Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Uber introduce deszăpezire la comandă, joi, în Bucureşti

Utilizatorii Uber din Bucureşti vor putea comanda, de pe telefon, o echipă de deszăpezire, în cadrul unei campanii promoţionale a companiei. Serviciul de deszăpezire va fi disponibil doar joi, 12 ianuarie, între orele 11:00 şi 14:00, în Bucureşti.

Din echipele de deszăpezire vor face parte angajaţi ai Uber, pasageri, şoferi parteneri Uber, jurnalişti, vedete şi voluntari, care se pot înscrie completând un formulat online până miercuri, 11 ianuarie, la ora 12:00, potrivit unui comunicat al Uber. Campania vine si cu o cursă gratuită, în limita a 25 de lei, pentru persoanele care nu au mai mers cu Uber, folosind codul promoţional DESZĂPEZIRE.

"Știm cu toții că Bucureștiul se blochează atunci când ninge, iar aleile înghețate și pline de zăpadă pot reprezenta un pericol real pentru noi toți, în special pentru copii și vârstnici. Fiecare dintre noi însă își poate aduce contribuția, iar împreună putem face Bucureștiul un oraș mai accesibil și mai sigur pentru locuitori. UberSNOW aduce împreună comunitatea Uber și oferă bucureștenilor deszăpezire la comandă, prin simpla apăsare a unui buton", a declarat în comunicat Irina Scarlat, marketing manager Uber România.

Utilizatorii trebuie să fie pregătiţi să lucreze alături de echipele de deszăpezire UberSNOW, care vor veni cu lopeţi speciale şi cele necesare. Oamenii de la deszăpezire vor petrece 15 minute la fiecare locaţie, iar persoanele care nu sunt apte fizic să participe trebuie doar să indice unde au nevoie de deszăpezire.

Economica.net

Ionut

Legea taximetriei se schimbă din nou. Şoferii Uber pot fi amendaţi mai uşor

Ministerul Trannsporturilor a emis un proiect de Ordonanţă de Urgenţă prin care modifică legea taximetriei. Scopul declarat: să poată amenda pe cei care practică servicii de transport public, contra cost, fără autorizaţie.

Proiectul de act notrmatic schimbă litera h al punctului 3 al articolului 55 din Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, referitor la sancţiuni În vechea formă, se putea da o amendă cuprinsă între 1.000 şi 5.000 de lei,"aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea, în mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fara respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, dupa caz, ale art. 7 alin. (3)".

În noua formă a legii, amenda este "aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3). ʺ Aşadar, din noua formă a legii dispare doar sintagma "în mod repetat". De ce, se spune chiar în nota de fundamentare.

Economica.net

voicul

Parca era sectiune speciala de taxi si car sharing ...

Numere de telefon pentru reclamaţii taximetrişti. Toate companiile trebuie să prezinte licenţele de taximetrie la raport la Primărie dacă refuză cursa sau cer sumă fixă

(asta e important)
Noi l-am crezut şi am sunat la Primărie ca să întrebăm de un număr unde reclamăm comportamentul incorect al taximetriştilor. Şi am dat de o doamnă foarte drăguţă care ne-a dat 3!!! soluţii. Iată-le: 0215391487 0215391533 0731199368 şi 0219752 (mail office@plmb.ro). Data viitoare când vă mai refuză cursa sau vă cer o sumă fixă ori se comportă urât în alt fel, ştiţi ce aveţi de făcut. Am auzit că dacă le arăţi că ai numărul în telefon fug de el ca de Satana.

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/numere-de-telefon-pentru-reclamatii-taximetristi.-toate-companiile-trebuie-sa-prezinte-licentele-de-taximetrie-la-raport-la-primarie-daca-refuza-cursa-sau-cer-suma-fixa-16636948

voicul

Revoluţia din lumea taximetriei: Compania care va reduce preţurile până la 1,1 lei/kilometru

Taxify, rivala Uber în Europa, anunţă că tarifele curselor se vor reduce cu 15% începând de astăzi, 8 august, ora 20.00, preţul pe kilometru scăzând până la 1,1 lei, de la 1,3 lei, iar cel pe minut de 0,2 lei.

Valoarea minimă a unei curse va fi de 9 lei.

Tarife estimative pentru cursele din Bucureşti sunt următoarele: Berceni – Universitate  11 lei, Regie – Centrul Vechi  10 lei şi Unirii – Aviatorilor 9 lei.

Tarifele mai mici înseamnă o cerere mai ridicată pentru partenerii noştri – astfel, aceştia vor petrece un timp mai scăzut între curse şi vor avea venituri mai ridicate. Veniturile partenerilor nu sunt afectate în niciun fel, deci nu ne aşteptăm la o scădere a calităţii serviciului oferit de aceştia, se arată în comunicatul companiei.

Aplicaţia este disponibilă pentru utilizatorii de smartphone la adresa txfy.me. Cei interesaţi pot aplica în a deveni parteneri la adresa partners.taxify.eu.



http://www.money.ro/revolutia-din-lumea-taximetriei-compania-care-va-reduce-preturile-pana-la-11-leikilometru/

Ionut

Lovitură de teatru: Uber şi-a pierdut licenţa la Londra

Autoritatea pentru transporturi din Londra (AfL) a anunţat, vineri, că nu va reînoi licenţa de operare a companiei Uber, care va expira la sfârşitul lunii septembrie, informează BBC News. "TfL a ajuns la concluzia că Uber a dat dovadă de lipsă de responsabilitate corporatistă, care ar putea avea implicaţii asupra siguranţei şi securităţii publice", se arată într-un comunicat emis vineri de către autoritatea londoneză de transport.

Licenţa de operare a companiei Uber ar urma să expire la 30 septembrie. În Londra, dar şi în alte ţări în care Uber furnizează servicii, compania a fost ferm criticată de sindicatele taximetriştilor şi transportatorilor. Uber are dreptul să facă un recurs în termen de 21 de zile.

ZF

Ce motiv penibil au gasit. :lol:
Sau poate inteleg eu altceva prin "responsabilitate corporatista". Ce, nu a plantat suficienti copaci sau n-a donat suficienti bani?

Serios, asta e motivul? :lol:

Ionut

Razie a Poliției la taximetriștii din aeroporturile din România

Polițiștii au acționat pentru verificarea legalități activității de taximetrie în zona aeroporturilor internaționale Henri Coandă București, Cluj-Napoca, Timișoara, Craiova, Bacău și Iași. În doar două ore, în funcție de traficul de pasageri din fiecare aeroport, polițiștii de la transporturi au verificat 97 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 48 de sancțiuni contravenționale. Dintre sancțiunile aplicate, 41 au fost pentru încălcarea normelor privind circulația pe drumurile publice, două pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, iar cinci pentru alte abateri.

Profit.ro

cristi5

#66
Quote from: Ionut on September 23, 2017, 06:42:50 AM
Ce motiv penibil au gasit. :lol:
Sau poate inteleg eu altceva prin "responsabilitate corporatista". Ce, nu a plantat suficienti copaci sau n-a donat suficienti bani?

S-ar putea sa fie mai grav de atat. Pentru clienti uber e avantajos afara de masinile de proasta calitate uneori... Nu stiu pentru soferi, acolo cred ca e problema (si e greu de spus daca sunt angajati sau clienti...). Oricum vor face apel, sa vedem ce iese.

Din definitia corporate responsibility la Financial Times
http://lexicon.ft.com/Term?term=corporate-responsibility

Quote
Companies earn a licence to operate by creating products and services that their customers value, by creating jobs for employees whom they treat fairly and in accordance with the law, and by complying with other applicable laws.

In a case where a company's products are discovered to be harmful to customers, or where their products or operations are deemed harmful to the general public, a company's licence to operate can become imperiled. This may result in penalties that enforce existing laws and regulations, or new laws and regulations that in extreme cases put a company out of business.

ovicor

 Ionut, cred ca am citit sau am auzit la stiri cum ca firmele de taxi si Uber trebuiau sa se angajeze ca divulga unele chestii despre clienti. Informatia era vaga, dar cred ca facea referire la masuri antitero.

JohannDB

Citat.....""" că tarifele curselor se vor reduce cu 15% începând de astăzi, 8 august, ora 20.00, preţul pe kilometru scăzând până la 1,1 lei, de la 1,3 lei, iar cel pe minut de 0,2 lei.   ...........  Veniturile partenerilor nu sunt afectate în niciun fel, deci nu ne aşteptăm la o scădere a calităţii serviciului oferit de aceştia, se arată în comunicatul companiei."""""
..... Cum rămâne cu întreținerea, cu carburanții, mai ales la "partenerii" firmei ?? Ceva dă cu virgulă; vine careva cu bani...de acasă ?

Ionut

Uber este dispusă să facă unele concesii pentru a-și continua activitatea în Londra

Potrivit publicației britanice, citată de Le Figaro, VTC prevede măsuri legate de siguranța pasagerilor și de condițiile pentru cei 40.000 de șoferi vizați de decizia autorităților londoneze, cum ar fi limitarea numărului de ore de muncă și concedii cu plată, scrie News.ro. Surse apropiate de Regia londoneză pentru transportul în comun au declarat pentru Sunday Times că intențiile companiei sunt încurajatoare și că nu este exclusă posibilitateea unor discuții. Peste 500.000 de persoane au semnat, sâmbătă, o petiție inițiată de Uber împotriva revocării licenței la Londra.

Profit.ro

dr4qul4

Cât se câştigă cu Uber în România?
Quotea câştigat cel mai puţin în săptămâna august (7-14) obânând 306 lei pentru 11 ore de muncă, iar cel mai mult în săptămâna 21-28 august, anume 1748 de lei pentru 60 de ore de muncă. Sumele afişate reprezintă încasările după ce Uber şi-a luat partea de 25%.

"Din suma totală săptămânală, 10% se duce la firma prin intermediul căreia colaborez cu Uber. De exemplu, în săptămâna 21-28 august încasările au fost de 1748 de lei, în contul meu au intrat 1573 de lei", scrie şoferul care mărturiseşte că săptămânal cheltuielile (combustibil -GPL, spălătorie, serveţele umede etc) sunt undeva la 22%.



Acum analiza. Nu prea inteleg ce e cu " firma prin intermediul caruia colaborez". Dar o sa adunam cei 10%.
Asadar, pentru 60 h de munca a incasat 1748 lei.
Cheltuielile de combustibil, spaltorie etc, sunt undeva la 22%. Ramane cu 1363 lei.
Din banii astia teoretic ar trebui sa plateasca si service, cauciucuri, rata la masina, asigurare si bineinteles 16% impozit CAND ii va lua anaf-ul la intrebari.

costul masinii = 40000 ron, amortizata in 7 ani (la banii astia are deja 3, si am inclus si costul finantarii) = 100 lei/sapt,
service (500) + cauciucuri (400= 1000+1000 schimbate la 5 ani)+rca 800 + piese dezmembrari 900 lei (casco nu isi permite) = 50 lei/sapt
Chiar si fara impozit ramane cu 1200 lei pt 60 de ore de munca.

Dar stati. 60 de ore de munca de fapt insemna aproape 2 saptamani de munca. O saptamana de munca are 40h, dar el nu are concediu si nici zilele de sarbatoare legala.

In concluzie: daca muncesti ca un sclav poti face 4800/luna. Daca muncesti ca un om normal, vei face doar 2500-3000 lei luna. Si asta sperand sa nu-ti calculeze vreodata impozit retroactiv,  fara sa primesti o pensie, fara sa ai asigurare de sanatate.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dragos76

pai nu ziceau cei de la uber că de fapt ce fac ei/șoferii nu e activitate de transport, ci una de car sharing? Deci șoferii au întămplător drum prin zonă, așa că e chiar bine să câștige fără efort banii ăstia.

/sarcasm off. Modelul ăsta de business e ceva nou, și ar putea fi ceva bun. Dar cu două condiții:
1. concurență loială față de toți cei care fac acum servicii de transport public, (oricât de jegos s-ar comporta unii din ei).
2. transparență față de clienți și de colaboratori.

Ionut

Soluţia pentru traficul din Bucureşti? Uber vrea să ajute Primăria Capitalei să fluidizeze traficul
,,Uber poate să contribuie la fluidizarea traficului oferind date despre cele mai aglomerate străzi şi intersecţii, despre orele cu traficul cel mai intens, pe zone, sau despre semafoarele problematice, aşa cum am făcut în oraşe ca Washington, Boston sau Bogota. Acesta este marele avantaj al tehnologiei. Toate cursele realizate prin intermediul platformei formează o bază de date privind traficul din Bucureşti, iar aceasta poate fi un instrument extrem de util pentru administraţia publică locală în planificarea politicilor publice din zona mobilităţii urbane. Avem datele, avem instrumentele – adresăm Primăriei o invitaţie de lucra împreună", a declarat Mark Boris Andrijanič, responsabil de politici publice la UBER pentru Europa Centrală şi de Est, în cadrul conferinţei Mobility, organizate de Green Report în parteneriat cu Ministerul Mediului.

ZF

Asta e clar o miscare de marketing. Pai Waze face deja asta si o face foarte, foarte bine. Mda, se manelizeaza si o companie totusi OK.

Ionut

Tarifele la taxi cresc în București, după mai bine de opt ani. Ce alte scumpiri aduce 1 octombrie

În aceste condiții, cele mai mari două companii de taxi din Bucureşti, Speed şi Cristaxi, au majorat tarifele de la 1 octombrie. Prima a crescut tariful la 1,69 de lei/km, în vreme ce a doua va practica un tarif de 1,70 lei/km. Surse din piață spun însă că ele vor fi urmate și de celelalte companii de taxi din București.

Digi24

Ionut

Adevărul despre Uber, o companie controversată

Uber este o companie care în ciuda succesului enorm şi a cifrei de afaceri de peste 6 miliarde de dolari, se zbate să iasă din lista celor mai dezagreabile branduri din America. Povestea Uber şi adevărul despre scandalurile în care este implicată compania le aflaţi din materialul următor, difuzat la emisiunea ,,2.0" de la Digi24.

Reportaj fluviu pe Digi24