News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Trenuri marfare

Started by Ionut, October 29, 2016, 07:32:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

România, printre cele mai mari creșteri din UE la transportul feroviar de mărfuri. Nivelul se apropie de cel de dinaintea crizei

România a avut, în 2017 printre cele mai mari creșteri din Uniunea Europeană la transpotul feroviar de mărfuri, ocupând locul 4 în funcție de evoluția acestor transporturi, potrivit unei analize a biroului european de statistică Eurostat bazat pe ultimele date disponibile. Transporturile de mărfuri pe cale ferată au urcat, în România, cu 1,5 miliarde de tone-kilometri față de 2016. Pentru România, acesta este al doilea an consecutiv de creștere, iar nivelul transporturilor feroviare de mărfuri începe să se apropie de cel din 2008, anterior crizei financiare globale. În 2008, aceste transporturi cumulau 14,15 miliarde de tone-kilometri, însă s-au prăbușit, în 2009, la 9,83 tone-kilometri. În 2017, transporturile de mărfuri pe cale ferată au ajuns la 13,78 miliarde tone-kilometri, depășind 13 miliarde de tone-kilometri pentru prima dată în 8 ani.

Profit.ro

Ionut

Airborne Global Services a lansat primul tren logistic spre Cluj Napoca, cu plecare din Constanța

Pe 23 mai, primul tren din terminalul Life Logistics din Agigea-Sud a plecat către destinația finală, terminalul intermodal din Cluj-Napoca Est, informează Intermodal & Logistics. Airborne Global Services a reunit la masă toți ceilalți actori implicați: CFR Marfă – proprietarul terminalului, Rocombi – administratorul și operatorul terminalului, clienți și alți factori implicați. ,,Este important să menționăm rolul vital al clientului ancoră, compania Pehart, una dintre cele mai mari companii din industria hârtiei, în punerea în operă a acestui proiect.De asemenea, un rol cheie revine și companiei de transport maritim Cosco Shipping Romania, care nu numai că susține, dar și depune diligențele necesare dezvoltării transportului intermodal în România", a declarat Adrian Istrate Scrădeanu, directorul Silk Group Romania.

Trenul este operat în terminalul din proprietatea CFR Marfă. Terminalul are o capacitate de până la 3.000 TEU, dispune de o platformă de peste 6.000 mp și este servit de două linii de cale ferată a câte 400 m lunigme fiecare. În Constanța, operațiunile de încărcare și descprcare se desfășoară în terminalul Life Logistics din Constanța Sud Agigea, care are acces de la două linii ferate cu o lungime de 600 m, o suprafață de 30.000 mp și trei echipamente specializate de ridicat și manipulat containere. Trenul constă într-un mix de containere din flota proprie Airborne Global Services de 45', dar și containere uzuale de 20' și 40'. Gama de servicii oferite cuprinde și livrarea door-to-door cu remorci specializate de containere, servicii de comisionariat vamal, încărcare/descărcare containere în terminal, depozitare containere, efectuarea documentației și planificarea expediției.

Plecarea din Constanța se face joi seara cu sosirea duminică seara în Cluj Napoca, iar din Cluj către Constanța plecarea se face luni seară cu sosirea joi dimineață.

ClubFeroviar.ro

Phenol

72 de ore de la Cluj la Constanta?
O fi inclusa in asta si timpul de incarcare si descarcare a trenului?

frunzaverde

Nu, fara checkin si fara incarcare-descarcare. E timpul de mers - astia sunt timpii de mers la marfa in Romania!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

marcelbanu

#34
Trenuri de marfă pe M200 la km477+100, zona aerodrom Săulești Deva...





...și o izolată CFR Marfă la km477+400, pod Cerna.
Mecanicii și-au dat seama că-i filmez abia după ce au trecut de mine  și au dat goarne...

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

tom_sawyer

#35
Ce caută trenul cu Pume pe la Episcopia Bihor? E prea aglomerat la Curtici?


Phenol

De cand cu lucrarile pe Simeria - km 614, a crescut simtitor traficul de marfa pe Cluj - Oradea. Trenul cu pumele de ce iese din tara la Oradea, asta nu stiu (poate ca a luat pe ruta celor trei mari sau care or fi denumirea :D ).

rizzuh

Din moment ce M900 este praf iar Koridorul este in (vesnice) lucrari, alternativa catre vest este Craiova - Tg. Jiu - Simeria - Cluj - Oradea.

tom_sawyer

Consiliul Concurenţei: Un tren de marfă ajunge de la Constanţa la Curtici în 7-12 zile

,,Gradul redus de automatizare şi numărul ridicat al restricţiilor de viteză se reflectă negativ asupra vitezei medii comerciale a trenurilor de marfă, care se situează în jurul valorii de 16 km/h. (...) În prezent, tranzitul unui tren de marfă între Constanţa şi Curtici durează între 7 – 12 zile, în funcţie de greutatea cantităţii transportate", se arată în studiul Consiliului Concurenţei.

Principalele mărfuri transportate pe calea ferată sunt produsele petroliere şi derivate, cerealele, materialele de construcţii şi materiile prime (minereu, cărbune, buşteni, îngrăşăminte).

Ponderea transportului feroviar de marfă din România, în total moduri de transport, a fost de 12%, în timp ce transportul rutier a deţinut o pondere de 68%, scrie Agerpres.

economica.net


Patronatele feroviare îi cer sprijinul lui Drulă: 40% din trenurile de marfă au întârzieri

Organizația Patronală a Societăților Feroviare Private din România i-a adresat luni o scrisoare deschisă ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, prin care îi semnalează faptul că 30-40% din trenurile de marfă au întârzieri. Organizația patronală îi cere sprijin ministrului în rezolvarea unor probleme legate de închiderile de linii pentru reînnoire și de dispariția multor linii din stații, după încheierea proiectelor de modernizare.

https://clubferoviar.ro/trenurile-de-marfa-au-intarzieri/

alexandru_m

Stiu ca urmeaza sa reiau o discutie veche de aproape 4 ani, dar urmeaza sa clarific situatia si sper ca Ionut sa aiba clementa (si sa inteleaga ca daca nu se prea lucreaza pe santiere trebuie sa ne umplem timpul cumva).

Regulamentul 561 / 2006 prevede niste derogari de la timpii de condus / repaus.

Articolul 9
(1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul și efectuează în același timp o perioadă de repaus zilnic normală, această perioadă poate fi întreruptă de două ori cel mult de alte activități a căror durată nu depășește o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normală, conducătorul auto are acces la o cușetă.


In anul 2020 a aparut Regulamentul UE 1054 / 2020 (cunoscut ca si pachetul de mobilitate)

8. Articolul 9 se modifică după cum urmează:
(a) alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text:
,,(1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoțește un vehicul transportat cu
feribotul sau cu trenul și efectuează în același timp o perioadă de repaus zilnic normală sau o perioadă de
repaus săptămânal redusă, această perioadă poate fi întreruptă cel mult de două ori de alte activități a căror durată
totală nu depășește o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normale sau perioade de repaus
săptămânal reduse, conducătorul auto are acces la o cabină de dormit sau la o cușetă aflată la dispoziția sa.
În ceea ce privește perioadele de repaus săptămânal normale, derogarea respectivă se aplică deplasărilor cu
feribotul sau cu trenul numai în cazul în care:
(a) durata programată a deplasării este de minimum opt ore; și
(b) conducătorul auto care acces la o cabină de dormit pe feribot sau în tren."


Concluzii:

Se poate efectua atat repaus zilnic (redus sau normal), cat si repaus saptamanal (redus sau normal) la bordul unui tren daca soferul are acces la cuseta. Trenurile din Suceava la Giurgiu au cuseta si durata depaseste 8 ore, deci soferii incep de la Giurgiu program normal de lucru de pana la 9/10 ore de condus zilnic.

tom_sawyer

Tren cu Forduri Puma, Craiova -> Constanța. 26 vagoane x 12 mașini.


adisoft1991s


Telvanni

Ce capacitate are un astfel de vagon pentru cereale? In mc si tone?