High Speed Rail (HSR) in Romania

Started by davyl, November 22, 2011, 05:12:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dan027

Quote from: frunzaverde on January 16, 2017, 08:47:52 PM
Avem timp de gandire. Otopeniul cere o linie ferata cand se apropie de 15.000.000 pax. Adica in cam 5-6 ani. Bucuresti - Brasov nu e supra-saturata absolut deloc - in 1976 linia ducea aproape de doua ori tonajele de azi, si frecventele la pasageri erau mai bune ca azi (si vitezele comerciale erau mai bune). Nu trebuie facute improvizatii sordide (cum propune MT) - e timp de ceva civilizat - nu striga aeroportul ca nu se mai poate - iar in 2022-2023 (in loc de 2020) sa fie ceva civilizat acolo.

Nu as zice ca avem asa mult timp de gandire, anul trecut (2016) se estimeaza ca aeroportul Otopeni a avut un trafic de 10 mil pasageri si o crestere de 17%. Daca se mentine ritmul asta in 2020 atingem 15 mil, iar constructia orcarei variante de conectare a aeroportului la infrastructura feroviara va dura minim 2 ani.

Otopeniul cere o legatura feroviara inca de pe acum in lipsa unor aeroporturi in judetele din imediata lui vecinatate.

Dan027

Quote from: Dan027 on January 14, 2017, 09:28:28 PM
PS: O sa incerc sa vad daca pot sa aflu ceva informatii dar va dura vreo doua luni...

Tin sa mentionez ca am primit raspunsul dupa numai 4 zile de la trimiterea solicitarii de informatii. De apreciat promptitudinea CFR infrastructura.






TibiV

Raspunsuri "amanuntite".
Dar este clar' fara 200 km/h angajat.
Peste 200 nu are rost sa pierdem timpul in discutii sterile...

PS
Sper sa se apuce de Bucuresti-Craiova-Caransebes-Timisoara doar DUPA ce este gata Bucuresti-Brasov-Arad....
Ca altfel trebuie sa ne cumparam "trotinete CF". Ca sa putem depasi trenurile,...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adymartianul

Deci tu vrei sa mai pierdem fonduri UE inca 1-2 exercitii financiare

TibiV

Mai frate, asta ma omoara...

Ce fonduri UE  sa pierdem ?!...
A zis undeva UE ca finanteaza HSR in Romania ?...

Din banii de la UE noi nu suntem in stare sa terminam "up-grade"-ul pe (fostul) CIV...
Acolo pierdem bani, caci ceea ce trebuia terminat pe POS-T de abia vom termina (sa speram!) pe POIM...

Si daca vei citi in urma vei intelege un lucru: fiecare banut pe care il putem lua de la UE va fi 10 ori mai valoros refacand reteaua CF existenta macar la parametrii initiali decat bagand banii de-a'n boulea in HSR-uri ultra-scumpe si cu viabilitate economica negativa...
Nici o activitate economica pe lumea asta nu poate functiona pe subventii "forever". Daca nu se sustine din  biletele vandute, este un non-sens economic. Daca piata nu iti recunoaste (prin pret/tarif) serviciul oferit, inseamna ca servicul respectiv nu este necesar. (Chiar daca imi voi face alti dusmani, asta este valabil CA PRINCIPIU si in cazul transportului public urban... Dar macar in acest caz exista si alte argumente, de la cele sociale la cele de mediu... Dar pariez ca daca pe M2, care duce corporatistii in Pipera, tarifele s-ar tripla, traficul nu ar scadea nici cu 10%. )

In privinta HSR... Daca Romania ar avea ambitiile Coreei de Nord, da, atunci putem face HSR pe de doua ori banii nostri - o data sa o construim, apoi inca o data sa o tinem in functiune.
Dar nu cred ca este cazul.
In special Romania, cu problemele structurale grave pe care le are, NU are voie sa faca proiecte "de palmares", ci doar proiecte care ii aduc un "return" real. Bagi 100 de lei, sa castigi cel putin 150.

Dar sa bagi 100 de lei ca sa construiesti, iar dupa aia sa mai bagi 10 lei anual ca sa mentii in functiune, mi se pare culmea prostiei....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Uniunea Europeana NU FINANTEAZA DE REGULA PROIECTE HSR CU PROCENTE IMPORTANTE !!! Asta se treduce prin faptul ca UE da numai procente f. mici pentru sprijinirea statelor din UE in dezvoltarea HSR. 10%-40%. Asta este ce ne putem astepta de la UE pentru HSR.

Vrem HSR, atunci trebuie sa avem capacitatea de a finanta integral aceasta investitie. Iar cofinantarea UE ajuta si ea.


In afara de asta, un proiect HSR dureaza ca. 20-30 de ani. Din care primii 10 ani este munca de colectare a datelor + studii + proiectare. Abia apoi se poate intra in teren. Depinde daca se poate intra concomitent peste tot, daca finantarea permite asta. Depinde si de lungimea HSR, dar eficienta HSR este la distante de 400-1000 km, din care macar 50-60% sa fie pe bune HSR, iar restul macar in stare f. buna = 140-160.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adymartianul

#321
@TibiV

Fratele meu, vezi tu in raspunsul CNCFR ca se face HSR pe Bucuresti - Craiova - Timisoara? 160km/h peste tot, ca altceva nu stiu. Eu as fi multumit si cu atat, ca as face 2 ore in loc de 4 pana la Bucuresti si 3 in loc de 6-7 pana la Timisoara. Oricum sunt sigur ca pana in 2021-2022 nu se va misca nimic pe M900. Studii de fezabilitate, licitatii, contestatii, tot tacamul. Inca ciclu de finantare pierdut.

frunzaverde

Quote from: adymartianul on January 22, 2017, 11:38:43 PM
160km/h peste tot, ca altceva nu stiu. Eu as fi multumit si cu atat, ca as face 2 ore in loc de 4 pana la Bucuresti si 3 in loc de 6-7 pana la Timisoara.

Reabilitare prin reconstructie (ceea ce, din nou, ar fi o mare prostie dupa mine) nu se poate face pana cand nu e gata integral Bucuresti - Brasov Curtici.

Chiar si la starea curenta a traficului de marfa pe CF (nu foarte buna), daca ai gatuiri severe de trafic (ca in cazul reconstructiilor) la 10-20% din capacitatea liniei, nu vei avea cum asigura necesarul de trafic de marfa din Romania. Nu poti ocoli cu marfa Constanta - Timisoara sau Constanta - Budapesta prin Ciceu sau Vatra Dornei.

La fel, Dacia nu-si va putea transporta marfa pe Pitesti - Titu - Ploiesti - Brasov - Sibiu - Vintu - Ilia - Lugoj - Arad (pentru ca Simeria - Arad va fi in reconstructie si ea), linie diesel, simpla cu restrictii destul de severe, si sa-si mentina vreun pic de competitivitate. Asa ca marfa va fugi de pe CF (si odata fugita nu se mai intoarce decat cu concesii imense) cu rezultate groaznice.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alexV

Discutii despre HSR Cluj-Budapeste, cu ministrii de externe ai Romaniei si Ungariei.
Partea maghiara ar fi aprobat 3.3 mil euro pt studiu de prefazabilitate. Nu zice in articol daca si partea romana trebuie sa puna cota parte.

Adevarul
Mediafax

Presa locala:
Stiri de Cluj
Turnul Sfatului

Ionut

Here we go again.
Sunt curios de unde vine "fezabilitatea".

Phenol

Quote from: alexV on February 06, 2018, 02:00:44 PM
Discutii despre HSR Cluj-Budapeste, cu ministrii de externe ai Romaniei si Ungariei.
Partea maghiara ar fi aprobat 3.3 mil euro pt studiu de prefazabilitate. Nu zice in articol daca si partea romana trebuie sa puna cota parte.

Daca este sa ne bazam doar pe aceasta stire: Chiar si cu minoritatea maghiara in Transilvania, mie greu sa cred ca Ungaria va face studiul de prefezabilitatea pentru segmentul Cluj - Oradea.

In alta ordine de idei: Aceasta stire era de asteptat, cata vreme CFR are in curs actualizarea studiului de fezabilitate pentru reabilitarea si electrificarea acestui segment. Desi inca nu v-am spus, conform bugetului care l-am citat pe celalalt thread, pe plan financiar studiul de fezabilitate va fi gata la anul (se va achita integral la anul). Daca vom avea banii din buget :lol:

In privinta HSR, NICI VORBA!!! Nu are rost. Sunt 400 de km, din care doar 100 sunt prin relief mai greu. Restul (majoritatea pe partea maghiara) ajunge sa fie cu 160.

Pe partea noastra sa zicem bine mersi daca se va face traseu de 160 pe segmentele Huedin - Braisoru si Vadu Crisului - Episcopia Bihor, asta din cauza reliefului. In Ungaria se poate face 160 cam peste tot, si intr-o parte este deja facut (Budapesta - Püspökladány), doar ca trenurile Ro - Budapesta de la Szolnok mai incolo nu circula pe linia reabilitata. Cat priveste Püspökladány - Frontiera, pe partea maghiara asta e o linie simpla (cu viteza maxima undeva la 60 km/h) mai proasta decat Cluj - Oradea. Aici se pierde foarte mult timp.

Daca s-ar reduce timpul pentru schimbul de locomotiva in Püspökladány si timpul exagerat de lung pentru controlul vamal se poate ajunge la o durata de mers acceptabila(putin peste 6 ore) fara investitii.
Prin ridicarea vitezelor pe zonele mentionate mai sus la 160 probabil ca se reduce durata la 5 ore.

Stirea, cat si intalnirea dupa parerea mea este doar una politica, Ungaria cautand sustinere din cauza conflictului cu Comisia Europeana.

PS: Acuma pe partea maghiara viteza maxima este 120, din cauza sistemelor de siguranta.

Ionut


Phenol

Quote from: Ionut on February 07, 2018, 11:35:19 AM
Stai asa. 160 km/h nu este HSR.
Poate ca eu am formulat gresit. Voi edita postarea anterioara.

Nu are rost sa facem HSR (200+ km/h) pentru acei 100 calatori pe zi care sunt pe Cluj -Budapesta.

Sustin ideea ridicarea vitezei la 160 km/h pe portiuni.

cristi5

#328
HSR (mai mult de 200km/h) Cj-frontiera inseamna cel mai probabil un traseu diferit, mai departat de munte, cam pe unde e planuit A3, daca nu chiar la nord de Meses, probabil cu viteza conventionala (pana la 160) in zona de deal. Pe actualul traseu, pe la Stana, slabe sanse. Acolo nu cred ca va fi 120 nici la vreo reconstructie.

Cluj-Budapesta poate deveni o pereche de orase interesanta pt HSR ca populatie. Dar cam atat, schimburile economice nu cred ca sunt la nivel prea ridicat, daca Clujul va ajunge intr-adevar la jumatate de milion sau mai mult, cei care vor contribui la cresterea populatiei Clujului nu cred ca e de asteptat sa fie intr-o proportie foarte mare vorbitori de maghiara sau cu afaceri la Budapesta. Iar legarea rapida cu restul localitatilor cu populatie maghiara din Ardeal e gatuita de Apahida-Campia Turzii, sau de lungimea si vitezele mici de pe M400 (apropo, probabil un HSR frontiera-Dej ar fi strategic din punctul asta de vedere, cu legaturi si spre Cluj si spre Deda).

Eu cred ca ne agitam degeaba aici, probabil e o fumigena politica. Daca vrei sa anunti un proiect HSR nu vii val-vartej si aranjezi cateva intalniri pe picior, cu cine-o fi pe la birou. S-a discutat ceva sensibil si secret probabil (ziare.com speculeaza ca ar fi vorba de gaze naturale), si trebuia dat ceva la public, si unii dintre participanti (partea maghiara) au dat asta cu HSR. Ceilalti au bagat limba de lemn cu "probleme de interes reciproc". Deocamdata eu zic ca nu are sens sa ne facem iluzii.

Ionut

Quote from: cristi5 on February 07, 2018, 02:52:38 PM
Eu cred ca ne agitam degeaba aici, probabil e o fumigena politica.

Probabil? Sigur.