Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

motociclistul ala avea o viteza mult prea mare tinand cont ca urma giratoriul. Avea lejer 80 kmh.
Masina nu i-a taiat calea, putea trece linistit DACA urma banda si nu incerca sa taie giratoriul.
Daca lovea masina, vinovat era soferul masinii. Dar el loveste bordura, probabil pentru ca s-a speriat si a franat puternic si nu avea abs la motor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

afreddyapp

Poti,te rog,sa precizezi si sa argumentezi "vinovatia" soferului autoturismului,in cazul in care s-ar fi tamponat motociclistul cu masina?

Sorinus

Pai e sens, prioritate de stanga. Motociclistul este in stanga masinii care iese.

afreddyapp

Expresia "prioritate de stanga" nu exista in codul rutier.
Iti recomand sa citesti art.57,aliniatul 4 din codul rutier,iar apoi sa mai urmaresti odata  clipul, unde vei observa care e primul autovehicul ce circula in giratoriu...
Suplimentar...
motociclistul patrunde in giratie pe banda a 2-ua si vrea sa  paraseasca giratia prin taierea benzilor.
Dar parasirea giratiei se face intotdeauna de pe banda 1.
Daca banda 1 e "ocupata"..ghici...

dr4qul4

exact. la orice accident in giratoriu, vinovat este intotdeauna cel care vine din stanga. .
politistul nu judeca dupa filmare. pentru el motociclistul era deja in giratoriu iar masina abia intra.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

afreddyapp

De cand stabileste un politist vinovatia?
Poate ai vrut sa spui ca ...constata.
Multe spete se corecteaza in instanta...unde proble video,desi nu sunt considerate oficiale(legale),pot conduce la clarificare situatiilor.

dr4qul4

proba  video care apartinea motociclistului. o camera de bord nu ar fi prins acest accident.
si chiar si asa, ar fi dat vina dubla. Masina avea cedeaza trecerea si nu a facut-o.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Allex

Sa cedeze trecerea cui? Giratoriu era liber atunci cand a patruns in el.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

afreddyapp

Asta nu inteleg cei mai multi dintre participantii la trafic.
Faptul ca trebuie sa acorzi prioritate autovehiculelor AFLATE in interiorul giratiei,atunci cand doresti sa patrunzi in intersectie.
Semnul cedeaza,in cazul de fata,il are si motociclistul.

Pt. confuzii,o mare vina o au si instructorii auto si profesorii de legislatie rutiera,care in loc sa simplifice metodologia invatarii,mai mult o complica.

Buna oara,spre exemplu,legislatia germana sau austriaca interzic ca la patrunderea intr-un sens giratoriu sa se semnalizeze stanga,cand se doreste parcurgerea giratiei!

La capitolul "Blincken" se specifica clar asta:

https://www.avd.de/regeln-kreisverkehr/

La noi se invata sa semnalizezi stanga la patrundere,atunci cand doresti parcurgerea,urmata de semnalizare dreapta la parasire.
Avand in vedere definitia "schimbarii directiei de mers",consider ca aceasta se produce doar la momentul parasirii giratiei,care se face prin manevra la dreapta,deci semnalizam logic dreapta.Si ca atare, semnalizarea stanga la intrare nu are logica....e evident ca patrunzi in intersectie...

Am facut aceste precizari pentru ca ce se intampla....cand esti proaspat posesor de carnet de sofer, in general respecti regulile invatate.
Dar odata cu scurgerea anilor,cu acumularea "experientei",renunti la anumite obiceiuri.
Si atunci intalnim frecvent situatii in care conducatorii auto semnalizeza stanga la intrarea in giratie dar uita,sau nu mai semnalizeze dreapta la iesire.
Ori semnalizarea iesirii e cel mai important aspect.
Iesirea este in fapt manevra prin care se schimba directia de mers.

Scuzati poliloghia,dar consider ca la noi,metodologia de invatare a regulilor de circulatie, in intersectiile cu giratii,este gresita.





Harry

Inainte de giratoriu e semn care spune sa se reduce viteza al 30 km/h. Trebuie precizat ca strada dintre Ct si Navodari este bulevard nu mai are statut de DN sau altcev asemanator.

andrei@buc

motocicleta nu era in intersectie in momentul in care masina a patruns in sens. iar regulamentul spune ca trebuie sa acorzi prioritate doar celor ce se gasesc deja in interiorul sensului giratoriu.

interpretarea lui afreddyapp este:
sensul giratoriu era gol
masina intra in sensul giratoriu
in intersectie, pe banda 1, se gaseste masina
in intersectie patrunde si motocicleta
motocicleta circula cu viteza, trece de pe banda 1 a sensului giratoriu pe banda 2, unde incearca intr-o singura manevra sa depaseasca masina si apoi sa treaca pe banda 1 si sa iasa din intersectie
nu ii iese manevra si are loc accidentul

cu observatia ca nu exista marcaje orizontale in intersectie si nu stiu de ce cineva ar presupune ca exista doua benzi, as spune ca in esenta mi se pare corecta interpretarea. dar as fi foarte curios daca ai avea castig de cauza in instanta

perfidus

Accident pe DN7 intre Brezoi si Sibiu, la Caineni. Carosabil umed, o duba de transport marfa care gonea a derapat si a intrat intr-un TIR. Toti cei 3 pasageri din duba si-au pierdut viata. Drumul a fost blocat cel putin vreo 2 ore.
Intrebare: este oare vina administratorului drumului ca nu a facut ce trebuia sa semnalizeze zonele periculoase (mai ales pe timp de ploaie) sau e exclusiv vina soferului grabit si prea sigur pe fierul de sub volan :(.
Intre timp, pe PiSi se lucreaza intens la studiul de fezabilitate. Au trecut 3 ani din contract.

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nirolf

La asta trebuie să răspundă polițiștii în urma cercetărilor, sunt mulți factori care pot duce la derapaj, fiind o dubă de marfă e posibil să fi avut și cauciucuri foarte uzate de exemplu. Dacă exista o peliculă de apă pe carosabil care să ducă la acvaplanare (șleauri de la tiruri) atunci e o problemă care trebuia semnalizată/remediată, dar mă îndoiesc că poliția își bate capul cu astfel de detalii, va intra generic la neadaptarea vitezei la condițiile de drum.

neobluenet

Soferul dubei de pe Valea Oltului era din Cluj si se pare ca a incercat sa depaseasca in curba.

La inceputul lunii am facut un drum Cluj-Napoca - Botosani si retur. Foarte multi viteji am intalnit, multe masini de Italia si Spania, dar romanii le dadeau clasa la depasiri aiurea.

perfidus

^^ Se vede bine linia continua intr-una din fotografii - adica dpdv al politiei rutiere soferul are vina exclusiva - case closed. RIP. Pentru viata celor doua tinere pasagere pakistaneze nu mai are cine sa plateasca.

Iar despre vitejii de care vorbesti se spune ca are fiecare pomul lui pe marginea soselei. Am vazut si eu doua exemplare ieri pe defileul Jiului (DN66). Pentru a deschide ochii si altora care spera ca nu va veni nimeni pe contrasens, trebuie facut intotdeauna mai mult. Panouri de avertizare (sisteme ITS), lumini galbene intermitente, poze pe panouri publicitare ca pe pachetele de tigari.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat