Taxi & ridesharing de România

Started by Ionut, November 02, 2016, 07:04:52 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

Se mai punea problema plății la acest "Uber"... Mulți au sesizat, că după ce au plătit, au plătit mai mult față de cât ar fi trebuit, mai ales cei care au plătit cu cardul.
   La plata cu cardul este perfect adevărată, această problemă, deoarece (așa puneau oamenii problema) prețul cursei era în euro prin convertirea leului.  Ei, în momentrul când plătești ceva în lei, exprimat în euro, la plata pe card, nu o să ai niciodată conversia dată de cursul BNR-ului, care poate fi de exemplu 4,50 lei/1 euro, ci este la cursul băncii cardului, "Master! sau "Visa" sau care-o mai fi și care curs nu este egal cu al BNR-ului, ci poate fi 4,58..4,60 lei /1 euro sau mai mult, plus comisionul băncii la conversiile valutare..... Situația este identică cu a celor care iau diurna în lei și plătesc de pe card în lei în străinătate, unde pe lângă comisioanele de schimb, ai pretul ridicat al valutei, față de BNR....
Dacă greșesc, vreu o motivare "pur bancară" de la cineva din sistem, deoarece și eu am primit această "lămurire", constatând pe viu, anumite diferențe.

mhCoder

^ Cand platesti cu cardul in valuta se face conversia la cursul de schimb valutar al banci care intradevar difera de cursul BNR. Ii ca si cum ai merge la banca si ai vrea sa cumperi 10 euro, nu o sa fie la cursul BNR o sa fie la cursul bancii
In strainatate nu ar trebui sa fie comsioane de schimb valutar ar trebui sa fie doar cursul valutar al bancii de la care ai cardul, se poate sa difere de la banca la banca, eu nu am platiti niciodata nici un comision

dumbravaandrei

#17
Daca iti inregistrezi cardul in aplicatie, platesti la cursul de schimb valutar al emitentului cardului (Visa / Maestro / American Express), nu al bancii. Cursul poate fi consultat pe site-ul acestora.
DAR depinde foarte mult instructiunea din ce moneda se transfera catre ce cont (valuta acestuia). La acest tip de plata se aplica comisioanele standard ale emitentilor cardului. Exemplu: Card RON-> Cont RON, comision=0 la visa, 5 lei la Maestro si 10 lei la AE, Card EUR->Cont EUR, comision 0 la visa, 5 EUR la Maestro si 5 la AE. Card RON -> Cont EUR, se aplica doar schimbul valutar, fara alte comision, indiferent de emitent.
La plata din cont in cont (optiune OP, nu stiu daca uber are asa ceva, nu folosesc serviciul) se aplica comisioanele din canalul de plata SEPA (comisionul e minim 17,5 EUR) sau comisionul standard de plata RON-RON daca uber are cont in Romania :)

Ionut

Razboiul UBER vs taxi la OTP.




Precizări privind activitatea de taximetrie la Aeroportul Henri Coandă

Având în vedere cele afirmate de confederația C.O.T.A.R. într-un comunicat de presă de azi, 29.11.2016, facem următoarele precizări:

1. Autoturismele UBER nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, rezervată exclusiv taxiurilor autorizate.
2. Accesul taxiurilor autorizate la aeroportul Henri Coandă, pentru preluarea pasagerilor, este gratuit.
3. Compania Națională Aeroporturi București nu percepe nicio taxă pentru activitatea de taximetrie la aeroport. Singurele sume încasate de la firmele de taximetrie afiliate la C.O.T.A.R. sunt cele aferente reclamei pe care acestea și-o fac pe terminalele touchscreen din aeroport, respectiv 4000 euro lunar.
4. Compania Națională Aeroporturi București nu are nicio relație contractuală cu UBER. Spațiul de reclamă este contractat de o agenție media.

AirlinesTravel.ro

Ionut

Si razboiul la nivel european...




Este Uber o aplicație? Judecătorii UE încearcă să răspundă unei întrebări sâcâietoare

Un număr de 15 judecători ai Curții Europene de Justiție încearcă să decidă, o dată pentru totdeauna, dacă Uber Technologies este o aplicație sau o companie de transport, întrebare care deranjează de mult timp autoritățile din regiune, transmite Bloomberg.  Înfrângerea Uber, care se consideră o aplicație, ar expune compania unor reglementări mai stricte pentru obținerea licențelor, ceea ce ar mări costurile operaționale și riscul unei disponibilități mai reduse a șoferilor, scrie News.ro.

Profit.ro

JohannDB

 Citat din articolul "Profit.ro"........... """Uber insistă că ar trebui să fie scutită de obligațiile normale ale operatorilor de transport."""
     Părere "strict personală", cu "iexperiență" de taximetrist, ani de zile și înregistrat PFA (n-am fost "sclav" / "negru" la vreo firmă, la care când apăreau controale pe traseu, se auzea prin stație: "musafirii/negrii, acasă") și pentru care activitate, DEȘI PLĂTEAM "SĂNĂTATEA" din alte două surse (ca salariat), am mai plătit "retroactiv", la cinci ani fără un pic (atât cât să nu cadă în prescripție), o cotă "inventată" de cass, pentru că aveam contabilitate, totuși, pe partidă reală,.... activitatea asta UBER, mi se pare o formă / găselniță rafinată la extrem (și cu pasarea întregii răspunderi de siguranță a traficului și siguranță tehnică a mașinii pe "șoferul" care "pune botul" la asta), de-a face bani cu cheltuieli puține / minime, cu eludare de legislație (tocmai prin utilizarea "scăpărilor" sau textelor ambigue-interpretabile, din legislațiile locale)....
   Păi, să fie scutită de obligațiile normale ale operatorilor de transport, dar el/ea (Uber-ul) face transport...!?!?!?...
    Și până la urma urmei ce cred și "șoferii" care se "transferă" la Uber că obțin ???
    Am spus și o repet, părere personală; dar problema asta este muult mai amplă..... Sunt sigur că vor apărea ,,apărători vehemenți" ai acestui mod de deplasare, dar până când nu vom vedea un "statut" clar definit al acestei afaceri, deocamdată sunt de partea celor care au trecut prin "furcile caudine" ale unei activități reglementate (bine sau rău), așa cum este ea astăzi, aici, la noi......
     Ah...și sub motivarea că este "o aplicație", deja trecem pe un alt plan.....legat de scăpările legislative și multe altele!

AdrianB1

Bullshit. Full of it. Pentru ca toti utilizatorii de Uber pe care ii stiu nu folosesc serviciul pentru pretul mai bun prin evitarea unor taxe, ci pentru ca pot sa selecteze soferii si sa elimine nesimtitii imputiti care blocheaza intersectiile cu taxiurile si vor sa ciupeasca la o cursa castigul pe o zi intreaga. Daca s-ar face asta la companiile de taxi din Romania atunci Uber ar disparea intr-o saptamana din lipsa de clienti. Dar pana atunci companiile de taxi accepta orice sofer, in multe cazuri au mai multi colaboratori decat soferi si tot ce fac pentru ei e ca le iau o taxa pentru dispecerat si le dau voie sa isi lipeasca sigla companiei pe masina, dar nu au absolut nici un control asupra lor. Si atata timp cat aia platesc taxa, nimanui nu ii pasa ce fac.

JohannDB

#22
     Nu vreau, dar sunt nevoit să am o scurtă polemică, pe tema asta.....
     Da, colaboratorii, la firmă de taxi, plătesc o taxă..... ÎN CIUDA ACESTEI TAXE, EI SUNT ULTIMII (chiar și la actualele aplicații pentru comandă on line), deoarece firma își acoperă întâi, de toate, șoferii proprii, care au de dat "decont zilnic" (motiv pentru care, găsești o grămadă de aspecte negative de semnalat la mașinile de firmă, inclusiv șoferi de "azi-pe-mâine" și cu-n total dezinteres pentru mașina pe care lucrează, pentru că nu e a lui și cum se poartă firma cu el, așa se poartă și el în "numele firmei")...
    Colaboratorii unei firme taxi sunt: ori alte FIRME / SRL-uri, cu statut și înregistrare în Registrul Comerțului și cu toate "hangaralele" la zi ( și aici aceeași problemă cu șoferii angajați), că astfel ANAF-UL SUPRAVEGHETOR E PE TINE (dacă cumva nu ai "dedicații"), ori PFA, care au aceleași obstacole de trecut cu autorizare, licențe de transport, de mașină, concesiune de servicii cu Primăria, ITP la 6 luni, vize medicale anuale, control/viză metrologică anuală la ceasul de taxare și de schimbi anvelopele TREBUIE să te încadrezi în "bătaia" de +/-1% pentru a fi în parametrii, asigurare de persoane și bagaje, atestat profesoinal pentru taximetrie (care atestat se ia după niște cursuri la o școală de șoferi-cu cheltuiala de rigoare și mai apoi un examen-plătit și ăsta, care examen, mai nou se dă la sală unică, la fel ca la permisul de conducere, numai tu și calculatorul, atestat ce se reavizează din 5 în cinci an, cu testare).
   Și. mai este o categorie, de taximetriști, aceea a celor "independenți" neafiliați niciunei firme și care conform celor legale au și ei afișat pe portieră prețul/km.....număr de identificare....totul este să te uiți unde urci....
    Mai este ceva de precizat ; și un PFA are de scos rapoarte zilnice de pe ceasul de taxare și apoi rapoarte lunare, care ajung la ANAF, mai ales dacă ai contabilitate în partidă simplă și mai trebuie să păstrezi și bonurile de cheltuieli pentru întreținere mașină, asigurări, revizii, atestări...cont venituri-cheltuieli, cu registrele de rigoare, în biblioteca personală...
   La un colaborator (mai ales PFA), ai să găsești mai greu aspectele ridicate legate de nesimțire, jeg, indolență, etc....
      Oare când ieși să te "plimbi" cu o cerere la o "aplicație".......cum poți face această selecție......" ci pentru ca pot sa selecteze soferii" ....Sunt curios, deoarece singura soluție e să anunți că nu-ți place / inspiră încredere șoferul, atât la taxi cât și la Uber (dacă ai unde semnala asta la Uber, în timp util și nu ca fedback)....
    Cu asta închei disputa și din principiu nu urc într-o mașină total necunosctă, mai ales sub marca Uber.......Din păcate.....

   

Io

#23
Pozitie de client:
1- nu stiu cine sint Uber, incep sa inteleg ce-i cu ei. O companie web 3.0. Nu, nu 2, trei.
2- stiu ce este taximetria, cunosc legea, ma folosesc de taximetre.
3- argumentele de curs au fost explicate bine (nu e cazul de intrat in detalii) de cei doi colegi. E suficient.
4-argumentele contabile sint in sarcina cui are nevoie de ele. Prestator cum va fi el incadrat, Anaf, alti interesati. Nu ma priveste.

Care e problema si a cui?
1- impozitarea? HA! De cind sint platitorii de impozite romani, taximetristii aici, atit de dornici sa fie impozitati?
Incercare de raspuns: de cind le e frica ca vor fi prinsi si cind vad ca apare o concurenta in domeniu si folosesc asta ca pe un argument pro domo. Nu tine, baieti, e straveziu. Si slab.
2- examene de taximetristi. Bun asa, iti trebuie pregatire superioara finalizata cu examen (veniti si in toamna?, RR-uri, ceva?) in conditiile in care tot ce trebuie sa stie un sofer de taxi e cu ce mai mult decit ce trebuie sa stiu eu, sofer amator? Rog sa nu mi se aduca argumentul navigatiei ("ajungerii la adresa") in 2016 in conditiile in care am in telefon 2 navigatoare de sosea si 2 de teren (inclusiv soselele). Si 2 dintre navigatoarele astea sint independente de net.
3- nu ma apuc sa fac o sociologie a taximetristilor, am intilnit si persoane absolut respectabile si cretini jegosi, valutisti ziua, plasatori de sex noaptea, etc. Daca ma uit in statia de taxi de linga mine vad destule persoane pe care n-as dori sa le intilnesc pe undeva noaptea.
Desi am intilnit si un tinar care mi-a luat doar jumatate din banii de cursa (si nici n-a vrut sa accepte plata completa) pentru ca in gara, noaptea, am luat ultimul taxi si i-am cerut soferului sa opreasca si sa luam o doamna in virsta si singura si pentru care i-am cerut sa faca un ocol pentru a o duce in fata casei si careia i-am refuzat evident contributia la cursa. Hai, Anaf, cere-mi numarul taxiului si ma judec cu tine in locul acelui tinar admirabil! Si-i platesc eu ce-i ceri daca vei cistiga.
4- argumentul selectiei masinilor/soferului Uber in detrimentul companiilor de taxi mi se pare foarte slab: cunosc multe persoane care nu-si ingrijesc masinile personale. Indeosebi la interior.
5- argumentul starii tehnice a masinii. Orice masina pe drumul public are de respectat niste norme legale, este irelevant la ce e folosita. Ca asiguratorii considera ei ce considera in privinta uzurii masinilor de taxi nu ma priveste, obligatia de intretinere e a detinatorului (si partial a soferului) masinii, ca e ea Uber sau Cobalcescu.

Concluzie? N-am.
Curtea aia o sa zica si ea ceva, sa vedem ce, sa se lumineze ei cum e legal si-o sa ne spuna si noua. S-o judecam si noi. Noi, piata, cumparatorii de astfel de servicii. Ca daca ma uit in jur vad ca exista si Blablacar si altele, adica e un fenomen de piata nu un moft. Iar experienta si logica imi spun ca o evolutie de piata (facilitata aici de tehnologie) o poti sa impiedica, sicana, strangula eventual, poti sa si interzici un produs/serviciu dar daca exista cerere suficienta iti va exploda in fata.

Discutia cred ca merita purtata.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

JohannDB

Stimate coleg Io, la punctul 1 cu impozitarea din răspunsul tău, nimeni nu este fericit când vine termenul de plată al forfetarului sau ai depășit termenul de plată.... Și pot spune că o firmă, se eschivează mai lesne, decăt un PFA, care este constrâs în secunda doi, la plată, pentru că i se retează toate posibilitățile de acțiune, până nu este cu plata la zi..... La aceste PFA-uri stă marea corupție și deturnare de bani / fonduri....Și într-adevăr, legat de concurență, mai ales PFA-urile n-au concurență la plata impozitelor ; firmele, cum am mai spus, pot  acoperi lesne beneficiile cu costuri / cheltuieli. Concurența nestatutată prin lege și nesubscrisă unor reglementări, cum că exploatează niște nișe, este deja neloială. Aici greșești, din păcate.
La punctul doi, examene pentru taximetriști, te invit să te duci să-ți iei un astfel de atestat, să faci cursul respectiv (conform unei programe avizate de ARR și MTI), să dai testarea respectivă, să-ți faci fișa medicală pentru "siguranța circulației", toate cu costurile de rigoare. Nu știu, la modul cum ai emis niște opinii, dacă nu ai citit,  așa fugitiv, totul, de vii cu ironii de genul examen de toamnă / corigență / RR.....  Chiar și "jegosul" sau "bizonul" la care nici mort n-ai urca în mașină, a urmat o procedură de atestare și verificare...... Conform canoanelor legale de azi, de aici!
   Și apropo de fenomen de piață, așa este, e un fenomen care caută să obțină maximum în timp scurt, pentru a nu fi prins de noi reglementări legislative.
    În rest, s-auzim numai de bine...

Io

#25
JohannDB, zau, nu doresc sa dau nastere sau sa alimentez vreo polemica de oricare fel fi-va ea. Totusi:
- cu ce difera pregatirea/atestarea sofereasca si cea medicala a unui taximetrist/Uberist de a mea, soferul oarecare? Este lege care s-o impuna? Imi cer iertare, n-o cunosc, insa daca face diferente e o lege proasta pentru ca presupune/induce diferente acolo unde nu au a fi. Argument: a-mi duce familia de colo colo este echivalent cu a ma duce pe mine si pe eventualii pasageri straini (nu e cazul la mine dar afirmatia ramine valabila) de colo colo. Chestie de responsabilitate.
Si nu, nu sint n-am fost si nu voi fi sofer Uber/taximetrie, nu voi fi vreodata implicat in asa ceva decit eventual ca investitor speculativ, aici discut doar din punctul de vedere al interesului comun. Intreb si-mi pun intrebari, atita tot. Chestie cu "ce e rau si ce e bine..", nimic mai mult dar nici mai putin.

Concurenta nereglementata, zici. Da, aici e ceva de clarificat. Nu stiu daca e neloiala, nu e treaba mea, eu sint cumparatorul. Bon, pe cite vad nici legiuitorul nu stie, european sau romanesc. Pentru ca piata se misca si nu e pentru prima oara cind uzanta poate crea lege sau cind eventual abuzul va crea uz. Si lege. Vom vedea, opinez ca se va clarifica repejor.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

AdrianB1

Quote from: Io on December 01, 2016, 12:14:40 AM
4- argumentul selectiei masinilor/soferului Uber in detrimentul companiilor de taxi mi se pare foarte slab: cunosc multe persoane care nu-si ingrijesc masinile personale. Indeosebi la interior.
Nu ai inteles cum functioneaza Uber: dai feedback despre sofer, are rating prost, nu il mai ia nimeni. Daca nu isi ingrijesc masinile primesc rating prost si zboara.

In schimb la taxi poti sa dai feedback companiilor (in cazul in care sunt cu sigla de companie mare) si te ignora. Stiu pe cineva care e patronul uneia din cele mai mari companii de taxi din Bucuresti: nu are ce face, daca il da afara sau incheie colaborarea cu un sofer ala pleaca la alta companie si el trebuie sa gaseasca pe cineva in loc, iar acel cineva e la fel de praf ca ala care pleaca, ca sunt foarte rari soferii de taxi seriosi si nu exista nici o companie serioasa, toate alea mari procedeaza la fel. E ca la piata: e gunoi de jos, galagie, esti tratat prost, dar daca in cartier nu ai alta optiune cumperi cartofii si mergi mai departe. Cu Uber, in schimb, ii scoti din piata pe aia care nu au ce cauta acolo. E la fel ca la Booking.com cu cazarea: hotelurile cu rating prost pierd clientii.

dr4qul4

rating au si taximetristii legali pe aplicatii (Clever, Start taxi etc). Poti face exact acelasi lucru.
In plus, poti face reclamatie la OPC in caz ca patesti ceva.
Daca mergi cu Uber nu poti face pentru ca nu ai nici o relatie contractuala cu soferul.

Oricum, soferii Uber sunt pe lista ANAF-ului. Sa nu va mirati daca le vor sechestra masinile pentru neplata impozitului recalculat dupa taxarea din Romania.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Am vorbit eu de câteva săptămâni pe tema asta cu ANAF.
Nu poate fi vorba de impozite neplătite/recalculate.

Uber are contract - dar nu cu soferi, ci cu firme (minim PFA) din România.
Plata cursei (cu cardul) înseamnă că banii se duc în Olanda.
Uber plătește apoi "firma colaboratoare" din România prin transfer bancar - evident bani foarte "la vedere", greu de "dosit" .

Sefii ANAF spun oficial că "urmăresc" fenomenul Uber...
Iar neoficial spun că "dacă toate afacerile ar fi atât de simplu de urmărit, cei dela Anti-Fraudă ar şoma...

Din pdv al impozitării este foarte clar: șoferii Uber sunt impozitaţi în România pe baza sumelor încasate de la Uber, iar Uber este impozitat în Olanda pentru profitul obţinut.

Fiscul spune că frumuseţea sistemului este că toţi banii se "mişcă" on-line, nu se poate "sifona" nimic, spre deosebire de sistemul clasic cu "cash".

Asta este doar în privința impozitării...

În privința concurenţei locale/neloiale nu mă pronunț... Încă.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

esti sigur ca isi platesc toate taxele de pfa? daca o fac, atunci nu ar mai fi rentabil sa-si foloseasca masinile scumpe pe preturi mai mici ca la taxi pentru ca nu primesc bacsis.
chiar stiu un sofer uber si mi-a zis ca toate taxele sunt platite in olanda. lui asa i s-a spus. Nu are pfa !
si mai e si problema licentei.

poate statul ar trebui sa faca o lege prin care orice sofer cu pfa sa-si cumpere o licenta de transport valabila doar pentru preluarea comenzilor online.  asa s-ar elimina concurenta neloiala si totul ar fi legal.
pretul ar putea fi mai mic ca la taxi. nimic greu, doar un test psihologic si o verificare a cazierului si a istoricului abaterilor de la legislatia rutiera. Doar nu vrem soferi oameni care au permisul suspendat.

dar cred ca asiguratorii  vor taxa si ei pe sofer.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024