Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Asta era "marea" intrebare: de unde este prietenul politist?
😂😂

JohannDB

Citat din spusele polițistului "outsider"....."""""- politistii, atunci cand sunt in trafic, atrag atentia soferilor si foarte des au loc incidente in locurile unde acestia se gasesc. iar incidentul poate sa fie sa dea cu masina peste el"""""

      ......Și nu numai să dea cu mașina peste el; să fie factorul generator al unei tamponări, a unui carambol, sau a altei "minunății", așa cum singur enunță, polițistul australian..... Și aici e ca-n bancul cu Eva... EVAlabil peste tot, "incuding us" !

dr4qul4

Quotedaca soferii nu respecta semnificatia benzii unice, consiliul local pune camera si le trimite amenda acasa, nu imobilizezi un politist sau doi pentru a te asigura ca acestia se comformeaza

Aplica tu asta la noi (desi consider ca masura ar fi extrem de buna):
1. Se contesta imediat, motiv pentru care la noi nu te amendeaza dupa camere
2. SI daca te-ar amenda, asata nu inseamna ca cineva ar plati acea amenda. Sunt destule masini cu nr de UE. Nici cei cu numar de RO nu isi platesc amenzile mereu.
3. Diferenta in romania intre clasele sociale este enorma. Sunt multi pt care amenda de 2-300 ron nu inseamna nimic. Pot plati linistiti 1 la 6 luni (cf legii, pentru a se evita amenadarea multipla pt rovinieta, nu te pot amenda din nou pana nu primesti instiintarea pt prima amenda).

Astept momentul in care se vor ridica permise pentru cei care merg pe linia de tramvai, pe baza dovezilor video (doar camere de trafic, nu filmari cu telefonul) si in care o amenda neplatita in 90 de zile sa duca direct la executarea ei (luat banii direct din cont). Daca nu ai bani sa o platesti (sau nu vrei) sa iti ridice permisul.
La noi, educatie se poate face doar cu batul. Nici eu nu sunt un sfant, dar niciodata nu am trecut prin stanga refugiului sau pe contrasens.
In schimb pe Bd Unirii merg mai mereu pe banda unica deoarece nu am alta alternativa. Fac dreapta pe o straduta inainte de semafor. Daca nu ma bag din timp pe "banda de autobuze", nu am nici o sansa. Sunt mult prea multi care merg doar pe acolo pentru ca nimeni nu le face nimic, si la fel de sigur sunt ca tot eu as fi scos vinovat in caz de accident.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

andrei@buc

Quote from: JohannDB on May 28, 2017, 09:41:38 AM
Citat din spusele polițistului "outsider".....

ca sa fie clar: era o discutie "la bere", nu era nimic oficial. el nu lucreaza "la rutiera" (aici se numeste highway patrol) dar poarta pistol si vesta antiglont la munca si erau doar pareri ale lui, luati-le ca atare
le-am reprodus doar ca termen de comparatie si pentru ca diferentele de abordare le-am perceput ca fiind mai mari decat ma asteptam

vancouver

Restrictia la 80 km /h pe ploaie este gresita din multe puncte de vedere:

- nu avertizeaza cu adevarat asupra punctelor critice in care in mod repetat se strange apa pe carosabil
- nu exista in nici o alta tara civilizata. In Franta este 110 km/h pe ploaie, in Germania deloc.
- restrictia nu este si pe DN, deci pe DN sa inteleg ca se poate merge pe ploaie mai repede decat pe autostrada

In Germania exista restrictii punctuale pe ploaie, cu reducere treptata a vitezei la 120 - 100 - 80. Este vorba de curbe sau urcari / coborari, pe care apa se strange cu predilectie in unele locuri sau curge siroaie. Dupa trecerea de punctul periculos, restrictia se ridica. Acesta este un mod de A AJUTA CU ADEVARAT soferii sa nu greseasca, avertizandu-i in mod real si concret la pericol.

O restrictie generala este problematica din punct de vedere psihologic. Pe o ploaie marunta, soferii constata repede ca la 110-120 km/h nu exista nici un pericol. Ca atare 99% dintre soferi stiu ca restrictia la 80 este exagerata si incorecta - la fel ca multe alte reguli din Romania. In afara de asta mersul cu 80 km/h pe distante mari pe ploaie marunta este psihologic aproape imposibil (e vorba de rabdarea umana, care are o limita, mai ales cand se vede de la o posta ca este aiurea si ca altii merg bine-mersi). Ca atare soferii vor merge toti cu viteza mai mare inclusiv in locurile in care se stranga apa de obicei.

Mai grav, restrictia este chiar periculoasa, pentru ca autoritatile se spala cu ea pe maini. In loc sa caute solutii (reducerea fenomenului baltirii in puncte periculoase sau panouri locale de avertizare), pur si simplu acest subiect nu-i intereseaza. In toate, absolut toate situatiile soferii sunt de vina, pentru ca au incalcat legea.


Ce este de facut? Simplu, ca si in multe alte situatii: sa incetam sa mai facem noi legi dupa spranceana. Adoptam pachetul de masuri ca in Germania (adica obligatia autoritatilor de a pune restrictii locale numai strict unde exista un pericol real de acvaplanare). Sau alternativ adoptam pachetul francez, cu restrictia la 110 generala si panouri de avertizare in locurile cu probleme.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

nirolf

Cate accidente rutiere se produc in Romania si din vina cui? Suntem in topul UE alaturi de bulgari.

QuoteRomania si Bulgaria conduc in topul numarului de accidente rutiere, potrivit datelor Comisiei Europene, confirmate si de datele Institutului national de Statistica. Anul trecut de pilda s-au inregistrat 30751 accidente de circulatie rutiera cauzatoare de vatamari corporale, rezultand un numar de 41475 persoane accidentate, din care 4,6% persoane accidentate mortal. Fata de anul 2015, numarul accidentelor de circulatie rutiera cauzatoare de vatamari corporale a crescut cu 6,2%, cel al persoanelor ranite cu 7,5%, iar cel al persoanelor
accidentate mortal a crescut cu 1,1%

Ce mai arata datele INS:

   - In anul 2016 se constata o crestere a riscului rutier la toate tipurile de accidente
   - Numarul accidentelor intre vehicule a crescut cu 9,6%, cel al accidentelor in care este implicat un singur vehicul cu 7,0%, iar cel al accidentelor intre un vehicul si un pieton a crescut cu 0,6%.
   - In ceea ce priveste accidentele de circulatie rutiera cauzatoare de vatamari corporale produse in localitati (exclusiv autostrazi), ponderea acestora reprezinta 82,7% din total accidente, in timp ce ponderea persoanelor accidentate mortal sau ranite a fost de 77,5% din total persoane accidentate
   - In 2016, din cei 3.821 pietoni si conducatori de vehicule rutiere aflati sub influenta alcoolului care au fost implicati in accidente de circulatie rutiera cauzatoare de vatamari corporale, 1.688, respectiv 44,2% au fost conducatori de autoturisme.
   - Din total persoane accidentate in accidente de circulatie rutiera cauzatoare de vatamari corporale, in anul 2016, mai mult de jumatate, respectiv 59,2%, aveau varsta de cel putin 30 ani.

oaspetele

http://www.timponline.ro/grav-accident-viisoara-soldat-trei-morti-raniti-grav/

Accident feroviar cumplit la Viișoara: Patru tineri decedați!

Cat poate costa, in definitiv, o bariera??
Ca o clipa de neatentie poate costa...totul.

adiarc

#2602
siguranta are zero vizibilitate in Romania..de la nivel central nimanui nu-i pasa ca in fiecare zii mor 4-5 oameni in trafic.....adica la fiecare o luna si jumatate avem un Colectiv sau dupa vreo 10 luni avem mai multe victime decat cutremurul din 77.

Aici ,din pacate,lucrurile se fac cu largul concurs al unei mari parti din populatie,care in loc sa faca presiune pt lucrurile importante ( infrastructura-siguranta,scoli,spitale,etc ),pun botul la tot felul de pseudo-subiecte cu zero importanta gen familia traditionala,arhiva Sipa si multe,multe altele servite zilnic de propaganda comunistilor de la putere.Probabil oamenii sunt invatati din vremuri trecute sa fie mintiti frumos iar ( dupa capul lor ),despre ceea ce nu se discuta la televizor ( singura lor sursa intoxicata profund),probabil nu exista...

Pt mine - un parapete montat corect,pe un drum intens circulat,sau o bariera la o trecere peste CF,lucruri care salveaza vieti,este mai important decat toate talk-showurile..
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

oaspetele

A decedat si al cincilea pasafer din masina, o fetita de 12 ani...

ashbird

din nefericire ... soferita avea 1 luna de cand avea carnet si majoritatea pasagerilor ii erau frati/surori

tin minte si acum ca instructorul mi-a zis cand vezi crucea lui Andrei ... belesti ochii dupa tren ... 
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

Aici te invata prost din scoala. Am vazut foarte multi soferi care opresc exact langa linia de cale ferata, pentru ca acolo ai "cea mai buna vizibilitate".
Ce nu li se spune e ca acolo ai si cele mai mari sanse sa ramai pe sine daca ti se opreste motorul.
Opriti naiba la 5 m in spate, va uitati stanga dreapta dupa tren si calcati pedala. Macar din inertie si tot vei trece cele 2 sine (sau chiar 1) inainte sa vina trenul.
Nu va mai ganditi la amortizoare.

Incredibil cate accidente avem la trecerile de cale ferata, in conditiile in care trenurile se tarasc efectiv.
Imaginati-va cum va fi cand vom avea linii de 140-160.
Pentru ca se pare ca nu suntem in stare sa facem treceri denivelate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#2606
Quote from: dr4qul4 on June 02, 2017, 01:53:44 PM
Aici te invata prost din scoala. Am vazut foarte multi soferi care opresc exact langa linia de cale ferata, pentru ca acolo ai "cea mai buna vizibilitate".
Ce nu li se spune e ca acolo ai si cele mai mari sanse sa ramai pe sine daca ti se opreste motorul.
Opriti naiba la 5 m in spate, va uitati stanga dreapta dupa tren si calcati pedala. Macar din inertie si tot vei trece cele 2 sine (sau chiar 1) inainte sa vina trenul.
Nu va mai ganditi la amortizoare.

Nu stiu ce reguli exista in Romania (mie instructorul nu mi-a zis nimic pe tema asta, decat ca trebuie sa opresc), dar in momentul in care crucea lui Andrei a fost inventata, ideea a fost sa fie amplasata FIX ACOLO UNDE VIZIBILITATEA ESTE MAXIMA. Cel putin in tarile cu apa mai calda, asa se procedeaza cand se alege punctul de amplasare a acestui semn de circulatie. Si evident autoritatile au obligatia de a pastra vizibilitatea maxima din acel punct, adica sa nu permita cladiri care sa o obtureze si sa taie vegetatia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

tocmai asta e. crucea e la minim 5m de linie dar multi opresc dupa ce trec cu jumatate de masina de ea....pentru vizibilitate.
Sunt si boschetii de vina, dar nu cred in coincidente. Cred ca si daca treci fara sa te uiti deloc, dar fara sa scazi sub 30 kmh, ai sanse mai bune sa scapi decat daca opresti exact in buza liniei.
Cand dai sa pleci din buza, masina da imediat in denivelare, si cum nu ai avut timp sa iei viteza, ti se opreste motorul.
Plus ca la ce sa fie atent un incepator? la tren sau la ambreiaj?

pana sa denivelam trecerile, poate ar fi mai bine sa:
- taiem tufele
- reparam trecerea, astfel incat sa scapam de grija amortizoarelor
- instalarea de bariere automate

Primele 2 sunt chiar ieftine.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Ieftine, dar ar trebui sa ii pese cuiva...

In rest perfect de acord....
(Ai vazut pe "Feroviar" ce bine arata trecerile alea noi unde probabil nici nu simti ca treci peste calea ferata ?...
Desi, evident, este o tampenie crasa sa mentii treceri la nivel pe principala magistrala a Romaniei... :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

SB76UFO

La nodul SB-V  de 2 zile a aparut urmatorul mesaj pe panourile VMS : Pastrati Distanta Regulamentara!
"Prostia este eternă și invincibilă"