News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenurile vecinilor Romaniei

Started by Ionut, December 16, 2016, 07:06:34 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Serbia achizitioneaza inca 8 locomotive Vectron



Operatorul feroviar de marfa din Serbia, Serbia Cargo, si Siemens Mobility au semnat un contract pentru livrarea a alte 8 locomotive Vectron. In urma acestei comenzi, operatorul sarb va opera in total 16 locomotive Vectron, fabricate de Siemens Mobility. Contractul este finantat prin a doua transa a unui imprumut BERD si are o valoare de 32 de milioane de euro. Locomotivele multisistem raspund provocarilor de mobilitate pe liniile electrificate cu sisteme de alimentare cu putere diferita si sunt capabile sa atinga o viteza de pana la 160 km/h.

In iunie 2018, cele doua companii au semnat un contract in valoare de 32 de milioane de euro pentru achizitia a 8 locomotive Vectron care vor fi livrate in martie 2019. Serbia isi modernizeaza parcul de material rulant prin achizitionarea a 80 de locomotive diesel si electrice si a 3,000 de vagoane. Pentru acest proiect, operatorul Serbia Cargo va investi peste 50 de milioane de euro din fonduri proprii.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Bulgaria face investitii pentru imbunatatirea serviciilor de transport feroviar

Compania de Cai Ferate din Bulgaria (BDZ) a anuntat ca pentru 2019 va investi peste 71 milioane leva (36,3 milioane euro) pentru imbunatatirea serviciilor de transport feroviar de pasageri. Din aceasta suma, 65 milioane de leva (33,2 milioane euro) vor fi alocati pentru modernizari ale materialului rulant. Proiectul include repararea a 20 de locomotive si reparatii capitale ale altor 30 de locomotive, precum si inceperea repararii trenurilor diesel si electrice Siemens. Numarul de pasageri transportati a ramas pentru al treilea an consecutiv la nivelul de aproximativ 21 de milioane (cel mai mic in ultimii 10 ani), cu o usoara crestere de 184.000 de pasageri.

Pentru 2019, este planificata cresterea numarului de pasageri cu 2,6% (545,000), ceea ce va conduce la o crestere a veniturilor din vanzari directe, cu aproape 2 milioane leva (un milion de euro). Subventia acordata in cadrul contractului de servicii publice incheiat cu statul ramane la aceeasi valoare de 175 milioane leva (89,5 milioane euro).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Ukrzaliznytsya a prezentat primul vagon cu descarcare prin podea fabricat de companie



Pentru prima data, Caile Ferate Ucrainene au realizat independent un vagon cu descarcare prin podea pentru transportul de cereale si marfuri vrac. Toate componentele si materialele sunt din Ucraina, cu exceptia sistemului de franare. Modelul experimental 19-6938 are un volum de 120 m³, aceasta fiind cea mai mare capacitate din intregul parc de material rulant al companiei care are o capacitate maxima de 94 m³. Vagonul este proiectat pentru viteze de pana la 120 km/h.

Detalii pe ClubFeroviar.ro

Ionut

Se scumpesc biletele de tren pentru Odessa, pentru că a crescut prețul la motorină

Calea Ferată din Moldova (CFM) a anunțat luni că, începând de vineri, 24 mai, se scumpesc biletele de tren pentru Odessa, din cauza majorării prețului la motorină. "Începînd cu data de 24.05.2019 CFM modifică tarifele de indexare în vagoanele de clasa I şi II a trenului modernizat nr.642/641 Chişinău-Odessa urmare a majorării prețurilor la carburanți și a fluctuațiilor cursului valutar. Având frumoasa intenţie de a oferi posibilitatea cât mai multor pasageri să călătorească cu trenul spre litorarul Mării Negre, CFM menţine neschimbat coeficientul de indexare pentru vagonul de clasa III", se arată într-o postare de pe pagina de Facebook a CFM.

Astfel, tarifulunei călătorii va fi de:
clasa I – 195 lei (46,33 lei românești la cursul official al BNR)
clasa II – 180 lei (42,77 RON)
clasa III – 150 lei (35,64 RON)

"Trenul nr.642/641 Chișinău-Odessa pornește din stația Chișinău la ora 07:05 și ajunge la destinație la ora 10:45. La întoarcere, trenul pornește din Odessa la ora 18.45 și ajunge la Chișinău la ora 22.20. Călătorind cu trenul modernizat Chişinău-Odessa beneficiați de siguranță și confort!", se încheie postarea CFM de pe rețeaua de socializare.

ClubFeroviar.ro

Ionut

CFR Călători a lansat sistemul de bilete electronic la Chișinău

CFR Călători informează că, începând din această săptămână, în Gara Chișinău este operațional sistemul electronic al CFR Călători pentru vânzarea legitimațiilor de călătorie internațională. Deschiderea vânzăriilor internaționale utilizând sistemul electronic al CFR Călători s-a realizat în baza unui contract de acreditare încheiat între ÎS "Calea Ferată din Moldova" /CFM și CFR Călători, astfel se facilitează călătorilor din Republica Moldova cumpărarea de legitimații de călătorie în trafic internațional pentru destinații europene, inclusiv pentru destinațiile către România.

Totodată, reamintim celor care călătoresc cu trenul internațional 105/106 – "Prietenia" că pot beneficia de bilete de tip low-cost pentru Bucureşti–Chişinău și retur, prin oferta tarifară "SMART-Prietenia", la un preţ de 19 euro. Acestea pot fi cumpărate și online, direct de pe site-ul https://bileteinternationale.cfrcalatori.ro/ro/booking/search, iar călătorul trebuie să intre în posesia acestor documente de transport fie prin ridicarea lor dintr-o stație CFR, fie prin livrarea prin curier.

Mobilitate.eu

Ionut

Trenul modernizat Chișinău-Odesa va circula zilnic începând de sâmbătă

Începând de sâmbătă, 1 iunie 2019, trenul modernizat Chișinău-Odesa va circula zilnic, a anunțat Calea Ferată din Moldova. "La solicitarea călătorilor se va dubla numărul de locuri cu vagoane suplimentare pe toată durata sezonului estival", anunță CFM pe contul său oficial de Facebook. Pentru detalii despre curse, orarul circulației trenurilor, costul biletelor și alte detalii utile, pasagerii sunt invitați să contacteze Biroul de informații al CFM la numărul (022)833333 sau să acceseze pagina web http://cfm.md/. Trenul operat de Calea Ferată din Moldova este modernizat la Electroputere VFU Pașcani.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Scădere drastică pentru transportul feroviar din Moldova. Trenuri vechi, care iau foc

O scădere drastică pentru transportul feroviar din Moldova, de 15,7%, s-a înregistrat în primele șase luni ale anului, în comparație cu perioada similară din 2018, potrivit Biroului Național de Statistică de la Chișinău. Ca la noi, și în Republica Moldova numărul incendiilor în trenuri a crescut în ultimul timp. De la începutul anului au fost înregistrate cel puțin trei astfel de accidente, relatează TV8. Ultimul a avut loc acum o săptămână, când o locomotivă de pe traseul Bălți-Ungheni a luat foc în raionul Fălești. Toți cei 33 de pasageri au fost evacuați. Toate trenurile utilizate acum pentru transportarea pasagerilor au cel puțin câte 30 de ani, iar ultimele reparații capitale au fost făcute prin 2006. Responsabilii doar strâng din umeri – bani pentru procurarea trenurilor noi nu sunt.

Trenurile de pe ruta Chișinău-Ungheni pot provoca nostalgie celor care au trăit în perioada sovietică. Din anii 1980, când au fost procurate, condițiile au rămas practic identice. "Schema electrică, toate firele electrice, ele au tendința de a se defecta și fac scurtcircuit. Termenul lor de exploatare e de 20 de ani. Este depășit dacă au 32, 33 de ani", spune Alexei Chitoroagă, vicedirector adjunct serviciul ingineri la Calea ferată din Moldova. Sistemul de ventilare este deja mult prea vechi pentru a face față. Administrația se plânge că scade și numărul pasagerilor pe această rută. Dacă în 2008 erau transportați lunar peste 465.000 de pasageri, atunci anul trecut cifra a fost de trei ori mai mică – doar 139.000 de oameni. A scăzut și numărul trenurilor, de la 16, la cinci în prezent.



ClubFeroviar.ro

Ionut

Rail Cargo Ungaria achiziționează locomotive electro-hibride de la CRRC Zhuzhou ce vor opera și în România



CRRC Zhuzhou Locomotive dezvoltă primele locomotive electro-hibride optimizate pentru transportul de marfă în Europa pentru Rail Cargo Hungaria (RCH). Contractul a fost semnat de părți în prezența lui László Mosóczi, secretar de stat pentru politica de transport și Duan Jielong, ambasador chinez în Ungaria. Locomotivele vor fi din seria proiectată cu standardele TSI, prezentată în 2018 de CRRC, numită Bison.

Filiala celei mai mari companii producătoare de materiale rulante din lume s-a angajat la dezvoltarea de locomotive electro-hibride și a locomotivelor de mare putere cu emisie zero pentru transport de marfă, în conformitate cu parametrii furnizați de Rail Cargo Hungaria. În termen de 36 de luni, producția a două vehicule din ambele tipuri va fi finalizată, iar licențele maghiare și internaționale relevante vor fi obținute. Producătorul chinez suportă toate costurile de dezvoltare.

Conform acordului, Rail Cargo Hungaria va închiria vehiculele timp de 4 ani, iar contractul de închiriere va include și cheltuielile lucrărilor de întreținere completă. Dacă performanța locomotivelor va fi așa cum este de așteptat, RCH are opțiunea de a le închiria în continuare sau chiar de a le cumpăra și poate fi plasată o comandă, în condiții avantajoase, pentru 20/20 de vehicule suplimentare de ambele tipuri. Locomotivele vor fi folosite în afara Ungariei în Croația, Serbia, România, Macedonia, Grecia și Bulgaria. Locomotivele electrice hibride de mare putere vor fi echipate cu o baterie așa-numită baterie super last mile, care va permite traficul pe rutele fără fire de contact. În aceste cazuri, energia necesară va proveni din baterii – această soluție va fi necesară, de exemplu, în majoritatea cazurilor de conectare a căilor ferate.

Mobilitate.eu

tom_sawyer

12 locomotive General Electric pentru CFM sunt în drum spre Chișinău

Locomotivele diesel achiziționate de Calea Ferată din Moldova cu finanțarea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Băncii Europene pentru Investiții (BEI) și Uniunii Europene (UE), sunt în drum spre Moldova și vor ajunge la Chișinău în prima jumătate a lunii în curs.

Locomotivele au fost produse de către GE (General Electric), la fabrica din Kazahstan.



Achiziționarea locomotivelor face parte din proiectul de restructurare și reorganizare a Întreprinderii de Stat Calea Ferată din Moldova, finanțat de BERD, BEI și UE. Proiectul prevede și reabilitarea infrastructurii feroviare.

Evaluarea ofertelor tehnice depuse pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe sectorul Bender – Giurgiulești, cu o lungime de 233 km, este în derulare. Finanțarea este asigurată de consorțiul BERD – BEI.

Costul total al proiectului este de 110 milioane de euro, dintre care cinci milioane sunt oferite sub formă de grant din partea Fondului de Investiții pentru Vecinătate (NIF) al Uniunii Europene. La Chișinău au apărut în ultima perioadă discuții pe seama faptului cum va putea plăti CFM creditele contractate de la instituțiile europene de credit.

https://clubferoviar.ro/locomotive-general-electric-pentru-cfm/


dargauda

Bulgaria cumpără material rulant de 1,4 miliarde euro din fonduri europene

Ministerul Transporturilor, Tehnologiei Informației și Comunicațiilor din Bulgaria lansează o cerere de ofertă pentru material rulant în valoare de 2,8 miliarde BGN fără TVA (1,4 miliarde EUR).

Câștigătorii celor patru licitații vor trebui să furnizeze 35 de EMU cu un singur etaj și 7 EMU cu etaj dublu, 20 de locomotive de tracțiune și 18 locomotive de manevră, să asigure personalul de tren și să asigure mentenanța timp de 15 ani. Finalizarea este programată pentru lunile iunie și iulie, iar livrarea materialului rulant este prevăzută în 2-3 ani.

Material rulant finanțat din fonduri UE
Toate achizițiile vor fi finanțate de UE în cadrul Planului de Redresare și Reziliență pentru Bulgaria adoptat anul trecut și de la bugetul țării. Viitorul proprietar al noului material rulant, Ministerul Transporturilor, îl va închiria operatorului național BDZ în baza unui contract de servicii pentru pasageri.

Consultarea privind licitațiile a fost finalizată în luna iulie a anului trecut și, potrivit ministerului, 32 de companii și-au depus ofertele. Alături de giganți globali precum CRRC, Alstom, Siemens Mobility, Stadler Rail, CAF și Hyundai Rotem, au decis să concureze și spaniolii de la Talgo, cehii de la Skoda și CZ Loko, polonezii de la Pesa și FPS, croații de la Koncar, bulgarii de la Express Service și Vossloh Locomotives (parte a CRRC).

Cea mai mare licitație are o valoare de peste 1,2 miliarde de BGN fără TVA (613,6 milioane de euro). Câștigătorul acesteia ar trebui să livreze 20 de trenuri de împingere-tracțiune proiectate pentru o viteză maximă de 200 km/h. Pe lângă o locomotivă și un vagon de personal, jumătate dintre trenuri vor avea cel puțin patru vagoane intermediare și 300 de locuri, iar celelalte zece vor avea cel puțin cinci vagoane intermediare și cel puțin 360 de locuri. Se subliniază faptul că cel puțin 10% din locuri ar trebui să fie adaptate pentru pasagerii cu handicap. Ușile de intrare vor avea un sistem automat de numărare a pasagerilor care va furniza date statistice unui server central de comunicare. Materialul rulant trebuie să permită operarea în unități multiple a două garnituri de tren (minimum 12 vagoane).

Două licitații prevăd furnizarea de EMU pentru serviciul suburban. Cea mai mare dintre acestea, în valoare de peste 1,1 miliarde BGN fără TVA (562,4 milioane EUR), vizează furnizarea a 35 de EMU cu un singur etaj. Specificațiile tehnice prevăd o viteză maximă de 160 km/h și cel puțin 200 de locuri. În cadrul celeilalte licitații, vor fi livrate șapte EMU cu două etaje pentru 410,5 milioane BGN fără TVA (209,6 milioane EUR). Cu o viteză maximă de până la 160 km/h, acestea vor putea găzdui cel puțin 300 de pasageri pe scaune. Câștigătorul celei de-a patra licitații ar trebui să furnizeze 18 locomotive electrice de manevră pentru aproximativ 93 milioane BGN fără TVA (47,5 milioane EUR).

https://clubferoviar.ro/bulgaria-cumpara-material-rulant/

cristi5

#25