Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

Este obligatorie din anul 2014 (Prin OG 21/2014)

Art 36 din OUG 195/2002, republicata, prevede:
Quote
(1) Conducătorii de autovehicule şi tractoare agricole sau forestiere şi persoanele care ocupă locuri prevăzute prin construcţie cu centuri sau dispozitive de siguranţă omologate trebuie să le poarte în timpul circulaţiei pe drumurile publice, cu excepţia cazurilor prevăzute în regulament.

(11) Conducătorii de autovehicule având locuri prevăzute prin construcție cu centuri de siguranță trebuie să informeze pasagerii cu privire la obligația legală de a le purta în timpul circulației pe drumurile publice.
(12) Conducătorii de autovehicule având locuri prevăzute prin construcție cu centuri de siguranță au obligația să se asigure că, pe timpul conducerii vehiculului, minorii poartă centurile de siguranță sau sunt transportați numai în dispozitive de fixare în scaune pentru copii omologate, în condițiile prevăzute de regulament.


Iar la contraventii la Art 99(1) pct.8  gasim:
Quote
(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de către persoane fizice:
...
8. nerespectarea obligaţiei pasagerilor aflaţi într-un autovehicul şi tractor agricol sau forestier de a purta, în timpul deplasării pe drumurile publice, centura sau dispozitivele de siguranţă omologate;

HVMihnea

Cred ca ar face bine un curs in cadrul scolii de soferi numit "accidente", unde ti se arata niste poze nasoale si ti se explica clar ce face centura si airbag-ul si cum ele functioneaza impreuna. Am intalnit suficienti colegi care cred ca airbag-ul e o perna care te ia in brate la accident. Nu merita sa sara airbag-ul si sa iti tragi singur un pumn in gura, ca e scump la dentist.
Cred ca si producatorii de masini ar putea ajuta, schimband contactul din... adaptorul femeie, nu stiu cum sa-i zic la bucata de plastic in care bagi centura, intr-un senzor de tensiune in centura. Si sa te piuie pana iti pui centura pe bune (sau, daca ai o vointa de fier, o tragi dupa scaun).

TibiV

O lege a lui Murphy pentru proiectanti:

"Nu incercati sa proiectati dispozitive care sa reziste prostilor. Ei sunt geniali !..." 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Quote from: HVMihnea on February 23, 2018, 03:55:26 AMSi sa te piuie pana iti pui centura pe bune (sau, daca ai o vointa de fier, o tragi dupa scaun).
Pai exista de mult. Si pentru centura soferului, si pentru ale pasagerilor. Cu "senzori de prezenta" pentru pasageri *). Incepe sa piuie de pe la 30 km/h.

*) ca altfel nu-ti mai trebuie radio in masina, ai concertul asigurat.

Liviu M

Quote from: Ionut on February 09, 2018, 07:21:27 AM
Stiu ca e vorba de Franta, dar e relevant.




Franta interzice folosirea telefoanelor mobile in masina
Cu aparatele de fotografiat cum o fi?  ???

PS Acu' sa vezi minusuri.  :excited:

HVMihnea

Exista, dar fara senzor de tensiune in centura, astfel ca pui o "smechereala" de plastic si ai rezolvat.
Apropo de viteze de drag strip:
https://www.realitatea.net/accident-groaznic-in-ialomita-a-murit-dupa-ce-a-intrat-cu-ma-ina-intr-un-stalp-de-electricitate_2137640.html 
Sigur nu din cauza vitezei rezonabile a pierdut controlul si s-a facut pachet in halul ala. Sper ca pozele sunt de pe google, cum stim bine ca fac cei de la Realitatea. Am vazut masini impachetate la greu, dar niciodata in halul asta. Bine ca nu a mai luat pe nimeni cu el...

cristi5

#3066
Quote from: mastereve on February 28, 2018, 03:46:40 PM
Cat despre accidentele de pe DN... Am fost saptamana trecuta pe acolo. Problema nu este la drum, ci oameni 100%.

Si daca acelasi bizon ar merge pe autostrada? Poate nici nu l-ai observa.

Peste tot in lume accidentele le fac oamenii, ca ei sunt la volan, nu drumurile. Mai putin cand se rupe podul sub tine. A gresi este omenesc. Daca gresesti pe infrastructura mai buna, pui mai putini oameni in pericol, si nu te expui nici pe tine la fel de mult.

Sunt tehnologii care iau in considerare, din proiectare, eroarea umana, si altele care nu o iau in considerare. De exemplu in calculatoare butonul de Delete nu e niciodata langa cel de Exit. Sau alt exemplu: parapetul median...

Nu zic ca oamenii sunt nevinovati si civilizati, dar folosirea tehnologiei ii poate civiliza. Ii poate face mai calmi, mai putin agresivi, mai putin obositi, deci mai putin predispusi la eroare. Complicat cu factorul uman.

Traiesc intr-o tara care e in capatul celalalt al topului sigurantei rutiere decat Romania. Am vazut o groaza de bizoni. Diferenta? Infrastructura. E extrem de toleranta la eroare umana.

mastereve

Pe autostrada are tarla si poate considera ca e ok sa mearga cu 200 km/h. Este irelevant. Am mai spus si sustin, cu tehnologie si preventie umbli la forma si nu la fond. Fondul il constituie acest microb de a merge cu viteza si la limita pentru ca "ne grabim" si dam vina pe orice altceva din jurul nostru pentru greselile noastre. A nu se intelege ca sunt impotriva autostrazilor sau altceva...

Mersul trenurilor

#3068
Da foarte corect (@cristi) , traficul, gropile, o baba care merge cu 30km/h si tot asa se aduna provoaca stres si luarea unor decizii riscante care pun in pericol vieti. Cred ca orice sofer a trecut sau trece prin asta, nimic nu se compara cu un condus pe autostrada. 

cristi5

Quote from: mastereve on February 28, 2018, 04:07:25 PM
Fondul il constituie acest microb de a merge cu viteza si la limita pentru ca "ne grabim" si dam vina pe orice altceva din jurul nostru pentru greselile noastre.

Fondul e ca la volan sunt oameni. Peste tot oamenii sunt stresati, obositi, megalomani, supusi greselii... Sa nu ne inchipuim ca numai romanii sunt asa.

rizzuh

mastereve, deci nu trebuie sa construim autostrazi pentru ca avem bizoni? :lol:

TibiV

#3071
Quote from: cristi5 on February 28, 2018, 04:02:21 PM
Nu zic ca oamenii sunt nevinovati si civilizati, dar folosirea tehnologiei ii poate civiliza. Ii poate face mai calmi, mai putin agresivi, mai putin obositi, deci mai putin predispusi la eroare. Complicat cu factorul uman.

Traiesc intr-o tara care e in capatul celalalt al topului sigurantei rutiere decat Romania. Am vazut o groaza de bizoni. Diferenta? Infrastructura. E extrem de toleranta la eroare umana.

Am bolduit ceea ce mi s-a parut a fi "esenta"...
Dar "se leaga" foarte bine de paragraful precedent.

"Se leaga" in sensul in care mult dezbatutul subiect "2+1 alternativ", propus aici pe forum pe DN2, singurul DN construit pe standardul care in tara lui Cristi5 s-a generalizat in forma "2+1" (inteleg ca pe vreo 3000 de kilometri, daca nu am baut eu prea mult in ultimele 3 luni si vad un zero in plus..) a fost respins aproape "majoritar" din teama ca "vom face mai mult de la Buzau la Bacau/Pascani"...

Mi se pare destul de trist ca aici, pe un forum cat de cat specializat, sa avem astfel de abordari de "meltean"... (Stiu ca vor sosi dilike-uri cu nemiluita, dar asta este... In viata iti asumi si "bilele negre")

"Rezistenta naturala" a unor colegi de forum fata de ideea "2+1 alternativ" pe sosele deja contruite la standardul ala m-a speriat...
Parca am fi intr-o secventa "all or nothing"...
"Daca nu este autostrada, las-o cum este, nu indrazni sa o civilizezi, noi vrem mult civilizatie, dar nu cu pretul obligatiei ca si noi sa respectam niste obligatii"....

No more comment... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Am destui amici şumahări ai volanului şi clamează că ei conduc defensiv, chiar şi atunci când fac presing, la 1 metru de bara celei din faţă, pe serpentine. Aşadar să nu ne mire reacţiile contradictorii: se vor pretinde civilizaţi cu orice ocazie dar vor refuza să se comporte ca atare când e cazul. Însă le poţi vinde o statistică frumoasă că va creşte viteza medie de deplasare, că tot e la modă fake news.
Cont (aproape) inactiv.

ghrt

Quote from: Ionut on February 09, 2018, 07:21:27 AM
Stiu ca e vorba de Franta, dar e relevant.




Franta interzice folosirea telefoanelor mobile in masina
Franta a decis ca soferii nu mai au voie sa foloseasca telefoanele mobile atunci cand se afla in masina, nici macar daca stationeaza,

Bună reglementare dar dacă sunt alese greşit cuvintele nu mai ai voie să foloseşti telefonul nici pentru navigaţie şi nici pt radio (online), ceea ce mi se pare excesiv.
Cont (aproape) inactiv.

Goldmund

"Referindu-se la tendinţele în domeniul infracţionalităţii, în contextul în care Ministerul Public îşi va prezenta săptămâna viitoare raportul de activitate pe 2017, acesta a dat câteva exemple care, spune el, citat de Agerpres, "ne pun pe gânduri şi ne arată că ordinea de drept în România trebuie întărită, nu slăbită, şi că investiţiile trebuie făcute, nu abandonate".

"Spre exemplu, inculpaţii trimişi în judecată anul trecut pentru infracţiuni la regimul siguranţei circulaţiei pe drumurile publice reprezintă 35% din totalul inculpaţilor trimişi în judecată. La fiecare 100 de inculpaţi, 35 sunt trimişi în judecată pentru aceste fapte. Ceea ce ne încurajează pe noi, la creşterea aceasta enormă a parcului auto, să facem investiţii. Cu maşini foarte puternice şi tot mai competitive, tot mai speciale, (...) circulăm pe o infrastructură rutieră primitivă de acum 100 de ani. "

Este adevarat, cetatenii Romaniei circula pe o infrastructura veche, infrastructura rutiera care ar trebui modernizata mult mai rapid ca pana acum. Si cum stam la capitolul "civilizatie rutiera"?

""Dacă infrastructura ar fi mai largă, mai bine construită, ar mai permite, să zicem, şi unele fapte de indisciplină rutieră, s-ar putea evita, dar aşa cum este infrastructura noastră, orice conduită abuzivă în regimul rutier este fatală, pentru că aşa sunt drumurile. Dar îmi e foarte greu să spun care ar trebui să fie pe primul loc, fiindcă educaţia conducătorilor auto trebuie să fie în vizorul autorităţilor competente. Şi educaţia tinerilor. Tinerii fatalmente devin conducători auto. Conducătorii auto sunt teribilişti. Dacă nu au o educaţie adecvată, fac lucruri pe care nu ar trebui să le facă la volan, după cum le fac şi pe stradă şi le vedem (...) "
http://www.capital.ro/circulam-pe-o-infrastructura-primitiva.html