News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Cred ca ar fi foarte util daca cele doua pagini de facebook (Peundemerg si Pro Infrastructura) ar prelua filmuletul de mai sus cu o descriere in romana. Multi soferi ar avea de invatat din asta.

TibiV

Ce descriere in romana ?...

Le-am vazut pe "mute".
Nu ai nevoie de mai mult text decat "Ce trebuie sa faci cand trec pompierii/ambulantele"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Tu presupui ca toti soferii au un anumit nivel dar din pacate am vazut atat de multe persoane care nu gandesc incat am ajuns la concluzia ca e mai bine sa avem explicatii la nivel de gradinita.
As mai adauga si cate un "de ce" trebuie actionat in felul respectiv pentru fiecare din cele 3 situatii, sansele ca o persoana sa respecte o indicatie sunt mai mari daca ii spui si de ce sa faca lucrul respectiv.

P.S. Si eu as putea spune ca le-am vazut pe mute avand in vedere ca nu stiu germana  O:-)

dragos76

O floare, cu care din păcate nu se face primăvară: http://www.nonguvernamental.org/comunitate/drum-sigur-abcdar-rutier-la-bilant/
În articol zice că e un "proiectul educational ...  dezvoltat pe baza programei de educatie rutiera elaborata de Ministerul Educatiei si Cercetarii Stiintifice in anul 2015". Deci chiar există o astfel de măsură, la nivel național? Probabil că e la nivelul de materii opționale, dar totuși de ce nu se insistă mai mult cu astfel de programe, dacă există un cadru favorabil pentru asta?

Cei care ar trebui să fie cel mai activ implicați nu ar trebui să fie nu știu ce ONG-uri sau firme, ci chiar poliția rutieră. Care ei ar trebui să caute parteneri ce să îi ajute în a implementa programe la nivel național. Dar nu știu de ce cred că și în cazul ăsta mai degrabă a fost invers, ceva ONG a avut ideea (lăudabilă) de a face un program, și i-a cooptat și pe cei de la poliție în el.

Cristi N

O sa repostez raspunsul pe care l-am primit anul trecut de la dumbravaandrei, cred ca face foarte multa lumina din punct de vedere al responsabilitatii pentru educatia rutiera.

Quote from: dumbravaandrei on November 06, 2016, 11:09:45 PM
Nu se specializeaza la locul de munca dar te rog sa si distingi cu ce ar trebui si cu ce nu ar trebui sa se ocupe politia. Sunt specializati pd cercetare penala si procedura cjvila specifica.
Despre Trafic si Siguranta Rutiera se ocupa departamente specifice din Ministerul Transporturilor. Politia Rutiera este Organ de Cercetare Penala si una din autoritatile de control pentru activitatea rutiera (din cele 8 sau 9 cate sunt la ora actuala).
Da, TSR-ul din MT doarme si sta bine ascuns.
De 11 ani, politia nu mai are statut de moasa comunala! Cand o sa inteleaga masa acest lucru?
Preventia in tara asta nu trebuie sa o faca DOAR politia. La ora actuala, cu resursele extrem de limitate pe care le are, doar ea face acest lucru. Scolile de soferi unde sunt? ARR-ul ce naiba face? Ministerul educatiei bine ca da bani de ore de religie la toti popii dar sa bage 2-3 ore la cate un politist sa vina la doua ore de dirigentie pe semestru sa explice celor de 1-12 nitica educatie rutiera nu se practica. Politia Rutiera a ajuns in cea mai proasta pozitie posibila.... toata lumea o injura si ii baga bete in roate si o leaga de maini cerandu-i in acelasi timp de toate...
Nu mai continui ca da vadimiada in mine si fiind si moldovean ma blocheaza Ionut cu ordin judecatoresc si camasa cu maneci lungi... foarte lungi....

danutzu_1069

Quote from: Cristi N on July 05, 2017, 10:38:34 PM
Cred ca ar fi foarte util daca cele doua pagini de facebook (Peundemerg si Pro Infrastructura) ar prelua filmuletul de mai sus cu o descriere in romana. Multi soferi ar avea de invatat din asta.

Apropo de filmult, cred ca ar fi util sa-l vada SI soferii de pe masinile care circula in regim de urgenta... Nici astia (poate nu toti) nu stiu pe unde sa circule si ce trebuie sa faca.
Locuiesc pe sos Berceni, la Aparatorii Patriei si nu exista zii de la dumnezeu in care sa nu treaca prin zona vreoambulanta, SMURD sau Pompieri... asta pentru ca pe Berceni este spital de urgenta, pe Oltenitei este uitate de pompieri+SMURD.
Se stie faptul ca intersectia de la Aparari este una aglomerata spre foarte aglomerata,, si daca mai vine si oambulanta... totul e varza.
Odata ca soferii nu stiu ce sa faca,, si a doua, ca nici astia de pe ambulanta nu au habar pe unde sa mearga.
Pe Berceni, care se stie ca este cu benzi separate, nu stiu cine i-a invatat sa caute loc pe langa bordura, in loc sa tina mijlocul (ca in filmulet)

nirolf

#2646
Neglijenta care ucide: Sute de treceri de pietoni din Bucuresti nu sunt marcate de Primaria Capitalei si primariile de sector. Cate accidente s-au produs in ultimii 4 ani

QuotePolitia Rutiera a identificat peste 350 de treceri de pietoni nemarcate cu zebra in Bucuresti, potrivit unui raspuns trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro, iar cifra reala poate fi mai mare, la o simpla plimbare prin oras fiind vizibil ca bulevarde intregi nu sunt marcate.  Aceste treceri nesemnalizate corespunzator prezinta un risc crescut de accidente deoarece soferii se uita in principal la marcajul de pe asfalt, apoi la indicatorul rutier. Zeci de accidente au loc in fiecare luna pe aceste treceri nesemnalizate.

Intr-un raspuns trimis HotNews.ro, Politia Capitalei transmite ca nu are o situatie cu accidentele produse pe trecerile de pietoni nesemnalizate corespunzator, insa in total in perioada 01.01-01.05.2017, in Municipiul Bucuresti s-au produs 208 de accidente pe fondul  neacordarii prioritatii de trecere pietonilor soldate cu o persoana decedata, 19 persoane ranite grav si 208 persoane ranite usor.

Din păcate așa e, în ultimele luni mi s-a întâmplat să fiu claxonat pe trecerea de pietoni, chiar în condițiile în care pe alte benzi opriseră mașinile. Alt șofer s-a oprit la câțiva centimetri de mine și se uita cu gâtul sucit după semnul de trecere de pietoni, marcajul lipsind.

TibiV

Quote from: panda_no 5 on August 01, 2017, 10:21:42 PM
Doamna cu Skoda a intrat inexplicabil pe contrasens fix in masina ce venea din sens opus. Nici o urma de franare. Facebook pe telefon? Mesaje?
Eu sunt in permanenta uimit cat de putine accidente avem comparativ cu numarul uluitor de soferi (pisi blonde sau barbosi bronzati,..) care nu alta treaba in trafic dacat sa isi foloseasca mobilul...
Vorbitul la telefon este minimul, sa-i vezi cum tasteaza nervosi pe WhatsApp sau pe FB si nu se mai uita nici in stanga nici in dreapta...
Dar, deh, baietii de la rutiera or fi ocupati cu alte cele...:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

perfidus

La noi campaniile in media sunt firave/inexistente.
In tari cu vechime a fenomenului campaniile au inceput de prin 2011.

Iata un exemplu:




Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Harry

unul dintre cele mai ingrozitoare accidente de pe A4 a vut loc azi. Ce viteza a putut avea de masina a fost sfartecata de aproape 20 de m de parapet....

https://www.facebook.com/100009280342716/videos/1873599506292709/


Harry


Sorinus

E neacordare de prioritate, de obicei nu tin cu motociclistii ca merg tare si-s greu de vazut, dar acum venea si masina din care se filmeaza si nici ei nu i-a dat prioritate. Totusi, mi se pare ciudata reactia motociclistului, el se loveste de sens, desi  nu cred ca ar fi lovit masina.

Cristi N

Motociclistul a ramas cu privirea fixata pe masina care i-a taiat calea si nu a mai observat bordura pe care a si agatat-o.

Din pacate pentru el nu purta echipament, iar asta inseamna niste julituri naspa.

afreddyapp

#2653
Pt. ca s-a pomenit de "neacordare de prioritate".....
aceasta filmare e bun exemplu pentru a intelege ca autovehiculele care circula in sensul giratoriu(cum s-ar spune aflate in giratoriu) au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda in acesta.
Daca se urmareste cu atentie filmarea,se observa ca autoturismul patrunde primul in giratie,nu motociclistul.... ,iar filmarea se face,cred,tot de pe o motocicleta...

isantem

Quote from: Sorinus on August 04, 2017, 12:10:39 PM
E neacordare de prioritate, de obicei nu tin cu motociclistii ca merg tare si-s greu de vazut, dar acum venea si masina din care se filmeaza si nici ei nu i-a dat prioritate. Totusi, mi se pare ciudata reactia motociclistului, el se loveste de sens, desi  nu cred ca ar fi lovit masina.

Motociclustul are toata vina, avea cedeaza trecerea. Masina a fost primul in sensul giratoriu. Motociclistul trebuia sa reduca viteza.