High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

davyl

Când va avea România o cale ferată de mare viteză

Să ne imaginăm că am putea ajunge din centrul Capitalei în centrul Clujului, al Timișoarei sau al Iașiului în trei ore, fără perturbări ale traficului, în orice condiții meteo. Nu e o utopie. Acest lucru ar fi posibil dacă am avea o linie de mare viteză. Cât de departe ne aflăm?

Sursa

Enjoy!

P.S. Am creat prima postare  :D ca am vazut ca nu era nicio postare pe feroviar...

Ionut

Multumesc davyl! :cheers:
PS: am modificat eu url pe sursa :)

Kidu

In primul rand salutare tuturor si bine v-am regasit!

Postez si eu o stire/zvon despre coridorul IV feroviar din vecinatatea comunei aradene Ghioroc:

Am la serviciu un coleg ce domiciliaza in comuna aradeana Ghioroc. Acest coleg al meu cunoaste pe cineva care lucreaza ca si impegat undeva pe Valea Muresului iar persoana respectiva i-ar fi spus ca intre ei se stie deja ca traseul caii ferate in vecinatatea localitatii Ghioroc va fi reconstruit asa cum se vede in poza de mai jos deoarece trenul nu poate intra in acea curba incercuita cu mai mult de 80 de km/h.



Vechiul traseu si implicit gara Ghiroc vor ramane pentru ca pe acolo vor circula personalele ce vor deservi Ghiorocul in continuare la fel cum si marfarele vor fi directionate tot pe acolo.
Deocamdata luati-o doar ca pe un zvon.
Oricum din ce vad eu asa la prima vedere se pare ca vor fi necesare inca doua pasaje rutiere peste calea ferata la intesectia cu DJ708C si la intersectia cu DN7.


iuli

WOW!!! Interesant traseul desi sincer m-as mira sa il faca.
In primul rand va trece prin doua balastiere sau foste balastiere (sincer nu le mai stiu stadiul actual) apoi daca va fi de mare viteza atunci intersectiile cu drumurile obligatoriu nu vor putea fi la nivel, asa ca vor trebui construite doua noi pasaje rutiere peste noua cale ferata. In proiect poate ca arata bine dar cand vor trebui sa traga linie si vor vedea costurile vor renunta la varianta. E adevarat ca cele doua unghiuri de aproape 90 sunt cam "aiurea" pentru o linie de mare viteza :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

robert

Salut din nou

Avand in vedere ca este singurul titlu care vorbeste despre calea ferata pun un link dintr-o revista pe care o citesc cu placere cand o primesc.

http://thinkinghighways.com/View-issue/View-issue-page.aspx?id=f19d0cd5-5409-4a61-b5e6-b7d92c5c15eb

Sper sa mearga.

PS Puteti citi si voi versiunea on line, eventual sa va abonati la news letter pentru ca sunt subiecte foarte interesante

Ionut

@robert: La feroviar nu prea ma pricep eu... daca vrei sa pui updateuri sau stiri, te rog incepe tu un thread.

De fapt oricine poate face un nou thread in forum. Daca vreti sa vorbiti despre un subiect si nu este thread dedicat in forum, puteti sa-l faceti chiar voi. Atentie cum denumiti acel thread, inspirati-va din denumirile altor threaduri. Daca gresiti ceva sau faceti ceva aiurea modific eu. :D

robert

nici eu nu ma pricep, dar mi s-a parut interesanta stirea. de cand citesc revista asta, rar am vazut stiri despre romania in ea...

ciprebbe

Cred ca e record pt romania asta :D

Daca nu, pt mine, a fost cea mai mare viteza in RO cu CFR ul
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Lvs_tm

Recordul de viteza in Ro, cred ca e la Poligonul de la Faurei, vreo 202 km/h parca.

Ionut

Pe ce magistrala ai mers? Spre Constanta presupun sau spre Brasov... sunt cam singurele unde se pot dezvolta astfel de viteze la noi.

ciprebbe

#10
Da
Poza e imediat dupa iesirea din Bucuresti spre Ciulnita.
La Posada( iesirea din  munti) spre Comarnic se merge cu 129-133.
Linia Bucuresti Constanta, e facuta pt 160 calatori si 120 pt marfa ( asa scria pe un panou din gara Fetesti). Trenul a plecat din Gara de Nord cu 18 min intarziere si dupa ce a iesit din Bucuresti a accelerat si a mers bine de tot cam 40 km apoi de 3 ori s-a oprit in camp, si a reusit ca pana la Fetesti sa adune 61 min intarziere. La ora la care eu a coborat la Fetesti trenul trebuia sa fie in Constanta deci probabil pana la capat a acumulat si mai multa intarziere.
Am mers la vagon de dormit si chiar ii spunem nasului ca numa la noi e posibil asa ceva sa ai linie de 160 si sa scoti medie orara de 58km.  Spre surprinderea mea a zis ca stie situatia si ca ar fi bine sa merg sa imi stampilez biletul in gara cu intarzierea trecuta si sa fac o sesizare acolo ca se inregistreaza in calculator apoi cand ajung la Cluj inapoi sa depun si una scrisa + o copie de pe  bilet la adresa CFR Calatori. A zis ca sunt cazuri (multe) cand s-a restituit procent din valoarea biletului.
Sunt curios daca se intampla ceva. 

Later: Ca si fapt divers tanti de la ghiseu a spus ca intarzierea se datoreaza caldurii ...eu am calaltorit noaptea  :D
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

:lol: tare faza cu tanti :o

Daca tot avem thread, haideti sa discutam si oportunitatea unei linii de mare viteza in RO. De fapt, ce sa intelegem noi prin "mare viteza"? Presupun ca peste 200 km/h... nu cred ca visam noi viteze de 300-400 km/h sau ceva gen Maglev. Nu avem aglomerarile urbane din UK, China, Franta sau Japonia. Ar fi necesara o linie ferata de mare viteza?

orioane

Scuze pentru off-topic, dar legat de postul lui ciprebbe pot sa adaug si eu experienta mea de saptamanile trecute (31.08) pe ruta Constanta-Bucuresti. Am avut "ocazia" sa stau in vagon langa controlori (in vagonul pseudo-restaurant al IC-ului cu plecare pe la 7 dimineata). Erau 2 opriri anuntate (Fetesti si Ciulnita), dar pe la a 10-a oprire aiurea am incetat sa numar. A fost socant faptul ca erau oameni care stiau de faptul ca IC-ul se opreste in diverse locuri si coborau si urcau fara probleme din tren (pe la Ogoarele, Perisoru, etc.). Explicatia controlorilor (veridica din punctul meu de vedere dupa cum mergea trenul) a fost ca echipamentele de semnalizare au fost furate si deteriorate iar trenurile sunt obligate sa incetineasca pana la oprire inainte de fiecare gara, trecere la nivel si in alte locuri periculoase unde au fost introduse restrictii de viteza draconice, in loc de reparare a pagubelor. Ultima oprire a fost pe la Sarulesti, iar de acolo a circulat cat de cat normal si nu am avut decat o ora si un sfert intarziere (pe un traseu de 2 ore si un pic) - a mers chiar o parte din drum pe firul din stanga ceea ce a fost interesant (ca TGV-urile in Franta -  ca sa fac o mica aluzie la trenuri de mare viteza). Cel mai mare soc l-am avut insa la vederea unei linii de inalta tensiune perpendiculara pe calea ferata, de unde erau furate cablurile (se vedea clar cum au fost trase la sol si smulse ramanand doar niste cioturi de cablu agatate de piloni).

ciprebbe

Quote from: Ionut on September 10, 2012, 05:07:46 PM
:lol: tare faza cu tanti :o

Daca tot avem thread, haideti sa discutam si oportunitatea unei linii de mare viteza in RO. De fapt, ce sa intelegem noi prin "mare viteza"? Presupun ca peste 200 km/h... nu cred ca visam noi viteze de 300-400 km/h sau ceva gen Maglev. Nu avem aglomerarile urbane din UK, China, Franta sau Japonia. Ar fi necesara o linie ferata de mare viteza?
Ionut sincer , daca reusim sa facem magistralele la 160 si sa scoatem medii orare de 140 eu unul as fi multumit.
Sa stiu ca fac Cluj Bucuresti in  3 ore sau Cluj Constanta in 4 jumate  las masina in garaj :D.
Asa numai eu stiu cum pe drumurile noastre am facut 572Km in 6 ore jumate.Regulamentar 10 carnete nu mi ajungeau.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Da, si eu zic la fel, viteza medie ne mananca in Romania. Imi poate explica si mie cineva care se pricepe de ce viteza medie este asa joasa chiar si pe liniile de viteza?