Author Topic: Trenurile in Europa  (Read 7959 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #30 on: November 24, 2017, 07:20:05 AM »
Pendolino va uni trei state europene



Incepand cu decembrie 2017, trenul de mare viteza Avelia Pendolino, fabricat de catre Alstom si operat de catre Caile Ferate Elvetiene (SBB) va realiza conexiunea intre trei state europene: Germania, Italia si Elvetia. Operatorii Deutsche Bahn, Trenitalia si SBB vor introduce astfel un nou serviciu de transport, cu legatura directa.

La inceputul lui 2017, Alstom a livrat operatorului elvetian SBB ultimul tren de mare viteza inclinabil din gama ETR 610, parcul de material rulant al SBB fiind acum de 19 trenuri Pendolino. Pana acum trenurile au circulat in regim Euro City catre orasele Milano si Venetia, traversand tunelele feroviare  Gotthard si Simplon. Insa, de la sfarsitul lui 2017, trenurile Pendolino din gama Avelia vor circula pe ruta Frankfurt catre Milano via Basel, conectand trei tari. Vehiculele sunt astfel echipate cu trei sisteme diferite de protectie a trenurilor.

Avelia Pendolino, din componenta parcului SBB, este un tren cu sapte garnituri si poate transporta pana la 420 de pasageri. Viteza maxima de rulare este de 250 km/h. Trenul dispune de cea mai noua generatie de boghiuri flexibile, care reduc uzura sinei si a rotii. De asemenea, beneficiaza de tehnologia de inclinare dezvoltata de catre Alstom, fapt ce-i permite trenului sa ruleze in curbe, pe liniile conventionale, in procent de 35% mai repede si mai sigur.

Pendolino este fabricat in proportie de 95% din materiale reciclabile si este echipat cu un sistem de franare electrica ce permite reducerea consumului de energie cu 10%.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #31 on: December 09, 2017, 12:47:03 PM »
ÖBB, 500 milioane de euro pentru material rulant nou

Banca Europeana de Investitii (BEI) a garantat Companiei de Cai Ferate din Austria (ÖBB) acordarea unui imprumut in valoare de 500 milioane de euro, pentru achizitia de material rulant nou. ÖBB va utiliza acest imprumut – din care o prima transa de 100 milioane euro a fost deja acordata – pentru achizitia de trenuri noi Cityjet. Acestea vor intra in operare pe liniile de transport local si regional.

Andrew McDowell, vice-presedinte al BEI si responsabil de activitatea bancii in Austria a precizat ca aceasta este cea mai mare tranzactie pentru acordarea de finantare prin intermediul Fondului European pentru Investitii Strategice (EFSI). Fondul EFSI constituie parghia centrala a Planului de investitii pentru Europa si este destinat  consolidarii competitivitatii economiei europene.

„Acest proiect nu numai ca sprijina investitiile si crearea de locuri de munca in Europa, dar permite si tranzitia catre o mobilitate cu emisii scazute. Noile trenuri vor contribui la atractivitatea sectorului feroviar din Austria. In ansamblu, aceasta este o veste buna pentru navetistii austrieci si pentru mediul inconjurător”, a adaugat Violeta Bulc, Comisarul european pentru transport.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #32 on: December 09, 2017, 12:48:16 PM »
Elvetia testeaza primul tren automatizat

Caile Ferate Elvetiene (SBB) au testat pentru prima data un nou sistem automatizat instalat la bordul trenurilor. Testele au fost efectuate pe linia Berna-Olten cu trenuri dublu-etajate, dar fara pasageri. Sistemul permite accelerarea si franarea automata si permite totodata trenului sa functioneze la o viteză optima pentru economisirea energiei. Sistemul este similar cu functia de autopilot instalata la bordul unui autoturism sau in cabina unui avion. „Acest lucru, desigur, nu inseamna ca trenurile ar circula fara un conductor de tren”, precizeaza SBB.

Testele cu sistemul automatizat fac parte dintr-un program mai amplu de digitalizare, denumit SmartRail 4.0, care urmareste „cresterea capacitatii si sigurantei retelei feroviare elvetiene, realizand economisiri ale consumului de energie”. In cazul in care sistemul, dezvoltat in baza ETCS, va fi aprobat si adoptat, imbunatatirea serviciilor ar trebui sa rezulte in marirea numarului de trenuri puse in circulatie dar si, probabil, in scaderea tarifelor de calatorie.

Trenul, construit de catre Stadler Rail, a fost testat la viteza de 200 km/h.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #33 on: December 23, 2017, 08:03:47 AM »
Bombardier livreaza 40 de locomotive TRAXX in Italia

Contractul semnat intre producatorul de material rulant Bombardier si operatorul italian de transport feroviar de marfa, Mercitalia Rail, prevede furnizarea a 40 de locomotive TRAXX DC3. Valoarea totala a contractului se ridica la 210 milioane euro. Acesta include si efectuarea serviciului de mentananta pe durata a 16 ani, de catre Divizia Servicii a Bombardier Italia, dar si optiunea de a efectua o comanda suplimentara de 20 de locomotive. Dupa exercitarea acestei comenzi suplimentare, perioada de mentenanta a intregului parc de locomotive s-ar putea prelungi cu inca opt ani. Primele locomotive din lotul de 40 vor fi livrate incepand cu ultimul trimestru al anului 2018.

Versiunea in curent direct a locomotivei TRAXX 3 apartine uneia dintre cele mai moderne platforme de locomotive cu patru osii din Europa. Astfel, locomotivele TRAXX produse de catre Bombardier cuprind gama TRAXX AC3 (curent alternativ), TRAXX MS3 (locomotive multi-sistem) si, desigur, gama TRAXX DC3.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.987
  • Karma: +854/-118
Re: Trenurile in Europa
« Reply #34 on: December 23, 2017, 08:47:45 AM »
"Curent direct" e pe engleza. Pe romaneste e "curent continuu".

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #35 on: January 10, 2018, 07:32:58 AM »
PKP Intercity a anuntat castigatorul licitatiei pentru 20 de locomotive

Organizata de catre operatorul polonez PKP Intercity, licitatia privind achizitia a 20 de locomotive a fost castigata de catre Newag, producatorul de material rulant din aceeasi tara. La licitatie au mai participat producatorii Pesa Bydgoszcz, tot din Polonia si CRRC Sifang, din China.

Oferta depusa de catre compania Newag s-a ridicat la valoarea de 367,6 milioane zloti – 88 milioane euro (551 milioane zloti – 132 milioane euro, incluzand optiunea de mentenanta a locomotivelor). Ofertele depuse de catre Pesa Bydgoszcz si CRRC Sifang au fost la egalitate, insumand 347,6 milioane zloti (83,2 milioane euro), respectiv 531 milioane zloti (127 milioane euro), cu optiunea pentru mentenanta.

Locomotivele ce urmeaza sa fie livrate de catre Newag vor avea capacitatea de a rula cu viteza de 160 km/h.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.445
  • Karma: +2520/-1105
Re: Trenurile in Europa
« Reply #36 on: January 10, 2018, 02:25:38 PM »
Sa inteleg ca ei nu folosesc criteriul celui mai mic pret.
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #37 on: January 11, 2018, 08:46:41 AM »
PKP Intercity investeste 1,7 miliarde euro in material rulant

Operatorul polonez de transport feroviar de pasageri, PKP Intercity, a anuntat ca va investi 7 miliarde de zloti (1,7 miliarde euro) pentru modernizarea materialului rulant existent dar si pentru a achizitiona vagoane si locomotive noi. Programul de investitii se va derula pana in 2023. „Unele din noile trenuri ce urmeaza sa fie achizitionate vor avea capacitatea de a circula cu viteze de 200 km/h. Pana in 2023, PKP Intercity intentioneaza sa modernizeze peste 700 de vagoane si sa cumpere 185 de vagoane noi”, a precizat Marek Chraniuk, CEO al PKP Intercity.

Finantarea va fi asigurata din surse proprii ale PKP Intercity, din surse ale Grupului PKP, din fonduri de la institutii financiare internationale precum si din fonduri UE nerambursabile in valoare de 790 milioane zloti (190 milioane euro). Acesta este cel mai amplu program derulat de catre operatorul polonez in vederea modernizarii parcului de material rulant. Potrivit declaratiilor facute de catre Chraniuk, PKP Intercity a incheiat anul 2017 cu un profit de 270 milioane zloti (65 milioane euro).

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Balto

  • Junior
  • **
  • Posts: 78
  • Karma: +10/-0
Re: Trenurile in Europa
« Reply #38 on: January 18, 2018, 09:28:21 AM »
Stadler si BLS semneaza un contract pentru 52 de trenuri noi Flirt


Operatorul elvetian privat BLS va inlocui vechile trenuri etajate, ceea ce ii va permite accelerarea planurilor sale de extindere a transportului regional in zona metropolitana a capitalei Berna. Cele 52 de trenuri sunt din cea mai noua gama de vehicule Flirt fabricate de catre producatorul elvetian Stadler. Confederatia elvetiana, cantoanele elvetiene si Consiliul de Administratie al BLS au aprobat resursele necesare achizitiei.

Stadler va demara constructia primelor vagoane la inceputul lui 2019. Primele trenuri ar trebui sa fie gata de testare catre mijlocul lui 2019. BLS a anuntat ca le va introduce in serviciu comercial, gradual, in perioada 2021 – 2025.

clubferoviar.ro

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.997
  • Karma: +2946/-588
Re: Trenurile in Europa
« Reply #39 on: January 19, 2018, 07:38:26 AM »
Polonia: cel mai mare contract de achizitie a trenurilor regionale a fost semnat

Operatorul de transport de pasageri din regiunea Mazoviei, Polonia, a semnat cu Stadler contractul pentru achizitia a 71 automotoare electrice Flirt, echipate cu ETCS nivel 2. Valoarea contractului este de 526 milioane de euro si reprezinta cea mai mare achizitie de trenuri de pasageri din Polonia, destinate traficului regional. Noile trenuri Flirt pot circula cu viteze de 160 km/h si sunt dotate cu sisteme performante de aer conditionat, sisteme moderne de informare a pasagerilor si Wi-Fi. De asemenea, trenurile au spatii speciale pentru biciclete.

In 2006, Stadler a castigat primul contract in Polonia, pentru livrarea a 14 trenuri Flirt. Aceste trenuri sunt in operare pe reteaua feroviara din regiunea Mazovia si in Silezia. Zece trenuri sunt operate de Mazowieckie.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX