[B] Inelul expres median | "Autostrada suspendata"

Started by Ionut, October 31, 2011, 04:26:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Vesti relativ noi.

QuoteAutostrada suspendată, ultima variantă: 6 tuneluri, 4 gări noi, 14 pasaje
Proiectul autostrăzii suspendate e aproape gata. Din cele trei variante prezentate inițial s-a ajuns la una singură, o combinație între primele trei. Rămâne tunelul pe sub parcul Herăstrău, însă va fi mai scurt. În final, prețul pe kilometru a ajuns mai mic decât la Pasajul Basarab: 70 milioane euro pe kilometru.



























Detalii complete in sursa...

sursa: B365

Ionut

QuoteUn kilometru din autostrada suspendata promisa de Oprescu costa 70 mil. de euro VIDEO

Proiectul autostrazii suspendate din Bucuresti a ajuns la final. Vom avea chiar si un tunel pe sub Parcul Herastrau. Suna bine, insa calculele ne dau frisoane. Un singur kilometru ar putea sa coste 70 de milioane de euro. Enorm, daca ne gandim ca cel mai scump kilometru platit de Romania a fost de 26 de milioane de euro, pentru Bechtel.

Tunelul care se va construi pe sub parcul Herastrau ar incepe intr-un camp din Pipera. Cu o lungime de aproximativ 2 kilometri, acesta va avea o adancime maxima de 25 de metri si va trece pe sub magistrala de metrou care se va contrui in Baneasa. Iesirea din tunel va fi in apropiere de cartierul Damaroaia, spre bulevardul Poligrafiei.

Aceasta este doar o parte a drumului expres care va porni din noprd-est si va strabate orasul prin vest.

Pe o distanta de aproximativ 16 kilometri vor fi insirate in total 14 pasaje supraterane, sase tuneluri si patru gari noi. Noua artera va fi realizata in principal in apropierea caii ferate si se va intersecta pe traseu cu mari bulevarde si sosele, iar aici vor aparea nodurile.

In ultima varianta a inelului median se regasesc si propuneri noi pentru cateva gari, iar mare parte a drumului va fi pe trei benzi. Valoarea lucrarii ar putea ajunge la 1,5 miliarde de euro.

sursa: Incont.ro

Ionut

QuoteFOTOGALERIE Autostrada suspendata propusa de primarul Oprescu, la pachet cu 10 turnuri, 6 poduri si 4 tuneluri











Artera va avea 13,5 km si va face legatura intre Soseaua Colentina, la intrarea in Bucuresti, si Piata Crangasi, mergand de-a lungul caii ferate.

In ultima varianta propusa de proiectanti si etalata la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei in aceasta saptamana, autostrada suspendata nu mai este suspendata. Artera de circulatie ramane la sol pe o lungime de aproape 10 km, iar ceilalti 3 km ii parcurge in subteran, pe sub Parcul Herastrau. La intersectia acesteia cu arterele importante, proiectantii au propus construirea de pasaje subterane sau supraterane.

Iata traseul ultimei variante a autostrazii suspendate, propus de proiectanti si afisat la Comisia Tehnica de Urbanism a Primariei Capitalei:

- autostrada suspendata incepe de la capatul Soselei Colentina, la intersectia cu calea ferata, si continua de o parte si de alta a caii ferate, cate un sens de circulatie pe fiecare parte, pana la intersectia cu Soseaua Stefanesti si Soseaua Andronache. Aici,  inelul median ramane la sol, iar peste el este construit un pasaj suprateran care leaga Soseaua Andronache cu Soseaua Stefanesti.

- la circa 100 de metri de aceasta intersectie, pe partea cu Cimitirul Andronache, se construieste un pasaj suprateran, de circa 900 metri lungime,  pentru a traversa cimitirul. Partea inelului din Nordul caii ferate ramane la sol.

- dupa terminarea pasajului, inelul de pe ambele parti ale caii ferate merge la sol inca 500 de metri, pana la intersectia cu Autostrada Bucuresti Brasov. Si aici inelul ramane la sol, iar autostrada il va traversa printr-un pasaj suprateran conectat prin bretele cu acesta. Dupa aceasta intersectie, inelul mai merge inca circa 700 de metri la sol, paralel cu Pepiniera Petricani, pe ambele parti ale caii ferate.

- la intersectia cu Soseaua Petricani, inelul ramane la sol, iar Soseaua Petricani il sub-traverseaza. De asemenea va mai exista un al doilea pasaj subteran, care il subtraverseaza pe primul, si care face legatura intre soseaua Petricani si inel. La aceasta intersectie, proiectantii au prevazut si o gara. La circa 600 metri de aceasta intersectie urmeaza intersectia cu Soseaua Pipera Tunari. Inelul ramane la sol iar Soseaua Pipera-Tunari il traverseaza prin pasajul suprateran existent.

- dupa aceasta intersectie inelul mai merge circa 900 de metri la sol pana la intersectia cu strada Avionului, care va fi largita. Aici, inelul ramane la sol, iar strada Avionului il traverseaza printr-un pasaj suprateran. 

- la circa 200 de metri de intersectia cu strada Avionului, partea inelului aflata la Nordul caii ferate intra in subteran. Partea Sudica ramane la sol pana dupa intersectia cu bulevardul Aerogarii, dupa care va intra si ea in subteran. Linia de cale ferata ramane la suprafata si este traversata de bd Aerogarii si Soseaua Nordului printr doua pasaje supraterane.  Pasajul de la bd Aerogarii deja exista. Arhitectii din Comisia Tehnica de Urbanism au propus eliminarea pasajului de la intersectia cu Soseaua Nordului. Cele doua ramuri ale inelului median, o data intrate in subteran vor subtraversa parcul Herastrau si vor iesi din nou la suprafata, cu ambele sensuri pe partea de Nord a caii ferate, inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei. Tunelul lung are circa 3 km, iar cel scurt 2,2 km. Relatiile intre inel si bd Poligrafiei se vor face prin doua pasaje, unul subteran pentru directia E si unul suprateran pentru directia Vest. 

- dupa ce iese la sufrafata, inelul isi continua traseul pe langa calea ferata pana la intersectia cu Calea Grivitei pe care o va supratraversa prin modificarea podului existent.

- la intersectia cu liniile de cale ferata, inelul le va traversa printr-un pasaj suprateran si va forma un mare nod rutier. Aici proiectantii au discutat si amplasarea unei gari internationale. Dupa traversarea liniilor de cale ferata  inelul va intra pe bd. Constructorilor si ajunge in Soseaua Virtutii la Piata Crangasi. Proiectantii au propus si varianta de a ocoli Lacul Morii pe la Vest, ca sa existe o alternativa la Soseaua Vitutii si sa ajunga in viitoarea penetratie spre A1.

Pasajele  supraterane sunt prevazute in urmatoarele locatii:

- la intersectia inelului cu Soseaua Andronache;

- de-a lungul Cimitirului Andronache;

- la intersectia cu Autostrada Bucuresti-Brasov;

- la intersectia inelului cu strada Avionului;

- la intersectia cu bd. Poligrafiei;

- dupa intersectia cu Calea Grivitei, peste liniile de cale ferata;

Psaje subterane sunt prevazute in urmatoarele locatii:

- doua pasaje la intersectia cu Soseaua Pericani, aflate la adancimi diferite deoarece se incaleca;

-  un pasaj pe sub Parcul Herastrau. Partea din Nordul caii ferate va intra in subteran dupa intersectia cu strada Avionului, cea din Sud, dupa intersectia cu bd. Aerogarii. Ambele vor iesi la suprafata inainte de intersectia cu bd. Poligrafiei.

- un pasaj la intersectia cu bd. Poligrafiei.

sursa: Hotnews

Ionut

Traseul in imagini si detalii "picante" in articol. :)























sursa: B365

robert

Salut tuturor si va felicit pentru subiectele alese pe acest forum.
Ca si incalzire, asta pentru ca poate nu ati citit presa de dimineata, postez si eu un link

http://b365.realitatea.net/news/video-3d-cu-cea-mai-spectaculoasa-lucrare-de-infrastructura-din-capitala/

Sper sa fie si realizabila lucrarea, desi costurile de investitie vor fi enorme.

Ionut

Multumesc robert!

Bine ai venit, oficial vorbind. Te asteptam cu insight-uri despre siguranta circulatiei si sper ca vei reusi "sa faci rost" si de surse din interiorul santierelor patriei. :)

Pun eu aici clipul video, embed:

http://www.youtube.com/v/LE7zCMoiZy8


Ionut

QuoteAutostrada suspendată, prezentată în faţa consilierilor municipali

,,Va fi o prezentare tehnică a proiectului la care vor lua parte membrii comisiilor şi toţi cei care sunt interesaţi", a spus Raicu. ,,Vrem să aflăm ce conţine proiectul, pe unde trece, ce se schimbă şi aşa mai departe pentru că noi am mai avut un proiect cu inelul median al Bucureştiului şi să vedem de unde vine diferenţa de la 600 de milioane la 1,6 miliarde de euro", a mai spus Raicu.

Totodată, preşedintele PDL Sector 5, Ştefan Pirpiliu, a declarat la sfârşitul săptămânii trecute că democrat-liberalii din Consiliului General se vor opune proiectului autostrăzii suspendate până când Oprescu nu le va prezenta clar ce presupune acesta.

sursa: Adevarul

valexandru

^^ Visele umede ale lui Oprescu... :drool:
      As vrea s-o vad si p'asta realitate... pe cand? Prin 2080?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Pai chiar acum cateva zile s-au certat iar pe buget si pe inelul asta... e complicat rau, incep sa cred ca ori n-o sa apuce sa-l mai faca, ori va dura o vesnicie. Zicea ca vin chinezii si fac in PPP si pun buvineta (de la vigneta pentru Bucuresti) ca sa-si scoata banii. Complicat rau. Mie mi-ar placea sa vad proiectul asta realitate pentru ca degreveaza centrul de trafic. Numai ca e nevoie de consens si vointa...

valexandru

Quote from: Ionut on March 27, 2012, 04:45:20 PM
Pai chiar acum cateva zile s-au certat iar pe buget si pe inelul asta... e complicat rau, incep sa cred ca ori n-o sa apuce sa-l mai faca, ori va dura o vesnicie. Zicea ca vin chinezii si fac in PPP si pun buvineta (de la vigneta pentru Bucuresti) ca sa-si scoata banii. Complicat rau. Mie mi-ar placea sa vad proiectul asta realitate pentru ca degreveaza centrul de trafic. Numai ca e nevoie de consens si vointa...

Exact! Trebuie vointa!
Dar, mai exact de unde va putea lua cineva buvinieta? Cat va costa?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Quote from: valexandru on March 27, 2012, 04:47:41 PM
Dar, mai exact de unde va putea lua cineva buvinieta? Cat va costa?

Ei mergi muuult prea departe, crezi ca ei stiu? :) Zicea Oprescu ceva de genul rovinietei, adica iei de la benzinarii si platesti o taxa anuala si poti folosi oricand inelul median. Probabil sistemul va fi ca la rovinieta, adica vor fi montate camere care scaneaza numarul de inmatriculare si daca nu te gasesc in baza de date => amenda. Deci fix ca sistemul rovinietei, doar ca pe Bucuresti. De acolo si numele.

Pret? Eu nu tin minte sa fi amintit ceva de pret... dar probabil va fi mare pentru ca investitia e imensa.

valexandru

Nu e un pic cam umflat pretul de 1,5 mld de euro?
3 mld de euro e pretul autostrazii Sibiu Pitesti!=> 1/2 din pretul unei autostrazi de aprox 100 km cu lucrari de arta mult mai complicate! Totusi!! 70 mil euro/km  ??? ?
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Ionut

Nu e asa mare daca pui la socoteala preturile imense ce vor trebui platite pentru exproprieri. Plus ca si inelul in sine are multe elemente grele, multe viaducte, tunelul de sub Herastrau... etc.

iuli

Mie mi se pare un pret mai mult decat decent daca asta va fi pretul final. E vorba totusi de o constructie urbana. Nu ma gandesc la expropieri ci la "surprizele" de sub pamant...  nimeni nu stie pe unde sunt cabluri, conducte, tevi si alte alea, apoi relocarile lor, apoi diferite case sau alte proprietati a caror posesor nu le stie nimeni si de aici intarzieri si intarzierile costa. Sa nu uitam cata bataie de cap a fost pentru un pasaj (Basarabi) si inmulteste cu pasajele si tunelele de pe inelul asta.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog