Caile ferate ale vecinilor Romaniei

Started by Ionut, November 05, 2016, 09:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


mariusbalasa

#166
La nouvelle gare principale de Belgrade est ouverte après 46 ans de construction
,,Astăzi vom vizita noua stație principală din Belgrad, care după 46 de ani de construcție poate purta cu siguranță titlul celei mai lungi stații de cale ferată construite, cu siguranță în Europa și poate dincolo de... Belgradul, ca cea mai mare și capitală a Serbiei, a primit în sfârșit stația principală, care a fost inaugurată oficial ieri, 20 octombrie 2023. Video bun!''
Railway Networks


arad.zone

Călătorind prin vecini. De la Novi Sad la Belgrad în 36 minute cu trenul de mare viteză SOKO
https://www.arad.zone/blog-ar/cu-trenul-de-mare-vitez%C4%82-de-la-belgrad-la-novi-sad

Stancosti

După opt ani de întrerupere s-au reluat transportul de călători pe linia Szeged Subotica (Ungaria Serbia), linie simplă, electrificată.
Transportul de marfă e operabil de mai bine de un an.
E singura legătură pe cf între cele două țări, linia principală e în lucru în ambele țări (Budapesta - Kelebia - Subotica - Novi Sad).

https://www.mavcsoport.hu/mav/8-ev-utan-indul-ujra-vasuti-szemelykozlekedes-szeged-es-szabadka-kozott



rizelgeorgel

Pe tronsonul Biharkeresztes - Puspokladany (Bihorul Unguresc) se circula complet cu locomotive electrice, din pacate nu exista trenuri directe Biharkeresztes - Budapesta, insa legaturile in Puspokladany sunt foarte bune.

Konter

Pentru reabilitarea întregii infrastructuri feroviare a Republicii Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro, a declarat Andrei Spînu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, în cadrul emisiunii de la Rlive ,,Teritoria svobodi".

În prezent, potrivit lui Spînu, este reabilitat segmentul de calea ferată de la Bender la Basarabeasca cu o lungime de 225 km.
Totodată, în anul curent urmează să înceapă reabilitarea coridorului feroviar Vălcineț-Ocnița-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari, cu o lungime de 446 de km, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Lungimea totală a liniilor de cale ferată din țara vecină este de 1500 km.
CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

https://clubferoviar.ro/republica-moldova-a-calculat-de-cati-bani-e-nevoie-pentru-repararea-caii-ferate/

Konter

Ucraina începe linia cu ecartament european ce o leagă de TEN-T și Polonia. Calea ferată va merge de la orașul Lvov, situat în vestul Ucrainei, până la granița cu Polonia. Inițial, Ucraina dorea să înceapă construcția liniei în 2020.
Inițial, Ucraina dorea să înceapă construcția căii ferate cu ecartament european de la Lvov la Polonia în 2020. De asemenea, a inclus proiectul de 21 de milioane de dolari pe o listă de proiecte de investiții prioritare. Calea ferată ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul anului 2023, dar acum Ucraina spune că lucrările de construcție vor începe anul acesta.

https://clubferoviar.ro/ucraina-incepe-linia-cu-ecartament-european-ce-o-leaga-de-ten-t-si-polonia/

Konter

Serbia va începe în 2025 modernizarea liniei de cale ferată de 230 de kilometri care leagă capitala Belgrad de orașul Nis din sud-estul țării, plănuind să crească viteza de deplasare a trenurilor la 200 km/oră, a declarat ministrul transporturilor Goran Vesic, potrivit seenews.com.

În martie 2023, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană au oferit Serbiei un pachet financiar de 2,2 miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) pentru reconstrucția și modernizarea liniei de cale ferată Belgrad-Nis. Conform unei estimări din iunie 2022 a BEI, costul total al proiectului este estimat la 2,78 miliarde de euro.

În urma modernizării, un tren va parcurge distanța de 230 km dintre Belgrad și Nis într-o oră și 40 de minute, în loc de șase ore în prezent.

Linia de cale ferată Belgrad-Nis face parte din Coridorul paneuropean X, care leagă Europa Centrală de portul grecesc Salonic, situat în Marea Egee, și este inclusă în Planul economic și de investiții al UE pentru Balcanii de Vest. De asemenea, aceasta leagă Belgradul de capitala bulgară Sofia prin punctul de trecere a frontierei Dimitrovgrad.

https://clubferoviar.ro/serbia-modernizeaza-o-linie-pentru-200-km-ora/

Konter

#173
* mutati va rog in topicul potrivit*

Situația se întâlnește în Republica Moldova unde trenurile pot fi forțate să circule și cu 5 kilometri pe oră pentru a fi asigurată siguranța. Sunt unele segmente de cale ferată unde se circulă cu 5 km/h din cauza infrastructurii proaste, a declarat ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, în cadrul emisiunii de la Cinema 1 din țara vecină.

Anterior, ministrul Spînu declara că pentru reabilitarea întregii rețele feroviare din Republica Moldova este nevoie de 3 miliarde de euro.
Lungimea totală a liniilor de cale ferată este de 1.500 km.

CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.
În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată, veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.

https://clubferoviar.ro/tara-europeana-in-care-trenurile-merg-mai-incet-decat-in-romania/