News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

Exista multe opțiuni de îmbunătățire a Codului Rutier ...dar ,dupa cum am mai spus problema principala la noi este NEAPLICAREA legilor....

Asa ca primul pas este o Poliție a autostrăzilor instruită responsabil si cu RESURSELE NECESARE DISPONIBILE....altfel in loc de o patrulare si oprire corecta ( pe sistemul Follow Me ),vom avea in continuare  polițiști kamikaze care intra ușor pe banda 1 ,in fata unei mașini care circula cu +130...

Al doilea pas - schimbarea legii astfel încât sa poată fii folosite filmările de pe autostrazi pentru a trimite amenzi si imbunătățirea sistemului de colectare/executare a acestora

PS Vancouver..de multe ori ai opinii pertinente si argumentate,dar modul tău grosolan de a dialoga si a-ți desconsidera interlocutorul,indiferent ca ai sau nu dreptate ( noțiune f.relativa ),face orice dialog cu tine inutil...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Quote from: adiarc on March 18, 2017, 07:21:09 PM
PS Vancouver..de multe ori ai opinii pertinente si argumentate,dar modul tău grosolan de a dialoga si a-ți desconsidera interlocutorul,indiferent ca ai sau nu dreptate ( noțiune f.relativa ),face orice dialog cu tine inutil...

Din pacate Vancouver repeta o greseala facuta de multi alti colegi ex-pati si pe alte topicuri...

"La mine aici, unde traiesc eu, asa se face! Si functioneaza!
Deci orice alta varianta este proasta, periculoasa si de neconceput!"


Contra-argument ("de Gaga"): Europa a luat-o razna, cand toata lumea stie ca in tarile civilizate ("meaning UK") se cricula pe stanga ! Este clar, toti ceilalti din Europa sunt beti-manga circuland pe contra-sens... ;)

Iuli, bogdymol & Co., cum este cu banda de urgenta in US ?...
Iar alti colegii europeni "except-Austria", la voi cum este ?

Ca sa ne facem totusi o imagine "globala"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Europiu

Quote from: TibiV on March 19, 2017, 12:46:42 AM
Europa a luat-o razna, cand toata lumea stie ca in tarile civilizate ("meaning UK") se cricula pe stanga ! Este clar, toti ceilalti din Europa sunt beti-manga circuland pe contra-sens... ;)

Nu stiu daca e adevarat, dar ca anecdota e buna: se spune ca, la inceputurile turismului britanic in Europa continentala (sfarsit secol XIX-inceput secol XX), ghidurile turistice englezesti subliniau faptul ca "in Europe one drives on the wrong side of the street".
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cristi5

@TibiV: lasa ca in materie de siguranta circulatiei Romania are ce invata de la vreo 90% din tarile europene si de la multe alte tari ale lumii. Si fii sigur ca nu spunem ceea ce spunem pt ca vrem sa fie fix exact ca la noi, ci pt ca am vrea si noi sa ajutam cu ce-am vazut si am incercat prin alte parti. Si ni se raspunde foarte des ca in Romania nu va functiona niciodata asa ceva :)

Am mers la un institut de cercetare in Karlsruhe si am vrut sa fac o schita, si in loc sa deranjez gazdele, m-am dus la o imprimanta si am scos o hartie de acolo. Multi fac asta in Suedia daca imprimanta e mai la indemana decat alte surse :) :) Auzind sertarul imprimantei (oare ce si-o fi inchipuit?), a iesit unul din biroul de vizavi si mi-a spus ca nu se face asa, ca data viitoare sa ma duc la nustiuce dulap, cheia e la nustiucine, etc. Am vrut sa-i spun ca am grad academic mai mare asa ca stiu eu mai bine cum e cu hartiile, dar m-am abtinut diplomatic :) :)

Revenind la subiect, nu stiu sa existe in Suedia vreo recomandare geometrica despre lasat spatiu pt ambulanta si politie (in cartea de conducere nu e), desi cea germana mi se pare de bun simt. Dar judeci la fata locului, te uiti in oglinda cam incontro se indreapta omul cu sirena, ca ei stiu cel mai bine pe unde sa o ia (daca vede ca pe banda de urgenta poate trece, nu-i exclus sa se bage acolo). Oricum benzile sunt late, se gaseste loc, chiar si pe 2+1 cu parapeti medieni si laterali, banda de 1 e suficient de lata sa incapa (cu grija) 2 vehicule. Nu prea se intra pe banda de urgenta decat cat sa-i faci loc celui cu sirena, daca vezi ca vrea sa o ia prin stanga... Acolo se depoziteaza vehiculele lovite, sau defecte, acolo se da primul ajutor, etc, deci acolo probabil va fi blocat, esti in coloana, n-ai de ce sa te bagi acolo. Poti sa zici ca esti mai smecher si depasesti un pic coloana, se intampla dar nu prea des. Suntem in rahatul asta impreuna, ce rost are sa ne cotonogim...

cristi5

Quote from: pasadia on March 18, 2017, 11:17:23 AM
Vremea era perfecta, complet senin, soare, 15 grade Celsius. Asa ca, pentru a-ti raspunde la intrebare: cred ca autostrada determina soferii sa fie mai putin atentie (folosesc telefonul multi dintre ei si nu sunt atat de atenti pe cat ar trebui la ce se intampla in fata lor).

Foarte buna analiza factorului uman!

Dar: eu inteleg ca te relaxezi in asemenea conditii, dar faptul ca mergi pe banda de urgenta, deci stii ca nu faci ceva normal, nu ar trebui sa compenseze? Sau o fi ajuns pe banda de urgenta din greseala, din cauza relaxarii si a ecranului digital?

Nu cumva ii batea soarele din fata?

-----

In Suedia la venirea primaverii, dupa ce trece "iarna mizerabila", creste ziua (in cateva zile va fi mai lunga decat in Romania), soarele incepe sa incalzeasca, si asfaltul e in sfarsit uscat; se vede un alt fenomen: oamenii o calca. Depasiri, accelerari aiurea pe autostrada, etc. Probabil soferi tineri, soarele creste nivelul de testosteron... Tine vreo 2 saptamani pe sezon perioada asta.

dumbravaandrei

[offtopic]
Quote from: cristi5 on March 19, 2017, 10:15:56 AM
In Suedia la venirea primaverii, dupa ce trece "iarna mizerabila", creste ziua (in cateva zile va fi mai lunga decat in Romania), soarele incepe sa incalzeasca, si asfaltul e in sfarsit uscat; se vede un alt fenomen: oamenii o calca. Depasiri, accelerari aiurea pe autostrada, etc. Probabil soferi tineri, soarele creste nivelul de testosteron... Tine vreo 2 saptamani pe sezon perioada asta.

La noi o calca lumea tot anul. Se pare ca nu suntem un popor meteo-sensibil :)
Cat despre banda de urgenta... hai sa fim seriosi: mergeti pe A3 Ploiesti-Bucuresti si o sa vedeti cati stau pe banda de urgenta sa faca poze. Sau pe A1 cand e vreme faina si lumea vrea sa pozeze muntii. Asa ca despre ce vorbim defapt?!?

[ontopic]
Avem o situatie grava in supravegherea traficului pe autostrada. Politia nu sta decat la "impuscat" iar cei de la paza se pare ca nu comunica si nici nu intervin desi au si masini special semnalizate pentru asa ceva (da, stiu.. prin contract nu e treaba lor dar atat de greu o fi sa le mai dam o sarcina in plus cand se plimba? nu-i punem sa ne dea luna de pe cer...)
Chiar si cat a fost inchis pe Cunta-Saliste v-am mai spus de multe ori ca politia statea pe banda de urgenta parca era ora de somn... Macar de aveau un girofar aprins ceva... nimic...
Disciplina se construieste in timp prin educatie si coercitare. La noi cine "educa" si cine "pedepseste" ?!? Ca politia autostrazi se pare ca exista numai pe A2...

pasadia

Quote
Nu cumva ii batea soarele din fata?

Nu, nici o sansa. Accidentul a avut loc la ora 13:55, deci putin dupa pranz cand soarele s-ar fi aflat spre VSV si ar fi batut in fata celor care ar fi mers in aceasta directie. Dar accidentul a avut loc pe sensul Deva - Sibiu, intre nodul Sebes Vest si Sebes Nord, deci masina care a provocat accidentul mergea spre ENE si avea soarele exact in spate.

vancouver

Quote from: cristi5 on March 19, 2017, 10:15:56 AM
Foarte buna analiza factorului uman!
Dar: eu inteleg ca te relaxezi in asemenea conditii, dar faptul ca mergi pe banda de urgenta, deci stii ca nu faci ceva normal, nu ar trebui sa compenseze? Sau o fi ajuns pe banda de urgenta din greseala, din cauza relaxarii si a ecranului digital?

Nu e credibil ca mergea pe banda de urgenta. Sau daca o facea, mergea cu viteza redusa. Era sofer bulgar si avea masina cu remorca, in remorca alta masina. Era probabil obosit si a inchis o secunda ochii (mergand monoton cu 100-110 la ora) sau a fost neatent si masina s-a dus usor spre dreapta. De aceea avem marcaj rezonator, ca sa-i trezeasca pe cei care gresesc astfel. Sau altfel: de aceea exista glisiera mediana sau laterala, pentru ca exista riscul patrunderii ACCIDENTALE in afara benzii de circulatie. Daca toata lumea ar circula perfect nu ar fi nevoie de glisiere (parapeti). Sigur ca intotdeauna exista o explicatie. Dar gasirea ei este secundara. Esential este cum salvam vieti chiar si atunci cand un om greseste. In cazul de fata rezulta 2 aspecte: controale mai dure la camionagii, sa nu fie lasati sa foloseasca pneuri la limita uzurii, ca sa fie nevoie sa opreasca pe autostrada. Si doi, educatie rutiera permanenta asupra pericolelor opririi pe banda de urgenta pe un drum pe care se circula cu 130-140 km/h, respectiv importanta iesirii din vehicul si de pe carosabil, mergand in spatele glisierei.

Autostrada creste enorm siguranta rutiera comparativ cu DN, asta se vede clar din statistici. Si asta in ciuda cresterii (dublarii) vitezei medii de circulatie. Dar un lucru trebuie sa se inteleaga si urmareasca de catre autoritati: orice obstacol fix este un mare pericol la viteze mari. Fie el un vehicul oprit, un pietroi ornamental la intrarea intr-o parcare, o glisiera intrerupta sau care incepe brusc, un picior de pod neprotejat suficient, un animal sau pieton pe carosabil, etc... Aici trebuie facute eforturi de reducere a riscurilor.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cristi5

Ala da ghinion, sa adoarma la volan fix inainte sa treaca de unicul tir oprit pe banda de urgenta... Daca adormea in alta zona, freca parapetul si gata...

As adauga la masurile educative evitarea condusului in conditii de oboseala... Azi exista si senzori pt asta...

dr4qul4

Ochii de pisica de pe parapetele proaspat instalat pe DN1 la iesirea din Bucuresti nu mai da nici o scantei. Jegul l-a dovedit.
Dar pana sa dam vina pe "elementele rutiere si p autoritati", avem de lucrat la educatia rutiera. Ieri, pe la ora 20, la semanfor la Romana, vad pe cineva tinand in brate un copil de vreo 3 ani. Bineinteles ca il tinea pe scaunul din dreapta...FATA! In spate nu statea nimeni, asa ca ar fi putut sta acolo amandoi.
Masina..o skoda octavia tour (1). Credeti ca s-au gandit macar sa dezactiveze airbagul?  Oare ce s-ar fi intamplat la o tamponare usoara, dar cu airbagul sarit?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

#2440
Quote from: cristi5 on March 19, 2017, 11:57:22 PM
As adauga la masurile educative evitarea condusului in conditii de oboseala... Azi exista si senzori pt asta...

   Vreau să-l văd pe acel "patron", care-i spune șoferului "să respecte timpii de conducere" !!!! Asta ar fi ceva SUPER.....
   Dar, atât timp cât îi impune să "ardă totul" ca să fie la data "x" la descărcare, despre ce vorbim???? Ce senzori...???    Nici măcar ultimul model de Mercedes Acrtos, nu are asta (senzori) [e încăpător, e larg, e "mare" în cabină, dar tot viețuiești într-o "celulă"]...... Nu ești "acasaă".....!!!! Ești un "boschetar" pe undeva prin parcările Europei !!!!!
    Și este valabilă și la noi..... Mai ales că NU AVEM PARCĂRI la distanțele convenabile, necesare și suficiente..... Pe dincolo, cu o ștampilă pe un "print" de pe tahograf de poți duce "liniștit" încă 100-150 km (până dai de-o parcare "goală"), unde poți trage la "pauză"..... DAR, când ajungi în RO, imediat te ia ISCTR-ul la "întrebări", că cum și de ce ai depășit pe ultimele 28 de zile, deși ai "ștampilă".... La noi nu sunt "valabile"; în secunda doi trebuie să tragi pe dreapta, chiar pe banda de urgență, pentru cel puțin pauza de 45 de minute !!! Ce să faci ??????? Ahhhh, să vedeți pe "dincolo" cum faci pauza de "45" pe o lărgire de bandă de urgență ca A2 cu 391 la Braunschweig, aproape de Magdeburg ......

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Redox

Am văzut și eu "deștepți" de genul ăsta care întorceau în partea cealaltă, spre Ocna Sibiului. E foarte greu să te mai deplasezi câteva sute de metrii în plus astfel încât să întorci regulamentar.