Author Topic: Caile ferate ale vecinilor Romaniei  (Read 7374 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.066
  • Karma: +887/-120
Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #30 on: February 06, 2018, 01:32:18 PM »
"Ucraina evalueaza daca are rost sa lanseze linii de tren de mare viteza. Tara vecina are deja cateva trenuri foarte rapide"

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22269776-ucraina-evalueaza-daca-are-rost-lanseze-linii-tren-mare-viteza-tara-vecina-are-deja-cateva-trenuri-foarte-rapide.htm?nomobile=

Interesant ce efect a avut campionatul european. La noi nici macar o legatura feroviara aeroport-capitala...

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #31 on: February 07, 2018, 09:12:58 AM »
Bulgaria primeste finantare UE de peste 400 milioane euro

Uniunea Europeana a anuntat ca va aloca Bulgariei, din Fondul de Coeziune, o finantare de 471,5 milioane euro, pentru dezvoltarea sectiunii de cale ferata intre orasele Elin Pelin si Kostenets, in vestul tarii. Aceasta sectiune este parte a liniei de cale ferata ce leaga doua orase mari din Bulgaria, capitala Sofia si Plovdiv, situate pe Coridorul TEN-T Orient/East Med. Odata ce lucrarile vor fi finalizate pe linia Sofia – Plovdiv, pasagerii vor putea circula intre cele doua orase in mai putin de 80 de minute, la o viteza de 160 km/h.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #32 on: February 09, 2018, 07:05:26 AM »
Bulgaria a demarat un nou proiect cu finantare europeana

Ministrul bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski,  a anuntat ca tara sa a inceput, in aceasta luna, lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata Sofia – Elin Pelin, sectiune in lungime de 23 de kilometri. Contractul pentru reabilitarea liniei de cale ferata a fost atribuit, in noiembrie 2016, unui consortiu condus de catre compania Kelet-UT, din Ungaria. Potrivit contractului, etapa de proiectare a lucrarilor a durat un an. Perioada de desfasurare a lucrarilor de reabilitare a caii ferate va fi de trei ani, astfel proiectul va fi finalizat in 2021. Contractul se ridica la o valoare de 120 milioane leva (61,3 milioane euro), fiind finantat prin intermediul Mecanismului Conectarea Europei (Connecting Europe Facility).

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Caile ferate ale vecinilor Romaniei
« Reply #33 on: February 14, 2018, 07:48:46 AM »
Peste 30 de companii interesate de licitatia pentru linia Budapesta – Belgrad

„Ungaria se asteapta sa primeasca, in luna martie, mai multe oferte in licitatia pentru modernizarea celor 152 de kilometri ai sectiunii de pe teritoriul sau din linia de cale ferata Budapesta – Belgrad”, a precizat ministrul Dezvoltarii Nationale, Miklos Sesztak. Potrivit acestuia, peste 30 de companii si-au exprimat interesul de a participa la licitatia ce prevede modernizarea sectiunii ungare a liniei de cale ferata. Operatorul din Ungaria, MAV, a publicat licitatia in noiembrie 2017, iar proiectul vizeaza lucrari pentru modernizarea sectiunii Soroksar (situat la marginea Budapestei) – Kelebia (situata la granita cu Serbia). Linia va trebui sa fie proiectata si construita pentru o viteza de 200 km/h, conform specificatiilor TEN-T.

La randul sau, Serbia a lansat, in noiembrie anul trecut, proiectul pentru modernizarea sectiunii Belgrad – Stara Pazova, parte a liniei ce leaga capitala Ungariei de cea a Serbiei. Sectiunea in cauza este in lungime de 34,5 kilometri, iar lucrarile vor fi executate de catre companiile China Communications Construction Company (CCCC) si China Railways International (CRI). Modernizarea sectiunii Belgrad-Stara Pazova va fi finantata cu un imprumut de 297,6 milioane dolari (252 milioane euro) de la Banca de Export-Import din China. Imprumutul va fi rambursat in 20 de ani, inclusiv cu o perioada de gratie de cinci ani.

Mai mult chiar, reamintim ca RZD International si Caile Ferate Sarbe au semnat, tot in noiembrie 2017, acordul suplimentar la contractul privind constructia si reabilitarea sectiunii Stara Pazova – Novy Sad, o sectiune de 40 de km pe linia de cale ferata Belgrad – Budapesta. Acordul are o valoare de 247 de milioane de dolari, iar lucrarile de constructie ar trebui sa inceapa in primul trimestru din 2018.

ClubFeroviar.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX