Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

Salvați repede clipul video. Descărcati în computer folosind un youtube ripper. Dacă se pune presiune, este foarte posibil sa șteargă clipul!

HVMihnea

In America stiu ca se luau permise la greu pentru video-uri de genul puse pe YT.
Bineinteles ca la noi se apreciaza show-urile de vitejie. Niciodata nu am vazut un teribilist care sa fie criticat (exceptie aici).
Din fericire, intervine de multe ori selectia naturala. De-aia nu mi-as dori eu sa stau la tara pe unde trece un DN: dormi linistit si te trezesti cu masina parcata in dormitor. Mai dai si declaratii dupa..
Americanii fac bine ceva: ai depasit viteza legala cu (parca, nu mai tin minte numarul exact) 50 de mile, direct la puscarie. Eu as fi total de acord cu o astfel de lege: ai sarit cu 60 km/h peste limita de viteza si te-am prins, amenda apocaliptica plus cazare la sectie o noapte.
In legatura cu asta, mi-ar placea sa vad niste denivelari la intrarea in localitate. Nu ca si cele din oras, dar suficient cat sa sari daca vii cu 100km/h. Bineinteles, semnalizate corespunzator.
Si radarele fixe aveau farmecul lor: stiai unde sunt si erai cuminte.
Pe autostrada nu ma deranjeaza asa tare vitejia. Dar apar tot mai multi prin orase... si toti sunt tineri. Cumva, cumva, trebuie sa le bagam in cap tinerilor ca la volan se mai si moare. Ca mori doar tu, problema ta.. dar sa nu mai iei pe nimeni cu tine.
La noi e si nasoala problema cu ghilda vitezei. Eu pot sa spun ca la momentul asta, rice-ul (da-i in gura cat poti cu cotete care aproape se dezmembreaza) este la nivel de cult in licee si facultati...

Vice33

#3032
Ii fac si plangere penala la Parchet. Iidotul ma ia la misto, după ce il rog sa termine cu jignirile si cu misto-urile:

Pentru cine vrea sa ii scrie pe FB, aceasta este adresa lui:  https://www.facebook.com/cristi.calugaru.7

si aceasta este pagina lui: https://www.facebook.com/CalugaruCristian16/?ref=profile_intro_card cu nr de tel: 0787.861.926
pentru cine doreste sa il "salute".

Asemenea mesaje am primit ca raspuns pe contul lui de Youtube și pe feresastra mea privată de FB:
"prietene zici ca ai tradus cu google translate, pe tine ce angoase te macina. Ca linistit nu esti :) ))"

"iti vad vena aia de pe frunte cum zvagneste :) )) prietene ai probleme serioase, stii cum ma pis pe tine si pe plagerile tale. Mai du-te-n cacat de bagator in seama."

"vai de plm, ba acum realizez ca tu nu te joci. Tu chiar ai probleme de sanatate mentala. Sincer imi pare rau pentru ce am zis adineauri, credeam ca esti doar hater. Sper sa te faci bine man, scuze. Si daca vrei fa-mi cate plangeri vrei, dar sa stii ca nu e asta solutia. Cel mai bine e sa ceri ajutor, nu e o rusine. Te pup, ai grija de tine."

"
O sa imi fac odata si odata  un moft sa cunosc personal un "fan" asa ca tine 🙂. Cat poate sa coste? 2000 - 3000 de euro. Merita. Ti pup. Si sa fi sanatos. Sa nu te mai superi asa la orice ca iti faci rau tie in primul rand. Si gratis. Eu castig bani din asta macar. Te enervezi gratuit. Sa stii ca un om sanatos si echilibrat isi cam vede de treaba lui. Lucru pe care ti-l recomand prieteneste".

HVMihnea

Plangere penala direct. I-am mai descarcat din video-uri, nu este acela singurul in care "fuge" peste 200 pe DN. Uitandu-ma la comentarii, imi vine sa plang..
Sa speram ca politia va ajuta. Un nivel incredibil de prostie, amplificat si de faptul ca specimenul fumeaza cu geamul inchis(si arunca tigara pe geam in video). Daca facem scandal si presiune, poate se intampla ceva..

perfidus

Da, specimenul tipic de "superior" cu anumite abilitati din care poate face bani. Doar ca nu suficient de dotat la mansarda sa aleaga calea exclusiv catre competitii sportive unde poate sa se dea cu 219km/h cat doreste. Cand il ia politia pe sus incepe sa sune un prieten si vrea la mama.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Stiu ca e vorba de Franta, dar e relevant.




Franta interzice folosirea telefoanelor mobile in masina

Franta a decis ca soferii nu mai au voie sa foloseasca telefoanele mobile atunci cand se afla in masina, nici macar daca stationeaza, informeaza The Verge. Singurul moment in care folosirea mobilului va fi permisa in timp ce soferul se afla in automobil va fi atunci cand masina se va afla intr-o parcare, insa obligatoriu cu motorul oprit. Legea nu se aplica in cazul dispozitivelor hands-free, insa restrictioneaza folosirea castilor fara fir (wireless).

Potrivit unui studiu efectuat anul trecut de catre Organizatia franceza de siguranta rutiera, aproximativ 10% dintre accidentele din tara sunt cauzate, cel putin partial, de utilizarea telefoanelor la volan. In Statele Unite, mai multi producatori de smartphone-uri sunt rugati de autoritatile federale de siguranta auto sa ia in considerare blocarea anumitor aplicatii si functii prin introducerea functiei "driving mode".

Hotnews


cristi5

#3036
Daca e permis handsfree inseamna ca poti fi sunat dar nu poti sa suni decat daca ai lansat apelul in afara masinii?

Suedia a interzis mobilul fara handsfree acum cateva zile. Noroc cu suportul pe care l-am luat ca sa filmez din masina.

Tot mai vezi pe cate unii butonand un app in timp ce conduc prin parcare.

Asa cum e scrisa (cu gandul la smartphone) legea afecteaza soferii de autobuz care nu mai pot comunica prin statie cu microfon in mana... Ma gandeam ca le da un OUG, dar nu stiu sa existe astfel de legiferare...

HVMihnea

Pai in Cluj, asta e cel mai popular sport. E atat de normal incat nu te mai face special (nu mai injura nimeni pentru atat), iar colegii (sincer, mai mult colegele) s-au sesizat si acum au un combo casti+telefon. Nu ma refer la casti Bluetooth, ci la casti normale pentru muzica. Mie mi se pare ca asa iti distragi atentia la fel de rau ca si cu telefonul. Nu spun ca trebuie neaparat sa ma auzi pe mine cum te claxonez, dar exista un scenariu care apare destul de des prin oras: esti la intersectie si din lateral vine ambulanta(sau, mai nasol, pompierii).
Mi-ar placea sa se sanctioneze si asta cumva. Totusi, nu cred ca am auzit vreodata sa fi luat cineva o amenda pentru ca folosea telefonul. Desi ar fi cazul. Bine ca se dau amenzi colosale pentru centura de siguranta (care, dupa mine, nu ar trebui sa existe in lege - adica nu e treaba politiei daca un coleg vrea sa moara "like real man"; ea nu ajuta la prevenirea accidentelor, ci la cresterea sanselor de supravietuire in caz de accident; oricum, soferul care nu isi obliga pasagerii sa isi puna centura este...mda).

Cristi N

Ma gandesc ca HVMihnea se refera la castile de telefon care sunt pentru ambele urechi, pot fi folosite si pt muzica si pt apeluri.

Harry


Horațiu 87

mai "vechi", dar inca de actualitate

Autoritățile dorm în papuci, noi numărăm morții. E583, ca o alee de cimitir

Sfârșitul săptămânii trecute a adus cu el o nouă tragedie pe șoselele Iașului. Ați auzit sigur de el, așa că ne vom referi la el doar pe scurt. Chiar la ieșirea din târg, în Păcurari, un BMW a reușit performanța să sară peste parapetul de beton care separă cele două sensuri de mers, căzând în plin peste o dubiță de pâine. Ambii șoferi au murit, iar un puști, pasager în dubiță, s-a ales cu o fractură de femur, pe lângă alte multe leziuni. A fost unul dintre cele mai tragice accidente din acest an, dacă nu chiar cel mai tragic, prin absurdul său. BMW-ul a agățat pur și simplu refugiul pietonal de pe mijlocul drumului, care l-a propulsat peste parapet. Firește, viteza excesivă a fost factorul determinant. Totuși, nu întotdeauna viteza este de vină. Cei 46 km ai tronsonului Iași – Târgu Frumos din drumul european sunt responsabili de un sfert din victimele accidentelor rutiere din întreg județul. Iar în Iași sunt peste 3.000 km de drumuri naționale, județene, comunale, străzi orășenești și drumuri sătești. Nu degeaba acest tronson a fost poreclit ,,șoseaua morții". Totuși, ce facem cu ea? Ne resemnăm să numărăm morții? Sau există soluții pentru a schimba lucrurile?

Efectele separatoarelor
Introducerea parapeților de beton, separatoare de sens ,,New Jersey" cum li se mai spune, a fost prezentată de la bun început ca fiind cheia siguranței pe unul din cele mai periculoase sectoare din drumul european. Au existat chiar și campanii de presă, nu doar la Iași, în favoarea acestei soluții. Era și firesc. Sute de accidente au avut loc pe când un șofer încerca să întoarcă peste axul drumului, tăind calea altuia, care eventual mergea prea repede. Într-adevăr, odată introduși acești parapeți, numărul accidentelor de acest tip a scăzut la zero, iar cel al accidentelor implicând pietoni s-a redus și el semnificativ. Au dispărut traversările neregulamentare, rămânând ,,doar" pietonii omorâți pe zebră de câte un șofer băut sau teribilist. Ar fi o soluție instalarea unor astfel de separatoare de sens pe toată lungimea șoselei Iași – Târgu Frumos? În fond, soluția nu este aplicată doar la Iași.

Costuri
O primă problemă ridicată de aceste separatoare este reprezentată de costurile directe și indirecte ale instalării. Anul trecut, Compania Națională de Drumuri a lansat o licitație pentru cumpărarea, pentru toate autostrăzile și drumurile naționale din țară, a 192 km de separatoare ,,New Jersey" din beton. Cam 5 km pe județ, în medie. Aceasta pentru că prețul, fără a fi neapărat mare, devine prohibitiv pentru distanțe mari: cam 270 lei pe metrul liniar. Pentru cei 46 km de drum național dintre municipiu și Târgu Frumos, ar fi necesară o sumă de 12,5 milioane de lei. Până la Strunga, unde se termină propriu-zis ,,șoseaua morții", costurile s-ar ridica la 15 milioane de lei. Adică, 3,3 milioane de euro.

Obligatoriu pasarele
Poate nu e exorbitant, dar la aceste costuri s-ar adăuga cele implicate de amenajarea trecerilor pentru pietoni. Cele la nivel nu se pretează chiar oriunde. Aceasta și pentru că pe sectoare lungi, parapeții creează un efect psihologic destul de parșiv: cel de tunel. Șoferii tind să accelereze atunci când se află într-un tunel, chiar unul cu un singur perete. Unul de 55 km ar fi un adevărat coșmar. Implicit, trecerile la nivel ar deveni prea riscante pentru pietoni, așa că s-ar impune construirea unor pasarele supraterane sau a unor pasaje subterane. Ultima variantă e destul de scumpă, peste 100.000 lei metrul liniar și e greu de aplicat în localități, mai ales că de regulă drumul aproape că se mărginește cu gardurile gospodăriilor. Pasarelele supraterane sunt ceva mai ieftine, dar tot este greu să construiești una cu mai puțin de 200.000 lei. Pe scurt, separatoarele din beton se pretează doar la autostrăzi, care sunt suficient de late pentru ca efectul de tunel să fie anulat.

Soluție mai ieftină
O variantă mai puțin stresantă pentru șoferi este instalarea de parapeți metalici. Cei de plastic au o eficiență zero în cazul unor accidente. Prețul unor astfel de parapeți pleacă de la 70 lei/metru, în cazul parapeților semigrei, ajungând la vreo 320 lei/metru pentru cei foarte grei. Separarea sensurilor de la Iași până la Strunga ar costa astfel cam 4-5 milioane de lei, un cost mult mai acceptabil.

Variantă sofisticată
Cam o zecime din accidentele în care sunt implicate doar mașini se produc din cauza depășirilor neregulamentare. Riscul este semnificativ pe tronsonul despre care vorbim, pentru că în cea mai mare parte, el are două benzi pe sens doar teoretic. În fapt, drumul european este de o bandă pe sens și un acostament destul de lat pentru a permite unui autoturism să se încadreze pe el. Ca urmare, la o depășire ai multe șanse să ajungi pe contrasens. Genul acesta de drum se pretează însă, fără a desființa complet acostamentul, la transformarea sa într-o șosea 2X1 alternativ: două benzi pe un sens, una pe celălalt, sensurile fiind separate prin parapeți cu cabluri de oțel, care pot fi eventual mutați în funcție de trafic. Costurile sunt cam aceleași cu cele implicate de montarea de parapeți metalici rigizi grei sau foarte grei. Scump, dar eficient, întrucât cablurile sunt deosebit de rezistente la impact.

Aplicată cu succes
Dacă o mașină se izbește în ei, nu se înfige, ci este împinsă înapoi pe banda sa. De fapt, cablurile rezistă și dacă un camion se izbește în separator cu 110 km/h. Ideea a fost aplicată masiv în Suedia, unde până în 2005 sistemul fusese deja instalat pe 950 km de drumuri. Numărul accidentelor grave a scăzut cu 45-55%, iar cel al decedaților și răniților grav, cu 35-50%. După suedezi, a venit rândul australienilor să încerce varianta și au constatat că rentează. Costurile de întreținere, respectiv de înlocuire a cablurilor care totuși cedează sunt la jumătate față de parapeții metalici și de 2,5 ori mai mici față de varianta parapeților din beton.

Chestii de bun simț
De fapt, suedezii n-au fost chiar originali. Au perfecționat doar o idee aplicată în Statele Unite, unde se pune accentul pe dispozitive menite să reducă forța impactului. Iar acestea sunt extrem de variate, iar unele chiar banale. Americanii evită plantarea de copaci pe marginea drumurilor, ca să nu aibă șoferii în ce să se izbească. Până la cei mai apropiați copaci se amenajează zone înierbate largi, pentru ca mașinile să încetinească dacă ies de pe carosabil. Pentru ca mașinile să nu se răstoarne la ieșirea de pe carosabil, rigolele sunt acoperite cu plăci de beton perforate. Pot prelua apa și nu funcționează ca niște șanțuri antitanc, ca ale noastre. Iar cum americanii sunt adepții soluțiilor simple, la capetele de pod se instalează recipiente cu nisip. Nu te înfigi direct în capul de pod, ci într-un butoi de plastic. Efectul este mult mai puțin mortal.

Indicatoare luminoase
O idee aplicată la noi pentru reducerea numărului de accidente a fost instalarea de panouri galbene cu mesaje gen ,,stop accidentelor, viața are prioritate". Eficiența lor a fost nulă. Un șofer cu pedala la podea nu vede nimic pe marginea drumului. Aceiași americani de care vorbeam montează deasupra drumului indicatoare luminoase care prezintă numărul morților de pe tronsonul respectiv. Și chiar le merge. Numărul de morți pe kilometru este similar celui din Japonia, considerată campioana siguranței în circulație. E drept, numărul de morți în SUA este dublu față de cel din Japonia dacă ne raportăm la numărul de mașini, respectiv 12 morți la fiecare 100.000 de vehicule, față de doar 6. Iar la milionul de locuitori, SUA înregistrează 103 morți în accidente, față de 40 în Japonia. Deci, mai e de lucru. În Canada, la modă este lipirea pe șosele a imaginii unor gropi false. Șoferii încetinesc imediat, pentru a nu-și rupe amortizoarele. Mă rog, noi avem gropi oricum. Poze cu ele lipite pe asfalt nu ne mai trebuie.

Pe termen lung
Secretul siguranței rutiere pare să fie cel descoperit de Japonia și Suedia: planificarea pe termen lung. Traficul auto din țara scandinavă este unul dintre cele mai sigure din Europa, iar de 20 de ani suedezii aplică o strategie pe termen lung menită să ducă în final la zero accidente mortale. Japonezii aplică o strategie întinsă pe 50 de ani și aflată în plină desfășurare. Din 1965 până prin 1970, infrastructura a fost modernizată, în ideea că și o denivelare sau o groapă poate provoca un accident. Numărul accidentelor nu a scăzut, ci a crescut, pentru că șoferilor a început să le placă viteza. Din 1971 până în 1991, s-a pus biciul pe pietoni: campanii de informare, amenzi dure pentru traversarea neregulamentară, în paralel cu instalarea de semafoare și amenajarea de treceri pietonale. Din 1991, a venit rândul șoferilor. Pentru lipsa centurii de siguranță se suspendă permisul, fără comentarii. Ca urmare, numărul șoferilor care o foloseau a crescut în 3 ani de 40 de ori. Anul trecut, s-a ajuns la o rată a folosirii centurii de 88,3% și crește în continuare. Permisul zboară și dacă ești prins băut la volan. Numărul morților din această cauză a scăzut de 5 ori în 8 ani. Tot fără permis rămâi și dacă mergi cu mașina supraîncărcată sau dacă nu oprești la ,,STOP", celelalte două mari cauze ale accidentelor. Cam asta e rețeta. Doar că trebuie aplicată pe termen lung.

http://www.ieseanul.com/autoritatile-dorm-in-papuci-noi-numaram-mortii-e583-ca-o-alee-de-cimitir/

adiarc

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/o-soferita-a-distrus-11-masini-si-un-stalp-in-constanta-martor-e-apocaliptic.html

aoleooooo......cum spuneam si pt asemenea cazuri trebuie sa apara in lege ( si sa se si aplice ),posibilitatea anularii pe viata a carnetului...forever and ever more
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horyatm

http://www.tion.ro/grav-accident-de-circulatie-langa-buzias-o-fetita-de-sase-ani-a-murit-mai-multe-persoane-ranite/1987532

Din păcate destul de des în România. Credeți că fetița purta centură de siguranță? Să nu mai pomenesc de scaun pentru copil.

adiarc

#3043
De ceva timp,Sibiul a devenit circuit de formula 1 ,noaptea( ziua n-ai cum ca e prea aglomerat ).

In ultimul timp,au fost multe accidente noaptea,cauzate de zmei cu multi cai putere....minus la creier...

Ultimul imbecil S-a înfipt in stâlp la peste 200 km/ora,in oras.Scuzati-mi sarcasmul,dar nu pot compatimii ,asemenea idioți....ma bucur doar ca nu a luat pe nimeni nevinovat cu el.

Din punctul meu de vedere ,sisteme de supraveghere electronica peste tot ,sunt singura soluție,mai ales ca Sibiul,e oricum împânzit de camere

http://www.turnulsfatului.ro/2018/02/17/chirurg-de-la-spitalul-judetean-mort-in-accidentul-de-pe-calea-dumbravii-foto/
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

    CITAT....."Din punctul meu de vedere ,sisteme de supraveghere electronica peste tot ,sunt singura soluție,mai ales ca Sibiul,e oricum împânzit de camere"....  Și ar mai fi ceva:, pentru că tot se paractică "pânda" când și unde nu trebuie/nu este de folos, niște mașinuțe "civile" plantate fără știre (și cu o echipă de intervenție "pe aproape"), pe traseul unde se sție/bănuiește a se "organiza" liniuțe/pariuri/încercări/recorduri (nu numai pentru mașini ci și pentru motoare; vine nu peste multă vreme "căldura").... Rezultatul ar fi peste așteptări (și nu numai în Sibiu) !
   În acest "modus operandi" este demn de luat în seamă, "modelul polonez", unde te trezești când nici nu te aștepți, cu o mașină "civilă" luminată mai abitir ca "Pomul de Crăciun" și ferească sfântul să nu tragi pe dreapta, la prima "somație"....