Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ovicor

Daca tot am provocat aceasta discutie, tin sa mentionez:
1) Eram pasager, nu sofer.
2) Soferul practica o viteza cu 20-30km/h peste viteza la care ma simt eu confortabil. Pe orice categorie de drum, eu circul cu -20/+10 km/h.
3) Tot timpul soferul conducea preventiv, fara sicanare, revenind pe banda 2 doar cand era convins ca intentia sa este inteleasa si acceptata de ceilalti soferi. La randul sau permitea altor soferi manevra cand o masina lenta aflata pe banda 1 o impunea. Fara a forta soferii aflati in urma lui sa franeze, bineinteles.

vancouver

Quote from: Dan74 on August 14, 2017, 01:22:20 PM
Eu tocmai ce m-am intors din Anglia, am vazut cum se circula si cum sunt folosite panourile pe autostrada la ei, in apropiere de Birmingham pe M40 fiind aglomeratie s-a deschis si banda de urgenta, viteza a fost limitata la 60 mile si toata lumea mergea regulamentar. Mai departe spre Londra unde nu mai era aglomeratie vitezomanii au inceput sa mearga fiecare cu cat vroiau.
Oare cand o sa vedem asa ceva pe autostrazi in Romania?

Panourile acelea electronice de limitare a vitezei au aparut dupa ce a aparut intai un alt fenomen: AMBUTEIAJUL MASIV. ZILNIC. Cu pagube economice imense si intarziere permanente acasa sau la servici ale navetistilor (atentie navetistii cu masina sunt din clasa superioara, a nu se confunda cu idee de navetist sarac).

ATENTIE: IN LIPSA UNEI AGLOMERARI MASIVE (deci nu exista risc de ambuteiaj) PANOURILE IN GENERAL SUNT STINSE. (exceptie zone inalte cu ceata sau alte periocole, acolo pot functiona continuu.

Deci inca o data atentie: cand nu exista risc de ambuteiaj TOATE panourile electronice sunt stinse.


In Romania aproape niciodata nu exista risc de ambuteiaj pe vreo autostrada. Daca ar exista panouri electronice, acestea ar fi stinse permanent. Situatia de aglomerare pe A2 spre Constanta si invers este doar 2-3-4 week-end-uri pe an, cand poate ar avea logica o temperare a soferilor cu o restrictie la 100 sau 80.


Exista si in Romania un numar redus de panouri. LA VRAJEALA. Nu au nici o legatura cu ce vedem in vestul Europei. Pentru a fi un sistem functional e nevoie de cateva conditii:
1. Panouri amplasate la distanta de 1 km intre ele, MAXIM 2 km. (deci sa zicem intre Bucuresti si Fundulea trebuie vreo 15-20 de tabele cu panouri pe fiecare sens de mers, cu indesire la noduri).
2. Afisaj SEPARAT pentru fiecare banda.
3. Urmarire a traficului atat video, cat MAI ALES AUTOMATIZATA. In dreptul fiecarui panou instrument de masurare exacta a numarului de vehicule.
4. Urmarire meteo, de asemenea din 2 in 2 km sau chiar mai des.
5. Centru de comanda, cu program automatizat, care reduce viteza in functie de trafic - eventual deschide banda de urgenta pentru trafic sau inchide alte benzi in caz de lucrari sau de accident.

Logica intregului sistem este urmatoarea: fluxul maxim de masini se inregistreaza la 80km/h. La viteze mai mari soferii lasa instinctiv si conf. legii distante mai mari intre vehicule si astfel capacitatea autostrazii scade si se ajunge la "ambuteiajele din nimic". Se adauga nervozitatea, care la limitare de viteza scade, iar o nervozitate scazuta inseamna mai putine manevre de schimbare de banda, adica o capacitate mai mare (la schimbarea de banda, un vehicul are nevoie de spatiu dublu, adica si pe o banda si pe cealalta, astfel scade viteza tuturor celor de pe banda pe care se baga nervosul, iar pe banda unde un loc a devenit liber nu se ajunge nicidata sa se compenseze locul liber).
Si astfel exista 4 trepte ale panourilor electronice: trafic liber (panouri stinse), limita 120, limita 100, limita 80. Urmatoarea limita este ambuteiajul, adica exista un numar de vehicule, care depasit nu se mai poate lua nici o masura si chiar se ajunge la blocaj.
Acolo unde este posibil se deschide si banda de urgenta traficului (asta inseamna insa investitii importante in cresterea latimii acesteia, cresterea portantei, urmarirea traficului pe banda de urgenta, panou separat si peste banda de urgenta)
In plus se mai pot impune restrictii de depasire pentru camioane.


CONCLUZIE PENTRU ROMANIA: panouri electronice (sisteme VMS) nu au logica in acest moment pe nici o autostrada. Este absurd sa vrei asa ceva in Romania. Se va intampla atunci cand vom avea pe autostrazi ambuteiaje cum avem acum pe DN pe Valea Prahovei sau pe DN duminica seara la intrarea in Bucuresti (sa zicem pe DN6).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on August 15, 2017, 12:15:58 AM
Se adauga nervozitatea, care la limitare de viteza scade
Maybe in UK...

La noi nervozitatea in mod sigur va creste.
Cine ar inrazni sa limiteze la noi viteza pe autostrada la 100 sau (Doamne fereste!) la 80 si va primi intreaga productie e baietilor de la Gaesti in stare "gata de folosinta" - adica "full" de carne...
Ca sa nu mai vorbim ca "nervosii" nu se vor sinchisi kkt-urile alea de indicatii de pe panouri...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#2703
Indraznesc sa te contrazic TibiV. O mare parte dintre "nervosi" sunt adepti ai respectarii cu strictete a regulilor. Nervozitatea lor deriva deseori de la constatarea unui comportament usor incorect la altii. De ex. unii care se baga pe banda a 2-a in ultima clipa si taie fata - atunci orice conducator barbat mascul si care el insusi NU ar fi facut asa ceva (deci adept al regulilor si dreptatii), se enerveaza si apar si consecinte (injuraturi, flashuri, depasiri, accelerari, etc...). Idem daca un "bou" sta cu 105-110 sa depaseasca coada de camioane si creeaza in spatele sau ditamai coada - desi este evident logic ca prin acea depasire el va ajunge cel mult cu 1-2 minute mai devreme la urmatorul oras, el totusi se incapataneaza si depaseste si tine alti multi oameni in loc, care ar putea circula semnificativ mai repede. Adeptul corectitudinii (dar desigur mai corect pentru el insusi decat pentru altii) se va enerva dupa un timp...

Deci atentie, eu nu vorbesc de BIZONI, care merg cu 180-200 si care stau la un metru in spate si fac flashuri, eventual au si o masina f. mare. Eu vorbesc de middle-normal-man, care are totusi o masina buna, este adeptul regulilor si se enerveaza. Care atunci cand autostrada este libera merge cu 130-150 (soferii "normali" de care vorbea ovicor).

Ei bine, acesti nervosi "normali" sunt primii care agreeaza astfel de masuri si daca e lege, sa fie pentru toti. Si sunt de acord, si se calmeaza, si merg cu viteza indicata pe panouri + 10 sau +20 maxim (daca este posibil). Important este ca limitarea sa nu fie ABERANTA. Adica sa se vada de la 5000 km ca nu e nici urma de aglomerare, si totusi vreun destept pune limitare pe panou - atunci evident nimeni nu va respecta. Dar daca chiar este aglomerat si chiar se circula in coloana, atunci acea limitare chiar va produce efecte pozitive.

Eu vad asta zilnic si in Germania. Aceeasi soferi nervosi sau semi-nervosi pe zonele fara limitare se calmeaza cand vad ca este un cârd infinit de masini si o limitare impusa ca urmare a aglomeratiei.

In esenta: TE RESEMNEZI. Stii ca limitarea este din cauza aglomeratiei excesive, stii ca n-ai ce face. Stii ca nu ajungi nicaieri, deci te resemnezi, TE CALMEZI.

Asta evident nu functioneaza pe distante infinite, merge pentru 20-30 de minute maxim, adica pe 30-40 km. De aceea si panourile in vest, sunt de regula in apropierea oraselor mari, pe 30-40-50 km, unde aglomeratia este maxima. Iar in rest nu exista panouri.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bbk

In Anglia se practica limitarea preventiva. Ceva de genul "qeue  ahead slow down" și se limitează la 50 mph aprox   80km/h. Intrările in autostrada au semafoare în zonele cu probleme iar cei care sunt pe intrare prind 30 de secunde verde și vreo 90 de sec rosu

Inviato dal mio SM-N910F utilizzando Tapatalk


pasadia

Intrebare de documentare: aveti idee daca exista normative ca tmai tehnice cu privire la modul de stabilire a vitezei maxime legale? Nu ma refer in RO neaparat, ci in alte tari.

Intreb pentru ca exista diferente apreciabile pe care nu mi le pot justifica nicicum. Avem centura Brasov, 2*2 pe mare parte, cu parapeti mediani si acces controlat - 90km/h viteza maxima
Pe portiunea in care lipseste parapetul median - 70km/h
Comparati cu centura TM - 100KM/h - 1+1 cu un acostament mai larg dar care dispare la poduri, fara parapeti mediani si deci cu posibilitatea virajului la stanga peste o banda de circulatie.
Comparati cu DN1 - aceeasi viteza maxima si in zona cu parapeti mediani, si in zona fara, si in zona cu o banda, si in zona cu 2, etc...

Din punctul meu de vedere ideea ca stabilim un regim de viteza UNIC pentru toate DN-urile (pe care apoi il modificam punctual) e stupida. Nu e DN24C la fel ca DN28. Nu e DN7C la fel ca DN2A. Difera calitatea (sau prezenta) asfaltului, difera latimea benzilor, difera elementele de siguranta (parapeti, insule mediene, benzi dedicate pentru viraj la stanga, etc...). Iar de aici vine si problema mare de siguranta a traficului (ok, stiu, una e viteza legala, alta e viteza reala, dar oricum...). Panaceul universal, ala cu autostrazile, nu tine. La fel nici speranta ca face CNAIR-ul ceva (vedem ce rahat face pe DN1 in zona Clujului).

Asa ca dilema mea nu tine neaparat de viteza maxima legala ci de elementele care ar trebui satisfacute pentru ca ea sa fie corecta. Plecam pe ocolite, dar poate gasim o cale sa crestem in mod real siguranta in trafic.

dumbravaandrei

Stabilirea vitezei maxime legale pe un tronson de drum sau pe o categorie?
Tin minte ca in RO erau specificate prin proiectul ala de la MT care specifica incadrarea in clasa tehnica a unui drum (postase NGC acum ceva luni pe forum dar nu am timp acum sa caut). Nu mai tin minte daca era OM sau alt tip de document.
De obicei normativele de incadrare in clasa tehnica a unui drum trebuie sa specifice referintele si principiile de stabilire a parametrilor de trafic.

perfidus

Cred ca raspunsul il gasim in rezultatele diferite/neunitare ale auditurilor de siguranta rutiera. Care audituri ar putea sa lipseasca pe sectoarele mai vechi de drumuri/reabilitari, de unde si limitarile lipsa.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ashbird

daca centura Brasov ar fi integrata in Drum european ar trebui sa aiba limita de viteza 100 km/h
altfel daca e DN are doar 90km/h
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

pasadia

Dar e intravilan, hai sa punem limita la 50!

Nu intelesesei intrebare presupun - cand stabilesti o limita de viteza nu conteaza unde e incadrat drumul (E, DN, DJ, DC) ci conteaza caracteristicile lui de siguranta. Afirmatia asta imi pare atat de evidenta incat credeam ca nu trebuie sa o afirm. Mai departe discutia ar fi despre cum cerem ca acele elemente de siguranta sa fie gandite si imbunatatite astfel incat sa genereze un regim de viteza real adecvat celui legal (si invers, unul legal corelat cu cel real).

adiarc

corect...iar la centura Bv,limita de 90 este intemeiata.Daca vom avea autoritati locale care le vor presa pe cele centrale si impreuna vor scapa treptat de giratoriile de pe aceasta centura si intersectiile cu probleme ,mentionate de tine,atunci un 100/ora cu posibilitatea de a merge cu max 110 ar fii ok...mai mult cu siguranta nu permite raza curbelor,in conditii de siguranta

repet...astept ziua in care luam toate DN,in ordinea intensitatii traficului si ne punem la masa sa vedem cum crestem siguranta traficului ,concomitent cu viteza de deplasare...stiti voi ...masuri de genul corectarii unor curbe stranse,dublari de benzi,centuri ocolitoare.Pot fii luate masuri extraordinare cu bani mult mai putini decat constructia unei autostrazi

primul pe care il astept este DNCB,apoi DN7,V.Oltului,apoi DN1,Dn2,etc...si o spune traficul de pe acestea,nu doar opinia mea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry


bogdymol

Poate ca stiti deja, dar in Austria, in cazul in care traficul pe autostrada e blocat sau foarte mult incetinit (STAU), este obligatoriu ca toate masinile de pe banda cea mai din stanga sa se mute cat mai aproape de parapetul din stanga, iar toate masinile de pe banda cea mai din dreapta (sau benzile cele mai din dreapta in cazul autostrazilor cu mai mult de 3 benzi pe sens) trebuie sa se mute cat mai pe dreapta, astfel incat pe mijlocul autostrazii sa se creeze un culoar liber pentru ca vehiculele de urgenta (politie, ambulanta, pompieri etc.) sa poata ajunge cat mai repede la locul accidentului. Puteti citi mai multe despre asta pe wikipedia (e doar in germana, dar pozele sunt edificatoare, plus ca puteti traduce cu Google Translate).

Pana acum erau pe autostrada semne de informare ca acesta:



Zilele trecute au inceput instalarea unor noi semne, inclusiv in alte limbi frecvent utilizate de cei in tranzit (Română, Maghiară, Cehă, Poloneză):





Pozele le-am luat direct de pe pagina de Facebook a companiei de autostrazi din Austria (ASFiNAG = CNAIR-ul lor).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

vancouver

#2713
Nu este corecta traducerea in limba romana. In româna prin banda de urgenta se intelege banda de la marginea autostrazii, care pe germana se numeste Standspur, adica banda de stationare. Traducerea clara si sugestiva ar fi "cale de salvare" sau "cale pentru interventii". In nici un caz BANDA. Banda, ca si in germana "Spur" desemneaza ceva marcat pe carosabil ca atare. De aceea nici in germana nu se spune "Rettungsspur", ci "Rettungsgasse". Deci nu e nici o banda, este o cale (Gasse inseamna alee, straduta ingusta, cale).

Prin aceasta traducere anapoda (specifica superficialitatii cu care romanii trateaza multe probleme, inclusiv traducatorii), se va ajunge la confuzii.

In momentul in care intr-o limba creezi un termen nou, inexistent pana in acel moment, iti asumi o mare responsabilitate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Europiu

Ar trebui sa trimitem un e-mail ASFINAG-ului. Nu glumesc. Fie din partea API ori ASCORO ori amandurora... Formulat scurt si la obiect, eventual cu sugestii de formulari alternative si cu multumiri ca s-au gandit la romanii care tranziteaza.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).