News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Nu conosc nici eu vreun accident major in Romania sau Germania, care sa implice pila mediana. Insa, daca te gandesti cum ar putea fi un astfel de accident, iti dai seama de urmarile lui catastrofale. Pe langa morti si raniti mai sunt si urmatoarele (atentie, un autoturism nu poate strapunge glisiera deci nu ajunge la pila; discutam asadar de un camion sau autocar care loveste pila mediana):
1. Drumul care trece peste autostrada este compromis si trebuie inchis pana la refacerea podului.
2. Autostrada trebuie complet inchisa pe ambele sensuri timp de cel putin cateva zile, pana se indeparteaza / darama podul avariat.
3. Refacerea podului se va face sub trafic, cu congestii de durata si riscul producerii unor alte accidente.

In plus, chiar si acolo unde s-a pus pila mediana, drumurile secundare tot au fost mutate pe alt amplasament, astfel ca podul sa fie perpendicular pe autostrada.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#2491
Dar iata un caz in care probabil lipsa pilei mediane a salvat vieti si posibil eforturi de refacere a podului:


(click pe imagine pentru dimensiune max)

Este intersectia A1 cu DN7 de la Sibot (in dreptul orasului Cugir). De remarcat podul DN7 peste A1 nu este perpendicular, ci la un unghi de ca. 75-80°, facandu-se doar o usoara corectura de traseu pe DN7. Aici: https://www.google.ro/maps/@45.9225954,23.3405986,412m/data=!3m1!1e3


Iata si articolul despre accident:
http://ziarulunirea.ro/accident-spectaculos-pe-autostrada-orastie-sibiu-zona-sibot-un-tir-rasturnat-si-doi-raniti-cate-un-sens-de-mers-blocat-250632/

QuoteUn accident rutier spectaculos s-a petrecut sâmbătă, în jurul orei 00.30, pe Autostrada Orăștie-Sibiu, kilometrul 328, în zona Șibot din județul Alba.(...) UPDATE: Camionul și remorca, încărcate cu ceapă, deplasându-se din direcția Orăștie – Sebeș, au trecut peste parapetul care desparte cele două sensuri de mers ale autostrazii. Astfel, camionul se află pe o parte a autostrăzii iat remorca pe cealalta, traficul rutier desfășurându-se restricționat pe benzile rămase.

Soferul camionului si un pasager au suferit rani usoare si se afla la spital pentru investigatii suplimentare. Din primele cercetări ale polițiștilor la fața locului, cauza  accidentului este explozia pneurilor camionului.

UPDATE 2: În urma accidentului, conducătorul auto şi un bărbat în vârstă de 27 de ani, din Sebeș, pasager în camion, au suferit leziuni corporale ușoare, fără a rămâne internați. La ora 10.00 dimineață, s-a reușit mutarea cepei și a autocamionului de pe carosabil, circulația pe Autostrada A1, în zona accidentului, fiind reluată în condiții normale, pe toate cele 4 benzi. Urmează ca cineva să repare parapeții distruși, iar altcineva, probabil societatea de asigurări la care camionul avea polița, să plătească paguba.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

Nu ai cum sa stii sigur ca acel camion ar fi rupt pila mediana. Oricum, camioanele ajung rareori pe  centru. Ele de obicei au  ce au cu parapetii laterali.
E un accident in Fast & Furios cand se loveste de pila mediana, de asta am si intrebat: in viata reala s-a intamplat pe undeva?
La noi nu putem contabiliza deoarece sunt prea putini km. Dar in Europa ar tb sa fie o statistica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: vancouver on May 01, 2017, 06:08:09 PM
In plus, chiar si acolo unde s-a pus pila mediana, drumurile secundare tot au fost mutate pe alt amplasament, astfel ca podul sa fie perpendicular pe autostrada.
Asta mi se pare culmea imbecilitatii...
Da, inteleg sa faci "sicane" pentru ca nu poti face pila mediana...
Dar sa faci sicane desi ai pila mediana ?!?!...

Aici sunt complet de acord cu dr4qul4...

Quote from: dr4qul4 on May 01, 2017, 03:46:16 PM
Pe langa costul ridicat al grinzilor, si ingreunarea transportului acestora avem si problema relocarii drumurilor. In loc sa se pastreze amplasamentul initial al drumului care supratraverseaza autostrada, apar acele bucle pentru realizarea intersectiei la 90 de grade.

Uite un mic "inventar" cules de pe ultima filmare de pe L2 A10....

02:10
Pe bune, iesim cu 40 de metri din axul drumului ?!...


03:05
WTF ?!..
Poate au fost probleme de geologie, dar chiar in halul asta ?!?!....


04:00
Aici a dat Domnul sa se "nimereasca"....


05:00
In schimb aici... WTF ?


05:28
Daca s-a nimerit sa fie bine, facem si noi bine...


Quote from: dr4qul4 on May 01, 2017, 03:46:16 PM
Relocarea drumului necesita exproprieri suplimentare, atat pentru bucle cat si pentru rampe.
Poate par usor de facut, dar vorbim de un numar destul de mare de exproprieri suplimentare, care se includ "la pachet in HG", ca doar nu o sa stea guvernul sa dea zilnic o HG pentru fiecare pasaj. Asta provoaca intarzieri.

06:35
WTFH ?!?!?!...
Un pasaj de nicaieri catre niciunde ?!...
Si ne miram cat dureaza HG-urile de exproprieri suplimentare.... :(
(Atentie, am trecut de mult de nodul Teius, chestia asta nu are nici o legatura cu nodul...)


07:40
Deja ajungi la concluzia ca o "sicana mica", cum se va crea aici, este "parfum de mega-inginerie"...


Quote from: dr4qul4 on May 01, 2017, 03:46:16 PM
Nu-mi amintesc sa fi vazut vreun accident mortal pe vreo autostrada din Romania care sa fi putut fi evitat in cazul in care nu ar fi existat pila mediana.
Sunt atat de dese pe autostrazile din afara incat sa fie nevoie de o astfel de masura?
Sau mai bine zis, au fost dese? Pentru ca de la 3 benzi pe sens, e cam greu sa nu apara o pila mediana.

Doua observatii:
1. Nu stim niciodata cand si unde va avea nevoie o autostrada de o extindere la 3 benzi... Deci daca la "inchesui la limita" la 2 benzi "ne-upradabil" este cam nasol...
2. Este o bataie de joc la adresa localnicilor. Sicanele alea se fac pe niste drumuri locale (DJ, DC) pe care iarna nu deszapezeste decat... soarele. Daca are chef sa iasa...
Nu intru in detalii, cred ca este destul de clar.

CONCLUZIE:
Da, dr4qul4 are dreptate...
Pila centrala pentru a pastra traseul normal al drumurilor locale...
Fara sicane...

CONCLUZIE 2
Din 7 (septe) pasaje prezentate mai sus, doar 2 (doua) arata decent... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#2494
Este standard al Uniunii Europene. Uitati de pila centrala. In Germia avem autostrada 4+3 (4 benzi pe urcare, 3 pe coborare) si pe deasupra s-a facut trecere pentru animale (deci semnificativ mai lata decat un drum 1+1). Si este fara pila mediana. E vorba de o zona modernizata in 2015-2016 a A3.

Oricum sunt consternat de concluzia ta, TibiV. Adica eu vin si explic care sunt urmarile crunte ale unei pile mediane, inclusiv cu afectarea severa a traficului pe mai multe zile. Vin si arat un caz in care noul standard a salvat vieti si a evitat reparatii complexe la un pod si concluzia ta este ca ... e mai bine cu pila mediana ... heeee?

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Si Ungaria este in UE.
Si mi am vazut la ei nici o supratraversare fara pila mediana...

De aceea intrebarea lui dr4qul4 mi se pare legitima...
Cate accidente s-au produs din cauza pilei mediane ?!....

Basca...
Podul din Italia prabusit acum vreo luna peste autostrada nu avea pila mediana...
Poate ar fi ramas in picioare daca avea ?...

Iar pila aceea mediana  - mai exact lipsa ei - face ca:
1. Drumurile locale sa ajunga sa arate ca p... boului. Niste sicane oribile...
2. Posibilitatea unei eventuale largiri la 3 benzi/sens (candva,peste 20-30 de ani, cand eu sigur nu voi mai putea participa la discutii...) sa fie eliminata din start (va fi posbilia pur si simplu prin eliminarea benzii de urgenta pe sectiunea respectiva, NU prin largirea efectiva a caii de rulare...).

"Ia" un StreetView si vezi cum arata supratraversarile din Ungaria si compara-le cu cele de la noi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Tibi, mi-ai "citit" nedumeririle.
Nu comentez despre pila mediana. Existe argumente pro si contra.

Dar, nici eu nu inteleg, in ruptul capului, de ce a trebuit sa faca pasajele la asa distanta mare de actualul drum (comunal, judetean, de care o fi el). Sa-l faci la 90 grade (sau aproape) e logic. Dar sa-l faci la zeci de metri departare si sa trebuiasca sa muti tot drumul (cu expropieri, viraje suplimentare) e peste logica mea. Mai ales ca o deviere temporara pentru un drum de pamant si piatra e Muuuuult mai usor de facut decat pentru un drum de asfalt.

Poate ne explica un proiectant sau un constructor. (ma gandesc ca, poate, s-a facut proiectul doar in birou si hartile nu erau "la zi". dar si atunci, fiind design_and_build, nu se putea corecat proiectul????)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

#2497
Nu exista argumente pro pila mediana, cu exceptia celui economic. Nu are nici o legatura cu sicanele absurde ale drumurilor cu care se intersecteaza autostrazile. In Ungaria, Austria, Germania etc. autostrazile principale, pe care mergem noi la Viena si Paris s-au facut cu mult timp inainte de a apare cerinta aceasta. Dar, cel putin in Germania, la modernizari nu se mai pun pile mediane.

Cat despre sicane, acestea sunt justificate de un singur aspect: proiect standard pentru supratraversari. Discutam asadar de standardizare / repetare. Grinzile folosite sunt mereu aceleasi, proiectul mereu acelasi, una e sa comande 100 de grinzi fiecare cu dimensiune diferita si alta 100 de grinzi identice. La fel si celelalte elemente. Iar ramblee trebuie sa faca oricum, diferenta este daca le fac in curba sau drepte. Daca se face pe acelasi amplasament trebuie circulatia deviata, daca se face pe un amplasement nou nici macar asta nu mai trebuie. Circulatia ramane pe acelasi amplasament si ei lucreaza lejer la noul amplasament. Una peste alta, economie de bani si de efort.

Daca dorim altceva, atunci trebuie impus la licitatii pastrarea amplasamentului oblig pana la un anumit grad unghiular. Sau functie de destinatia drumului: national + judetean = da, restul nu neaparat.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

yetiman

Vancouver, standartizarea e clara si nu se pune in discutie. Ba e chiar evidenta. Pasajele peste autostrada au aceeasi deschidere, deci aceleasi grinzi.

Dar cu ce ar fi fost diferite daca se faceau la 5 m de drumul actual in loc de 50 m?
Si ce e mai economic? Sa deviezi un drum cu 5 m sau cu 50 m fata de amplasamentul actual?

Mai ales la pozele puse de Tibi? Terenul e plat. Nu exista motive geografice care sa explice distanta.
De ce exemplul de la 5:28 nu e cel mai economic?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cutter

Quote from: dr4qul4 on May 01, 2017, 03:46:16 PM
Pentru ca de la 3 benzi pe sens, e cam greu sa nu apara o pila mediana.

În Italia, pe A4 Milano-Bergamo sunt pasaje fără pilă mediană peste autostradă care are 4 benzi pe sens + bandă de urgență (spre exemplu, aici: https://goo.gl/maps/jP1tWcbGbQn).


ovicor

Da, cutter, dar acolo e grinda metalica. Nici unghiul nu e drept. Sunt cazuri cand realizarea pasajelor pe vechiul amplasament al drumului ar sufoca casele cu rampele. Ceea ce nu pare decat intr-un caz din cele prezentate de TibiV.

dr4qul4

Eu ma uit la Ungaria. Bucata intre Szeged si Nadlac. Au pila mediana la toate pasajele, dar sicane au doar la drumurile agricole. Dar si acelea sunt extrem de mici in comparatie cu ce vedem la noi.
Desi e la campie, au si foarte multe pasaje pentru animale, toate cu pila centrala. La atatea pile mediene, riscul de accident ar trebui sa fie destul de ridicat.
Cu siguranta ca exista solutii fara pila mediana si pentru deschideri mari. Dar vorbim deja de de costuri mult mai mari.
Mutarea drumului implica exproprieri suplimentare, AM si AC reactualizate. Iar la noi asta dureaza enorm. De asta intreb: exista o temere reala bazata pe cifre? Sau e doar ca povestea drobului de sare din folclorul romanesc?
Mi se pare absurd sa impui eliminarea pilei mediene pentru a evita accidente, fara insa a avea o statistica a acestora.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: vancouver on May 01, 2017, 07:53:30 PM
Este standard al Uniunii Europene. Uitati de pila centrala.

M43 din Ungaria, tara membra (inca) a UE...
Lucrarea facuta in urma cu maxim 2 ani, caci vorbim de "ciotul" dintre Mako si Nadlac...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe