News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pasadia

Pentru gustul meu ai insistat mult prea mult in text cu ideea ca acostamentul e banda 1. Asa or crede multi, asa il trateaza multi (inclusiv CNADNR, vad ca marcajul e linie intrerupta, nu continua), dar totusi aia nu e banda de circulatie.

In rest, hâtru fiind, as constata doar ca intr-o ora (63 de minute) ai ajuns din Voluntari, dinainte de DNCB in partea de nord a Buzaului. Conform Gmaps asta inseamna 105km, care s-ar parcurge "fara trafic" in 76 de minute. Nu zic ca nu as merge si eu la fel, dar hai sa recunoastem ca drumul e atat de periculos si din cauza vitezei complet neadecvate cu care circulam multi dintre noi. Da, CNAIR ar trebui sa fie obligata sa mareasca siguranta pe acest drum, inclusiv daca asta inseamna reducerea vitezei medii pentru autovehicule mici (limitarea spatiilor de depasire prin separatori mediani, 2+1 alternativ, radare fize, etc...).

Stiu ca asta (reducerea vitezei medii) nu convine, mai ales celor care fac des IS-B, IS-BC, BC-B, dar e pentru binele lor pana la urma. Caci nu stiu cum sa va spun, dar viteze medii de peste 100km/h (uzuale, recunosc inca odata ca ma fac si eu vinovat de ele) nu sunt normale pentru un DN ce traverseaza localitati.

Dominik

Ce sa zic, foarte periculos sa mergi pe banda de urgenta, oricand poate fi un om acolo sau biciclist, plus ca risti tot timpul sa faci o pana...
You're in Steelers Country

al_eugen

O sugestie: senzatia de DN2 aglomerat poate fi obtinuta cu filmarea lui Ionut data pe 2x speed.
Senzatia pe ploaie si sau ceata - priceless.

Multumim frumos pentru filmare!

PS: Am facut DN2 de mai multe ori pe an in ultimii 13 ani: Bucuresti - Suceava sau Bucuresti - Iasi.


Ionut

#2868
@pasadia

Am insistat cu acostamentul ca oamenii sa inteleaga ca de fapt banda 1 este acostament si toata lumea o foloseste ca banda normala.

Legat de viteza, ca sa fim precisi:
- 07:53:32 iesire Voluntari (adica aici)
- 08:53:32 centura Buzau, langa Crang (adica aici)

adica traseul asta, conform Google 97,8 km. Deci 97,8 km/1 ora viteza medie. Este mult, evident. Viteza medie ridicata vine in primul rand din viteza ridicata din localitate. Este plin de localitati, iar ca sa circuli cu 50 in localitate... oare de ce pe DN1 s-a ridicat la 70 km/h limita si pe DN2 nu se poate? Nu zic ca trebuie ridicata, doar intreb. (Nu trebuie ridicata pentru ca DN2 nu este 2x2 de fapt. S-ar putea ridica viteza la 70 km/h in localitati pe segmentele 2x2 real si daca ar face 2x1 alternativ.)

Invit pe toti sa circule pe acest drum si sa-mi spuna cat de in siguranta se simt CIRCULAND REGULAMENTAR, adica:

1. sa circule cu 100 km/h in afara localitatilor, stand pe banda 2, adica pe banda normala, nu pe acostament
2. sa circule cu 50 km/h in localitate, la fel, stand pe banda 2, adica pe banda normala, nu pe acostament

Cred ca este evident ca este imposibil sa circuli legal pe acest drum.

Eu sunt primul care as transforma drumul asta in 2+1 alternativ. Maine, daca s-ar putea.

Goldmund

In luna septembrie 2017 am circulat cu doi veri pana la Ramnic. La intoarcere, pt. ca soferul era f. obosit m-a rugat sa conduc eu pana in Bucuresti. In general soseaua este bine asfaltata, destul de lata pt. o banda pe sens si se putea chiar depasi cu o masina din sens opus, multi  care veneau din fata depaseau pana la limita si peste(!) pana in fata mea(depasind linia dintre sensuri!), in rest nu este mai periculos decat pe restul DN-urilor.
In general am observat ca prin Romania soselele sunt in regula, dar traficul este tot mai infernal, se depaseste pana la limita si pestenu ai nici o sansa sa adormi la volan pt.
ca trebuie mereu sa fii f.f. atent. Ori esti un  pasionat in ale condusului, ori nu circuli prin Romania. Eu ma destind la volan, oriunde.


Afumati-Buzau este o sosea f. aglmerata, cu multi teribilisti, dar dupa cum am scris, mare atentie si prudenta. Noaptea nu as conduce pe aceasta portiune...
Drum bun!

Alexandru.

#2870
 :lol: Este un drum cat de cat intretinut cu 1 banda jumate. Cei care mergeau mai incet trageau spre acostament ca sa-ti usureze tie depasirea. Iar vrem sa manipulam punand problema intr-un mod stramb? Oricum, este un drum mult mai ok si poti face depasiri mult mai usor decat pe un drum normal cu 1 banda/sens. Accidente multe au avut loc din prostia soferilor care goneau si nu respectau regulile. :cheers: Nu neg insa ca este nevoie de autostrada si in Moldova.

cristi5

#2871
DN2 este neclar si imprevizibil. Nu stii niciodata daca poti depasi sau vine altul "pe mijloc" din fata. Nu stii daca poti continua pe dreapta sau banda se sugruma...

Ce as face urgent:
- 2+1 cu linie continua mediana si laterala, parapete median elastic, se poate incepe cu tronsoanele cu MZA mai mic, sa fie de acord politia si toti cei ingrijorati de trafic, apoi extins gradual cand lumea prinde gustul (va garantez ca va prinde!)
- loc pt biciclisti intre linia lateral dreapta si margine
- eventual parapete lateral unde se poate pt a impiedica intrari nedorite
- in localitati exact ca mai sus dar reducere la 1+1 la treceri de pietoni, cu insula.
- 1+1 cu linie continua mediana si laterala unde spatiul nu permite mai mult. Linia din dreapta practic te ghideaza sa nu intri in obstacolul care ingusteaza banda
- amenajat spatii laterale de parcare unde se poate, oprirea strict interzisa in rest. Practic acostamentul actual indeamna la "oprire oriunde"

Situatia de acum e numai buna pt machisti descurcareti. Recunosc poate fi o provocare placuta uneori, dar are rost? In rest cred ca oricine ar prefera o configuratie mai clara.

Eu cred ca cu astfel de masuri drumul poate fi limitat la 100 in afara localitatilor. Sau chiar 110 daca ar fi legal.

Ionut

Apropo de viteza. Din experienta mea pe DN2 se circula fix cu aceeasi viteza medie ca pe DN1 Bucuresti-Ploiesti-Comarnic. Diferenta e ca pe DN2 nu ai 2x2 real (decat pe mici portiuni) si pe DN1 este 2x2 real. Drumurile mi se par la fel de pline de localitati. Pe DN1 ai limite 70/100, deci poti merge legal cu 80/110, deci 95 km/h viteza medie.

S-ar putea obtine practic acelasi lucru si pe DN2, asta daca s-ar implementa 2x1 alternativ si 2x2 real acolo unde se poate. Dar sa se vrea... sa se gandeasca un pic... altfel o sa ne scoatem ochii unii altora ca avem viteza medie 100 kmh...

dr4qul4

Consider ca acest filmulet este irelevant pentru circulatia pe DN2.

Si eu am plecat pe 1, la pranz spre Tg Jiu. DN7 era liber. La intoarcere era complet blocat.
La fel e si cu DN2. Din filmare pare OK. Dar luati in calcul ca:
- traficul era lejer
- tirurile au interzis de sarbatori legale. Ce vedeti sunt exceptii. Dovada ca in filmare nu vedem in nici un moment o depasire intre 2 tiruri (si astea sut al ordinea zilei pe DN2)
- vremea era relativ frumoasa. Sa puna cineva o filmare pe timp de ploaie si pe inserate. Sau mai bine...pe ceata.

Iar un drum pana la Buzau, sau Ramnic, nu poate fi numit lung. Incercati pana la Iasi/Suceava. Sau macar .
pana la Bacau. Dus-intors in aceeasi zi.

Pun eu o monstra din 2014. Era o zi lucratoare din timpul saptamanii. In 3 ani traficul a mai crescut.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Vice33

#2874
A fost un reportaj pe Digi24 legat de acest drum:

QuoteCirculația pe acesta se face inclusiv pe acostamentul drumului, în afara părții carosabile, șoferii fiind convinși, de la caz la caz, că șoseaua are fie bandă de urgență fie că are un standard numit de ei "o bandă și jumătate".
Marginea din dreapta a drumui național are o lațime de doar 2,5 metri, fix cât lățimea unui camion, cu un metru mai puțin decât lățimea unei benzi de drum național și cu 1,25 metri sub lățimea unei benzi de autostradă.

Atât IGPR, cât și CNAIR afirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens și că în dreapta benzii se găsește doar acostamentul (porțiune ce nu este inclusă în carosabil). "Drumul național DN2 are o platformă de 13 metri și este prevăzut cu 2 benzi circulație în lățime de 3,5 metri (una pe sens) și două acostamente în lățime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (...) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staționarea în caz de urgență", afirma conducerea CNAIR într-un răspuns adresat unui utilizator al drumului în 2009.


"Traficul rutier pe DN2 se desfășoară pe o bandă de circulație pentru fiecare sens de mers, iar în exteriorul benzilor de circulație se află un acostament consolidat", răspund și oficialii IGPR întrebării adresate de Digi24.ro privind numărul de benzi de circulație de pe DN 2.


Șoferii care circulă pe acostament trebuie să facă față la două riscuri majore. Primul este cel de fi amendați, al doilea de a accidenta pietoni sau bicicliști care circulă legal pe acostament. "Pietonii trebuie să se deplaseze pe partea dreaptă a trotuarelor, pistelor pentru pietoni sau pe potecile alăturate drumului public, iar în lipsa acestora - pe acostament", spune legislația rutieră la capitolul privind circulația vehiculelor, secțiunea "circulația pietonilor. Acostamentul poate fi folosit și de bicicliști sau conducătorii altor vehicule fără motor.


Ordonanța 43 din august 1997, privind regimul drumurilor, spune că "este interzisă circulația autovehiculelor pe acostamente, șanțuri, trotuare, pe spații de siguranță ale drumurilor și podurilor, precum și pe banda de urgență sau mediană a autostrăzilor". Potrivit IGPR, încălcarea acestei prevederi se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanelor fizice sau juridice, confiorm art.61, aliniat 1, litera a din același act legislativ.

"Poliția Română (...) a transmis mai multe solicitări către administratorul drumului public, pentru schimbarea soluției constructive a DN2 prin extinderea platformei acestuia și realizarea a câte două benzi de circulșație pe fiecare sens de mers", spune IGPR în răspunsul adresat Digi24.ro.

DN 2 este una dintre cele mai circulate șosele ale țării. Pe acesta circulă zilnic în medie între 8.000 și 20.000 de vehicule, valoare la care se justifică economic construirea unei autostrăzi.

Potrivit Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) în primele nouă luni ale anului, între București și Roman, au avut loc 97 de accidente grave de circulație, în 64 fiind implicate doar autovehicule și pasagerii acestora. În medie, în fiecare weekend au avut loc două accidente grave.

Sursa: http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/soseaua-pe-care-zeci-mii-de-soferi-incalca-legea-fara-sa-stie-823803


Aș menționa și eu ideea celor de la Poliția Rutieră și CNAIR care spun că este periculos a se circula pe acea zonă consolidată de 2,5 m din dreapta carosabilului. Eu dacă aș circula pe acest sector de drum, aș circula legal, cu 50-55 în localități, și nu m-as lăsa intimidat de nesimțiți (bizoni, vitezomani sau alte "categorii" de șoferi "disciplinați") care mă sâcâie cu flash-uri sau cu claxoane și care m-ar obliga să circul pe acostament. 

O viteză constantă de 75-80 de km/h consider că este suficientă.
Pericolul apare atunci când circulând legal, șoferul din spatele meu vrea să mă depășească prin dreapta, pe acel acostament. Atunci poate fi o situație periculoasă...

Consider oportun o îmbunătățire urgentă a acestui drum (lărgire la 2+2) sau o autostradă/drum expres.

dumbravaandrei

#2875
Cat despre DN2... asta e, pe asta ne riscam zilele. 3 ani am facut bi-saptamanal traseul Iasi - Bucuresti, acum noroc de Blue-Air...
Cat despre Ionut... pe bune, tu la 90-100 km/h lasi 8-10m distanta fata de masina ce te precede? Daca derapeaza ala? Daca sare dintr-o groapa? Daca arunca unul scutecul de la plod pe geam?!? N-am vazut numele tau nici in CNR, nici in CNVC ;) Nu zic sa mergi cu viteza legala, dar nici chiar asa aproape - ca se pot intampla multe.
Cat despre CNAIR-Politia Rutiera - Daca nu ar mai fi asa mironosite si atat de ipocriti, ar marca cu linie continua eventual si rezonatoare limita dintre banda si acostament. Dar hai sa fim seriosi, e linie discontinua acolo. Ce sa intealeaga si soferul? Despre ce vorbim?

Din pacate, pentru DN2 nu exista solutie fezabila aplicabila doar din marcaje si separatoare. Trebuie investitii cum trebuie - reconfigurare intersectii, marcaje, puncte de trecere a pietonilor inteligente, parapeti si pe laterale in localitati pentru a preveni intrarea pietonilor, eliminarea carutelor de pe traseu (cum intri in Moldova, e plin de carute pe DN2) si multe altele.
Eu am venit aseara pe DN2 si de la Siret si pana in Bacau am vazut 4 proptiti in sant. Miercuri seara m-am dus la tara si am facut Sabaoani - Siret pe o ceata crunta. Sa vedeti distractie pe ceata severa cum e...

In alta ordine de idei: Securitatea unui drum depinde in foarte mare masura si de educatia rutiera a celor ce folosesc respectivul drum. Iar educatia rutiera in primul rand trebuie sa o PRIMESTI. Iar la noi nu are cine sa o ofere. Instructurii auto 99% sunt idioti cu atestat si invata elevii numai tampenii.

dr4qul4

@Vice, nu poti merge pe banda cu 55kmh/h in localitati.
Poate nu te lasi intimidat de nesimtiti , dar sunt sigur ca te vei razgandi cand vezi cum te depaseste tirul pe acostament. Si ghici ce, o roata o are pe banda ta, asa ca o sa calci linia continua (care are si trepidatii in unele locuri) doar sa-i faci loc.
Eu prefer sa calc acceleratia.

Sfatul meu? Mergeti ca Ionut. Cu linia discontinua intre roti. Altfel veti provoca atat bizonii (care pot deveni violenti) cat si pe restul participantilor care se ghideaza dupa o regula nescrisa, dar universal acceptata.


PS. marginea acostamentului are doar cateva denivelari. Nu are gropi. Are in schimb mizerie si va poate fura.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Quote from: dumbravaandrei on December 04, 2017, 09:31:07 PM
Cat despre Ionut... pe bune, tu la 90-100 km/h lasi 8-10m distanta fata de masina ce te precede? Daca derapeaza ala? Daca sare dintr-o groapa? Daca arunca unul scutecul de la plod pe geam?!? N-am vazut numele tau nici in CNR, nici in CNVC ;) Nu zic sa mergi cu viteza legala, dar nici chiar asa aproape - ca se pot intampla multe.

Huh? Unde anume ai vazut tu ca nu las suficienta distanta? Minut si secunda, te rog. Sunt curios si cum stii tu viteza mea din acel moment si cum ai masurat distanta, dar na. :)

Ionut

Quote from: dr4qul4 on December 04, 2017, 09:37:37 PM
@Vice, nu poti merge pe banda cu 55kmh/h in localitati.
Poate nu te lasi intimidat de nesimtiti , dar sunt sigur ca te vei razgandi cand vezi cum te depaseste tirul pe acostament.

Bingo. Si nu doar asta. Dar din SENS OPUS se depaseste si se intra in banda ta! Deci intra in tine! Intelegeti ca NU se poate merge legal pe drumul asta. Teoretic, evident, se poate. Dar practic este imposibil.

dr4qul4

cum se baga tirul acela la 0:13 de ex (in filmarea pusa de mine).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024