News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ghrt

Quote from: elphax on December 15, 2017, 11:01:10 AM
din pacate in video este "criticat' doar soferul 2. si asta poate da impresia ca se incurajeaza comportamentul soferului 1 care este la fel de iresponsabil si fara respect fata de restul conducatorilor auto

Hai să ne gândim puţin la chestia asta, deoarece eu cred că nu este la fel.
În primul rând vorbim de neatenţie faţă de intenţie! Sunt la fel?

Şi atenţie la neatenţie: toţi suntem într-un moment sau altul neatenţi la volan, chiar şi cei care nu vor recunoaşte niciodată acest lucru. Pe când cel care frânează, o face din neatenţie? Nu era atent şi le-a frânat în faţă?

Din perspectiva gravităţii consecinţelor, comparăm eventuala nesimţire (cineva care nu se dă la o parte nici chiar după ce te-a observat) cu agresivitatea acelui şumahăr. Nu cumva au un grad de pericol total diferit? Faptul că cineva stă pe banda 2 ceva mai mult înseamnă că 2-3-5 şoferi ajung cu cel mult câteva secunde mai târziu la destinaţie, pe când şumahărul care dă flashuri şi presează poate determina accidente mortale. Compară câteva secunde cu viaţa câtorva oameni, dacă se poate compara.

Cred că este o mare deosebire şi sper să se conştientizeze asta prin educaţie, nu prin procese-verbale şi morţi.

Cred că trebuie să fim toleranţi. Am citit părerile unor psihologici cum că suntem un popor cu un imaginar violent (contrar comportamentului public) şi este posibil să se manifeste la volan (unde mulţi şoferi se simt în control), deşi personal mă feresc de generalizări.

Iar astăzi am văzut şi eu pt prima dată, venind pe viscol de la Constanţa, pe A2, un nene care mergea pe contrasens!!! Nici nu era pe banda de urgenţă... ci pe cea pt autovehicole lente (prin Dobrogea, km 172).

PS: Sublinierea din citat îmi aparţine.


Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

Accident grav duminica seara pe Valea Oltului, la Calimanesti: Un mort si 3 raniti

Accidentul s-a produs pe DN 7, la iesirea din Calimanesti, la km 202+450.

"O dubita cu numere de Maramures care circula spre Ramnicu Valcea, pe fondul neadaptarii vitezei la conditiile meteo rutiere, a patruns pe contrasens si a acrosat o alta dubita care circula din sens opus, in care se aflau, pe langa sofer, si doi copii. Conducatorul dubitei de Maramures a decedat. Soferul celeilalte dube si copii au fost transportati la spital. Drumul este blocat", a declarat Sandra Dascalete, purtatorul de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean Valcea.

hotnews.ro

perfidus

Cred ca, de fapt sunt convins ca pe Valea Oltului pe sectoarele cu linie dubla continua trebuie montate separatoare de sens, NJ sau cele cu cablu, puse deja experimental pe DN2.
Altfel vom numara in continuare victime pana se va circula pe A1, adica multi ani de acum inainte.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

adiarc

Acel 2+1 este soluția pentru V.Oltului cu parapeti New Jersey in curbe,cel putin

Nu e deloc scump.Cu cateva zeci de mil de euro ( cat ar costa un studiu decent pt porțiunea complicata din Sibiu-Pitești -cost pe deplin justificat ),facem mult mai sigura V.Oltului

In configurația actuala,pe multe portiuni periculoase ( mai toate curbele...si sunt o groaza ),nu s-ar putea amplasa parapeti.Si acum,in aceste curbe tirurile trec unul pe langa celălalt "oglinda la oglinda",la câțiva cm unul de celălat.

Decat semi lucrari de lărgire mai bine direct 2+1

Se pare insa ca CIR ( cancerul infrastructurii românești -Cnair ) continuua sa fie o frâna si nu gândește constructiv ,pt.siguranta tuturor in trafic si isi ocupa timpul cu găsirea unor justificări goale de conținut ale ineficienței si incompetentei sale
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

Quote from: adiarc on December 19, 2017, 02:27:44 PM
Acel 2+1 este soluția pentru V.Oltului cu parapeti New Jersey in curbe,cel putin

De acord, dar un parapete mai ia din latimea drumului cel putin un metru, pe langa latimea lui proprie, pt siguranta (adica putini soferi vor putea conduce cu peste 40 km/h mai aproape de 50cm de parapete). Deci vreo 2m se pierd la New Jersey.

In plus, odata pus parapetele, banda de 1 trebuie largita pt vehicule de urgenta care sa poata trece la viteza mica pe langa o coada.

Deci nu intotdeauna parapetele (chiar WRSB) "cade" peste actuala linie dubla continua. Daca mai e loc, uneori trebuie ingustate putin benzile de pe sensul de 2 pt a lasa loc de urgenta (si siguranta) pe sensul de 1.

tom_sawyer

Șoferul unui autoturism a murit vineri dimineată în urma unui grav accident produs pe DN 68 A, pe raza localității Coșevița, la granița dintre judetele Timiș și Hunedoara. În accident au fost răniti sotia acestuia, dar și cei trei copii care au 4 luni, 5 ani și 10 ani. Toți au fost transportați la Spitalul din Timișoara.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că din cauza unei coliziuni între un autotren şi un autoturism, traficul rutier pe DN68A Hunedoara – limită cu judeţul Timiş este oprit pe ambele sensuri pe raza localităţii Coşeviţa

hunedoaralibera.ro

tom_sawyer

#2931
Accident grav pe Valea Oltului, o persoana a murit. Traficul este blocat

Potrivit reprezentantilor Inspectoratului de Politie Judetean Valcea, accidentul a avut loc la kilometrul 237 al Drumului National 7, in localitatea Caineni din Valcea.

Primele date indica faptul ca soferul unui autoturism Dacia Logan care circula dinspre Ramnicu Valcea catre Sibiu a pierdut controlul asupra directiei de mers, iar autoturismul a intrat pe contrasens, unde s-a izbit de o duba.

hotnews.ro


^ al doilea accident mortal de pe VO intr-o saptamana, prin intrare pe contrasens (vedeti mai sus pe cel de duminica)

elphax

exact zone unde ar trebui sa avem de mult autostrada

adiarc

Quote from: tom_sawyer on December 22, 2017, 02:11:45 PM

^ al doilea accident mortal de pe VO intr-o saptamana, prin intrare pe contrasens (vedeti mai sus pe cel de duminica)

Chiar al treilea....unul L-am pus eu pe Traficul in Direct....o masina a plonjat in Olt
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

dangal

Quote from: trifuhoria on December 22, 2017, 01:59:52 PM
Felicitari Rocklee pt fotoreportaj!

Intre timp:
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/grav-accident-in-hunedoara-un-barbat-a-murit-849628


Am fost surprins placut intrucit politia a redirectionat circulatia pe directia Savirsin - Faget - Dumbrava A1 find prezenta in intersectia de la Sacamas (acorda info) si la podul de peste Mures de la Savirsin

mihaihedes

#2935
Poate le redirecționează și la CNAIR informațiile. Cine știe poate mai este totuși un om cu putere de decizie la care să-i pese.

Trimis de pe al meu ONEPLUS A5000 folosind Tapatalk


Ionut

Un nou accident in dimineata asta. Un microbuz cu romani care mergeau in Italia a intrat intr-un TIR, dupa ce soferul microbuzului s-a saturat sa stea in spatele altui TIR (care, din ce zice presa, ar fi intrat intr-o parcare) si a depasit aiurea. Doar vreo 9 raniti, poate macar nu moare nimeni...

Drumul e lung...

elcraft

Quote from: ghrt on December 17, 2017, 11:59:12 PM
Quote from: elphax on December 15, 2017, 11:01:10 AM
din pacate in video este "criticat' doar soferul 2. si asta poate da impresia ca se incurajeaza comportamentul soferului 1 care este la fel de iresponsabil si fara respect fata de restul conducatorilor auto

Hai să ne gândim puţin la chestia asta, deoarece eu cred că nu este la fel.
În primul rând vorbim de neatenţie faţă de intenţie! Sunt la fel?

Şi atenţie la neatenţie: toţi suntem într-un moment sau altul neatenţi la volan, chiar şi cei care nu vor recunoaşte niciodată acest lucru. Pe când cel care frânează, o face din neatenţie? Nu era atent şi le-a frânat în faţă?
Adica ocupi banda 2 din neatentie? Nu esti la volan? Nu te uiti pe unde mergi? Nu vezi nici in oglinzi? Nu realizezi ca esti cam in stanga? Pai poate ajungi si mai in stanga si dai de gard si omori oameni. Ori poate nu erai atent la invatarea regulilor importante? Pai oare cate reguli nu mai stii si cum ai ajuns cu carnet? Daca continuam pe ideea asta, oare n-ai sta mai bine intr-un tren sau autocar decat la volan?
Sau poate il doare la basca, deci e tot intentie. Intentie urmata de fortarea altora sa faca depasiri prin dreapta, de a genera ambuteiaje, stres, nervi.
Ok, n-o fi la fel de grav, dar e una din regulile cele mai usoare si importante de aplicat. Si din pacate nesanctionata niciodata.

QuoteCred că trebuie să fim toleranţi. Am citit părerile unor psihologici cum că suntem un popor cu un imaginar violent (contrar comportamentului public) şi este posibil să se manifeste la volan (unde mulţi şoferi se simt în control), deşi personal mă feresc de generalizări.
Astea sunt si rezultatul educatiei si imprejurarilor. In zone (nu in RO) unde totul era linistit, ordonat, regulile respectate, soferii cu bun simt, infrastructura pusa la punct, marcaje si semne clare, logice si intretinute, semafoare sincronizate cum trebuie, ambuteiaje minore sau deloc, nu se simtea nici nevoia de a fi agresiv, stresul, ciuda. Asta dincolo de amenzi si politia care isi facea treaba.

cezar-mario2012


dumbravaandrei

nu mai degraba integreaza astia Waze decat sa faca 100 de sisteme proprietare paralele?
ca vad ca s-a apucat si Renault, mai au sisteme propriii BMW, Mercedes-Benz si VAG si recent s-a apucat si JLR.

Nu le trebuie mare scofala pentru a integra waze decat sa umble la softurile proprii. Nu trebuie sa mai puna stalpi si alte alea, ca 4G e destul de raspandit si in Siberia oricum nu te ajuta un astfel de sistem...