Author Topic: High Speed Rail (HSR) in Romania  (Read 71079 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 463
  • Karma: +323/-329
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #315 on: January 17, 2017, 12:17:05 AM »
Avem timp de gandire. Otopeniul cere o linie ferata cand se apropie de 15.000.000 pax. Adica in cam 5-6 ani. Bucuresti - Brasov nu e supra-saturata absolut deloc - in 1976 linia ducea aproape de doua ori tonajele de azi, si frecventele la pasageri erau mai bune ca azi (si vitezele comerciale erau mai bune). Nu trebuie facute improvizatii sordide (cum propune MT) - e timp de ceva civilizat - nu striga aeroportul ca nu se mai poate - iar in 2022-2023 (in loc de 2020) sa fie ceva civilizat acolo.

Nu as zice ca avem asa mult timp de gandire, anul trecut (2016) se estimeaza ca aeroportul Otopeni a avut un trafic de 10 mil pasageri si o crestere de 17%. Daca se mentine ritmul asta in 2020 atingem 15 mil, iar constructia orcarei variante de conectare a aeroportului la infrastructura feroviara va dura minim 2 ani.

Otopeniul cere o legatura feroviara inca de pe acum in lipsa unor aeroporturi in judetele din imediata lui vecinatate.

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 463
  • Karma: +323/-329
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #316 on: January 21, 2017, 12:33:50 AM »
PS: O sa incerc sa vad daca pot sa aflu ceva informatii dar va dura vreo doua luni...

Tin sa mentionez ca am primit raspunsul dupa numai 4 zile de la trimiterea solicitarii de informatii. De apreciat promptitudinea CFR infrastructura.






TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #317 on: January 21, 2017, 12:48:53 AM »
Raspunsuri "amanuntite".
Dar este clar' fara 200 km/h angajat.
Peste 200 nu are rost sa pierdem timpul in discutii sterile...

PS
Sper sa se apuce de Bucuresti-Craiova-Caransebes-Timisoara doar DUPA ce este gata Bucuresti-Brasov-Arad....
Ca altfel trebuie sa ne cumparam "trotinete CF". Ca sa putem depasi trenurile,...

adymartianul

  • Junior
  • **
  • Posts: 62
  • Karma: +17/-7
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #318 on: January 21, 2017, 05:51:00 PM »
Deci tu vrei sa mai pierdem fonduri UE inca 1-2 exercitii financiare

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.077
  • Karma: +2736/-570
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #319 on: January 21, 2017, 08:22:29 PM »
Mai frate, asta ma omoara...

Ce fonduri UE  sa pierdem ?!...
A zis undeva UE ca finanteaza HSR in Romania ?...

Din banii de la UE noi nu suntem in stare sa terminam "up-grade"-ul pe (fostul) CIV...
Acolo pierdem bani, caci ceea ce trebuia terminat pe POS-T de abia vom termina (sa speram!) pe POIM...

Si daca vei citi in urma vei intelege un lucru: fiecare banut pe care il putem lua de la UE va fi 10 ori mai valoros refacand reteaua CF existenta macar la parametrii initiali decat bagand banii de-a'n boulea in HSR-uri ultra-scumpe si cu viabilitate economica negativa...
Nici o activitate economica pe lumea asta nu poate functiona pe subventii "forever". Daca nu se sustine din  biletele vandute, este un non-sens economic. Daca piata nu iti recunoaste (prin pret/tarif) serviciul oferit, inseamna ca servicul respectiv nu este necesar. (Chiar daca imi voi face alti dusmani, asta este valabil CA PRINCIPIU si in cazul transportului public urban... Dar macar in acest caz exista si alte argumente, de la cele sociale la cele de mediu... Dar pariez ca daca pe M2, care duce corporatistii in Pipera, tarifele s-ar tripla, traficul nu ar scadea nici cu 10%. )

In privinta HSR... Daca Romania ar avea ambitiile Coreei de Nord, da, atunci putem face HSR pe de doua ori banii nostri - o data sa o construim, apoi inca o data sa o tinem in functiune.
Dar nu cred ca este cazul.
In special Romania, cu problemele structurale grave pe care le are, NU are voie sa faca proiecte "de palmares", ci doar proiecte care ii aduc un "return" real. Bagi 100 de lei, sa castigi cel putin 150.

Dar sa bagi 100 de lei ca sa construiesti, iar dupa aia sa mai bagi 10 lei anual ca sa mentii in functiune, mi se pare culmea prostiei....

vancouver

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.985
  • Karma: +2126/-1010
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #320 on: January 22, 2017, 05:07:45 PM »
Uniunea Europeana NU FINANTEAZA DE REGULA PROIECTE HSR CU PROCENTE IMPORTANTE !!! Asta se treduce prin faptul ca UE da numai procente f. mici pentru sprijinirea statelor din UE in dezvoltarea HSR. 10%-40%. Asta este ce ne putem astepta de la UE pentru HSR.

Vrem HSR, atunci trebuie sa avem capacitatea de a finanta integral aceasta investitie. Iar cofinantarea UE ajuta si ea.


In afara de asta, un proiect HSR dureaza ca. 20-30 de ani. Din care primii 10 ani este munca de colectare a datelor + studii + proiectare. Abia apoi se poate intra in teren. Depinde daca se poate intra concomitent peste tot, daca finantarea permite asta. Depinde si de lungimea HSR, dar eficienta HSR este la distante de 400-1000 km, din care macar 50-60% sa fie pe bune HSR, iar restul macar in stare f. buna = 140-160.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitesti. Prioritate zero virgula zero: A0 centura Bucuresti. Importante: A7 Ploiesti - Bacau; A13 Sibiu - Brasov; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiesti - Brasov; A12 Pitesti - Craiova. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene (mix de fonduri).

adymartianul

  • Junior
  • **
  • Posts: 62
  • Karma: +17/-7
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #321 on: January 22, 2017, 11:38:43 PM »
@TibiV

Fratele meu, vezi tu in raspunsul CNCFR ca se face HSR pe Bucuresti - Craiova - Timisoara? 160km/h peste tot, ca altceva nu stiu. Eu as fi multumit si cu atat, ca as face 2 ore in loc de 4 pana la Bucuresti si 3 in loc de 6-7 pana la Timisoara. Oricum sunt sigur ca pana in 2021-2022 nu se va misca nimic pe M900. Studii de fezabilitate, licitatii, contestatii, tot tacamul. Inca ciclu de finantare pierdut.
« Last Edit: January 23, 2017, 07:38:51 AM by Ionut »

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.529
  • Karma: +1561/-185
Re: High Speed Rail (HSR) in Romania
« Reply #322 on: January 23, 2017, 09:53:32 PM »
160km/h peste tot, ca altceva nu stiu. Eu as fi multumit si cu atat, ca as face 2 ore in loc de 4 pana la Bucuresti si 3 in loc de 6-7 pana la Timisoara.

Reabilitare prin reconstructie (ceea ce, din nou, ar fi o mare prostie dupa mine) nu se poate face pana cand nu e gata integral Bucuresti - Brasov Curtici.

Chiar si la starea curenta a traficului de marfa pe CF (nu foarte buna), daca ai gatuiri severe de trafic (ca in cazul reconstructiilor) la 10-20% din capacitatea liniei, nu vei avea cum asigura necesarul de trafic de marfa din Romania. Nu poti ocoli cu marfa Constanta - Timisoara sau Constanta - Budapesta prin Ciceu sau Vatra Dornei.

La fel, Dacia nu-si va putea transporta marfa pe Pitesti - Titu - Ploiesti - Brasov - Sibiu - Vintu - Ilia - Lugoj - Arad (pentru ca Simeria - Arad va fi in reconstructie si ea), linie diesel, simpla cu restrictii destul de severe, si sa-si mentina vreun pic de competitivitate. Asa ca marfa va fugi de pe CF (si odata fugita nu se mai intoarce decat cu concesii imense) cu rezultate groaznice.