High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radutm

QuoteTren de 200 de km/h prin Timisoara, un vis care ar putea deveni realitate si ne-ar putea lega de Kikinda si de Szeged. Vezi care e stadiul proiectului!
TIMISOARA. Discutii importante la Timisoara, in aceste zile. Mai multi experti europeni se intalnesc cu autoritatile locale pentru a promova ideea realizarii unei cai ferate de mare viteza care sa lege capitala Banatului de Szeged si Kikinda.

Proiectul este unul mai vechi, a fost realizat si un studiu de fezabilitate in urma cu cativa ani, insa acesta trebuie reactualizat, pentru ca a fost gandit in forinti, nu in euro. Asadar, timisorenii s-ar putea plimba in Serbia si in Ungaria cu un tren de mare viteza care ar urma sa atinga 200 de kilometri pe ora. Mai apoi, liniile de cale ferata ar asigura legatura intre Budapesta – Bucuresti – Constanta – Iasi, prin Timisoara.
..........
Sursa: http://www.opiniatimisoarei.ro/tren-de-200-de-kmh-prin-timisoara-un-vis-care-ar-putea-deveni-realitate-si-ne-ar-putea-lega-de-kikinda-si-de-szeged-vezi-care-e-stadiul-proiectului/10/09/2012
cont inchis

bogdymol

Quote from: ciprebbe on September 10, 2012, 03:49:55 PM
Cred ca e record pt romania asta :D
http://img196.imageshack.us/img196/2285/img5044c.jpg
Daca nu, pt mine, a fost cea mai mare viteza in RO cu CFR ul

O poza facuta de mine acum cativa ani la GPS, tot in tren:



Va las pe voi sa descoperiti unde (dupa coordonate). Oricum, cu siguranta nu e Romania :)
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

TGV... Paris-Lille?
Acum ceva timp se vaitau companiile aeriene ca linia TGV Paris-Lyon le papa din cota de piata. :)

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

Eh, foarte aproape... Callais e mai la vest putin de Lille. :p
Ati mers constant cu 300 sau aia a fost viteza maxima?

bogdymol

Prin Franta a fost cam constant 295-302 (cu exceptia iesirii din Paris, zona Calais si pe langa Lille unde a fost cam la 160). In schimb, in partea britanica am mers tot cam cu 160.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

iuli

Viteza maxima in GB e 120 de mile/ora, deci nu ai fost departe de limita cu cele 100 m/h. ;)
Oricum, povestea asta cu linia Timisoara - Szeged e o prostie de zile mari. Nu va fi realizata never ever! Nu e sustinuta economic o astfel de investitie :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

se stia de asta?
The future of mobility
18-21 septrembrie  la Berlin
http://www.innotrans.de/en/
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

lucianxx9o


Ionut


lucianxx9o

Quote from: Ionut on March 09, 2013, 06:51:47 AM
In ce tren e facuta poza?!
Trenul este Freccia rossa directia torino=>roma.
Am mai gasit o poza care o facusem de dimineata.



Wadan

Quote from: Ionut on September 10, 2012, 06:46:02 PM
Da, si eu zic la fel, viteza medie ne mananca in Romania. Imi poate explica si mie cineva care se pricepe de ce viteza medie este asa joasa chiar si pe liniile de viteza?

Pai sunt mai multe motive pentru care viteza medie este joasa:

1. Starea proasta a prismei de piatra sparta pe care stau traversele  si sinele.
2. Aparatele de cale care nu sunt de cea mai buna calitate ( ma refer la macaze ).
3. Materialul rulant, locomotivele, sunt vechi.

Sunt mai multe motive, cred ca astea ar fi cele mai importante. Daca ar fi sa se analizeze corect liniile din Romania probabil ca jumatate din marile magistrale ar trebui inchise. Iar cat despre linii de mare viteza (adica peste 200 km/h) nu cred ca vom avea in Romania prea curand.
Singura sansa ar fi sa se faca coridorul IV ca linie cu viteza sporita (pana in 200 km/h) si si daca s-ar face ar trebui sa se achizitioneze noi locomotive pentru ca nu cred ca in momentul acesta avem la CFR locomotive care sa poata circula cu peste 200 km/h sau macar aproape de acea viteza.

get

Polonia va avea de la final de 2014 trenuri Alstom ce pot rula cu peste 200 km/h.
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-15024197-polonia-avea-final-2014-trenuri-alstom-pot-rula-peste-200.htm

La noi și liniile care au apucat să fie modernizate se fură bucată cu bucată ...

dr4qul4

#28
Quote from: iuli on September 17, 2012, 09:26:56 PM
Viteza maxima in GB e 120 de mile/ora, deci nu ai fost departe de limita cu cele 100 m/h. ;)
Oricum, povestea asta cu linia Timisoara - Szeged e o prostie de zile mari. Nu va fi realizata never ever! Nu e sustinuta economic o astfel de investitie :(


probabil ca s-au mai schimbat lucrurile. am fost saptamana trecuta de la Londra la Paris si a ajuns si la 300 km/h in Anglia si la 302 km/h ora in Franta (am pozat si eu GPS-ul).
ce mi s-a parut incredibil a fost ca a ajuns foarte repede la viteze de peste 250 km/h si a mentinut viteza (cand intra intr-un tunel ni se infundau urechile).

nu stiu daca asa merge de obicei dar cred ca in tunel a depasi 300 km/h. cel putin asta a fost impresia.

am facut mai putin de 2 ore de la Londra la Paris si tb venit doar cu 30 minute inainte iar in plus te duce din centru in centru.

din pacate am avut intarziere o ora la plecare: cineva si-a lasat un bagaj pe peron si ne-au dat pe toti jos, dupa care au verificat tot trenul de pachete suspecte.
chiar si asa am facut 4 ore din hotel in hotel. cu avionul aveam: 1 h pana la Heatrow, 2 ore in Heatrow (minim, fara shoping ca nu e OTP), 1 ora zborul si inca 1 h pana la hotel.

in ceea ce ne priveste: Bucuresti - Constanta ar trebui sa fie de mare viteza (160 km/h - 1,5 ore teoretic) numai ca la noi pierde 1 ora sa iasa din bucuresti si are o gramada de restrictii din cauza ca se fura orice se poate vinde la fier vechi sau pune ca pavaj prin curte.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

marcelbanu

#29
Quote from: Wadan on March 12, 2013, 01:29:09 PM
3. Materialul rulant, locomotivele, sunt vechi.

... sa se faca coridorul IV ca linie cu viteza sporita (pana in 200 km/h) si si daca s-ar face ar trebui sa se achizitioneze noi locomotive pentru ca nu cred ca in momentul acesta avem la CFR locomotive care sa poata circula cu peste 200 km/h sau macar aproape de acea viteza.

Aici avem o vechitură...
http://www.youtube.com/v/wKXrnMOYzdE

Şi aici un produs Softronic...
http://www.youtube.com/v/ZRXH9Ii5mQA

http://www.youtube.com/v/jqYjyfwb9KQ

Deci, avem maşini capabile să alerge liniştit cu 200 km/h...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !