News:

.

Main Menu

Trenurile in Europa

Started by vancouver, October 29, 2016, 09:27:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

Discutam aici despre trenuri si material rulant in Europa.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

#1
Germany unveils zero-emissions train that only emits steam

Germany is set to introduce the world's first zero-emission passenger train to be powered by hydrogen. The Coradia iLint only emits excess steam into the atmosphere, and provides an alternative to the country's 4,000 diesel trains.




photo by Alstom

Lower Saxony has already ordered 14 of them from French company Alstom, and more are likely to be seen around the country if they are judged a success, reports Die Welt. Testing is set to be carried out by the end of the year, before it opens up to the public in December 2017. The train was first presented at Berlin's InnoTrans trade show in August, and it is set to be the first hydrogen-powered train to regularly ferry people over long distances. There's also interest in the train from the Netherlands, Denmark and Norway.

Independent.co.uk

Ionut

Ca tot vorbeam de wireless in vagoanele din Romania...




Gilat asigura conexiune broadband pentru trenurile de mare viteza ale Renfe

Gilat Satellite Networks Ltd. a fost selectat sa furnizeze internet broadband in trenurile de mare viteza ale Renfe in Spania. Renfe, compania feroviara de stat din Spania, este in prezent implicata intr-un proiet important de transformare si modernizare care include reabilitarea sistemelor de tehnologie a informatiei si comunicarii (ICT). Un factor cheie al reabilitarii ICT este furnizarea de conectivitate broadband fiabila si sigura pentru utilizarea internetului pe flota sa de trenuri de mare viteza. Gilat a fost selectat de Aicox, integratorul proiectului, sa se alature unui consortiu de jucatori de top pentru a livra conexiune broadband prin satelit fiabila pentru trenurile de mare viteza ale Renfe. Antenele ER-7000 ale Gilat au trecut teste si certificari riguroase, inclusiv cerintele europene stricte in conformitate cu EN 50155.

Antenele ER-7000 ale Gilat au fost proiectate pentru trenurile de mare viteza care functioneaza in conditii meteo dure. Antenele au o arie de acoperire larga si indeplinesc intr-un mod eficient nevoile de comunicare broadband in timpul calatoriilor rapide cu trenul. Proiectul include aproape 100 de trenuri, toate din flota de trenuri de mare viteza Renfe AGV (Automotrice Grande Vitesse). Conexiunea broadband furnizata de Gilat este implementata in prezent, iar darea in folosinta este estimata pentru acest trimestru.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Europe's Fastest High-Speed Train
Documentar foarte interesant (45 min).

https://www.youtube.com/watch?v=LfJUAQ_AHMA

cezar-mario2012

 Vechi, l-am văzut pe NG, acum circulă în Italia :D

Ionut

Ce preocupari are societatea civila germana... :D




Germania interzice vagoanele feroviare de marfa zgomotoase dupa 2020

Ministrul german al transporturilor Alexander Dobrindt a anuntat un nou proiect de lege privind interzicerea vagoanelor de marfa zgomotoase dupa sfarsitului lui 2020. Alianta Pro-Rail din Germania a salutat noul proiect de lege declarand ca ,,este important ca aceasta lege sa aduca in sfarsit liniste oamenilor afectati de zgomotul din apropierea liniilor de cale ferata", a comentat directorul executiv al aliantei, Dirk Flege. Asociatia de transport non-profit critica exceptiile prezentului proiectului de lege. Desi ar trebui ca interzicerea vagoanelor zgomotoase sa se aplice in mod general, acestea ar mai putea circula in cazuri exceptionale cu viteza limitata. Astfel de exceptii au ca scop evitarea conflictelor cu legea UE. ,,Proiectul de lege incearca sa obtina o reducere a nivelului de zgomot care afecteaza rezidentii locali fara a intra in conflict cu reglementarile UE.

Este o lege echilibrata care ar putea avea efecte adverse neplacute", a avertizat directorul executiv al aliantei. ,,Limitele de viteza pentru trenurile de marfa cu vagoane zgomotoase vor reduce emisiile de zgomot, insa acest lucru va aglomera reteaua". Acest lucru va face transportul feroviar de marfa ineficient, indeosebi pe principalele rute aglomerate si va incuraja transportul rutier de marfuri care se bucura deja de avantaje politice. ,,Desigur, scopul politicilor de eliminare a zgomotului nu este de a produce un transfer de la transportul feroviar de marfa la cel rutier, ceea ce ar spori nivelul de zgomot pe drumuri", a declarat Flege.

Prin urmare, ministerul transporturilor ar trebui sa reevalueze serios aceste detalii. ,,Interzicerea clara a vagoanelor de marfa zgomotoase fara exceptiile extrem de complexe, care ar dezavantaja clar transportul feroviar de marfa, care ar fi cea mai buna solutie", a declarat Flege. ,,Daca reglementarile UE inseamna ca legislatorii germani nu pot elimina complet vagoanele zgomotoase de pe reteaua feroviara germana, ministerul transporturilor ar trebui sa includa alte masuri pentru a elimina in mod eficient vagoanele de marfa zgomotoase fara a avea trenuri incete care sa congestioneze sistemul". O idee ar fi sa impuna o contributie semnificativa pe langa taxa de acces la infrastructura penru optiunea de operare a unui tren cu viteza limitata, luand in considerare munca suplimentara necesara pentru intocmirea orarului, a sugerat managerul Aliantei Pro-Rail. ,,In acelasi timp, guvernul german ar trebui sa faca eforturi pentru a interzice la nivel UE vagoanele de marfa zgomotoase dupa 2020, eliminand astfel necesitatea regulilor nationale de exceptare.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Pe noi nu ne afecteaza (sper... )
Ce zic aia este clar: "nu exceptati vagoanele din lumea a treia a UE... Vagoane bulgaresti, romanesti etc"...

Dar nu cred ca vagoanele CFR marfa au mai ajuns prin Germania in ultimii 20 de ani...
Iar vagoanele lor "silentioase"... sa le trimita intr-o cursa Germania-Port Constanta-Germania si nu vor mai fi la fel de silentioase... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mr.L

E un fel de a spune, desigur bine nuantat, sa lasam rotile patrate si suprasolicitarile inutile in special pe coridoare

Asta e doar un pas pana vor impune trenurile de marfa sa circule cu 120km/h, iar daca ai tren de marfa la 120, alea de calatori trebuie sa circule cu 200km/h, ca altfel se ,,aglomereaza'' linia.

Ionut

Suedia: Alstom incepe livrarea trenurilor regionale pentru Skånetrafiken

Inainte de termenul stabilit, Alstom a inceput livrarea trenurilor regionale Coradia pentru operatorul suedez Skånetrafiken. In cadrul contractului semnat in 2015, Alstom va livra 30 de trenuri. Pana in mai 2017 vor fi furnizate 11 trenuri, urmand ca Skånetrafiken sa primeasca ultimele 19 trenuri in perioada mai 2018-ianurie 2019. Prin acest contract, parcul de material rulant al Skånetrafiken format de trenurile Coradia Nordic va ajunge la 99 de unitati. Coradia Nordic destinat operatorului Skånetrafiken este format din 4 vagoane, are o lungime totala de 74 de metri si o capacitate de 510 pasageri. Trenul va circula cu o viteza maxima de 160 km/h.



ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF comanda mai multe trenuri Bombardier



Compania franceza SNCF a plasat o comanda pentru 52 de trenuri de calatori suplimentare Francilien. Comanda, finantata de autoritatea de transport Île-de-France, STIF, este valorificata la aproximativ 348 de milioane de euro si este o continuare a contractului semnat in 2006 cu SNCF pentru un numar maxim de 372 de trenuri. Primele trenuri din aceasta comanda vor fi livrate la inceputul lui 2018 si vor opera de la Statia Paris Saint Lazare ca parte a planului de modernizare a transportului STIF.

Trenurile sunt echipate cu sisteme moderne de securitate si cele mai recente tehnologii inteligente privind eficientizarea consumului de energie care scad nivelul de poluare a mediului. ,,Automotoarele Francilien, proiectate si produse special pentru Ile-de-France, la atelierul nostru din Crespin, Hauts-de-France, este un tren fiabil si foarte performant care raspunde provocarilor intalnite in aceste zone dens populate. Aceste trenuri moderne ofera spatiu pentru pana la 1.000 de persoane avand usi late pentru facilitarea accesului si coridoare spatioase care permit cresterea fluxului de calatori. Toate acest functii contribuie la punctualitatea serviciului", a declarat Laurent Bouyer, Presedinte, Bombardier Transportation France.

ClubFeroviar.ro

Ionut

SNCF introduce noul tren de mare viteza L'Océane



SNCF a dat in circulatie pe 11 decembrie primele doua rame de mare viteza (TGV) din noul model denumit L'Océane, care va inlocui treptat vechiul model TGV Atlantique. De la sfarsitul primului semestru al anului viitor, 17 trenuri L'Océane vor circula in reteaua franceza, numar care va creste la 33 pana la finalul lui 2018. Pana in 2019, SNCF va da in folosinta circa 40 de rame L'Océane.

Noile trenuri, fabricate de Alstom, sunt mai rapide, permitand reducerea timpului de calatorie, ofera cu 22% mai multe locuri (556 locuri in total, dintre care 158 la clasa I si 398 la clasa a II-a) si beneficiaza de confort imbunatatit, cu mai mult spatiu pentru bagaje, o zona speciala amenajata pentru copii si un punct de informare pentru pasageri. Din iulie 2018, fiecare tren L'Océane va oferi acces la internet wi-fi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Hitachi prezinta primul tren Intercity Express construit in Marea Britanie



Hitachi Rail Europe (HRE) a prezentat primul tren Intercity Express (IEP) construit in centrul de productie din Marea Britanie, Newton Aycliffe, County Durham. Primul tren care va iesi de pe linia de productie britanica a Hitachi marcheaza un eveniment important inainte de introducerea trenurilor Intercity Express, programul finantat de guvern in valoare de 5,7 miliarde de lire (6,7 miliarde de euro) pentru modernizarea transportului intercity in Marea Britanie. Pana la sfarsitul programului, Hitachi va furniza 122 de trenuri intercity moderne pentru persoanele care calatoresc pe liniile Great Western si East Coast, oferind o capacitate semnificativ imbunatatita, fiabilitate si confort.

Pe langa constructia noilor flote, Hitachi va intretine trenurile din cadrul centrelor nou-construite. Pana in 2020, Hitachi va deveni unul dintre principalele companii responsabile cu intretinerea trenurilor britanice. In total, Hitachi va avea 281 de trenuri care opereaza pe reteaua britanica, transportand milioane de calatori de-a lungul rutelor intercity si de navetisti. ,,Acest tren nou fabricat in noul centru Hitachi din Newton Aycliffe demonstreaza faptul ca suntem deschisi in fata activitatilor si va oferi o adevarata crestere economica in Nord-Est, nu numai prin crearea de locuri de munca, dar si prin investirea in abilitatile necesare pentru a furniza reteaua de transport de care are nevoie tara noastra", a declarat Secretarul de Transport, Chris Grayling.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom prezinta noul tren Regiolis pentru Auvergne Rhône-Alpes



Producătorul francez de material rulant, Alstom, alături de regiunea Auvergne Rhône-Alpes și Căile Ferate Franceze (SNCF) au pus în circulație primul tren Regiolis, destinat pentru zona Clermont-Ferrand. La inaugurare au participat Laurent Wauquiez, Președinte al Consiliului Regional Auvergne Rhône-Alpes, Jean-Christophe Archambault, director regional SNCF pentru Auvergne Rhône-Alpes și Jean-Baptiste Eyméoud,  Președinte Alstom Franța. Regiunea Auvergne Rhône-Alpes a comandat 29 de trenuri Regiolis, inclusiv 12 trenuri bi-modale, cu dublă tensiune, ce vor circula pe liniile aflate la marginea zonei Clermont-Ferrand precum și pe linia Clermont-Lyon. Trenurile au lungimea de 72 metri, au fiecare câte 4 vagoane și capacitatea de 220 locuri. Toate trenurile de acest tip sunt cu podea joasă.

Regiolis este primul tren construit în conformitate cu normele standardului PRM-TSI (Specificația Tehnică de Interoperabilitate pentru Persoanele cu Mobilitate Redusă). Trenurile Regiolis pentru zona Clermont-Ferrand dispun de asemenea de sisteme automate de numărare a pasagerilor, fapt ce permite operatorului de transport să monitorizeze mai bine numărul pasagerilor și gradul de ocupare a trenului. Regiolis are încorporat și un sistem economic și ecologic de asistență a mecanicului de tren.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Alstom si NTV prezinta Pendolino Italo



Alstom si NTV au prezentat trenul Pendolino Italo, la un an dupa semnarea contractului si prezentarea designului. Trenul este produs in fabrica Alstom din Savigliano (Italia), un centru de excelenta pentru trenurile de mare viteza. Trenurile sunt programate pentru livrare pana in decembrie 2017 si vor intra in serviciu in martie 2018. Celelalte centre Alstom implicate in productie sunt Sesto San Giovanni,  Bologna si depoul Nola care va realiza lucrarile de intretinere timp de 30 de ani, asa cum se intampla deja pentru trenurile AGV Italo. Cu cele 12 Pendolino comandate anul trecut, plus flota existenta de 25 de AGV-uri, flota Italo va ajunge la un total de 37 de trenuri Alstom Avelia. Acest lucru ii va permite operatorului italian privat sa isi extinda reteaua existenta si sa raspunda cererii de noi rute si frecvente ridicate pentru calatori.

O combinatie de rosu aprins si auriu, Pendolino Italo are o parte frontala futurista proiectata sa ofere protectie in caz de coliziune. Trenul este construit respectand mediul, datorita nivelului sau ridicat de reciclabilitate si emisiilor CO2 reduse. Sistemul sau de tractiune optimizat imbunatateste eficienta si acceleratia si recupereaza energia in timpul franarii. Aceste trenuri pot atinge o viteza maxima de 250 km/h, au 187 de metri lungime, 7 vagoane si pot transporta in jur de 480 de calatori.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Consortiul Alstom-Bombardier livreaza 255 de trenuri companiei SNCF



SNCF a contractat consortiul Alstom-Bombardier pentru reinnoirea trenurilor care circula pe liniile D si E ale retelei Île-de-France. Contractul in valoare de 3,75 de miliarde de euro include livrarea a 255 de trenuri dintre care 130 pentru RER D si 125 pentru RER E. Alstom, in parteneriat cu Bombardier, va proiecta si furniza noua generatie de echipament pentru liniile D si E pentru reteaua Île-de-France care este operata de SNCF Transilien. Prima parte a comenzii include livrarea a 71 de trenuri pentru suma de 1,55 miliarde de euro, finantata 100% de catre STIF. Aceasta suma include toate studiile de proiectare, industrializarea, managementul de proiect si omologarea pentru suma de 450 de milioane de euro. Acest prim lot de 71 de trenuri va fi livrat si va intra in circulatie incepand cu 2021. Cota consortiului Alstom-Bombardier pentru aceasta prima parte a contractului este de 1,155 miliarde de euro (Alstom, aproximativ 70% – Bombardier, aproximativ 30%).

Acest tren ,,boa" este complet deschis (fara panouri de separare intre vagoane) si a fost proiectat special pentru zonele cu trafic dens din Île-de-France. Datorita usilor sale largi, trenul inlesneste imbarcarea si debarcarea calatorilor si ofera trei spatii de calatorie diferite.

ClubFeroviar.ro