News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 5 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: iulius on November 01, 2017, 08:57:32 PM
Quote from: horatiu.cosma on October 30, 2017, 07:30:55 PM
Am văzut pe FB-ul cuiva că pe DN2 (în zona din Afumați unde e 2+2) s-a început montarea de parapeți de tip SAFENCE (http://safence.ro/). Să sperăm că o să funcționeze.

^^^
Safence.ro

Am vazut ca Safence.ro a disparut de pe FB.
NU mai exista...
Mie cel putin imi da eroare...
Oare de ce ?
Stie cineva ceva ? A fost doar o pacaleala ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduC

#2791
^^^ pfoai, prin Irlanda le zice cheese graters și sunt o adevărată condamnare la moarte pentru motocicliști. Acolo au fost instalați cu mulți ani în urmă și în urma experienței, fiind negativă, au început sa fie înlocuiți cu parapeti "tradiționali". Safence mi se pare o prostie

cristi5

#2792
De vreo 15-20 de ani Suedia foloseste un sistem echivalent cu mare succes, atat pe drumuri nationale cat si pe autostrazi.

Si acolo e criticat de motociclisti, dar cand vom avea nu 1800 ci 550 de victime pe an (cum au suedezii 270 la populatia lor, jumatate cat a Romaniei) putem si noi sa ne facem asemenea griji, deocamdata jumatate din victimele de la noi sunt pietoni si biciclisti, poate ar fi bine sa ne facem griji pentru ei mai intai. Iar 72% din cealalta jumatate nu poarta centura de siguranta...

In Australia exista o discutie aplicata despre motociclisti si miturile asociate cu separatorii. Vezi pe forum (pentru ca astfel de parapeti ingusti sunt relevanti pt deumuri 2+1 alternativ, s-a discutat acolo)

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=927.msg174012#msg174012

Safence a disparut de pe fb sau si fizic de pe drum la Afumati?

TibiV

Quote from: cristi5 on November 07, 2017, 10:33:03 PM
Safence a disparut de pe fb sau si fizic de pe drum la Afumati?

Asta vreau si eu sa aflu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

http://safence.ro functioneaza (nu arata mare lucru pe mobil dar desktop version merge)

Facebook are o baza de date masiv distribuita in care scalabilitatea e o prioritate iar disponibilitatea datelor la orice ora nu e o prioritate... Mesajul de eroare  asta spune: ca pagina nu e disponibila momentan.

TibiV

Eu am intrebat despre postarea FB...

Aia NU mai exsista.

De ce ?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Nu e sigur ca nu mai exista. Eu vad asa

Quote
The page you requested cannot be displayed right now. It may be temporarily unavailable, the link you clicked on may be broken or expired, or you may not have permission to view this page.

Vezi o posibila explicatie tehnica despre fb mai sus.

wifi

@Morosanu
> Sensurile giratorii sunt sport european.

Sunt mai sigure decat intersectiile semaforizate. Se gaseste pedala de frana si la masinile frizate, altfel ar trece bizonii nestingheriti prin intersectie. La Timisoara se straduie cu tehnica video, tot nu se dau amenzi pe motive birocratice.
Nu este intotdeauna recomandat sa opresti la rosu. Primul care mi-a intrat in portbagaj a prezentat o insuficienta de cofeina pentru a fi treaz calumea, al doilea a fost prea ocupat cu telefonatul ca sa mai observe si becurile alea colorate.
Cea mai periculoasa intersectie din Romania, la Soimus pe partea cealalta a podului, intersectia cu DN7 a fost potolita cu un fel de girator provizoriu din plastic. Si pe acolo sunt planuri mari, lipsesc ceva milioane, visuri...


vancouver

#2798
Quote from: wifi on November 10, 2017, 06:31:46 AM
@Morosanu
> Sensurile giratorii sunt sport european.

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar in Germania nu este asa. Se amplaseaza sensuri giratorii noi STRICT pe drumuri 1+1 la intersectia cu alte drumuri 1+1. Si in restul tarilor europene acest tip de intersectii reprezinta majoritatea. Sau daca sunt giratorii pe 2+2, atunci de regula la intersectia cu un drum secundar, care nu aduce mult trafic, de natura sa blocheze drumul principal. (atentie, nu discutam de sensurile giratorii din piate si piatete cu valoare arhitecturala in orase, gen cele din Paris de la arcul de triumf (de altfel in Paris mega intersectiile giratorii de regula nu sunt liniate, pentru ca oricum nimeni nu respecta liniatura intr-un sens cu mai multe benzi). In general in orase sensurile giratorii chiar si pe bulevarde cu mai multe benzi sunt inca acceptabile, pentru ca in oras oricum se circula cu 50 sau mai incet, daca este aglomerat.

Idiotenia cu sensuri giratorii "cu mai multe benzi" nu prea mai exista in lumea germana. Unul dintre ultimele de acest tip, uriasul sens giratoriu Kaiserlei de langa Offenbach, tocmai este in refacere si se schimba in intersectie semaforizata, datorita numarului prea mare de tamponari si a ambuteiajului continuu care se crea acolo la anumite ore.

Deci repet: DA, APAR SENSURI GIRATORII NOI SI IN GERMANIA. DAR NUMAI PE DRUMURI CU 1+1 / 1+1. Sau daca prin exceptie un drum este 2+2, atunci celalalt este f. slab circulat. Iar in Franta si Italia, da si acolo apar ca ciupercile dupa ploaie sensuri giratorii, dar nici acolo pe drumuri 2+2 pe care se circula cu 100km/h, despartite de parapet median, cum este DN1 Vestem-Sibiu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on November 10, 2017, 11:13:09 PM
Iar in Franta si Italia, da si acolo apar ca ciupercile dupa ploaie sensuri giratorii, dar nici acolo pe drumuri 2+2 pe care se circula cu 100km/h, despartite de parapet median, cum este DN1 Vestem-Sibiu.

,,Noi de la Rîm ne tragem"...
Dar am renuntat sa mai invatam ceva "de la Rîm" de peste 1500 de ani... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Elevii unui liceu din Buzău au realizat prima trecere de pietoni 3D din România. Planul Primăriei

Quote
Prima zebră 3D din România a fost realizată de elevii Liceului de Artă din Buzău chiar în faţa şcolii lor.

Elevii s-au inspirat după modelul unei localităţi din Islanda, apoi au făcut propunerea edililor buzoieni, iar aceștia au acceptat-o fără rezerve. Astfel, miercuri dimineață au trecut la punerea în practică a proiectului, relatează campusbuzau.ro.

Pentru realizarea marcajului rutier, elevii au colaborat cu muncitorii de la urbanism, care le-au pus la dispoziție vopseluri speciale.

Proiectul pilot a fost asumat cu entuziasm de edili, care au ţinut să verifice personal proiectul special al liceenilor.

În cazul în care proiectul se va dovedi a fi unul util, Primăria va dezvolta conceptul şi în alte zone intens circulate ale oraşului.

http://www.tvbuzau.ro/trecere-de-pietoni-3d/

Mama proștilor este mereu gravidă... :)


dr4qul4

Pe bune?
Inteleg sa fie asa cand ai semafor, sau pe drumurile cu 1 banda pe sens.
Dar cum sa faci asta pe un drum cu mai multe benzi pe sens. Daca o faci, ramai fara vizibilitate. Mie mi-a tras-o unul si tot eu am fost vinovat. M-a lovit din lateral in bara din spate. Aveam o autoutilitara care facea stanga din sens opus. Am scos botul putin sa vad si nu era nimic, Am inaintat si vad ca vine (fortand galbenul e adevarat) drept spre mine. Am apasat pedala dar tot m-a prins. A zburat bara de pe spate. Daca ma lua din lateral era dauna totala.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Europiu

#2803
Quote from: rocklee on November 16, 2017, 08:09:53 PM
ciprinel ....am cautat acei parapeti circulari... am facut un drum dus intors de la dealul cu cariera pana la nodul ilia dar nu am gasit nici un asemenea parapete circular ...din imagine prezentata de cnair ..se vede acolo o pata de pamint ...am trecut pe langa ea dar nu erau nici un stalpisor circular ...erau dor cei din profil U pe care erau montati parpeti mediani  ....dar ce am descoperit ..este ca acei stilpisori circulari se bat in asfalt se lasa o parte afara iar apoi se monteaza stalpisorul de profil U...pe care ulterioe se pune parapetul normal  :)




uitei la nivelul asfaltului in interiorul celui de profil U pe care este montat parapetul


Mie ce îmi dă fiori în poza asta e distanța extrem de mică între marcajul exterior B2 și parapetul median. Da, știu, a explicat vancouver o dată că așa e normativul românesc, dar asta nu e o scuză să nu îl modifici. Să fim serioși, 2 x 20 cm luați din zona mediană nu reduce din siguranța traficului, ba dimpotrivă, aș zice.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

NicolasGavrila

Este un lucru care ma uimeste de fiecare data cand vad autostrazile fiind construite. Rareori am vazut in Europa o distanta asa mica si sper sa se schimbe in curand pentru ca senzatia de stres e intensa cand se circula pe acea banda.