Author Topic: Porturi maritime  (Read 63470 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Porturi maritime
« Reply #180 on: February 08, 2018, 09:55:49 AM »
Secretar de stat: Dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii şi investiţii private în dane specializate

Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Ionel Minea, susţine că dezvoltarea Portului Constanţa presupune lucrări la nivelul infrastructurii portuare, dar şi investiţii private în dane specializate, precizând că faţa portului se va schimba semnificativ în următorii ani. La rândul său, şeful Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, anunţă că în prezent sunt în derulare investiţii ale operatorilor de 300 de milioane de euro.

“Dezvoltarea Portului Constanţa presupune în acest moment dezvoltarea infrastructurii portuare şi investiţii private în dane specializate. Aceasta este direcţia către care trebuie să mergem printr-o colaborare strânsă între operatori şi administraţie, noi creând infrastructură şi operatorii efectuând investiţii în dane specializate. Există în acest moment mai multe programe din partea operatorilor în desfăşurare, dar şi din partea Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, inclusiv dragaje de investiţii pentru a asigura adâncimi foarte mari, până la 19 metri astfel încât să permitem accesul navelor de mare tonaj în port”, a declarat secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor.

“Odată cu aprobarea Ghidului Solicitantului, din ianuarie şi până acum, Portul Constanţa a depus două proiecte importante pentru aceste investiţii în infrastructură portuară. În acest moment sunt create toate condiţiile pentru ca Administraţia Porturilor Constanţa să îşi pună în aplicare întregul program de investiţii, care totalizează un număr de 16 proiecte majore şi am convingerea că în următorii ani faţa portului se va schimba în mod semnificativ”, a precizat Ionel Minea.

Directorul Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi, a spus cu acelaşi prilej că în prezent sunt în derulare în Portul Constanţa investiţii de 300 de milioane de euro ale operatorilor portuari.

“În ultimul an de zile, se deschid investiţii private în Portul Constanţa de peste 300 de milioane de euro, începute, că discutăm de dană specializată, de utilaje, avem un operator în Portul Constanţa care şi-a achiziţionat chiar cea mai performantă macara de containere din bazinul Mării Negre. Am reuşit să deschidem portul spre investiţii”, a afirmat Tivilichi.

News.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.567
  • Karma: +3124/-344
Re: Porturi maritime
« Reply #181 on: February 09, 2018, 07:17:50 AM »
De ce investitorii din vestul țării preferă să importe prin portul olandez Rotterdam

Anul trecut, prin portul Constanţa au trecut 60 de milioane de tone de marfă. Mai mult decât în alţi ani, dar cu mult mai puţin decât prin alte mari porturi ale Europei. Ca să vă faceţi o idee, prin Rotterdam, traficul de marfă depăşeşte 450 de milioane de tone anual. Acolo, căile navigabile sunt bine întreţinute, iar portul este deservit de o infrastructură excelentă.

„Pe noi, statul român, ne afectează acestă problemă, mai nou, ultima dată știu că toată zona de vest a României prefera să-și facă importurile navale prin Rotterdam, să vină pe partea Main-Rin, pe partea ungară în România”, spune Daniel Georgescu, directorul Administrației Canalelor Navigabile. „Dacă îl facem competitiv, portul Constanţa are mare capacitate de creştere a volumului a traficului de mărfuri pentru că el are o capacitate dublă faţă de cât se exploatează în prezent”, arată Dănuț Jugănaru, expert în economie.


Digi24
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție când o vrea Ioniță)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX