Author Topic: Porturi maritime  (Read 58594 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #165 on: July 18, 2017, 07:15:37 PM »
Compania Yldiz Logistica va realiza o importanta investitie in portul Midia. Este vorba de o fabrica de adezivi si platforme de depozitare dupa cum urmeaza:

-hala de depozitare a materiilor prime : 2.359 mp
-platforma betonata cu 5 rezervoare pentru metanol
-zona de racire cu apa demineralizata
-4 instalatii tehnologice pe structura metalica in aer liber de productie FALD/UFC
-cladire administrativa P+E
-hala in care se produc adezivii si solutia pe baza de uree P+2E
-rezervoare exterioare din beton
-statie de epurare a apelor
-cladire pompieri
-hala depozitare produse lemnoase din PAL/MDF/HG
-hala pentru depozitarea si prelucrarea produselor din otel
-196 ml de cale ferata
-1920 mp platforma in aer liber pentru depozitarea produselor lemnoase


Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #166 on: August 10, 2017, 12:49:29 PM »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Porturi maritime
« Reply #167 on: September 11, 2017, 07:36:47 AM »
Scade activitatea în porturile românești

Mărfurile încărcate şi descărcate în porturile în care sunt operate nave maritime au totalizat 19,627 milioane tone în primul semestru al anului 2017, iar în trimestrul II 2017 au fost înregistrate 10,151 milioane tone, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică. Transportul de containere a însumat 348.000 TEU la nivelul semestrului I 2017 şi 186.000 TEU în trimestrul II 2017.

În transportul pe căi navigabile interioare au fost înregistrate 12,317 milioane tone mărfuri în primul semestru şi 7,685 milioane tone, în al doilea trimestru al anului 2017.

„Valorile principalilor indicatori de transport portuar maritim corespunzători semestrului I 2017 au marcat o scădere la total cu 6,8% faţă de perioada similară a anului precedent. A fost înregistrată o scădere cu 8,1% la mărfurile încărcate şi cu 5,4% la mărfurile descărcate. În trimestrul II 2017, scăderea volumului total de mărfuri încărcate şi descărcate faţă de trimestrul II 2016 a fost cu 7,2%", precizează INS.

De asemenea, în primele şase luni ale anului, transportul naţional pe căi navigabile interioare a scăzut cu 21,3%, transportul internaţional cu 3,3% şi transportul de tranzit pe căi navigabile interioare cu 2,3%. La nivelul trimestrului al doilea, a fost înregistrată o scădere cu 3,1% a volumului total de mărfuri transportate faţă de perioada corespunzătoare din anul 2016.

Porturile în care a fost desfăşurată cea mai intensă activitate în cursul semestrului I şi al trimestrului II 2017 sunt: Constanţa (cu o pondere de 80,8% la mărfuri încărcate şi 81,7% la cele descărcate), Midia (cu ponderi de 15,5% şi, respectiv 14,8%) şi Galaţi (cu 2,5%, respectiv 2,9%). 

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #168 on: September 15, 2017, 03:14:00 PM »



Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #169 on: September 26, 2017, 05:35:37 PM »
Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele formulate de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa (CN APM) în cadrul investigaţiei privind un posibil abuz de poziţie dominantă al acestei companii.

Prin angajamentele propuse, compania urmăreşte înlăturarea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus, în 2016, la declanşarea investigaţiei.

Astfel, angajamentele propuse de CN APM se referă la elaborarea unor metodologii transparente, nediscriminatorii şi obiective în ceea ce priveşte modul de stabilire a valorii chiriei şi a clauzei de trafic de marfă, respectiv impunerea unui anumit volum de marfă, anual.

De asemenea, CN APM nu va mai condiţiona eliberarea documentelor necesare desfăşurării activităţii în zona portuară de încheierea contractelor de închiriere a terenului, decât în cazul în care nu sunt îndeplinite anumite cerinţele tehnice.

În acelaşi timp, CN APM se angajează să transparentizeze procedurile de eliberare a avizelor şi a licenţelor de lucru, prin publicarea acestora pe pagina oficială de internet a CN APM, şi să elaboreze rapoarte periodice în care să se precizeze care sunt solicitările de avize, stadiul avizării, eventuale motive de respingere şi/sau solicitari de completare.


foto: cosinus

Lucrările de dragaj de întreţinere (asigurarea adâncimii apei) vor fi efectuate de CN APM, din fonduri proprii, după ce se consultă cu operatorii economici interesaţi.

Compania se angajează să se consulte cu operatorii economici din zona portuară pentru actualizarea şi revizuirea Master Planului Port Constanţa, precum şi pentru elaborarea studiilor de fezabilitate ce se vor implementa în baza strategiei de dezvoltare aferentă acestui document.

Documentul, conţinând angajamentele formulate de CN APM, poate fi consultat pe pagina web a autorităţii de concurenţă: www.consiliulconcurenţei.ro.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de CN APM până la data de 27 octombrie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.12, prin e-mail la adresa servicii@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la adresa Consiliului Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701.

Septembrie 2017

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #170 on: October 19, 2017, 08:13:54 PM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Lucrari de infrastructura incluse in obiectivul de investitie „Zona de acces a navelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra” – Proiectare si Executie"

Obiect achizitie: Lucrarile se vor realiza în zona de acces a navelor pe Canalul Dunare–Marea Neagra, respectiv în zona Portii nr. 9 de acces în zona Sectorului Fluvio-Maritim al Portului si adiacent Danelor 97-99. Lucrarile aferente celor 2 (doua) proiecte se vor realiza în interiorul Portului Cta, zona în care terenul este în administrarea CN APM SA Cta. Lucrarile vor fi incluse în 2 (doua) proiecte tehnice distincte, astfel: 1. Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 – LOT1, 2. Acces rutier la Danele de operare 97-99 – LOT2.
Valoarea estimata totala a contractului (proiectare + executie) este de 2.018.787,44 Lei, fara TVA, si se compune din: LOT 1: Proiectare si executie: Sistematizare acces si modernizare platforma Poarta 9 - 1.411.061,50 lei (fara TVA) , compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 41.846,00 lei. Valoare executie lucrari: 1.335.820 lei. LOT 2: Proiectare si executie: Acces rutier la Danele 97-99- 607.725,94 lei (fara TVA), compusa din: Valoare proiectare si asistenta tehnica: 17.281,31 lei. Valoare executie lucrari: 576.043,54 lei.
Durata estimata a contractului: 12 luni.
Data limita depunere oferte: 08.11.2017.












Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Porturi maritime
« Reply #171 on: November 07, 2017, 07:32:52 AM »
Fondul Proprietatea: Legea Porturilor ar putea fi un cadou pentru oligarhii portuari, daca va fi adoptata

Fondul Proprietatea se declara ingrijorat de ultima forma a proiectului de lege privind administratiile portuare, care se afla in prezent la Comisia de Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor. Aceasta varianta contine o serie de prevederi controversate care, daca vor fi aprobate, vor afecta grav activitatea administratorilor portuari, se arata intr-un comunicat al Fondului Proprietatea, care este actionar minoritar al Portului Constanta.

"Daca va fi aprobata, legea ar putea fi considerata drept un cadou facut de Parlament oligarhilor portuari, care ar putea pe viitor sa-si impuna propria agenda in fata administratiilor portuare fara oprelisti. Din pacate, proiectul de lege actual limiteaza semnificativ drepturile administratiilor portuare si ale actionarilor de a lua decizii in interesul companiei, permitand totodata o influenta crescuta a operatorilor privati din porturi asupra acestor decizii", a declarat Johan Meyer, Co-CEO si Co-Manager de Portofoliu al Fondului Proprietatea.

Potrivit acestuia, proiectul de lege este in directa contradictie cu Regulamentul UE nr. 352/2017 privind stabilirea unui cadru pentru furnizarea de servicii portuare si a normelor  comune privind transparenta financiara a porturilor, care prevede ca nu ar trebui sa existe limite impuse administratorilor portuari in stabilirea tarifelor proprii si chiriilor.

In al doilea rand, proiectul de lege stabileste infiintarea unui Consiliul de Supraveghere, organism extern sub autoritatea Consiliului Concurentei, care ar urma sa aiba, in opinia Fondului, competente extinse si excesive atat privind aprobarea tarifelor portuare, cat si rezolvarea conflictelor intre administratiile portuare si operatorii portuari. Fiind practic "atat jucator, cat si arbitru", noul organism ar ajunge sa se bucure, de fapt, de puteri discretionare, aflandu-se intr-o pozitie din care ar putea sa ocoleasca sistemul de justitie existent, se mai arata in comunicat.

In plus, criteriile de numire ale membrilor Consiliului de Supraveghere sunt insuficiente pentru a garanta independenta si impartialitatea fata de toti actorii implicati, mai considera Fondul Proprietatea.

In al treilea rand, proiectul de lege marginalizeaza managementul si actionarii administratiilor portuare in privinta luarii unor decizii operationale si financiare esentiale. In general, modificarile preconizate genereaza riscuri care ar putea intarzia sau chiar bloca serios adoptarea deciziilor de afaceri critice, mai arata Fondul Proprieatea.

Avand in vedere toate deficientele acestui proiecte de lege, Fondul Proprietatea indeamna membrii Camerei Deputatilor sa opereze modificari, astfel incat sa asigure un tratament corect si echilibrat tuturor partilor interesate si sa promoveze concurenta sanatoasa intre operatorii portuari in beneficiul dezvoltarii pe termen lung a porturilor romanesti.

Hotnews
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #172 on: November 21, 2017, 11:02:34 AM »
Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța a finalizat proiectul de investiții, “Rețele electrice de forță și iluminat în zona fluvio-maritimă, danele 97 – 99”, rețele amplasate la terminalul de barje, din apropiere de poarta de acces nr. 7 a portului Constanța Sud.

Lucrarea a fost realizată cu fonduri proprii, cu forțe proprii și constă în modernizarea și extinderea instalațiilor electrice de forță (tablouri de distribuție a energiei electrice în zona cheului pentru remorchere), precum și o rețea electrică de iluminat nocturn, cu o lungime de 720 m, valoarea investiției fiind de aproximativ 2.000.000 lei.

Noua rețea de iluminat exterior nocturn s-a realizat pe stâlpi metalici cu înălțimea de 12 m și cu corpuri de iluminat cu sursa LED – 200 W. Aceasta se întinde pe lungimea danelor 97, 98, 99 din zona fluvio-maritimă a portului Constanța Sud.

Lucrarea s-a executat în contextul asigurării distribuției energiei electrice către remocherele maritimo-fluviale acostate în zona cheului, dar și a nivelului de iluminare necesar atât accesului în danele operative 97 – 99, cât și a intensificării activităților specifice desfășurate de către operatorii din danele respective.

Astfel, CN APM SA Constanța continuă seria investițiilor atât în domeniul asigurării calității utilităților, cât și în ceea ce privește eficiența energetică, prin utilizarea corpurilor de iluminat economice, în locul celor clasice, mari consumatoare de energie și poluante, dar și a amenajărilor specifice protecției mediului în danele operative.

CN APM SA Constanța va continua lucrările pentru realizarea iluminatului public în portul Constanța Sud, până la danele 100 – 103.


Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #173 on: November 22, 2017, 12:19:47 AM »
COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Servicii de elaborare a Studiului de Fezabilitate, a cererii de finantare pentru implementarea obiectivului Extinderea la 4 benzi a drumului de circulatie existent intre Poarta 10 Bis si Poarta 10.






Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.476
  • Karma: +2818/-585
Re: Porturi maritime
« Reply #174 on: December 07, 2017, 07:59:34 AM »
Portul Constanţa creşte: şeful CNAPM vizează extinderea hinterlandului pe Dunăre, spre Austria şi Polonia

Directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanţa, Nicolae Dan Tivilichi, a opinat miercuri, într-o conferinţă de presă, că pe termen mediu capacitatea de dezvoltare a portului rezidă dezvoltarea de noi capacităţi de operare a mărfurilor în concordanţă directă cu diversificarea structurii mărfurilor operate şi extinderea hinterlandului către zona economică central-europeană, având în vedere economiile unor state precum Austria şi Polonia.

'Trebuie să înţelegem că poate mai bine de 75 la sută din întreaga cantitate de marfă care tranzitează România are ca punct final al României Portul Constanţa, indiferent că pleacă pe calea ferată sau pe autostrăzi. Dacă ne uităm în jurul nostru, unii poate şi-au făcut mai bine calea ferată, discutăm de Bulgaria, şi-au făcut mai bine poate drumuri, de-aia vor şi poduri, să-şi folosească infrastructura de transport. Noi trebuie să ne folosim infrastructura noastră de transport, autostrada albastră, Dunărea. Dacă ajungem la containere, vă pot spune aşa, la ora actuală, din Viena pleacă spre Hamburg 350 de mii de TEU-uri anual'- a afirmat Tivilichi.

Economica.net
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.329
  • Karma: +436/-157
    • URBAN CONSTANTA
Re: Porturi maritime
« Reply #175 on: December 14, 2017, 07:56:04 PM »
Dana 80

COMPANIA NATIONALA "ADMINISTRATIA PORTURILOR MARITIME" SA CONSTANTA a lansat licitatia pentru Servicii de consultanta si supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pentru realizarea obiectivului de investitie: „Implementarea unei dane specializate într-o zona cu adâncimi mari (Dana 80) – Port Constanta”.