Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Pentru ca avem pe forum un expert in siguranta circulatiei rutiere, domnul robert, am facut eu topic pentru asa ceva. Am vazut am si inceput noi discutii legate de viteza.

Robert, ai aici loc sa te desfasori.
Multumim anticipat pentru toate informatiile!

:cheers:

PS: desigur nu este un topic inchis, orice membru de pe forum poate comenta/participa.

savagedanyro

#1
     Bun subiect, din pacate putin reliefat in societatea noastra actuala in care fiecare e detinatorul adevarului absolut cand vine vorba de solutii de marire a sigurantei rutiere.

     Multa lume e reticienta la solutiile cele mai simple, de genul sensurilor giratorii (blamate de multi pe toate forumuri).
In facultate (ingineria transporturilor) marea majoritate a colegilor aveau aceeasi parere despre sensuri giratorii pana cand ne-au fost prezentate avantajele si dezavantajele fiecarei solutii si unele studii de caz care demonstrau ca giratia este cel mai eficient si sigur mod de realizare a unei intersectii. Binenteles ca la anumite valori ale traficului.
     
     Avand in vedere numarul mare al acestui tip de intersectii pe drumurile nationale din vest, cel putin din Franta sigur, tind sa cred ca aveau dreptate profesorii nostri.

     Asta se intampla acum 10 ani (cat a trecut de atunci deja !!!) dar nu cred ca s-au schimbat prea multe.
TIMISOARA 2021 !

Ionut

In Brasov s-au facut foarte multe sensuri giratorii. :)
Personal, cred ca lucrul cel mai important este educatia corespunzatoare a soferilor.

savagedanyro

Quote from: Ionut on December 15, 2011, 01:12:48 PM
In Brasov s-au facut foarte multe sensuri giratorii. :)
Personal, cred ca lucrul cel mai important este educatia corespunzatoare a soferilor.

se pare ca la noi singura educatie se va face prin constrangeri si amenzi uriase.
un cunoscut mai in varsta imi spunea ca nemtii s-au civilizat "foarte scump", prin niste amenzi incredibile, in orice domeniu inclusiv pe componentele sociale, curatenie, comportament etc...dar si la ei a durat vreo 2 generatii...
sa speram ca ne vine si noua mintea la cap...ca si individ romanul nu e chiar asa de rau, "grupul" de romani este elementul destabilizator, anturajul strica cel mai mult...nesimtirea se exacerbeaza in functie de marimea grupului prezent la momentul petrecerii ei.
TIMISOARA 2021 !

robert

salut
eu pot sa va zic din experienta mai multe lucruri despre giratiiL
1. sunt utile pentru fluidizarea locala a traficului, in conditiile unor volume similare pe toate ramurile. (o conditie ar fi ca ramurile sa fie perpendiculare si bineinteles sa existe spatiu suficient).
2. demonstrat, la volum de trafic mare urmatorul nivel de amenajare este semaforul si superior pasajul denivelat. Problema giratiilor este legata de fluenta unei axe (cu mai multe intersectii apropiate) sau a unui sistem de circulatie (fluenta care nu poate fi asigurata prin giratie). In plus, daca exista numar ridicat de pietoni in intersectiile giratorii, din nou fluenta are de suferit (cedezi trecerea la pietoni o data si inca o data la vehiculele din giratie).
3. afara se fac intr-adevar giratii, dar diferentele sunt destul de mari la genul ca ori au niste raze foarte mari (pe drumurile extraurbane) sau mai micute, dar in zonele rezidentiale (nu unde ai volum de trafic mare si vrei fluidizare).

Intr-adevar problema mare la noi este de educatie sau macar de autoeducatie.

Toti comentam, dar toti facem la fel pana la urma. Nu cred ca exista sofer sa nu fi oprit unde nu are voie, sa nu depaseasca chiar daca nu era permis, sa intre in intersectie chiar daca e blocata etc. De aici putem incepe si putem evolua.

Bineinteles si politia are un rol capital daca ar aplica legea nediscimatoriu si constant. Din pacate politia o zi da amenzi de centura, o zi de vorbit la telefon, o zi cauta "bulgaroaice" (asta prin orase), iar afara toata ziua dau "amenzi" de viteza si uite asa.

Cred ca trebui sa facem o schimbare, dar trebuie sa inceapa cu noi si cu ai nostri copii.


Ionut

#5
Pun eu mesajul lui Robert din alta parte, sa fie un singur topic...

Quote from: robert
Salut tuturor,

M-am gandit ca ar fi util sa deschid un topic nou legat de siguranta circulatiei pe drumurile patriei noastre dragi.

Siguranta circulatiei face parte integranta si din lucrarile nou executate (autostrazi, centuri etc).

O dovada clara a lipsei de preocupare in domeniul sigurantei (este o parere personala si nu este generalizata) din partea autoritatilor ati remarcat-o ieri ( http://www.romaniainternational.com/social/primul-accident-de-pe-autostrada-arad-timisoarala-doar-o-zi-de-la-inaugurare-60451 ), iar vina este impartita intre sofer, constructor si, bineinteles, autoritatea contractanta.

As dori, daca si voi sunteti de acord, sa vorbim aici de probleme intampinate de fiecare, de propuneri etc.

Multumesc si conduceti prudent

Multumim robert pentru interventie! :cheers:

Ionut

Robert, sunt curios, ne poti spune ce se face in Romania, concret, la nivel de siguranta circulatiei? Adica se tine cont de asta "ca la carte" sau nu? Sunt specialisti in politie/alte institutii care urmaresc treburile astea? Sau tu esti unul singur, specialist pe cale de disparitie? :lol:

robert

:)

Nici chiar asa.

La nivel de drumuri nationale si autostrazi CNADNR-ul organizeaza un CTE pentru proiecte unde se analizeaza si partea de siguranta (semnalizare, marcaje etc). Se elibereaza o serie de avize inclusiv de la Politie (pe plan local, la nivel national etc).

La nivel de orase exista comisii tehnice de obicei la Primarii care analizeaza aceste aspecte si orice lucare pe un drum public (sau acces la un drum public) trebuie sa primeasca un aviz de la Politie.

In plus DRDP-urile au oameni care organizeaza inspectii pe drumurile din administrare sa identifice problemele legate de semnalizare etc.

Exista oameni pregatiti cam pe la toata lumea, dar problema cum o vad eu este legata de urmarirea ulterioara a avizelor.

Acest lucru nu se face cum trebuie, ori din lipsa de personal, ori din lipsa de vointa (politica sau personala).

De cele mai multe ori se analizeaza avizele numai in conditiile in care s-a intamplat ceva, gen accident, a trecut vreun stab etc.

Beneficiarul sau Politia sunt de cele mai multe ori acoperiti de avize. Daca in teren nu s-a respectat e clar vina constructorului, proiectantului ..., dar nimeni nu i-a sanctionat inainte ca nu au respectat acele avize.

De cate ori ati vazut voi la cauza unui accident lipsa semnalizarii, starea carosabilului ???? (Neadaptarea vitezei la conditiile de mers e clasic) Soferul roman (si tind sa spun din experienta ca nu numai) au tendita de a merge repede. Drumul trebuie sa ii faca sa reduca viteza. Daca nimic nu il impiedica, vizual (indicatoare), "palpabil" (marcaje rezonatoare, bumpuri etc)

Poate reusim, cu noua lege, cu noii auditori si inspectori de siguranta sa schimbam ceva

Ionut

Robert, multumesc pentru informatii! :cheers:

Tu ce parere iti dai despre accidentul de pe Arad-Timisoara? Eu unul as fi preferat sa nu se dea in folosinta Arad bypass... nu mi se pare sigur segmentul.

robert

Sincer nu am urmati indeaproape ce s-a intamplat si in ce conditii a fost pusa  sub circulatie aceasta protiune. Am vazut cateva poze si cam atat.
Sincer nu pun mare pret pe comentariile ziaristilor, pentru ca de multe ori sunt nefondate sau tendentioase, deci nu stiu daca erau sau nu indicatoare pe acel tronson sau ca s-ar fi dat drumul fara parapeti.

Intr-adevar din poze pare ca inatimea rambleului este destul de mare, dar, din pacate, standardul romanesc prevede montarea de parapete de siguranta pentru ramblee mai inalte de 3,00 m. Ce este cam Dumnezeu cu Mila.

Poate daca se facea o inspectie temeinica a tronsonui, inainte de punerea sub circulatie, se puteau remedia aceste defecte. Cred ca tot soferul va fi gasit vinovat

davyl

#10
Quote from: robert on December 20, 2011, 03:50:26 PM
Sincer nu am urmati indeaproape ce s-a intamplat si in ce conditii a fost pusa  sub circulatie aceasta protiune. Am vazut cateva poze si cam atat.
Sincer nu pun mare pret pe comentariile ziaristilor, pentru ca de multe ori sunt nefondate sau tendentioase, deci nu stiu daca erau sau nu indicatoare pe acel tronson sau ca s-ar fi dat drumul fara parapeti.

Intr-adevar din poze pare ca inatimea rambleului este destul de mare, dar, din pacate, standardul romanesc prevede montarea de parapete de siguranta pentru ramblee mai inalte de 3,00 m. Ce este cam Dumnezeu cu Mila.

Poate daca se facea o inspectie temeinica a tronsonui, inainte de punerea sub circulatie, se puteau remedia aceste defecte. Cred ca tot soferul va fi gasit vinovat
Multumiri domnului Robert pentru toate explicatiile privind siguranta circulatiei. Topicul deschis de ionut este foarte util, mai ales ca se pot invata multe despre siguranta circulatiei in Romania.

Insa trebuiesc facute multe pentru ameliorarea sigurantei circulatiei. Si asta depinde de noi toti, de participantii la trafic. O conduita calma, curtenitoare si care lasa sa "respire" si pe celalalt conducator auto e mai mult decat necesara in Romania. Ce castigi daca il agresezi cu stilul tau de condus pe celalalt? Nimic! Ba iti mai iei si o injuratura, un claxon sau un apel de faruri ca esti "zmeu".

Eu conduc de ceva ani in Franta si Belgia si diferentele sunt enorme in ceea ce priveste conduita curtenitoare in trafic. In Belgia soferii primesc deseori invitatii sa faca diverse manevre (stanga, dreapta), situatii unde poate nici nu au prioritate, insa celalalt e curtenitor si te lasa. Pietonii sunt invitati sa treaca cand inca nici nu au pus piciorul pe sosea...Pietonii spun multumesc (inclinand din cap) atunci cand ii lasi sa treaca pe "zebra". Sunt diverse femei cu copiii in carucior care traverseaza strada. Multi dintre soferi anticipeaza si se opresc chiar daca au calculat ca la limita ar putea trece. Doar ca sa ii ofere pietonului senzatia ca poate traversa in siguranta.

Poate parea cam exagerat, dar sunt realitati... Evident ca exista si multe exceptii cand sunt soferi care conduc mai prost decat multi dintre romanii nostri agresivi. Insa, in general, domneste o atmosfera de calm si respect, pentru ca in final asa si trebuie sa fie.

Cui ii foloseste enervarea si atitudinea revansarda la volan? Nimanui! Creste tensiunea arteriala, ochii nu mai vad bine etc...

Multi conduc haotic dar nu se gandesc la consecintele pe care un stil de condus agresiv uzeaza propriul organism, putin cate putin, zi cu zi...

Eu cred ca o parte din siguranta circulatiei are legatura si cu asta...

Daca ne-am schimba stilul de condus, multe s-ar schimba si toata lumea ar avea de castigat... Parerea mea! Nu vreau sa impun nimic, doar am emis o opinie...

Sanatate si Sarbatori Fericite tuturora! (ca se apropie!)

davyl

Cred ca ar merita sa postam aici toate comentariile noastre legate de condusul pe autostrazile din Romania, mai ales ca acum incepem sa avem si in Romania autostrazi, si vazand multitudinea accidentelor de circulatie (mai ales pe recenta autostrada Arad-Timisoara), sa ne gandim care ar fi cea mai buna solutie de a informa toti soferii din Romania cum trebuie sa mearga pe o autostrada.

Sunt carente foarte mari. Una din primele reguli care nu se respecta in Romania este sicanarea partenerilor de trafic prin condusul agresiv. Nu vreau sa fiu inteles gresit, insa si in Occident (Franta, Belgia, Olanda) am vazut multe situatii in care s-a condus agresiv, dupa cum am vazut si multe situatii in care s-a condus normal.

In Occident sunt destui care conduc destul de agresiv, insa nu sicaneaza pe ceilalti, ca vor sa treaca ei si nici nu-ti "taie fatza" ca e loc destul pe autostrada. Flash-urile, claxonarea si "lipirea" de celalalt nu fac decat sa il streseze pe cel din fata si duc la accidente. Cine vrea sa depaseasca, porneste semnalizarea stanga si asteapta cuminte ca cel din fata sa se replieze.

Oricum, in Germania, flash-urile si claxonarea sunt amendate drastic si probabil si in alte tari, mai ales ca acum, exista tendinta de a avea pe autostrada politie in masini nemarcate, sau motociclete nemarcate si care constata diverse incalcari si le pedespsesc ca atare, respectivii fiind politisti. Mi s-a intamplat sa vad lucrul asta in Germania, Belgia, Olanda si mai nou se vor introduce de la 1 ianuarie 2012 si in Franta... Aceste masini banalizate sunt de obicei masini foarte puternice, cu sute de cai putere si dotate cu radare disimulate in spatele numarului de inmatriculare al masinii (in fata vehiculului) iar orice incalcare a regulilor este filmata de o camera discreta, aflata deasupra oglinzii retrovizoare.

Nu conteaza in ce tara este inmatriculata masina care a incalcat regulile. Am vazut recent un reportaj al politiei olandeze, unde masini inmatriculate in Rusia, Romania, Polonia, erau frumusel conduse in afara autostrazii si politistul scotea frumusel POS-ul bancar ca sa se plateasca ameda. Sau mergea cu respectivul in primul satuc, la primul automat bancar sa isi incaseze amenda. In cazul in care nu platea, masina se confisca temporar, pana la plata amenzii, iar cei din masina deveneau pietoni.

Nu stiu daca aceasta este cea mai buna metoda care s-ar putea aplica si in Romania, dar cu siguranta ar duce la scaderea numarului de accidente. Evident ca ar trebui elaborat si cadrul legal care sa permita o astfel de metoda!

gabi

In strainatate se face educatie  rutiera in familie, in scoli. De cate ori nu ati vazut  in Romania , mamici cu caruciare sau copii de gradinita , care traverseaza prin locuri nepermise sau pe trecere fara sa se asigure?.
La noi , daca ai dreptul sa treci pe trecere ,nu mai conteaza daca te-ai asigurat sau nu. Soferul e vinovat chiar daca pietonul merge ca berbecul si sare in fata masinii. El a trecut pe "trecere".

Nu sunt nostalgica  dupa vremurile apuse , dar inainte de revolutie se facea educatie rutiera in scoli . Acum totul e lasat in seama familiei. Si in familie copiii , viitorii soferi, vad cum poti sa-l fraieresti pe ala de langa tine taindu-i calea pentru ca " masina mea e mai bengoasa ca a astuia care ma incurca" si aud injuraturi.

Cam asta despre educatie.

Nu stiu ce poate face in acest sens  pentru ca nu se vrea. Nu stiu cat ar putea sa coste ca un agent de circulatie sa mearga o data pe luna intr-o scoala sa explice niste reguli de bun simt . Probabil o avere!

gabi

Acum  o sa va spun cum functioneaza lucrurile in afara.
Politia isi face treba si trece in fisa accidentului cauzele reale ale accidentului cum ar fii carosabil alunecos ( ori are apa pe el pentru ca pantele nu sunt corect calculate , ori are nisip lasat de unii care au reparat ceva pe marginea drumului,  ) sau lipsa indicatoarelor sau lipsa de vizibilitate, etc  . sau   vina a soferului daca asa este . Cu aceasta fisa a accidentului , Compania de asigurari da in judecata administratorul drumului sau firma care a facut reparatii si nu acuratat carosabilul , si isi recupereaza banii pe care ii plateste pentru asigurare.

De aceea lor le pasa . Pentru ca ii costa !!
La noi in tara , indolenta , nepasarea , prostia , etc .. sunt  GRATIS!!
NIMENI NU PLATASTE PENTRU ELE!

Ionut

Gabi, bine ai venit, multumim pentru informatii! :)
Esti foarte pornita vad :)