News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Siguranța circulației rutiere în România

Started by Ionut, December 14, 2011, 05:23:45 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Quote from: Harry on January 22, 2017, 11:47:16 PM
Romanii nostri se pier din itnersectia dintre A2 si A4. Intr-un DDI va fi haos. Mai intai sa disciplinam soferii si dupa aplicam si solutii de genul. Sau daca vrei ambele simultan.

Este logic ceea ce spui, daca pleci de la premiza ca soferii sunt niste idioti care trebuie civilizati. In realitate este invers: soferii sunt oameni, in 99,9% din situatii doresc sa ajunga de la A la B si nu doresc sa faca nici un accident. Modul haotic de comportament al soferilor se datoreaza HAOSULUI in care sunt concepute drumurile.

Lipsa de civilizatie a soferilor este raspunsul firesc la bataia de joc a autoritatilor in proiectarea drumurilor. Numarul mare de conflicte, gandirea de tip "2 soferi sunt pe drum si atat" in loc de gandirea "fluxuri de trafic", folosirea si acum a drumurilor de carute din evul mediu, intersectii pros semnalizate, treceri la nivel cu CF, gropi, intretinere proasta, panouri care trimit aiurea, gandite de oameni fara logica.

Toate acestea sunt tabloul infrastructurii, iar comportamentul soferilor este OGLINDA infrastructurii.

Vrem soferi civilizati, vrem siguranta, vrem morti mai putin, atunci trebuie prima data SA RESPECTAM SOFERII si sa facem tot ce se poate ca sa-i AJUTAM. Aici intra si eforturile de reconfigurare a intersectiilor. Daca se reduce numarul conflictelor de trafic, atunci scad problemele, iar soferii devin automat mai civilizati. Asa privind lucrurile, orice initiativa de reducere a conflictelor este binevenita.

Dar varianta prezentata in video mai sus nu este cine stie ce (am aratat deja de ce, nu repet). Hai sa lasam pe altii sa o probeze si dupa aceea mai vedem. Eu apreciez in mod pozitiv ideea lui Goldmund, de a cauta solutii, dar am dubii legat de utilitatea solutiei concrete prezentate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Harry

idiot cretin mortii natia rasa [insert random insults here] CUM UN MOS IMBECIL putea sa omaore azi oameni nevinovati pe A4. Omul ii dadea tare pe contrasens cu duba.

https://www.facebook.com/protvconstantaofficial/videos/887833664692848/

pasadia

Alti idoti, tot pe la Constanta.

Deci ditamai generalul de aviatie, de la Fetesti spre Mihail Kogalniceanu, nu foloseste A2-ul ci iese la Cernavoda in DN. Si apoi are pretentia sa zboare ignorand traficul. 2 oameni morti, el si inca un plutonier (care ii era sofer, deci aceeasi teapa) raniti grav...

icristian

Cred ca e un pic cam devreme sa arati cu degetul asupra vinovatilor acestui accident, nu au spus inca cine a cauzat accidentul. Plus mai sunt si alte baze militare pe drum, nu ai de unde sa stii care era traseul lui, si chiar nu conteaza, era drum public, avea tot dreptul sa circule pe acolo.
Acum daca masina lui a cauzat accidentul, da poti sa-l condamni pentru asta, dar eu zic sa aflam mai intai cauzele.

pasadia

Interviul soferului de tir cred ca e destul de explicit cu privire la vinovatie.

icristian

Ok, scuze, nu citisem decat articolul, nu m-am uitat si la video.

cavver

Quote from: pasadia on January 25, 2017, 02:43:03 PM
Alti idoti, tot pe la Constanta.

Deci ditamai generalul de aviatie, de la Fetesti spre Mihail Kogalniceanu, nu foloseste A2-ul ci iese la Cernavoda in DN. Si apoi are pretentia sa zboare ignorand traficul. 2 oameni morti, el si inca un plutonier (care ii era sofer, deci aceeasi teapa) raniti grav...
Las si eu o poza aici : . Poate iti mai regandesti limbajul .

adi

genu` asta de incidente trebuie sa fie aratate la unii care stau si freaca SF -urile de A-uri ....
anytime, anywhere, o autostrada va fi alegerea cea mai sigura!!!

RIP

dorum

10min in plus pe autostrada... Pacat
si vad ca nevinovatii sunt morti... RIP

pasadia

Ce sa regandesc cavver? Afirmatia ca doreste sa zboare cand e pe DN (nu pe A sau in aer)? Tu te-ai uitat la cum arata fiarele alea ce se numeau masini?

Da, cred ca nu am folosit destule injurii la adresa celor 2 militari...

dr4qul4

10 minute in plus la viteza normala. La cum arata fiarele, cred ca aveau viteza de autostrada pe DN.
E treaba lor ce drum aleg, dar nu alergi asa ca nebunul.
130 pe DN/DJ (in afara localitatilor) e ca 200 pe autostrada, dar cu depasiri mai multe si mai periculoase.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Oare de ce au ajuns soferii romani sa fie atat de agresivi/grabiti in trafic?!

dragos76

S-a mai tot discutat asta: explicația e ... pentru că pot. Vancouver spune și pt că infrastructura îi îndeamnă indirect la asta. Parțial sunt de acord cu el, dar consider că prima parte are pondere mai mare: de frica sancțiunilor, care să fie date echitabil, lumea ar circula mai corect, chiar dacă ești nevoit să circuli pe o infrastructură care nu e la nivelul realității.

Și aici problema nu e doar la legislația rutieră, e un fenomen generalizat la tot ceea ce înseamnă respectul față de lege, profesionalismul autorităților etc.

vancouver

#2368
^^ corect, dar inca o data mentionez rata aberant de mica de executie a sanctiunilor: 40-45% din amenzi se platesc, restul se contesta, anuleaza sau pur si simplu nu se platesc. Daca vor creste sanctiunile, vor creste si spagile, mai ales daca se va ajunge mai usor la suspendarea permisului.

Mai departe totul pleaca de la sistemul defectuos de evidenta a populatiei, omul nu poate declara pe propria raspundere unde sta si ca atare nu mai declara deloc (nu vorbim de populatia educata de la orase, care se supune in general regulilor).

Se adauga si alte probleme, cum ar fi ca de executarea amenzilor nu se mai ocupa politia, ci primaria, care nu este un organ cu capacitate de executare reala, plus ca mai ales la tara primarul nu vrea sa supere cetatenii (in vestul europei tot primariile incaseaza amenzile, dar merg la judecata cu toti cei care nu platesc, iar la tara primarii nu au dreptul sa dicteze functionarilor ce sa faca sau sa-i dea afara, primarii in zona rurala fiind onorifici).

In fine se adauga saracia: multi nu au ce pierde.


Acesta este tabloul Romania: saracie, spaga, reguli proaste, evidenta a populatei proasta, lipsa oricarui efort de imbunatatire a unor astfel de probleme. Nu e doar o singura problema. Sa zicem ca rezolvam cu spaga, facem DNA si mai puternic si intram peste toti functionarii. Nu e de ajuns. Saracia nu se rezolva de azi pe maine. Iar regulile: aici se poate face ceva, dar cine sa se ocupe. Si mai grav: vine alta guvernare si face totul la loc...

Eu ma tem ca o crestere a sanctiunilor nu va fi foarte productiva, deocamdata, in Romania.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#2369
Si atunci ce facem?

Exista cateva aspecte importante care pot duce masiv la reducerea accidentelor:
1. Parapeti mediani pe toate zonele de DN de tip 2+2 (mai ales in afara localitatilor, unde se merge cu viteza).
2. Program de reconfigurare a punctelor negre (asta nu inseamna sa trantim niste bidoane cu apa si sa facem un sens giratoriu improvizat, ci inseamna de exemplu pasaje, asa cum s-a facut la intrarea in Campina pe DN1)
3. Crearea de zona 2+2 cu parapet median pe actualele drumuri 1+1 aglomerate, ca sa mai dea o gura de oxigen traficului, scazand nervozitatea. Nu neaparat pe zone de urcare, coborare, cat mai ales acolo unde este usor de realizat si unde se preteaza la depasiri. De ex. pe DN1 Brasov-Sibiu sau pe DN65 Pitesti-Craiova.
4. Program permanent de trasare de marcaje f. clare pe drumurile nationale, pentru a permite circulatia in siguranta si pe timp de noapte.
5. Crearea de benzi de stationare pentru viraj la stanga pe DN si DJ 1+1
6. Pasaje peste toate caile ferate magistrale, la intersectii cu DN-uri sau DJ-uri circulate. Mai ales la toate CF reabilitate sa nu mai existe intersectii la nivel, cu exceptia unor drumuri locale.
7. Eliminarea interdictiei stupide de amlasare de semafoare pe DN de catre autoritatile locale. Semaforizarea unor intersectii de drumuri nationale actualmente haotice, inclusiv a trecerilor de pietoni din localitatile turistice gen Eforie Sud, Eforie Nord, Busteni, Predeal, etc...
8. Taierea tuturor copacilor de pe marginea tuturor drumurilor in afara localitatilor, eliminarea tuturor capetelor de pod din localitati de-a lungul DN si construirea de trotuare pentru pietoni / biciclisti. Si orice alte obstacole fixe, gen pietroaie decorative. In paduri, daca sunt copaci grosi langa drum, parapeti laterali.

Pe langa masurile de mai sus, continuarea sustinuta a constructie de autostrazi, cu o distributie uniforma pe intreg teritoriul tarii, astfel ca nici un oras sa nu fie mai departe de 150 km de reteaua de autostrazi.

Daca privim numai o secunda la A1 zona daramata, Cunta-Saliste: 14 morti intr-un an de inchidere pe DN7 si 0 morti in aceeasi perioada de functionare a A1 (cumulat A1+DN7). Dar asta e numai varful ice-berg-ului, pe langa morti avem raniti, accidente doar cu pagube materiale si mii de evenimente "aproape accident" cu evitarea in extremis a unei coliziuni. Asemanator a fost pe Cernavoda-Constanta: erau 20-30 de morti anual acolo pe drumul vechi, dupa deschidere A2 sunt 5-10 cumulat drum vechi + autostrada.


IN GENERAL ROMANIA ESTE O TARA CU O MENTALITATE RAZBUNATOARE SI NECONSTRUCTIVA. Asta se traduce prin cautarea si pedepsirea vinovatilor, ca actiune prioritara. In loc sa fie prioritara cautarea solutiilor de evitare. Este o mentalitata bagata in cap cu picatura pe vremea comunismului si care nu iese asa usor. Din pacate si aici pe forum foarte multi se cramponeaza de ideea de vinovatie a celor care provoaca accidentele. Ideea indiscutabil corecta. La orice accident exista un vinovat. Ar fi culmea sa nu existe vinovat.  :o Dar asta este treaba organelor de ancheta, a rudelor, a pagubitilor, a asigurarilor. Treaba noastra ca societate este alta. CUM EVITAM PE VIITOR. Ori greseli oamenii vor face mereu. Cel mai important este sa REDUCEM EFECTUL UNEI GRESELI.

De pilda o glisiera laterala sau mediana poate reduce enorm impactul greselii. Vehiculul va ramane pe carosabil si nu se va ciocni nici de alte vehicule de pe contrasens. Putem in continuare sa cautam vinovatii, daca asta ne pasioneaza, dar de ce sa nu-i putem si pedepsi, in viata fiind?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.