Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

BIGRED1984


Faptul ca se simte mai bine sa mearga mai tare nu e problema ci faptul ca a trecut peste linia continua, a taiat curba cum se mai face si pe serpentine si prin alte curbe DAR unde ai vizibilitate.
Putea sa mearga mai tare si fara sa taie curba dar il arunca in afara ...
Daca faci asa, o faci ilegal si pe barba ta ... daca o faci.

Iar daca esti confuz nu mergi tare, nu te bagi peste banda continua ci te informezi si te clarifici , nu presupui ca e autostrada si tai curbele.
Mi se pare ca de multe ori cautam circumstante atenuante soferilor desi cauzele sunt de multe ori mai simple si tin de factorul uman.

Ceilalti participanti la trafic n-au nicio vina dar din pacate se intampla prea des asemenea accidente.

dr4qul4

tb trase sageti cat mai repede pe ambele sensuri. si inca 2 indicatoare cu circulatie in ambele sensuri.

Chiar daca acum sunt sageti la capetele bretelei, la unul din capete nu vezi sageata de pe contrasens din cauza parapetului. asa a patit si autorul accidentului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#1817
^^

Prin "confuz" voiam sa zic "model conceptual  gresit", adica omul  habar nu  are ca e pe contrasens. Indicii: lipsa  urme de franare, lipsa oricarei tentative de evitare...

Nu caut nimanui circumstante atenuante, incercam sa intelegem eroarea umana  sa vedem ce se poate face ca sa nu  mai crape si altii (vinovati sau nu).

Faptul ca cauza accidentului e Factorul uman nu inseamma ca cei care administreaza drumul nu mai au nimic de facut!!! Inseamma ca trebuie sa inteleaga cum a rationat respectivul si daca se poate sa previna astfel de ratiomamente.

cristi5

#1818
Quote from: dr4qul4 on July 26, 2016, 01:03:47 PM
tb trase sageti cat mai repede pe ambele sensuri. si inca 2 indicatoare cu circulatie in ambele sensuri.

Chiar daca acum sunt sageti la capetele bretelei, la unul din capete nu vezi sageata de pe contrasens din cauza parapetului. asa a patit si autorul accidentului.

Bun asa, or fi pus sageata conform STAS? :) Daca tot picteaza mai multe sageti, poate trag inca o linie continua.

Nu cred ca "circulatia in ambele sensuri" va avea efect, chiar multiplicat, daca e pe dreapta, pt ca privirea soferului e de obicei spre stanga cand in dreapta e parapet (de pod, nu are ce sa vina) si curba e spre stanga. Nu stiu daca STAS-ul romanesc prevede dar in Suedia se pun semnele importante pe ambele parti. In plus, e un semn de atentionare. Cred ca ar functiona mai bine semnul de acces interzis.

dr4qul4

unde sa pui accesul interzis?  acolo accesul este permis in ambele sensuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mikidutzaa

Semnul ala mic de circulatie pe ambele sensuri este EXTREM de usor de ratat la 130km/h. Trebuie semne mai mari sa iti sara in ochi montate si pe stanga si pe dreapta plus sageti pe asfalt cu sensurile plus dunga dubla continua cu ochi de pisica rosii (ca in tunele).

Au murit deja 3 sau 4 oameni, discutia este penibila. Trebuie facut orice se poate sa nu mai moara oameni.

florin74

Ai cel putin 2 daca nu cumva 3 indicatoare de reducere a vitezei inainte. (2 se vad din filmarea de la Protv - 80 km/h, si cel de 60 km/h), banuiesc ca mai este cel putin 1 indicator inainte. (la 100 km/h)

Scuza-ma, te numesti inconstient (ca sa nu folosesc un termen mai dur) daca intri cu 130 la ora acolo. 
Daca ne uitam la peisaje, telefoane, si in orice alta parte mai putin la drum si indicatoarele de pe marginea lui, iar in cazul in care le vedem le ignoram, atunci se intampla astfel de incidente. Ulterior dam vina pe autoritati ca nu au facut si dres, iar noi suntem curati ca lacrima. Ipocrizie la greu.

Si regula de baza este respectarea indicatoarelor, nu sa construim tot felul de obstacole care sa impiedice inconstientii sa faca prapad pe sosele. Ideea este ca inconstientii nu trebuie sa ajunga sa conduca, sau daca totusi ajunge pe sosele ca soferi sa fie cat mai repede detectati si luat permisul pe perioada lunga, inclusiv sa i se interzica dreptul de a conduce pana la sfarsitul vietii pentru autorii de accidente care au ca si consecinta decesul altor persoane.

dr4qul4

#1822
Sunt total de acord cu tine Florin. Doar ca aici au uitat sa puna sageata si dupa ce se termina si parapetul (nu stiu daca a ramas asa si acum):
A1xA6

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

qsv

^
Florin, raspunsul tau e unul dur si partial adevarat, daca ai mai mult decat dublul vitezei permise, este foarte probabil sa ti se intample ceva de genul. Pe de alta parte, proiectantii trebuie sa ia in calcul greseala umana si sa ia masuri specifice. Asa a aparut si acest concept in siguranta circulatiei, de "drum care iarta".
Ideea ca drumul e semnalizat conform STAS/norme mi se pare ca e avansata asa doar daca vrei sa arati ca tu esti acoperit ...nu e suficient. E evident ca e ceva in neregula cu soferii care schimba tipul drumului de la unul cu traficul separat al unul cu trafic neseparat si trebuie sa existe masuri suplimentare de constientizare a situatiei. Marcaj cu linie dubla continua rezonatoare, acele elemente de cauciuc intre liniile continue si indicatoare (mari=de autostrada) pe ambele parti cred ca trebuie sa devina obligatorii, mai ales in locuri unde s-au intamplat mai mult de 1 accident.
Nu am analizat accidentul/zona de care vorbiti, dar daca proiectarea s-a facut de catre un constructor sau daca resursele financiare disponibile Beneficiarului erau putine, orice propunere de proiectare prin care se doreste a se face mai mult decat in STAS are sanse minime de a fi acceptata.
Si STAS-urile si Normele s-au tot schimbat de-a lungul timpului,  incat sa elimine situatii periculoase, este cazul ca si aceasta situatie sa fie imbunatatita!
Ganditi-va ca acum 35de ani centura de siguranta nu era in dotarile standard la Dacia fiind optionala, asta nu inseamna ca industria nu a evoluat. Asa ar trebui sa se intample si cu Normele/standardele de proiectare...

dr4qul4

@qsv.. tu crezi ca poti lua acea curba la 120 km/h? 

Mi se pare destul de stransa. Recunosc ca acolo problema vine de la faptul ca iesi si intri pe autostrada, dar NU esti pe autostrada si mai mult, NU esti informat ca nu mai esti pe autostrada (poate am scapat eu semnul de iesire de pe autostrada).

Nu cred ca e nevoie de parapeti, dar macar niste marcaje si cateva semne nu ar strica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

qsv

Nu am spus asta, ba din contra, am spus ca daca mergi cu dublul vitezei permise, e foarte probabil sa o patesti...

Linii continue duble, rezonatoare sau un separator de genul


nu sunt foarte scumpe, dar au un impact psihologic important.

cristi5

#1826
Quote from: dr4qul4 on July 26, 2016, 02:30:48 PM
unde sa pui accesul interzis?  acolo accesul este permis in ambele sensuri.

Accesul meu nu e permis pe firul de sens opus, si nici invers, cei de pe sens opus nu au voie pe firul meu.

Cel mai bine ar fi deasupra contrasensului pe un portal. Daca nu, in stanga lui, ca aici

(apropo credeam ca sunt si semne de sfarsit de autostrada dar vad ca nu e asa. Nici nu cred ca ar ajuta.)

BIGRED1984

#1827
Daca tot ai dat exemplu din Italia, uite o situatie aproape la fel ca la noi, doar ca este curba la dreapta si te arunca pe sensul opus daca vii tare, la noi faci intentionat asta, tai curba ca sa mentii viteza mare.
Exact aceeasi autostrada, dar mai jos pe fir .

https://www.google.ro/maps/@43.7749538,10.3411126,3a,75y,195.12h,69.98t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGYb86-oSj71vsmf_0QlFTg!2e0!7i13312!8i6656

https://www.google.ro/maps/@43.7743147,10.3410042,3a,75y,228.42h,67.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1sf5XfM2eMn_o5N-7mt0KNCQ!2e0!7i13312!8i6656

Vi se pare mult mai semnalizat ?

nirolf

#1828
Da! În exemplul tău este linie dublă continuă între cele 2 sensuri, deci nu poți face confuzia că linia continuă este doar un despărțitor de benzi. Există și un semn de depășire interzisă mai în spate. Iar semnul de circulație în ambele sensuri este poziționat foarte bine (stânga, exteriorul curbei) și nu este în șir cu alte 2-3 indicatoare de reducere a vitezei, deci șanse mai mari să-l vezi și să ai timp să procesezi semnificația lui până îți apar alte indicatoare în față. În plus, șoferul din Italia ajunge acolo de pe o bandă de decelerare (laterală) ca în cazul ieșirilor de pe autostradă, deci se așteaptă să se schimbe regimul de circulație. În cazul nostru se merge drept înainte, doar dispare o banda 1, nu te aștepți neapărat să se schimbe ceva pentru tine. Diferența este chiar mare aș zice!

florin74

#1829
Ca tot veni vorba, CNADNR are sansa sa depuna proiecte pentru cresterea gradului de siguranta a traficului

Sunt 2 mari categorii :

1. Proiecte ce vizează implementarea de măsuri de îmbunătăţire a siguranţei traficului şi securităţii transporturilor pentru toate modurile de transport (noi și fazate)
- Implementarea mijloacelor de semnalizare orizontală şi verticală;
- Implementarea unor măsuri specifice în localităţile liniare de-a lungul drumurilor europene şi naţionale (semnalizarea trecerilor de pietoni, benzi de viraj, stații de autobuz laterale, parcări, etc.);
- Construcția unor bariere de tip New Jersey pe toate drumurile naționale cu 4 benzi fără protecție între sensurile de mers;
- Trecerea la un profil de 2+1 benzi alternativ pe sensurile de mers pe toate drumurile naţionale cu profil periculos (tip ,,2 x 1.5" benzi);
- Implementarea sistemelor de transport inteligente (ex. ERTMS, VTMIS, Ro-RIS) şi a interfeţelor între diverse moduri de transport STI, acolo unde nu au fost implementate ca parte a intervenţiilor la nivelul infrastructurii, pentru creșterea siguranței la nivelul acțiunilor de control a traficului;
- Treceri la nivel rutier/feroviar îmbunătăţite;
- Extinderea sistemelor mobile și fixe de monitorizare a traficului și de supraveghere automată, pe toate modurile de transport;
- Perdele forestiere, panouri parazăpezi sau alte soluții echivalente de protecție în vederea asigurării protecţie a căilor de comunicaţie împotriva înzăpezirii /altor calamități naturale (pentru infrastructura existentă, unde nu se prevăd investiții integrate prin POIM din alte OS);

2. Proiecte ce vizează implementarea de măsuri destinate protecţiei mediului, la nivelul tuturor modurilor de transport

- Instalarea de panouri de protecţie împotriva zgomotului;
- Covoarea astfaltice fonoabsorbante;

Am selectat ce este eligibil pt CNADNR

Activitățile de mai sus sunt eligibile  atunci când acestea nu pot fi promovate ca parte a proiectelor noi de infrastructură derulate prin alte obiective specifice.
Toate proiectele vor demonstra corelarea cu Master Planul General de Transport.

Solicitanti eligibili
•   Administratorii infrastructurii de transport pentru toate modurile (inclusiv parteneriate cu alte instituţii publice);
•   Autorităţile publice locale care gestionează infrastructura din interiorul localităţilor / infrastructura rutieră de tip drum naţional care face legături interurbane;
•   Direcția Rutieră din Inspectoratul General al Poliției Române și Direcția de Poliție Transporturi, individual sau în parteneriat cu aplicantul pentru proiectele de siguranţă şi securitate.

Buget alocat : 85 mil euro.

Sper sa depuna proiecte mai inteligente decat eliminarea punctelor negre pe DN1, cel cu bordurile din mijlocul drumului :bash: Speranta moare ultima. :lol: