute, nici chiar pe Lunga;

Adiacent: pe mine ma irita foarte sa vad la intrare in sate, indeosebi pe Brasov-Sibiu, semn vechi de limitare la 50 si la nici 20m dupa semnul nou de 70. Tare-as vrea sa-l am in fata pe ipochimenul care a gindit asta. Ar trebui sa fie prin Politia Judeteana pe undeva.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dragos76

Quote from: Io on October 18, 2016, 02:31:36 PM
Nu poti sa amendezi proportional cu venitul.

Elveția de ce poate?

Oricum, eu cred că mai eficient pentru creșterea siguranței în trafic nu e elementul financiar, ci cel al suspendării permisului. Dacă poliția (și cea rutieră, dar și cea locală) ar fi mai eficienți în a aplica puncte de penalizare pentru toți cei care încalcă regulile de circulație, de la depășiri ilegale sau ale regimului de viteză până la staționări neregulamentare, asta cred că ar arde mai eficient decât la buzunar. Pentru că majoritatea șoferilor ori au nevoie de mașină ca mijloc de asigurare a venitului sau sunt dependenți ca stil de viață/mobilitate etc, iar unul cu destule puncte "active" ar fi mult mai cuminte pe stradă.

Europiu

^ Elvetia? Eu zic ca e ultima tara cu care ar trebui sa te compari:

1) daca esti "barosan", impozitul pe venit il platesti dupa negocieri cu autoritatile locale
2) dupa satisfacerea stagiului militar iti poti lua arma din dotare acasa
3) in timpul razboiului rece era obligatoriu ca pivnitele sa fie construite la standard de adapost anti-atomic, dotate cu rezerve de mancare pe 6 luni. Si oamenii se conformau.

Adu aceste trei puncte la nivelul de "de la sine inteles" intr-o alta tara (nu numai Romania) si dupa aceea mai vorbim.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

dragos76

Ok, atunci Finlanda. Dar nu asta e relevant. Pentru că "găuri" în sistem se pot găsi, și o să fie poate cazuri de șoferi de Maseratti fără nici un venit. Dar astea mai degrabă le văd ca excepții.

După cum am zis, eu cred că mai eficiente în a tempera șoferii indisciplinați, și deci a contribui la creșterea sigurantei în trafic, ar fi punctele de penalizare și suspendarea carnetului. Dar pentru asta e nevoie de mai multe decât statul la pândă cu radarul din partea poliției. Și da, trebuie revizuite toate limitările aberante de viteză.

Europiu

Asta cu punctele cred ca ar avea, intr-adevar, efect. Si, apropos de amenda comensurata cu venitul, as mai avea o obiectie:s-ar ajunge la punctul in care ar fi mai "tentant"/"profitabil" sa-i dai ceva agentului constatator. Altfel spus, cum zicea cineva, de ce sa platesc avocati scumpi cand pot plati un judecator?  :D
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

stangabriel

Parapetii de beton pe sectorul Baneasa - Otopeni sunt aproape gata, mai sunt de montat jumatate de pod la aeroport Otopeni pana in zona unde va fi un gol pentru iesirea de viteza de la aeroport. Ma gandesc cu balize mari de plastic. La radio am auzit ca se continua montatul parapetilor de beton la Bacoi, pe DN1. Ultima oara cand am trecut mai aveau cam 8-10 km lipsa, asa ca speram ca anul acesta sa fie gata. De asemenea , pe DN1 Bucuresti Ploiesti au marcat mijlocul drumului cu spatiu pentru parapeti. Mai ales in localitati si curbe. E ok.

Alte evenimente normale pe DN:

La Saftica au lucrat la o groapa adanca de ieri dupa amiaza cu blocarea unei benzi, haos , aglomeratie, azi dimineata era la nivel , ca si cum nu s-a lucrat deloc.
La Balotesti era politie in intersectia la nivel cu DJ catre Corbeanca si pentru stanga spre Corbeanca dinspre Bucuresti, dirija traficul spre pasajul subteran prin parcarea Hornbach. Este mare aglomeratie dinspre Ploiesti zilnic.

La Barcanesti , in Giratoriu era politie care elibera traficul de naveta. Am observat ca este o mare frica de giratorii in general.

Cu un mic ajutor in trafic, se poate circula decent.

pasadia

Azi dupa ora 17 descarcau si montau parapeti New Jersey undeva intre intersectia spre Floresti si Banesti. DN1 intre Ploiesti si Comarnic arata chiar bine acum, dar in continuare e irritanta lipsa pasajelor care sa deniveleze intersectiile (precum e cel de la Campina). Dupa Posada sunt zone intregi in care se toarna asfalt nou, pe portiuni de cateva sute de metri. Se circula bine totusi...

Cat privest Baneasa - Saftica: incredibil de aglomerat. Prin Otopeni, vazand 3 benzi ce se deplasau cu peste 80-90 km/h si cu maxim 10 m intre masini, faceam calcule mintale cu privire la cate sute de masini ar fi implicate intr-un carambol daca ar fi sa se intample ceva. In continuare e fascinant cum se circula pe acolo (eu n-am mai facut-o in ultimul an, am ajuns sa folosesc aproape exclusiv A3-ul).

frunzaverde

Quote from: dragos76 on October 18, 2016, 03:45:59 PM
Ok, atunci Finlanda. Dar nu asta e relevant. Pentru că "găuri" în sistem se pot găsi, și o să fie poate cazuri de șoferi de Maseratti fără nici un venit. Dar astea mai degrabă le văd ca excepții.

Sistemele de tipul asta se numesc "amenzi in zile-de-munca" si sunt comune in multe tari (toata Scandinavia le are, sunt si in Australia). Doar ca in unele tari se aplica pentru chestii mai grave decat amenzile de soferie (trebuie sa te vada un judecator).

Problema in Romania e ca nu exista (si nu e nevoie sa existe) o baza de date centralizata cu veniturile totale ale indivizilor. Nu e nevoie de asa ceva pentru ca in principiu, taxarea veniturilor este fixa (16%) si facuta la sursa. Statul nu are nevoie (si deci nu are nici voie) sa stie cat a castigat fiecare individ in parte intr-o luna/an, ci doar are nevoie sa stie ca fiecare suma intrata a fost taxata corespunzator. Statul poate lega individul direct si cu siguranta 100% doar de veniturile generatoare de anumite tipuri de contributii sociale (in principiu salarii). Dar multe alte venituri, care nu dau drept de pensie, nu pot fi la fel de usor fi legate de individ si adunate anual.

Pe urma, dat fiind legile draconice de protectie a datelor personale din Romania, ar fi nevoie ca un judecator si un proces pentru fiecare amenda, pentru ca altfel nu s-ar putea accesa in mod legal datele de venit cf. legii 677. Sau schimbarea legii 677 care insa n-ar avea prea mult succes dat fiind rezistenta puternica (si in Romania justificata) la orice fel de lege care reduce protectia datelor private.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dumbravaandrei

[TOTAL offtopic]
asta cu sanctionatul diferit atunci cand e acelasi joc, pe acelasi teren cu aceleasi reguli e ca si cum la un meci Real-Steaua ii anulezi un gol din doua lui CR7 pentru simplul fapt ca alearga mai mult si mai repede decat adormitii din Ghencea... dar na... nu mai intru in detalii ca...
Asta e... inca avem multi care sunt adepti ai principiului "ala are bani?!? hai fratilor sa-l jumulim ca are de unde ... are gloata grija de el". Nu vreti ca la cei care au masina si traiesc din ajutor social sa nu le mai dam amenzi deloc? Eventual sa le cream si un ajutor de amenzi? pe bune acum...

vancouver

Am vazut un reportaj in München. Exista acea zona pietonala centrala. Ei bine au aratat cum un anumit bogatas parcheaza zilnic acolo unde este interzis cu desavarsire si-l doar undeva. Primeste zilnic amenzi de pana la 150€. Secretara le plateste, pe el il doare la basca. Pe cand un om obisnuit, daca greseste odata si primeste 150 amenda s-ar putea sa nu mai calce in viata lui in centru...

Deci problema este la nivelul efectului amenzilor. Acestea au efect numai daca TE ARDE la buzunar. Daca ele reprezinta un mizilic, cei care au bani isi vor permite sa nu le respecte, constituind o clasa de smecheri - ceea ce printre altele poate provoca si furie in randul celorlalti oameni, deci riscul unui conflict.

Cunosc si destui patroni romani, care ignoro intentionat regulile, isi pun soferii sa le incalce si apoi le platesc amenzile. Vrem asta?


In Germania, pentru chestiuni mai grave, exista de asemenea sistemul pe baza de "zile de munca", adica baza amenzii este suma castigata pe zi in medie. Si nici vorba sa existe o baza de date centralizata cu veniturile, la care politia sa aibe acces. Totul se face pe baza de declaratie pe propria raspundere. Eu am platit una de 1000 € prin 2003, adica 20 de zile (conducere cu permis care nu mai era valabil). La vremea aceea castigam 1.500 € / luna, asa le-am declarat. Daca minti la declaratia pe propria raspundere lucrurile capata o alta conotatie penala, eu sincer n-as risca un fals in declaratii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

nirolf

http://m.hotnews.ro/stire/21366049

Nu știu dacă este cazul acum, dar am observat că mulți șoferi nu pun avariile când sunt ultimii într-o coloană oprită. Iar dacă coloana e imediat după o curbă dau și un pic cu spatele ca să fiu vizibil de la depărtare.