Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

neobluenet

Nu am circulat cu Uber, dar am cativa colegi care il folosesc pentru ca sunt mai civilizati ca taximetristii. Faptul ca nu se pot sifona bani, iar fiecare sofer are o reputatie de aparat este un lucru extraordinar. Acest ecosistem se curata singur, lucru imposibil in cazul taximetristilor. Am circulat cu taxi-uri noi si vechi, odata a fost un Logan pe GPL, prima generatie, la care ii murea motorul la fiecare semafor. Daca respectivul folosea Uber, sigur nu avea comenzi.

Argumentul suprem al taximetristilor este ca li se iau clientii. Mama a asteptat 45 de minute dupa un taxi, marti, de la 18, in centrul Clujului. Toate firmele la care suna o puneau sa astepte si ii ziceau ca nu gasesc masina. Si asta se intampla des, mai ales cand ploua sau ninge. Nu sunt 2-3 zile pe an cand cererea e mult mai mare.

TibiV

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 12:40:40 AM
chiar stiu un sofer uber si mi-a zis ca toate taxele sunt platite in olanda. lui asa i s-a spus. Nu are pfa !

Dar l-ai intrebat daca contract direct cu Uber sau daca este angajat la o firma care are contract cu Uber ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 12:40:40 AM
poate statul ar trebui sa faca o lege prin care orice sofer cu pfa sa-si cumpere o licenta de transport valabila doar pentru preluarea comenzilor online.  asa s-ar elimina concurenta neloiala si totul ar fi legal.
Daca ne gandim cine plateste licenta aia, ajungem sa intrebam de ce ar trebui platita o licenta. Stii, utilizatorii finali sunt cei care platesc totul, iar ei sunt cei care voteaza - nu suna un pic aiurea?

dr4qul4

stii ca nu reinventez eu roata nu?
in Londra exista acest tip de licenta.
avem taxiuri (faimosul taxi londonez)
avem taxiuri care taxeaza la mila dar vin doar la comanda
si avem masini de inchiriat cu sofer care insa au afisata o autorizatie/licenta.  banuiesc ca aici se incadreaza si uber. pentru ca nu-i vad mergand prin Londra "la negru".

daca taxiurile trebuie sa plateasca licenta, autocarele fel, atunci si pfa de la uber trebuie sa o faca. sau sa nu o faca nimeni.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

Panoul publicitar al companiei din Aeroportul Otopeni a fost înlăturat
ca urmare a conflictului cu taximetriștii


Scandalul dintre taximetrişti şi şoferii Uber continuă. Conducerea aeroportului a scos panoul din dreptul terminalului Sosiri, prin care călătorii erau îndemnaţi să descarce aplicaţia UBER şi să o foloseasca. Conflictul s-a transferat însă în mediul online, unde mai mulţi taximetrişti au fost ameninţaţi. Panoul discordiei a dus la un scandal monstru: în maşinile chemate la comandă în faţa unui mall din capitală au fost aruncate ouă de către taximetrişti. In plus, companiile de taximetrie care au contract cu Aeroportul International Henri Coanda au ameninţat că se vor retrage dacă nu va fi eliminat panoul buclucaş. Acum ramane de vazut cine va plati dupa indepartarea panoului controversat.

Scandalul fără sfârşit între şoferii de taxi şi cei de la UBER se dă acum şi in mediul online. Imediat după ce panoul a fost scos, mai mulţi şoferi care folosesc serviciul au început să pună întrebări. Vestea s-a răspândit rapid în social media iar mai mulţi taximetrişti au fost ameninţaţi cu moartea.

Capital

frunzaverde

Intrebare:

Soferii Uber au in Romania autorizatie de taxi (sau ceva similar, care sa le permita sa transporte pasageri) si asigurare pentru pasageri si bagaje?

Sau cand te sui, e ca si cum te-ai sui intr-o masina a unui strain necunoscut, si esti pe "barba ta"?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

#36
nu au asa ceva. esti pe "barba ta".
Ba mai mult, cel putin la inceput, sunt soferi particulari fara nici un fel de autorizatie.

La ora actuala, Uber-ul isi face publicitate (pentru a atrage soferi) cu mesajul "castiga pana la 3500 lei/luna conducand in timpul liber". Ori isi fac reclama mincinoasa, ori accepta orice sofer.
Pun insa conditia ca masina sa aiba mai putin de 10 ani!

Si mai exista si "Bla Bla Car" o aplicatie prin care orice sofer poate lua "la ocazie". Pur si simplu spui ca la ora X pleci din benzinaria Y (sau alt punct), pui pretul,  si autostopistii de ocazie iti confirma ca vor veni acolo.
Bla Bla car este folosita si de microbuze care transporta persoane, dar nu au statii in autogari.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

JohannDB

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 12:40:40 AM
chiar stiu un sofer uber si mi-a zis ca toate taxele sunt platite in olanda. lui asa i s-a spus. Nu are pfa !

Impozite plătite în Olanda....., și statul român, administrația locală, cu ce se alege din partea firmei impozitate în Olanda ?  Din banii ăia, poate turna măcar un metru de asfalt sau să facă mai știu eu ce ? ne alegem cu banii luați din impozitarea "șoferilor Uber" numai....Și impozitarea șoferilor se face după urmărirea sumelor ce se primesc prin transfer; oare sumele sunt "adevăerate" (chit că sunt "la vedere") ??
   Dacă șoferul nu are PFA, atunci este "salariat" la Uber ?? Cu ce forme este "angajatul" Uber-ului ?? Să vezi frumusețe cânt șoferul va avea de plătit și un CASS (sănătate) pe vreo cinci ani în urmă, recalculat, cu dobînzi și accesorii, unde toate accesoriile, vor fi mai mari ca suma de bază....

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 12:40:40 AM
poate statul ar trebui sa faca o lege prin care orice sofer cu pfa sa-si cumpere o licenta de transport valabila doar pentru preluarea comenzilor online.  asa s-ar elimina concurenta neloiala si totul ar fi legal.

  La ora actuală, prin legea taximetriei, cel ce desfășoară activitatea, ca firmă sau PFA, are de încheiat un contract de concesiune a activității de taximetrie pe raza localității respective. Asta se face în momentul când îți iei "bulina" de la primărie.... Contractul ăsta este ca biblia, fără el ești în aer... S-a pus, acum câțiva ani problema legalității acestui contract, deoarece primăriile au devenit proprietare pe o activitate de transport, pe care n-au desfășurat-o niciodată și activitate care utilizează domeniul public respectiv,numai..... Deci avem relație contractuală, fără de care nu se....poate  și care este utilizată de cei din taximetrie și în cadrul lucrului actual, cu comenzi "on line" în taximetria legală....

ionut.cava

Quote from: dr4qul4 on December 03, 2016, 02:45:23 AM
si avem masini de inchiriat cu sofer care insa au afisata o autorizatie/licenta.  banuiesc ca aici se incadreaza si uber. pentru ca nu-i vad mergand prin Londra "la negru".

Ai nevoie de Private Hire Vehicle licence (PCO). Pentru licenta asta trebuie sa indeplinesti anumite conditii de bun simt: cazier curat, conditie medicala buna, etc. Mai multe aici.
Solutia in cazul Romaniei poate fie la fel de simpla: licenta pentru transport persoane pentru soferi de Uber.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

dr4qul4

Exact. Costa si ceva bani? sau e vorba doar de o verificare a soferului de catre stat?
Desi in Londra nimic nu e gratis....

Acelasi lucru se aplica si in alte orase (ex Dubai), doar la noi Uber-ul merge pe masini si cu soferi particulari, si lumea le ia apararea ca sunt inovativi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ionut.cava

Nu e gratis, dar nici capat de lume:
QuoteApplication fee £250
CRB online application £56.85
CRB paper application £58.85
Post Office Check and Send £7.15
Medical   Payable to your GP who can advise you of the cost
(CRB = Criminal Records Bureau)
Au reclama la radio interesanta. Replica clasica cu "Ai masina? Vrei sa faci bani dupa programul tau?" etc, dar cu o mentiune interesanta "We'll even help you with your private hire licencee.". Si pe site-ul oficial, au un formular destul de interesant. Completezi si ei iti listeaza ce ai de facut, ce ai de platit si unde. Sistemul se numeste "Ignition sessions" cica.

Care este defapt problema cu autorizarea soferilor Uber? Din cate stiu de la tata (taximetrist), autorizatia de taximetrie se obtine pe baza unor documente specifice profesiei (e.g. dovada ca ai aparat de taxat omologat). Presupun ca e dificil de adaptat legea pentru o firma cu statut legal incert in mai toata Europa.
"Ah... I love summer in England ... it's my favourite day of the year" (thanks Global Warming for ruining a decent joke)
Driving across Europe.

dr4qul4

la 1,39 pe km, si fara bacsis, Uber-ul nu poate fi rentabil daca plateste si taxe de pfa (16%, cas si cass).
Daca ii pui sa-si ia o autorizatie, chiar si gratis (dar sa te oblige sa-ti faci analizele anual si verificarea masinii la service nu in spatele blocului, eventual si gps ca sa se stie unde esti) atunci nu mai gasesc soferi.

nu am nimic cu uberul. am ceva cu transportul ilegal de persoane. Nu cel facut de amarati (sunt pe la tara unii care te duc unde ai treaba contra cost, sau tiristii care iau la ocazie) ci cu cel facut in mod organizat.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Dupa tine transportul ilegal de persoane e si cand iti duci amanta acasa dimineata, ca nu e membru al familiei si nu platesti impozit pe suma pe care i-ar fi luat-o un taxi. Suntem in Romania, tara in care legal un nepot care locuieste cu bunicii are nevoie de contract de inchiriere si pentru care bunicii trebuie sa plateasca asigurari de sanatate pentru contractul de inchiriere.

Mai sunteti multi din astia care isi baga nasul unde nu le fierbe oala? Suprareglementarea nu a ajutat niciodata la nimic, avem taximetristi cu licente obligatorii si taxiuri jegoase care vin cand au chef. Crezi ca reglementarea a ajutat cu ceva in cazul asta? Daca cineva vrea sa mearga cu autostopul cu Himmler in persoana, cine esti tu sa ii interzici? Daca o lege iti spune sa sari in cap de la balcon ai boala pe toti aia care o incalca si traiesc ilegal?

dr4qul4

transport ilegal e cand vine o firma si face "private hire" sub pretextul ca ei sunt firma de software nu de transport de persoane.
Chiar nu suntem in lumea a 3-a aici, chiar daca unii vor sa ne trimita acolo.
Nu am nimic nici cu studentii care posteaza pe grupuri cu scopul de a scoate o parte din banii de motorina.
Am ceva doar cu cei care pleaca de acasa special pentru a desfasura o activitate de transport care le aduce un venit constant.

compari mica ciupeala cu ceva organizat la nivel macro?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AdrianB1

Uber nu a aparut in Africa, ci in SUA. Daca SUA e lumea a 3-a nu are rost discutia, traim in universuri paralele. Compar logica cu fabulatia, nu ma intereseaza nici mica ciupeala si nici marea ciupercaiala.

Licentele de transport sunt o cheltuiala inutila care se reflecta in buzunarele clientilor. Nu au nici un efect pozitiv, asa ca ar fi logic sa dispara, dar sunt aparate de unii si altii pentru ca logica.