News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Trenurile expres Londra – Frankfurt ar putea deveni operationale pana in 2020

Peste trei ani, orasele Londra si Frankfurt ar putea beneficia de legaturi feroviare directe in cadrul planurilor de mentinere a legaturilor post-Brexit ale Marii Britanii cu Europa, informeaza The Times. Deutsche Bahn readuce in discutie propunerile de a opera trenurile de mare viteza prin Canalul Manecii pe fondul retragerii Marii Britanii din UE. Jacques Gounon, presedintele Eurotunnel, a declarat ca este ,,aproape sigur" ca vor fi introduse servicii directe intre cele doua orase la inceputul urmatoarei decade si ca spera ca acestea vor putea fi lansate chiar in 2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom a livrat ultimul tren Pendolino pentru Elvetia



Producătorul francez de material rulant, Alstom a livrat Căilor Ferate Elvețiene (SBB) ultimul tren de mare viteză Pendolino ETR 610, potrivit contractului semnat în 2015 care prevedea și livrarea a patru trenuri suplimentare. Ele vor circula ca trenuri EuroCity pe linia Gotthard-Simplon către Milano. Această ultimă livrare completează parcul SBB de trenuri cu unghi de înclinare, care în prezent numără 19 trenuri Pendolino. Trenul livrat Căilor Ferate Elvețiene este compus din șapte vagoane, cu capacitatea de a transporta 430 de pasageri și cu o viteză de operare de 250 km/h. Pendolino ETR 610 este dotat cu ultima generație de boghiuri flexibile, care reduc uzura șinei și a roților. Acest tren beneficiază de tehnologia de înclinare, dezvoltată de către Alstom, cea care permite trenurilor să ruleze în siguranță, cu o viteză cu 35% mai mare în curbe, pe liniile convenționale.

ClubFeroviar.ro

vancouver

Dupa prabusirea unui tunel pe magistrala feroviara principala de-a lungul Rinului, singura cale de legatura Germania-Elvetia trebuie sa foloseasca un ocol de ca. 300km, partial pe cai ferate secundare, cu un fir si neelectrificate. De amintit, magistrala de pe Valea Rinului este in continuarea tunelului de baza Gothard, cel pe care Elvetia l-a inaugurat anul trecut (cel mai lung din lume, 53 km parca). Germania se angajase ca pana in 2015 magistrala Karlsruhe-Basel sa fie cvadruplata, pentru a asigura legatura Italia-Elvetia-Germania-nordul Europei. Din pacate sunt cu planurile ramase rau de tot in urma, se estimeaza 2030 finalizare. Tunelul prabusit este in zona lucrarilor de cvadruplare.

Acum in loc de cvadruplare avem transbordare cu autocare, care circula pe ca. 100km pe autostrada, in ritm de unul la 6 minute. Iar traficul de marfa, in loc de 200 de trenuri pe zi mai pot fi expediate pe ruta ocolitoare doar 50-70 de trenuri pe zi:

https://www.youtube.com/watch?v=Blyqd1K28Vo
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Ucraina aloca patru miliarde de dolari, pana in 2021, pentru material rulant nou



,,Aceste fonduri in valoare de patru miliarde de dolari sunt cuprinse in strategia de dezvoltare a Cailor Ferate din Ucraina (Ukrzaliznytsya)", a precizat Yevgeny Kravtsov, noul presedinte executiv al Ukrzaliznytsya. Strategia de Dezvoltare a Cailor Ferate din Ucraina se axeaza pe revitalizarea a cinci piloni semnificativi precum transportul feroviar de marfa si logistica, transportul de pasageri, infrastructura, serviciile de tractiune si segmentul de productie si servicii.

Ukrzaliznytsya ar avea nevoie, anual, de un miliard de euro pentru modernizarea materialului rulant si a infrastructurii feroviare. Potrivit Strategiei de Dezvoltare a companiei de cai ferate, sunt planificate investitii capitale de 5,9 miliarde de dolari din care patru miliarde vor fi alocate pentru achizitia de material rulant nou, in special, dar si pentru modernizarea celui vechi.

Actualul plan de dezvoltare al Ukrzaliznytsya, cu investitii de aproximativ 6 miliarde de dolari in sistemul de transport feroviar, a fost de fapt initiat si sustinut de catre fostul presedinte executiv, Wojciech Balczun.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Silezia achizitioneaza 20 de automotoare Pesa Elf 2



Caile Ferate din Silezia (Silesian Railways), operator polonez de transport feroviar regional, au prezentat primul automotor electric Elf 2, fabricat de catre producatorul polonez de material rulant, Pesa. Pana in noiembrie 2017 vor mai fi livrate inca 2 automotoare compuse din cate trei vagoane, 4 automotoare cu cate doua vagoane si alte 4 automotoare, fiecare cu cate patru vagoane. Contractul prevede livrarea a 20 de automotoare, in total, iar restul de vehicule feroviare vor fi livrate treptat, de catre Pesa, pana in august 2018. Asamblarea automotoarelor electrice Elf2 se desfasoara la fabrica Pesa din orasul Bydgoszcz. Suma pentru acest contract, semnat in ianuarie 2017, este de aproximativ 230 milioane zloti (53,7 milioane euro), din care 138 de milioane zloti (32,2 milioane euro) au fost asigurati de catre Uniunea Europeana.

Trenurile au fost proiectate pentru a imbunatati si accesul pasagerilor cu mobilitate redusa, fiind dotate, pe langa o serie de alte facilitati, si cu prize incorporate in scaune si sisteme de  iluminat cu LED-uri. Automotoarele electrice vor rula cu viteza de 160 km/h.



ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom si Siemens, in discutii pentru o posibila fuziune



Producatorul francez de material rulant Alstom a confirmat, la 22 septembrie, ca se afla in discutii cu grupul industrial german Siemens pentru o posibila fuziune intre Alstom si Divizia de Mobilitate a Siemens. Alstom informeaza ca nu a fost inca luata o decizie finala in acest sens, discutiile sunt in continuare in derulare fara ca cei doi giganti industriali sa ajunga la un acord comun.

Alstom ofera o gama completa de solutii (de la trenuri de mare viteza pana la metrouri, tramvaie si autobuze electrice), solutii pentru pasageri, servicii personalizate (mentenanta, modernizare), infrastructura, semnalizare si solutii de mobilitate digitala. Alstom este unul dintre liderii mondiali in ceea ce priveste sistemele integrate de transport. Compania a inregistrat vanzari de 7,3 miliarde de euro si a inregistrat comenzi de 10,0 miliarde de euro in anul fiscal 2016/17. Cu sediul in Franta, Alstom este prezent in peste 60 de tari si are 32.800 de angajati.

Siemens este unul dintre cei mai mari producatori de tehnologii eficiente din punct de vedere energetic si de economisire a resurselor.   Grupul german este unul dintre liderii mondiali in solutiile de infrastructura, precum si in automatizari si solutii software pentru industrie. Concernul face parte dintre cei mai importanti furnizori de produse feroviare, de la trenuri de mare viteza, la metrouri si tramvaie. In anul fiscal 2016 Siemens a obtinut venituri de 79,6 miliarde de euro,  veniturile nete fiind de 5,6 miliarde de euro. La sfarsitul lunii septembrie 2016, grupul avea aproximativ 351.000 de angajati in întreaga lume.

Divizia de Mobilitate a Siemens a inregistrat pe primele trei trimestre din 2017 comenzi in valoare de 2,3 miliarde euro, venituri de 2 miliarde de euro, un profit de 178 milioane euro precum si un profit marginal de 8,7%.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Suedia organizeaza o licitatie pentru 30 de trenuri de mare viteza



Potrivit SJ, analiza de piata efectuata in cursul anului trecut a relevat un interes considerabil din partea potentialilor furnizori. Ofertele vor putea fi depuse de catre companii din Europa si din afara ei. Se preconizeaza ca noile trenuri de mare viteza vor fi   livrate incepand cu anul 2021, la un cost cuprins intre 5 si 6 miliarde coroane suedeze (523 – 630 milioane euro). Suma reprezinta cea mai mare investitie a companiei in achizitia de material rulant nou din ultimii 30 de ani.

Trenurile trebuie sa fie competitive din punct de vedere tehnologic si adaptate conditiilor meteo nordice, inclusiv pentru climatul sever din iarna si toleranta la coliziuni cu fauna salbatica. Fiecare tren va trebui sa asigure cel putin 350 de locuri. De asemenea, se va pune accentul pe faptul ca noile vehicule feroviare vor fi mai inteligente "tinand cont de toate caracteristicile lor, de la mentenanta si echipamente tehnice pana la sisteme de informare a pasagerilor".

Noile trenuri de mare viteza (Snabbtåg, denumirea lor in limba suedeza) vor fi puse in circulatie pe rute pe care cererea este in crestere, operand alaturi de trenurile existente din gama X2000, care sunt in prezent in curs de modernizare precum si de automotoarele electrice de generatie noua, din gama SJ3000.

Operatorul suedez estimeaza ca primele trenuri de mare viteza vor fi puse in functiune pe coridorul Stockholm – Malmö, desi nu se asteapta ca linia Ostlänken, construita pentru viteze de 250 km/h, sa fie inaugurata inainte de 2030. Ostlänken este prima linie de mare viteza construita in Suedia. Trenurile vor fi echipate pentru a oferi servicii de transport feroviar transfrontalier atat catre Norvegia cat si catre Danemarca.

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB Cargo UK a testat un tren de marfa de 660 m lungime

Luna aceasta, companiile DB Cargo UK si Cemex UK au lansat primul tren ,,jumbo" care transporta materiale de constructii din Portul Cardiff al ABP pana in Acton, Londra. Trenul cu o lungime de 660 m a fost format din 34 de vagoane care au transportat 2.300 de tone de materiale de constructii care vor fi folosite in industria de constructii, din Portul Cardiff al ABP pana in Acton, Londra.

,,Folosirea trenurilor mai lungi imbunatateste si mai mult eficienta si competitivitatea transportului feroviar. DB Cargo UK este incantat de colaborarea cu Network Rail pentru livrarea acestui nou serviciu pentru Cemex. Trenul de 660 m necesita utilizarea a doua locomotive din cauza inclinatiilor din Tunelul Severn. Utilizarea unei singure rute pentru deplasarea unui tren mai lung elibereaza linia pentru alte servicii de marfa pe o retea aglomerata", a declarat David Fletcher, Director Proiecte Majore in cadrul DB Cargo UK.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom a prezentat trenul Coradia Stream pentru companiile NS si Trenitalia



Coradia Stream este un automotor electric cu podea joasa extrem de performant pentru transport regional si intercity dezvoltat pentru piata europeana.

Prima comanda pentru 79 de unitati Coradia Stream a fost plasata in iulie 2016 de catre NS. Denumite Intercity Next Generation (ICNG) de catre operator, trenurile vor circula pe linia Amsterdam-Rotterdam-Breda si pe coridorul Den Haag-Eindhoven cu o viteza maxima de 200 km/h. Aceste trenuri vor intra in serviciu comercial incepand cu 2021. Trenurile indeplinesc cele mai ridicate standarde pentru interoperabilitate si vor fi echipate cu sistemele ATB si ERTMS. La 3 octombrie, NS a prezentat unui public larg designul noilor trenuri ICNG cu ajutorul unei machete la scara reala.

In acelasi timp, o macheta la scara reala a trenului Coradia Stream pentru Trenitalia a fost prezentata la Expo Ferroviaria, o expozitie feroviara organizata in Milano in perioada 3-5 octombrie. Denumit Pop, de catre operatorul italian, acest tren a fost proiectat pentru a circula in regiuni diferite din Italia. Fiind foarte modular, trenul Coradia Stream pentru Trenitalia ofera o gama larga de interioare si accesorii usor de combinat. Fiecare regiune isi poate personaliza trenurile folosind un configurator interactiv. Aceasta solutie este adaptata diferitelor configuratii si nevoi de capacitate pentru transportul regional si suburban. Trenitalia a acordat companiei Alstom un contract cadru pentru livrarea a 150 de trenuri Coradia Stream in august 2016. Alstom va incepe livrarea primului lot de 47 de trenuri la inceputul anului 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trenul Mireo va avea motor cu pila de combustie



Ballard Power Systems si Siemens au semnat un acord in valoare de 9 milioane de dolari pentru dezvoltarea motorului cu pile de combustie pentru trenul Mireo produs de Siemens. Conform acordului, compania Ballard va dezvolta un motor cu pile de combustie de 200 de kilowati pentru integrarea in noul model de trenuri Mireo. Dezvoltarea initiala a trenului Mireo cu motor cu pile de combustie este estimata pentru 2021.

Mireo este o platforma modulara de trenuri de calatori proiectata pentru viteze de pana la 160 km pe ora. Datorita designului usor, componentelor eficiente din punct de vedere energetic si a managementului inteligent al retelei la bordul vehiculelor, trenurile Mireo vor consuma cu pana la 25% mai putina energie decat trenurile cu o capacitate similara.

In august 2017, DB Regio AG a comandat 57 de trenuri Mireo care vor opera pe reteaua S-Bahn pe viitoarele linii S5, S6, S8 si S9 in regiunea Rin-Neckar. Trenurile vor fi construite la fabrica companiei din Krefeld, Germania. Incepand cu 2020, 24 de trenuri Mireo vor opera serviciile feroviare regionale (Regionalbahn RB) pe linia Offenburg – Freiburg – Basel/Neuchâtel (Elvetia), iar duminica in Kaiserstuhl din Freiburg catre Endingen/Breisach. Aceste trenuri vor reduce timpul de calatorie pe aceasta ruta cu 30 de minute.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#25
Wow, deci inlocuiesc motorina cu hidrogen, motorul diesel si generatorul cu fuel cell, si trenul scoate pe "esapment"... apa!! Mai trebuie electrificate liniile sau bagam peste tot fuel cell?

Ionut

Păi da. Dar deocamdată nu prin România. :)
Mie tehnologia cu pilă de hidrogen mi se pare genială. Genial de simpla. :)

cristi5

#27
Daca functioneaza bine (ca inteleg ca e stadiu experimental), si pt infrastructura neelectrificata chiar din Romania pote fi o solutie sustenabila pe termen lung. Depinde de unde vine hidrogenul si ce performante si costuri are tot lantul de la producerea hidrogenului pana la motorul electric..

Cu alte cuvinte daca obtii hidrogenul "din" curent electric prin electroliza, apoi il stochezi in rezervorul trenului si obtii la loc electricitate in pila de combustie, vor fi niste pierderi... Intrebarea e cat trebuie cat de mari trebuie sa fie acele pierderi, si cat de mare traficul pt a justifica electrificarea liniei?

Ionut

Italia achizitioneaza 125 de locomotive si 250 de vagoane de marfa



Divizia de marfa a grupului FS, Polo Mercitalia va investi 427 de milioane de euro in achizitia de locomotive electrice si vagoane de marfa noi. Conform planurilor, Mercitalia si TX Logistik vor achizitiona 125 de locomotive Traxx DC3/MS de la Bombardier Transportation in urma unei investitii totale de 400 de milioane de euro. Primele livrari ale noilor locomotive sunt planificate pentru toamna anului 2018. Caracteristicile locomotivelor vor permite companiilor Mercitalia si TX Logistik sa dezvolte capacitatea trenurilor, iar sistemul de franare recuperativa va permite reducerea consumului de energie. Conform contractului, Bombardier se va ocupa cu intretinerea locomotivelor in Italia si in strainatate pe o perioada de 8 ani, permitand companiei Polo Mercitalia sa-si imbunatateasca fiabilitatea si punctualitatea.

Al doilea proiect implica achizitia a 250 de vagoane noi de catre CEMAT si Mercitalia Rail pentru suma totala de 27 de milioane de euro. Greenbrier va furniza 200 de vagoane pentru transportul produselor de otel care vor fi puse in operare in vara anului 2018. 50 de vagoane cu cutie fixa vor fi produse de Tatravagonka Poprad, o companie din Slovacia, si vor fi folosite pentru a spori capacitatea de transport a semiremorcilor. Aceste vehicule vor fi puse in operare in primele luni din 2018.

Cele 250 de vagoane noi vor fi dotate cu un sistem de monitorizare telematica care are la baza senzori automati capabili sa comunice date in timp real, asigurand o mai buna eficienta in operare si o siguranta imbunatatita. Astfel, Polo Mercitalia va avea unul dintre cele mai avansate vagoane din Europa din punct de vedere tehnologic.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Vot favorabil pentru autorizarea unitara a materialului rulant in Europa

Regulamentul de punere in aplicare a autorizarii unitare a materialului rulant in Europa a primit vot favorabil din partea Comitetului de Interoperabilitate Feroviara si Siguranta al Comisiei Europene. Votul este unul extrem de important pentru sistemul feroviar european si un pas inainte pentru implementarea Pilonului Tehnic din Pachetul IV Feroviar. Pentru industria europeana furnizoare de produse feroviare, modalitatile practice pentru autorizarea vehiculelor, in conformitate cu Pachetul IV Feroviar, reprezinta un document cheie in vederea stabilirii unui proces de autorizare simplificata si armonizata a vehiculelor de cale ferata.

Regulamentul constituie o componenta strategica a Pilonului Tehnic, iar Agentia Feroviara Europeana isi va asuma intreaga responsabilitate pentru autorizarea materialului rulant pentru a opera in mai multe State Membre ale Uniunii Europene. Ambele aspecte ale Pilonului Tehnic urmeaza sa intre in vigoare in iunie 2019, odata ce Directivele Europene vor fi fost transpuse in legislatia nationala de catre fiecare stat membru.

Reamintim ca in perioada ianuarie-iunie 2019 Romania va detine Presedintia Consiliului Uniunii Europene si, astfel, rolul tarii noastre va fi unul important in ceea ce priveste punerea in aplicare a Pilonului Tehnic precum si noua procedura de autorizare a materialului rulant.

Initiatorii acestor masuri legislative estimeaza ca Pilonul Tehnic va facilita reducerea cu 20% a costurilor si a duratei necesare autorizarii materialului rulant. Astfel, companiile din industria feroviara europeana ar putea beneficia de economii de 500 milioane de euro, pana in 2025.

ClubFeroviar.ro