News:

.

Main Menu

Portul Constanta

Started by Ionut, October 25, 2011, 06:20:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Harry

Duduie santierele in Port: extinderea digului, extinderea danei de gabare. extinderea retelei de apa si canalizare, extinderea retelei feroviare, reparatii de drumuri. E mai dificil de facut poze  :((

====================

Magnatul elveţian Andreas Zivy ridică un terminal de export de 40 mil. euro în portul Constanţa

Operatorul portuar Chimpex, controlat de magnatul elveţian Andreas Zivy, omul din spatele holdingului agroindustrial Ameropa, va începe în această toamnă construcţia unui terminal de export de 200.000 de tone în portul Constanţa ce va înlocui magaziile orizontale prin intermediul cărora operează acum compania.

Valoarea proiectului se va ridica la 40 milioane de euro, aceasta fiind cea mai impor*tantă investiţie a elveţianului după preluarea de acum doi ani a producătorului de îngră*şăminte Azomureş.

,,Facem un terminal modern prin care vom putea să primim şi să încărcăm în vapoare 800 de tone de marfă/oră, ceea ce înseamnă că vom putea fi mai competitivi pentru clienţii noştri", a declarat Mihai Panait, CEO al Chimpex.

Noul terminal ar urma să permită companiei să încarce cu cereale un vas de mare capacitate tip Panamax de 60.000 de tone în mai puţin de două zile.

http://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/magnatul-elvetian-andreas-zivy-ridica-un-terminal-de-export-de-40-mil-euro-in-portul-constanta-13048168

Harry

Astăzi în portul Constanţa a intrat platfrma de foraj GSF Development Driller II. Aceasta are capacitatea de a opera în apă adâncă de până la 2.300 de metri, adâncimea până la care poate fora fiind de 11.400 de metri. Platforma are o lungime de 115 metri şi o lăţime de 78 metri. Ea este operată de un echipaj de 176 de membrii.
Platforma este deţinută si operată de compania Transocean. GSF Development Driller II va explora în apele teritoriale ale României pentru a identifica resursele de petrol şi gaz. Înainte de a începe lucrul aceasta se află în portul Constanţa pentru remontarea părţii superioare a sondei. Aceasta a fost demontată în Italia întrucât din cauza înălţimii nu putea trece pe sub podurile turceşti.








Tavi

@Harry: ai idee cine o sa-l foloseasca?

Harry

are legatura cu perimetrele de petrol descoperite in apele romanesti. deci va fi operata de americani sa vedem daca vor gasi petrol. ar fi excelent pentru Romania sa fie rezerve importante de petrol si gaze....

dr4qul4

ceva imi spune ca au deja certitudini din moment ce au adus un asemenea "monstru" . 8)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry



platforma de depozitare a tetrapozilor pt digul de larg


Harry

Compania petrolieră constănţeană Grup Servicii Petroliere - GSP, controlată de omul de afaceri Gabriel Comănescu îţi măreşte flota de nave. În această dimineaţă la Constanţa au sosit din China 3 nave ce urmează a intra în serviciul GSP.
Este vorba de Pegasus, Altair şi Centaurus.












Harry

Portul Constanţa a depăşit pragul de 1 milion de tone capacitate de depozitare a cerealelor
Judeţul Constanţa deţine silozuri şi magazii cu o capacitate totală autorizată de 2.470.430 tone, reprezentând 12,64% din infra-structura de depozitare naţională. Cele mai mari şi mai moderne silozuri şi magazii pentru cereale şi plante tehnice sunt amplasate în portul Constanţa. Capacitatea lor de depo-zitare autorizată este de 1.088.300 tone şi reprezintă 44,05% din cea a judeţului şi 5,56% din cea a ţării. Peste 60% sunt capacităţi de depozitare tinere şi moderne, realizate în ultimii 14 ani.

http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-portul-constanta-a-depasit-pragul-de-1-milion-de-tone-capacitate-de-depozitare-a-cerealelor-230836

Harry

De ceva timp din presa au disparut certurile dintre primarul Radu Mazare si omul de afaceri Gabriel Comanescu pe tema Portului Constanta. Sa fi ajuns cei doi in sfarsit la o intelegere referitoare la port?
Cert este ca un prim pas s-a facut prin redeschiderea Portii 1bis si realizarea pistei de biciclete.
Insa cele mai importante miscari au inceput sa se petreaca de putin timp. Unul cate unul depozitele de fier vechi de pe cheul dintre turnul Navrom si terminalul de pasageri au inceput sa se inchida.  Deja fierul vechi si utliajele mici si medii au disparut, iar conform unor informatii pe surse in perioada urmatoare urmeaza a fi relocate si macaralele pe sine.
Intrebarea care se pune este: Ce se va construi in loc? Dorinta primarului Radu Mazare era ca pe acel cheu sa fie amenajate restaurante, terase, zone de promenada si pe apa sa fie amenajate debarcadere pentru yachturile de dimensiuni medii si mari, Portul Tomis devenind in ultimii ani neincapator.
Cert e ca in Portul Vechi - portul istoric, e nevoie de o dezvoltare edilitara pe segment turistic si comercial si astfel acesta sa fie inglobat centrului istoric asa cum de altfel si este normal, iar turistii straini care sosesc cu navele de croaziera nu vor mai fi intampinati de mormane de fier vechi.


Harry

Astazi in exclusivitate pentru Urban Constanta, reprezentantii companiei Van Oord au dat detalii despre stadiul proiectului de prelungire cu 1.050 de metri a digului de larg din Portul Constanta.
Acestia au spus ca pana la sfarsitul anului lucrarile pe apa vor fi finalizate. Urmeaza montarea acropozilor care vor asigura protectia digului si apoi va urma partea cea mai dificla si anume realizarea coronamentului. Aici se vor turna la fata locului placi din beton armat.
Prelungirea digului de larg va fi data in folosinta pana in vara anului 2015.

Harry

APMC organizează joi, 16 octombrie, la ora 17.00, conferinta de presa organizata cu ocazia lansarii liniei de feribot Constanta-Batumi-Ilyichevsk de catre Romcargo Maritim&UKRFerry.

Conferinta va avea loc la sediul Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" SA Constanta.

Vor participa: Ioan Rus - ministrul Transporturilor, Oksana Reiter, ministrul adjunct Ministerul Infrastructurii Ukraina, Natia Mikeladze - vice-ministrul Ministerul Economiei si Dezvoltarii Durabile Georgia, reprezentanti Traceca.

http://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/ministrul-ioan-rus-vine-joi-in-constanta-se-lanseaza-linia-de-feribot-constanta-batumi-ilyichevsk-515992.html

Harry

Asa cum anuntam anterior reprezentantii companiei olandeze Van Oord au declarat ieri ca pana la sfarsitul anului lucrarile pe apa la extinderea digului de larg vor fi finalizate. Urmeaza montarea acropozilor care vor asigura protectia digului si apoi va urma partea cea mai dificla si anume realizarea coronamentului. Aici se vor turna la fata locului placi din beton armat. In total digul de larg din Portul Constanta va fi prelungit cu 1.050 metri.
Prelungirea digului de larg va fi data in folosinta pana in primavara anului 2015.
La realizarea proiectului se folosesc:

16.000 de acropozi de 3, 9 si 12 m3
3 milioane m3 de roca
11.000 m3 de beton


foto: Van Oord











Harry

Asocierea Argos Industrial - SCIM S.A. - Tractebel Engineering continua lucrarile de extindere a danei de gabare. Aceasta este amplasata pe digul de larg.