[B] Magistrala M7 Bragadiru-Voluntari

Started by Ionut, November 09, 2011, 06:51:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

S-a pus problema de PPP la M7? De ce? Ăia din sectorul cinci nu merită banii statului? :)

alex8

Încearcă cu PPP până găsesc fonduri la buget.

strainu

Quote from: Ionut on December 31, 2017, 08:19:28 AM
Just for fun, cei de la Economica.net au descoperit desenele cu M7 de pe harta Metrorex. :D Este drept ca zilele astea nici nu prea avem subiecte de dezbatut... deci visam frumos. :lol: Care harta? Este vorba de harta pusa la SCS-T de Directorul de Investitii al Metrorex, dl Mustatea.

Pe vremuri prezentările astea ajungeau online. Asta e pe undeva? Aș vrea s-o folosesc ca sursă pe Wikipedia.
Mi-e frică să merg pe DN2. Pentru unii, asta înseamnă că n-am ce căuta pe șosele.

Ionut

Prezentarea nu e online. Poti pune captura facuta de mine.

Dominik

Ceva noutati despre M7 ? sau dupa 2020 ?
You're in Steelers Country

subway

#20
Quote from: carutasul on January 03, 2018, 09:42:43 PM
S-a pus problema de PPP la M7? De ce? Ăia din sectorul cinci nu merită banii statului? :)
Ai linie de tramvai cale proprie, construita cu bani imprumutati de la Banca Europeana de Investitii...acum tu ce vrei, sa o demolam si sa o aruncam la gunoi si pe asta?
...pe banii cui???...ai tai?...ca pe ai mei te rog sa nu contezi :(

frunzaverde

#21
Quote from: subway on March 05, 2018, 11:47:05 PM
Ai linie de tramvai cale proprie, construita cu bani imprumutati de la Banca Europeana de Investitii...acum tu ce vrei, sa o demolam si sa o aruncam la gunoi si pe asta?

O carpeala ieftina construita acum 15 ani, si care se apropie de scadenta la RK cu pasi repezi.

Si care cale proprie? Jumatate din traseul de 5 kilometri si un pic este "la strada", inclusiv in zone periferice : https://goo.gl/maps/zDv7jaxh1Ey. Cea mai lunga sectiune separata are vreo 700 metri, si e prinsa intre doua intersectii iad. Ba mai mult, in zona centrala sina de tramvai este si cam singura banda de circulatie, si nu pe cativa metri, ci pe aproape 2 km de la piata Chirigiu pana la capatul Piata Unirii : https://goo.gl/maps/qXaSvLCeZCu. Si capatul apoteotic de la Unirii: https://goo.gl/maps/m1gsDYbVhjt , unde intra un singur tramvai la "incarcare" (si unul la descarcare) fara a bloca strada.

Si traseu cu intersectie dupa intersectie super-aglomerata (traseul tramvaiului e pe DN-ul spre Alexandria, dar si pe unul din putinele accese dinspre centru in Rahova si Ferentari, cartiere "separate" de restul orasului de fosta linie ferata interioara a orasului - Cotroceni - Filaret - peste care au fost (si sunt) putine treceri de strazi). Inclusiv traversarea inelului central este mizerabila (intersectia de la Chirigiu).

E un tramvai la 2-3 minute la ora de varf, mult peste maximul liniei (traficul sugruma linia, se formeaza cozi de 32-uri constant). Calitatea transportului este inexistenta - din ziua inaugurarii se circula in regim "sardina" la aproape orice ora. Din cauza dopurilor permanente in intersectii si pe sectiunile fara separare de trafic, viteza medie e mizerabila, intervalele de succedare nu se pot respecta (si apar cozi) etc. etc...

Si pasageri cat cuprinde : pe linia 32 (Rahova - Unirii) RATB ofera 166.332 locuri intr-o zi lucratoare normala, in 334 de ture. Adica RATB se chinuie sa ofere cu tramvaiul ala sugrumat de trafic cat pentru o magistrala de metrou. Astazi.  Spre comparatie, prin Aeroportul Otopeni trec sub 40.000 pasageri. Din care mare parte (aproape 1/3) la ore la care transportul in comun nu are cum sa-i deserveasca (varful de plecari este dimineata inainte de ora 7:00 si varful de sosiri este aproape de miezul noptii, ora la care metroul bucurestean, cu program... de geriatrie, inceteaza sa mai functioneze.)

Astazi, Rahova-Ferentari genereaza trafic cat pentru o magistrala de metrou. Astazi RATB se chinuie cu improvizatia aia sinistra numita 32 sa ofere capacitati de metrou pe o linie de tramvai care serpuieste prin trafic, pe strazi. Mai mult RATB nu poate oferi - deja terminalul Unirii e constant blocat de tramvaie. De conexiuni spre alte parti ale centrului nici nu putem vorbi, reteaua de tramvai nu are cum sa traverseze Piata Unirii intr-un mod care sa nu ia 10-20 de minute. Astazi locuitorii Rahovei, Chirigiului, Sebastianului (care mai au si de mers o "pita" pana in statie), Ferentariului se chinuie in inghesuiala infernala cu singura lor legatura cu centrul.

Fara prostii gen potential, gandit la viitor etc. etc. - astazi avem o zona imensa care are calatori suficienti pentru a justifica un metrou, care are densitati de metrou, dar care... nu primeste metrou.

Pentru ca facem metrou care leaga coclauri de coclauri cu gandul la dezvoltari fantasmagorice viitoare... Si care leaga un aeroport care spune insusi ca isi va muta in 20-30 de ani terminalul intr-un loc complet inaccesibil de terminalul actual (exista si aviz de mediu!) de o gara care nu e un nod urban, nu a fost niciodata, si nici nu va fi. Un aeroport care are 12 milioane de locuitori, cu un terminal care deja da pe-afara... Pe cifre de trafic "fantastice". Pe transparenta zero barat. Punem intrebari de care a fost modelarea matematica folosita, ni se raspunde cu "am folosit limbajul X de programare". Superb.

Pentru ca ne pasa mai mult de prestigiu gol de continut (pe care oricum nu-l avem), si vanam "potentiale" pe care nu le-atingem niciodata, si ne uitam la cai verzi pe pereti. Dar nevoile curente; scosul mocirlei si asiguratul a ceea ce arde azi... ei, lasa, merge cu carpeala de tramvai facuta acum 15 ani...

E nevoie de M5 si M7 azi. E nevoie de o magistrala care sa decongestioneze M2 azi. O prelungirea a M4 in centru azi, care sa faca M4 util, nu semi-pustiu. M6? De ala e nevoie undeva intre pastele cailor si calendele grecesti... Si ce impinge toata lumea? De la ZF pana la ProTV si de la Metrorex pana la Guvern? M6. Caii verzi. Pe pereti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Mulțumesc. Era să cred că doar mi se pare mie :)

Ionut

Asa cum era de asteptat, discutia a degenerat si s-a dus de la subiectul thread-ului, M7, in multe alte directii. Asa ca am mutat totul pe thread-ul de planuri si proiecte.

carutasul

Așa se întâmplă când vorbești despre ceva ce nu există :)

voicul

La ce nivel am ajuns "eşuat din faşă" si "În data de 23.08.2011" - romanii sunt nemuritori.


Încă un proiect eşuat din faşă: primul metrou PRIVAT din România

Pe lângă celebrul eşec cu Autostrada Comarnic - Braşov, un alt mare proiect al României nu a putut fi realizat prin concesiune. Este vorba despre Magistrala 7 Bragadiru - Voluntari, linie de metrou ce urma să traverseze cartierele Colentina şi Rahova. Studiul de prefezabilitate arată că veniturile comerciale din operarea liniei nu acoperă valoarea investiţiei şi nici cheltuielile cu întreţinerea.

Metrorex anunţa în 2011 că vrea sa concesioneze pe 30 de ani unui operator privat serviciile de transport de călători pe viitoarea magistrală Bragadiru – Voluntari, care ar fi trebuit să fie gata până în 2020.

Magistrala 7 urma să fie primul parteneriat public – privat la metrou, în cadrul căruia statul punea la dispoziţie terenurile iar investitorul asigura finanţarea lucrărilor de construcţie şi achiziţia trenurilor – aproximativ 1,25 miliarde de euro.

În schimb îşi recupera banii investiţi din contravaloarea biletelor plătite de călători precum şi din diverse activităţi de retail ori publicitate care se vor desfăşura în incinta staţiilor. Preţul unei călătorii va fi decis de către operatorul magistralei.

"În data de 23.08.2011 a fost încheiat contractul ,, Servicii de proiectare, asistență și consultanță tehnică, economico-financiară și juridică pentru pregătirea și derularea procedurii de atribuire a contractului de parteneriat public privat pentru proiectul Linia de metrou – Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari", în vederea acordării de asistență pentru construirea în regim de parteneriat public – privat (PPP) a liniei de metrou Magistrala 7 Bragadiru – Voluntari", a spus pentru ECONOMICA.NET Dumitru Şodolescu, directorul general al Metrorex.

https://www.money.ro/inca-un-proiect-esuat-din-fasa-primul-metrou-privat-din-romania/

voicul

Unul din planuri strategice votate de guvern:

"Un al doilea obiectiv este extinderea reţelei de metrou prin realizarea magistralei M7 pe ruta Bragadiru – Alexandriei – Colentina – Voluntari, în lungime de 25 km, cu aproximativ 30 de staţii, un terminal şi un depou, traseu pe care vor circula aproximativ 30 de trenuri.

Executivul spune că realizarea investiţiei va conduce la creşterea mobilităţii populaţiei şi va decongestiona traficul de suprafaţă, dar va determina şi creşterea ariei zonei metropolitane a Bucureştiului, prin dezvoltarea urbanistică a aşezărilor adiacente."

rizzuh

Foarte buna ideea cu PPP, o sa fie 15 lei biletul ca-si recupereze investitia, cati din Bragadiru si Rahova o sa-si permita sa plateasca 30 lei dus-intors in fiecare zi?

Ionut

Am dat un mic sincron telefonic pentru Pro TV. Probabil apare diseara la Stirile de la 7.

subway

S-a mai incercat ppp dar cash-flowul da cu minus...